Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 18:00

elnienjo schreef:
Sizzle schreef:
Uitzetten of verblijfsvergunning intrekken is heel wat anders dan je straffen afhankelijk maken van het geboorteland van de dader.

Overigens zou het wel heerlijk rustig worden als men zou beginnen met uitzetten van iedereen die schuldig is aan kindermishandeling of kindermisbruik (dan heb je het over miljoenen tegelijkertijd).
Een nieuw Elba creeeren misschien.

Het gaat om wel of geen ingezetene zijn van het land waar je je schuldig maakt aan criminaliteit. Of je nu een Belgisch of Braziliaans paspoort hebt doet niet ter zake. Alleen het feit dat je geen paspoort hebt van Nederland zou leidend moeten zijn.

Er is natuurlijk wel een verschil. EU. Bekend? Die Belg mag gaan en staan waar ie wil.

Of ga je nu weer grenscontroles beginnen en tienduizenden douaniers etc. aannemen aan 80-90K per jaar per persoon aan loonkosten?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 18:05

Sizzle schreef:
Uitzetten of verblijfsvergunning intrekken is heel wat anders dan je straffen afhankelijk maken van het geboorteland van de dader.

Overigens zou het wel heerlijk rustig worden als men zou beginnen met uitzetten van iedereen die schuldig is aan kindermishandeling of kindermisbruik (dan heb je het over miljoenen tegelijkertijd).
Een nieuw Elba creeeren misschien.

Is het zo erg gesteld in Zwitserland? En dat voor een land met zo'n keurig imago. :P

Cer

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 18:13

Ik heb wel een beetje t idee dat een aantal mensen het expres verkeerd zitten te begrijpen..

Of ik het er mee eens ben of niet, ik snap wel wat er bedoelt wordt. Los van of dat mag/kan binnen de eu etc

Ik miste wel even de sprong van een tientje jatten naar aanranden … :?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 18:17

Charley, Dat is gebaseerd op Nederlandse cijfers die in een ander topic naar voren kwamen.
Iets van 60% van alle kinderen is ooit in aanraking gekomen met sexueel misbruik. De exacte cijfers zou ik moeten terugzoeken maar ze zijn ronduit schokkend. Dan heb je het nog niet eens over andere vormen van fysiek of mentaal geweld of verwaarlozing.
In Zwitserland zal het heus vergelijkbaar zijn neem ik aan, net als de meeste landen.
Ooit pas ik in de straatkrant (toen die nog zo heette dat nagenoeg 100% van de surinaamse meisjes ooit door familie verkracht is geweest -O-
Ik hoop dat dit nu minder is.

Cer, lees de post van Postra nog eens. Misschien kun je het mij uitleggen hoe het haalbaar en wenselijk is om de straffen asn te passen aan het land van herkomst?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 18:23

Sizzle schreef:
Cer, lees de post van Postra nog eens. Misschien kun je het mij uitleggen hoe het haalbaar en wenselijk is om de straffen asn te passen aan het land van herkomst?

Ik meende dat het over het bericht van elnienjo ging .. ?

Straffen aanpassen aan land van herkomst lijkt me vreemd, mensen na hun straf uitzetten naar land waar ze wonen, (ligt aan welk stuk van de procedure van verhuizen iemand zit misschien) is toch wel iets wat gebeurt ?
Als ik in Amerika wil wonen en ik zit in t emigratie proces en ik bega een licht vergrijp, moet ik, dacht ik, gewoon terug naar Nederland.

Maar wellicht is dat niet zo. Ik meende dat wel begrepen te hebben, ook met aanvragen van visa enzo.. dat luistert in sommige landen best nauw ..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 18:25

Tegen uitzetten om goede redenen heb ik niets op tegen. Wel tegen het idee dat de mate van straf afhankelijk van je paspoort.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 19:42

Cer schreef:
Sizzle schreef:

Ik meende dat het over het bericht van elnienjo ging .. ?

Straffen aanpassen aan land van herkomst lijkt me vreemd, mensen na hun straf uitzetten naar land waar ze wonen, (ligt aan welk stuk van de procedure van verhuizen iemand zit misschien) is toch wel iets wat gebeurt ?
Als ik in Amerika wil wonen en ik zit in t emigratie proces en ik bega een licht vergrijp, moet ik, dacht ik, gewoon terug naar Nederland.

Maar wellicht is dat niet zo. Ik meende dat wel begrepen te hebben, ook met aanvragen van visa enzo.. dat luistert in sommige landen best nauw ..

Je krijgt zelfs geen visum voor Amerika als je hier een licht vergrijp hebt gedaan.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-22 20:27

Sizzle schreef:
Charley, Dat is gebaseerd op Nederlandse cijfers die in een ander topic naar voren kwamen.
Iets van 60% van alle kinderen is ooit in aanraking gekomen met sexueel misbruik. De exacte cijfers zou ik moeten terugzoeken maar ze zijn ronduit schokkend. Dan heb je het nog niet eens over andere vormen van fysiek of mentaal geweld of verwaarlozing.
In Zwitserland zal het heus vergelijkbaar zijn neem ik aan, net als de meeste landen.
Ooit pas ik in de straatkrant (toen die nog zo heette dat nagenoeg 100% van de surinaamse meisjes ooit door familie verkracht is geweest -O-

Waar schrijf ik dat straffen aangepast moeten worden aan land van herkomst?
Er word hier steeds gehamerd dat evt straffen humaan moeten zijn. Mensen rechten enz he... maar waarom moeten inhumane acties humaan bestraft worden? Dat is en blijft mij een raadsel. En dan heb ik het niet perse over vervelende immigranten.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 20:39

Popstra schreef:
Sizzle schreef:

Waar schrijf ik dat straffen aangepast moeten worden aan land van herkomst?
Er word hier steeds gehamerd dat evt straffen humaan moeten zijn. Mensen rechten enz he... maar waarom moeten inhumane acties humaan bestraft worden? Dat is en blijft mij een raadsel. En dan heb ik het niet perse over vervelende immigranten.

Omdat je anders als samenleving geen haar beter bent dan degene die je inhumaan bestraft voor diens inhumane acties?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 20:43

Bij overlast op het station gaat het toch niet over inhumane daden?
Drugs gebruiken is toch ook geen groot inhumaan vergrijp? Waarom zou je daar Aziatische straffen op willen?
Ik zal de post wel gewoon niet begrepen hebben.

Zodra het gaat om moord dan kom je er in NL toch ook niet met een waarschuwing af?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 20:49

Je wilt ook geen Amerikaanse straffen op drugs denk ;-)

Ik meen dat er gewoon zoiets staat als dat de straffen in sommige landen waar sommige mensen, die hier nog niet permanent wonen, vandaan komen, pittiger zijn dan hier.
Dus als ze in het land waar ze vandaan komen, niet onder de indruk zijn, zijn ze dat hier helemaal niet…
Want wellicht is vrijheidsberoving zwaar, maar de rand omstandigheden zijn hier nog relatief oké, als je t vergelijkt met andere landen. Zoiets lees ik eruit (maar t is niet heel duidelijk dus ik kan het mis hebben)

Even het hele vraagstuk of (cel-)straffen überhaupt werken, terzijde geschoven dan.

Drugs zou ik niet altijd een licht vergrijp willen noemen, het sexueel misbruiken van kinderen gaat toch wel heel erg de inhumane kant op. En waarom het daar in hemelsnaam over gaat in dit topic snap ik echt niet? Hoe zijn jullie daarop uitgekomen :?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 20:56

Illegale criminele overlast veroorzakers is het topic inmiddels geloof ik.

De azielzoekers zijn al een tijdje uit zicht verdwenen in dit topic.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 20:58

Het kabinet beraadt zich nu over soepele opvang voor de gevluchte Russische reservist :))
Wie controleert dat in hemelsnaam!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 21:00

Er is toestemming om t cruise schip te gebruiken las ik vandaag.. ik ben benieuwd of ze voor t echte slechte weer alle asielzoekers ergens kunnen plaatsen .. met het weer van de afgelopen paar dagen is t toch vreselijk als je buiten moet zitten dag en nacht -O-

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 21:02

chanicha schreef:
Het kabinet beraadt zich nu over soepele opvang voor de gevluchte Russische reservist :))

Waarom vang je die op als vluchtelingen?
Als zij (in ieder geval in theorie) onderdeel zijn van vijandelijke strijdkrachten, dan zijn het toch gewoon krijgsgevangenen en geen vluchtelingen/asielzoekers?

En voor degenen die zeggen dat we formeel niet in oorlog zijn: klopt. Maar we hebben wel partij gekozen en steunen de tegenpartij van de Russen behoorlijk actief.
Als we de Russen dan niet officieel als vijand mogen zien, dan toch in ieder geval als "speciale militaire niet-vrienden".
Laatst bijgewerkt door oomens op 26-09-22 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 21:05

T zijn dan toch deserteurs?
Ik heb geen verstand van de rules of war maar ze zijn niet met Nederland in oorlog toch?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 21:08

Cer schreef:
T zijn dan toch deserteurs?
Ik heb geen verstand van de rules of war maar ze zijn niet met Nederland in oorlog toch?

Deserteurs van de tegenstander die interneer je toch alsnog? Een Duitse soldaat die in WOII het kanaal overstak mocht aan de overkant echt niet ineens vrij rondlopen als hij een keer zei dat hij Hitler stom vond.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 21:09

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 21:09

Geen idee eigenlijk hoe dat werkt ?
Iemand die niet (meer) wil vechten moet wel ergens terecht kunnen toch?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 21:15

Cer schreef:

Ja, achter prikkeldraad totdat de oorlog voorbij is.
Of uiteraard naar een neutraal land waar ze wel welkom zijn.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 21:20

oomens schreef:
Cer schreef:

Ja, achter prikkeldraad totdat de oorlog voorbij is.
Of uiteraard naar een neutraal land waar ze wel welkom zijn.

Wij ZIJN een neutraal land.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 21:20

Sizzle schreef:
Bij overlast op het station gaat het toch niet over inhumane daden?
Drugs gebruiken is toch ook geen groot inhumaan vergrijp? Waarom zou je daar Aziatische straffen op willen?
Ik zal de post wel gewoon niet begrepen hebben.

Zodra het gaat om moord dan kom je er in NL toch ook niet met een waarschuwing af?

Moordenaars komen hier wel veel te snel vrij. Die Volkert bijv, heeft nooit spijt betuigd en kwam na 8 jaar ofzo al vrij en kan nu blijkbaar zelfs een villa betalen. Hoe dan? De straffen zijn hier veel te laag.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 21:23

chanicha schreef:

Nou precies! Dan importeer je de oorlog als je tegenstanders van elkaar samen wil opvangen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 21:25

Cowboy55 schreef:

Dat dacht ik ook, maar ik ging even twijfelen .. :+

Volkert in dit topic…. :? Owkeeej..

Overigens, ik neem aan dat Russen die niet willen vechten, niet perse problemen hebben om samen met Oekraïners opgevangen te worden .. mits het allemaal wel handig geregeld wordt (dus niet buiten in de zeikregen zonder water voor dagen achter elkaar …)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 21:47

Cer schreef:
Cowboy55 schreef:

Dat dacht ik ook, maar ik ging even twijfelen .. :+

Volkert in dit topic…. :? Owkeeej..

Overigens, ik neem aan dat Russen die niet willen vechten, niet perse problemen hebben om samen met Oekraïners opgevangen te worden .. mits het allemaal wel handig geregeld wordt (dus niet buiten in de zeikregen zonder water voor dagen achter elkaar …)

Ik denk meer dat Oekraïeners problemen zullen hebben met Russen.