Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elnienjo schreef:Ann schreef:Morgen wordt er een nieuwe Kamervoorzitter gekozen, wie heeft jullie voorkeur?
https://nos.nl/artikel/2375586-na-arib- ... itter.html
Bron: NOS.nl
Martin Bosma
anjali schreef:pien_2010 schreef:Bijzonder om de 2de kamer die namens het volk die zij vertegenwoordigen de onderste Steen boven probeert te krijgen als haaien weg te zetten. De 2de kamer deed gewoon haar werk daar het leek dat er zaken gebeurd waren tijdens het verkennerstraject die 1. Niet thuishoorde in dat traject; 2. De democratie ondermijnde.
Heel bijzonder dat verschil in opvattingen.
Mijn mening heeft niets met politieke opvattingen te maken want ik ben helemaal geen VVD-er. Maar ik vind dat je ook op een nette manier van mening kunt verschillen.En niet zo dat de minister-president als opgejaagd wild door de gangen moet rennen.
Citaat:De 56-jarige Bosma zit 14 jaar in de Tweede Kamer en was de afgelopen jaren ondervoorzitter. In 2016 stelde hij zich kandidaat om scheidend voorzitter Anouchka van Miltenburg op te volgen, maar toen legde hij het af tegen Arib. Na de Tweede Kamerverkiezingen een jaar later kandideerde Bosma zich niet, omdat hij geen kans zou maken vanwege een 'cordon sanitaire' tegen de PVV.
Electra63 schreef:Hij heeft zeker de kwaliteiten, maar omdat hij van de PVV is, niet geschikt, naar mijn mening.
Met dank aan de ongenuanceerde opmerkingen van Geert.
Electra63 schreef:Hij heeft zeker de kwaliteiten, maar omdat hij van de PVV is, niet geschikt, naar mijn mening.
Citaat:PVV-leider Wilders is minder enthousiast over de minister van Staat, die al betrokken was bij de formatie in 1972. "Deze assistent van Joop de Uyl is niet de frisse wind die deze formatie nodig heeft. De mottenballen vliegen je nog net niet om de oren." De PVV wil dat er zo snel mogelijk nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven.
pien_2010 schreef:Citaat:PVV-leider Wilders is minder enthousiast over de minister van Staat, die al betrokken was bij de formatie in 1972. "Deze assistent van Joop de Uyl is niet de frisse wind die deze formatie nodig heeft. De mottenballen vliegen je nog net niet om de oren." De PVV wil dat er zo snel mogelijk nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven.
Dit citaat las ik net op nos.nlen duidelijk mogen zijn dat Wilders en ik het volstrekt met elkaar oneens zijn, op bijna alle fronten. Alleen moet ik vaak enorm lachen hoe hij zich uitdrukt. De man heeft wel humor en dat vind ik leuk.
robert45 schreef:Electra63 schreef:Hij heeft zeker de kwaliteiten, maar omdat hij van de PVV is, niet geschikt, naar mijn mening.
Heerlijk die uitsluiting...
Mevr Arib doet haar werk prima, wel vind ik dat ze af en toe slecht te volgen is.
Ik denk dat Dhr Bosma een uitstekende voorzitter zal zijn. Af en toe een frisse wind mag gerust.
De kandidaat van D66 ken ik niet dus daar kan ik niets van zeggen.
Badeendje schreef:Geert Wilders sluit mensen buiten, dus wij sluiten hem buiten, lekker puh.
Geen haar beter, echt niet.
Moge de beste voorzitter gekozen worden, ongeacht afkomst.
Electra63 schreef:Badeendje schreef:Geert Wilders sluit mensen buiten, dus wij sluiten hem buiten, lekker puh.
Geen haar beter, echt niet.
Moge de beste voorzitter gekozen worden, ongeacht afkomst.
Nee hoor, maar ik zie Bosman niet ingrijpen als Geert bijvoorbeeld een onbeschofte opmerking maakt over of tegen moslims. In ieder geval zal Bosman de schijn tegen zich hebben. Ook met discussies in de Kamer met de heren van Denk.