Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 14:42

Arib doet het prima imo. Dat wil niet zeggen dat anderen het ook niet goed kunnen doen. Maar ik hoop dat ze blijft.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 14:44

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 15:01

Arib doet het heel erg goed. Zal jammer zijn wanneer zij vervangen werd.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 15:14

bigone schreef:
Heeft weinig invloed op al die "buitenlanders" als voorzitter Elnienjo.

Daar gaat 't toch niet om bij 'n voorzitter, zijn mening staat buiten de discussie. Hij doet het gewoon goed.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 15:17

elnienjo schreef:
bigone schreef:
Heeft weinig invloed op al die "buitenlanders" als voorzitter Elnienjo.

Daar gaat 't toch niet om bij 'n voorzitter, zijn mening staat buiten de discussie. Hij doet het gewoon goed.

Wat doet hij zo goed dat hij voorzitter mag/kan worden? Echt benieuwd naar.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 17:59

anjali schreef:
pien_2010 schreef:
Bijzonder om de 2de kamer die namens het volk die zij vertegenwoordigen de onderste Steen boven probeert te krijgen als haaien weg te zetten. De 2de kamer deed gewoon haar werk daar het leek dat er zaken gebeurd waren tijdens het verkennerstraject die 1. Niet thuishoorde in dat traject; 2. De democratie ondermijnde.

Heel bijzonder dat verschil in opvattingen.

Mijn mening heeft niets met politieke opvattingen te maken want ik ben helemaal geen VVD-er. Maar ik vind dat je ook op een nette manier van mening kunt verschillen.En niet zo dat de minister-president als opgejaagd wild door de gangen moet rennen.

Opgejaagd wild?
Wat een onzin. Hij dacht dat hij te laat was, daarom rende hij. Niet omdat hij opgejaagd werd of zich opgejaagd voelde. En een paar journalisten renden toen mee.

Arib mag van mij aanblijven als Kamervoorzitter. Doet het prima, al vond ik destijds Verbeet nog iets beter (scherp en toch onpartijdig, goed gedoseerde humor).
Bosma lijkt me geen goede optie, die mist gezag in de Kamer en ik zie in hem ook niet iemand die boven de partijen kan staan.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 20:26

Bosma schijnt het als vicevoorzitter heel goed te doen, dus ik denk zeker dat hij een goede voorzitter zou kunnen zijn. Maar hij vertegenwoordigt een partij die groepen in onze samenleving wil uitsluiten. Daarom kan hij in mijn ogen nooit de voorzitter worden van een parlement, waarin diezelfde groepen vertegenwoordigd zijn. Maar dat staat verder los van zijn capaciteiten als voorzitter, die hij dus wel heeft.

Wat mij betreft blijft Arib het lekker, ze doet het goed en mag het van mij nog wel een termijn blijven doen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 20:27

Dacht dat Bosma al eens voorzitter is geweest tijdens een formatieperiode.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 20:32

Bij nos.nl is te lezen:

Citaat:
De 56-jarige Bosma zit 14 jaar in de Tweede Kamer en was de afgelopen jaren ondervoorzitter. In 2016 stelde hij zich kandidaat om scheidend voorzitter Anouchka van Miltenburg op te volgen, maar toen legde hij het af tegen Arib. Na de Tweede Kamerverkiezingen een jaar later kandideerde Bosma zich niet, omdat hij geen kans zou maken vanwege een 'cordon sanitaire' tegen de PVV.

Hij is dus al een tijd ondervoorzitter dus hij heeft zeker kwaliteiten voor deze functie. Ik verwacht dat hij niet genoeg stemmen zal krijgen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 20:45

Hij heeft zeker de kwaliteiten, maar omdat hij van de PVV is, niet geschikt, naar mijn mening.
Met dank aan de ongenuanceerde opmerkingen van Geert.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 21:33

Electra63 schreef:
Hij heeft zeker de kwaliteiten, maar omdat hij van de PVV is, niet geschikt, naar mijn mening.

Heerlijk die uitsluiting...

Mevr Arib doet haar werk prima, wel vind ik dat ze af en toe slecht te volgen is.

Ik denk dat Dhr Bosma een uitstekende voorzitter zal zijn. Af en toe een frisse wind mag gerust.

De kandidaat van D66 ken ik niet dus daar kan ik niets van zeggen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 21:36

Electra63 schreef:

Als voorzitter dien je onpartijdig te zijn. Als Bosma dat kan zou ik het prima vinden als hij als voorzitter gekozen wordt, al verwacht ik dat hij niet genoeg stemmen zal krijgen. Kan hij (of welke voorzitter dan ook) dat niet, dan komt er vanzelf een moment waarop de voorzitter op zal / moet stappen. Zie Van Miltenburg een paar jaar terug.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 21:42

Citaat:
PVV-leider Wilders is minder enthousiast over de minister van Staat, die al betrokken was bij de formatie in 1972. "Deze assistent van Joop de Uyl is niet de frisse wind die deze formatie nodig heeft. De mottenballen vliegen je nog net niet om de oren." De PVV wil dat er zo snel mogelijk nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven.

Dit citaat las ik net op nos.nl _O- en duidelijk mogen zijn dat Wilders en ik het volstrekt met elkaar oneens zijn, op bijna alle fronten. Alleen moet ik vaak enorm lachen hoe hij zich uitdrukt. De man heeft wel humor en dat vind ik leuk.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 22:04

pien_2010 schreef:
Citaat:
PVV-leider Wilders is minder enthousiast over de minister van Staat, die al betrokken was bij de formatie in 1972. "Deze assistent van Joop de Uyl is niet de frisse wind die deze formatie nodig heeft. De mottenballen vliegen je nog net niet om de oren." De PVV wil dat er zo snel mogelijk nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven.

Dit citaat las ik net op nos.nl _O- en duidelijk mogen zijn dat Wilders en ik het volstrekt met elkaar oneens zijn, op bijna alle fronten. Alleen moet ik vaak enorm lachen hoe hij zich uitdrukt. De man heeft wel humor en dat vind ik leuk.

Ik moet heel vaak om hem lachen, ook in debat. Een cabaretier is er soms niets bij! En inhoudelijk ben ik het ook niet met hem eens, maar hij weet het vaak zo te vertellen dat ik er wel om kan lachen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 22:09

robert45 schreef:
Electra63 schreef:

Heerlijk die uitsluiting...

Mevr Arib doet haar werk prima, wel vind ik dat ze af en toe slecht te volgen is.

Ik denk dat Dhr Bosma een uitstekende voorzitter zal zijn. Af en toe een frisse wind mag gerust.

De kandidaat van D66 ken ik niet dus daar kan ik niets van zeggen.

Ach zolang vrouwen met een hoofddoek en eigenlijk alle moslims door Geert worden uitgesloten en beledigd. Zeker nu we een dame met een hoofddoek in de Kamer hebben. Tevens lijkt het me lastig met ander islamitische Kamerleden.
De gevolgen van de grofheid en onbeschoftheid van Geert ;)

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 22:12

Geert Wilders sluit mensen buiten, dus wij sluiten hem buiten, lekker puh.

Geen haar beter, echt niet.

Moge de beste voorzitter gekozen worden, ongeacht afkomst.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 22:17

Ik kan sinds dit filmpje het woord sluipmoordenaar alleen nog maar volgens haar klem-toooon horen :') .

Verder vind ik dat ze het goed doet.

Ook deze vind ik geniaal, gewoon terugnemen die onzin en snel een beetje:

En deze: geen onzin de wereld in helpen want dat zet ik even recht:

Eigenlijk, ben je gewoon een soort docent op het VMBO :')

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 22:24

"Daar zit ze, de sluipmoordenaar van de agrarische sector"

Het blijft een hilarisch filmpje :'). Vindt dat Arib het goed doet, soms struikelt ze alleen wat over haar woorden, dat is soms wat lastig volgen. Ze brengt wel humor de kamer in, en is zeker gepassioneerd, dat is mooi.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 22:28

Super grappig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 22:33

Heerlijk die filmpjes :') die mannen kijken na haar berispingen ook allemaal een beetje beteuterd :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 22:38

Badeendje schreef:

Nee hoor, maar ik zie Bosman niet ingrijpen als Geert bijvoorbeeld een onbeschofte opmerking maakt over of tegen moslims. In ieder geval zal Bosman de schijn tegen zich hebben. Ook met discussies in de Kamer met de heren van Denk.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 22:43

Leuk ruitje de filmpjes zo op een rijtje. Bedankt.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:50

Electra63 schreef:
Badeendje schreef:

Nee hoor, maar ik zie Bosman niet ingrijpen als Geert bijvoorbeeld een onbeschofte opmerking maakt over of tegen moslims. In ieder geval zal Bosman de schijn tegen zich hebben. Ook met discussies in de Kamer met de heren van Denk.

Dat dus. En dat staat los van zijn kwaliteiten als voorzitter.
Het heeft m.i. vooral te maken met het soort partijdiscipline dat binnen de PVV gangbaar is. De PVV is de partij van Wilders, punt. Zijn wil is wet. Dus is het de vraag in hoeverre Bosma dat als Kamervoorzitter los kan laten op de momenten dat dat nodig is, dus als Wilders over de schreef gaat in een debat.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:58

De vraag is idd of Bosman onpartijdig kan zijn als Wilders of wie dan ook botst met iemand van Denk, of de dame met de hoofddoek van GroenLinks. Wellicht is dat geen probleem en heeft hij dat als ondervoorzitter al laten zien, dat zou kunnen. Maar hij heeft inderdaad vanwege zijn partij al de schijn tegen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:10

Ik ga met bovenstaande redenaties mee. Verder denk ik dat Bergkamp vandaag gekozen gaat worden.