Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Askja schreef:En jij zou dus op het Malieveld ook wel een paar bikers en patriotten de orde willen zien herstellen op 20 juni?
En 'je onprettig voelen' vind je daarvoor voldoende reden?
Bijzonder.
elnienjo schreef:Askja schreef:En jij zou dus op het Malieveld ook wel een paar bikers en patriotten de orde willen zien herstellen op 20 juni?
En 'je onprettig voelen' vind je daarvoor voldoende reden?
Bijzonder.
Het feit dat er niet ingegrepen wordt door politie of burgemeesters vind ik wel beyond onprettig eerlijk gezegd.
ravellie schreef:Dat werd ook benoemd in het opinie stuk dat ik geplaatst heb (Elsevier).
Even wat anders,nu dus grote ophef in Nederland over een blogger van de Hogeschool Den Haag (Danny Leentvaar).
Eisen kwamen binnen dat de blog verwijderd moest worden.....
Kan er gewoon met mn pet niet bij dat we al zo ver afgedreven zijn in Nederland
Op de laatste alinea na is er niets van gelogen.
Zoals gezegd ben ik het alleen met de laatste passage niet eens,want ik geloof zeker wel dat het voorkomt.
Maar om meteen te eisen dat de boel offline gaat.
Dat is dus met twee maten meten,gelukkig wordt dat in dit geval niet gedaan
Rinske schreef:Civil War was omdat het zuiden de slavernij niet wilde afschaffen, nu is die niet volledig afgeschaft in tegenstelling tot wat de meeste mensen denken. Slavernij in de gevangenis is namelijk expliciet niet afgeschaft. En wat doe je dan? Dan sluit je zoveel mogelijk PoC op zodat je nog steeds van hun gratis arbeid kunt profiteren. Daarom moet er ook een prison reform komen.
Rinske schreef:Civil War was omdat het zuiden de slavernij niet wilde afschaffen, nu is die niet volledig afgeschaft in tegenstelling tot wat de meeste mensen denken. Slavernij in de gevangenis is namelijk expliciet niet afgeschaft. En wat doe je dan? Dan sluit je zoveel mogelijk PoC op zodat je nog steeds van hun gratis arbeid kunt profiteren. Daarom moet er ook een prison reform komen.
Overigens mag ik hopen dat mensen die vinden dat een leger maar demonstranten moet uitvegen dat ook vinden van gewapende milities die volledig bewapend met (semi) automatische geweren een overheidsgebouw binnendringen alleen omdat ze geen mondkapjes willen dragen omdat ze corona een hoax vinden..... Typisch namelijk dat er dan niet wordt ingegrepen, maar bij vreedzame demonstranten die opkomen voor mensenrechten wel.
elnienjo schreef:ravellie schreef:Dat werd ook benoemd in het opinie stuk dat ik geplaatst heb (Elsevier).
Even wat anders,nu dus grote ophef in Nederland over een blogger van de Hogeschool Den Haag (Danny Leentvaar).
Eisen kwamen binnen dat de blog verwijderd moest worden.....
Kan er gewoon met mn pet niet bij dat we al zo ver afgedreven zijn in Nederland
Op de laatste alinea na is er niets van gelogen.
Zoals gezegd ben ik het alleen met de laatste passage niet eens,want ik geloof zeker wel dat het voorkomt.
Maar om meteen te eisen dat de boel offline gaat.
Dat is dus met twee maten meten,gelukkig wordt dat in dit geval niet gedaan
Heb je ook 'n linkje?
Maar wat erg dat vrijheid van meningsuiting nog maar één kant op werkt in de media!
Vond het al zo verbazend dat iedereen zwijgt/wegkijkt, maar degenen die zich niet willen conformeren aan de huidige waan van de dag, worden dus simpelweg niet uitgenodigd in talkshows. En niet gepubliceerd in de kranten.
ravellie schreef:Ik zag het via mijn telefoon voorbij komen, de blog is vrij te lezen online.
Datzelfde geeft mij dus ook dagelijks verbazing, dat er maar 1 geluid te horen is.
Is ook de reden dat ik niet meer kijk.
enzino schreef:Rinske schreef:Civil War was omdat het zuiden de slavernij niet wilde afschaffen, nu is die niet volledig afgeschaft in tegenstelling tot wat de meeste mensen denken. Slavernij in de gevangenis is namelijk expliciet niet afgeschaft. En wat doe je dan? Dan sluit je zoveel mogelijk PoC op zodat je nog steeds van hun gratis arbeid kunt profiteren. Daarom moet er ook een prison reform komen.
Misschien denken de meeste mensen dat slavernij volledig is afgeschaft omdat het volledig is afgeschaft in Amerika. Je kan gevangenen die werken niet vergelijken met slaven. Misschien eens een film kijken of boek lezen over hoe slaven toen behandeld werden... dat waren geen mensen maar producten.
En ze sluiten niet alleen zoveel mogelijk PoC op om arbeiders te hebben, maar ook blanke mensen. Die kunnen namelijk ook werken. De populatie in de gevangenis heeft niet hun huidskleur dat overeen komt, maar het hebben gepleegd van een misdrijf, daarvoor zijn veroordeeld, en het niet genoeg macht ( = geld) hebben om daar onderuit te komen.
Rinske schreef:Misschien moet je even het 13e amendement lezen, daar staat letterlijk: "Neither slavery nor involuntary servitude, except as a punishment for crime whereof the party shall have been duly convicted, shall exist within the United States, or any place subject to their jurisdiction."
Askja schreef:Kielhalen? Echt? Waar en door wie wordt dat dan gebruikt?
Wat middeleeuws.