Schietpartij en explosies in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 19:25

Ja, winkelstraten en winkelcentra (waarvan je er in centrum Brussel toch aardig wat hebt) waren een duidelijk doel van de terroristische actie die ze ontdekt hebben, daarom dat die de hele dag gesloten moesten zijn. Denk dat dat de gedachte erachter is :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 19:28

http://www.standaard.be/cnt/dmf20151121 ... gn=seeding
Citaat:
Jacht gericht op twee verdachten die mogelijk bom hebben

De beslissing om het dreigingsniveau te verhogen, heeft te maken met de zoektocht naar minstens twee verdachten die mogelijk een bom hebben van hetzelfde type dat werd gebruikt bij de aanslagen in Parijs, zo meldt Le Soir. Een van de vrienden die Salah Abdeslam na de aanslagen hebben opgepikt in Parijs, heeft ook nieuwe verklaringen afgelegd. Daaruit blijkt dat de terreurverdachte erg zenuwachtig was en mogelijk een bommengordel droeg, hoewel geen wapens of explosieven zichtbaar waren.

Dat zegt Carine Couquelet, de advocate van de 21-jarige Hamza Attouh., een van de verdachten die Salah vorige week een lift gaven van Parijs naar Brussel. Volgens nieuwe verklaringen van haar cliënt zou Abdeslam erg zenuwachtig geweest zijn. Hij zag geen wapens, noch explosieven, maar Abdeslam droeg volgens hem wel een brede vest met daaronder mogelijk een bommengordel.

Nog volgens Couquelet zou haar cliënt bang geweest zijn omdat het leek alsof Abdeslam 'klaar was om zichzelf op te blazen', zo verklaarde ze aan zender LCI. Het drietal moest onderweg naar Brussel drie keer stoppen voor identiteitscontrole. Volgens Hamza Attouh hebben ze Abdeslam afgezet in Laken, in de vroege namiddag op 14 november. Dat klopt met zijn eerdere verklaring dat de terreurverdachte uitstapte aan het Koning Boudewijnstadion.

Abdeslam had in de nacht van vrijdag op zaterdag zijn vriend Mohammed Amri., die ook in Sint-Jans-Molenbeek woont, gebeld omdat hij panne had met de wagen en vroeg om hem te komen halen. Mohammed besloot om een vriend mee te nemen naar Parijs om hem gezelschap te houden. De Brusselse raadkamer heeft vrijdag de aanhouding van de twee met een maand verlengd.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 19:30

besita schreef:
ik geloof echt NIET dat die broer van niks weet en wist !! :n
zo ook niet die 2 " vrienden " die hem hebben opgepikt in Parijs
ze hadden geen radio in de auto :roll: en ook geen gsm met internet zeker ??
en beide geven een andere versie weer van waar ze hem hebben afgezet in Brussel
nee het was echt gewoon een vriendendienst zonder te vragen hoe of wat :?

de overgebleven "goede" broer werkte bij vreemdelingenzaken bij de gemeente, handig !

http://www.hln.be/hln/nl/35524/Aanslage ... beek.dhtml

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 19:37

ja lekker gaat het daar al jaren in Molenbeek
echt je kunt het je niet inbeelden hoe het daar de laatste 20 jaar aan toegaat ...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 19:57

Maar dat is ook gewoon een publiek geheim hoor, Besita. Ik werk in Molenbeek en niemand haalt daar nog zijn schouders voor op. Het is nu eenmaal zo, denken de meesten. Het is ook zo diepgeworteld dat het niet in één, twee, drie aan te pakken is, maar hopelijk gaan ze daar nu structurele oplossingen voor vinden met de €400 miljoen die de Belgische regering heeft vrijgemaakt voor de strijd tegen terrorisme.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 20:35

besita schreef:
echt je kunt het je niet inbeelden hoe het daar de laatste 20 jaar aan toegaat ...

Niet alleen Molenbeek ,vlak ook bepaalde wijken in Antwerpen niet uit.Daar komt de politie niet binnen.
Wat mij dan weer verbaast is dat de politiek hier verbaast over is.Blijkbaar weet de gewone burger meer.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 20:37

je gaat nooit de mentaliteit daar veranderen ( en van heel veel ....)al besteed je er 1 miljard aan
ze willen gewoon niet integreren , het zijn echte getto's geworden en vandaar uit vloeien al de problemen uit
heb er heel mijn schooltijd doorgebracht ( 30 jr geleden ) en wat toen de trots van Belgie was ( de mooiste winkelstraten , de beste kleding-schoen winkels , toffe uitgangsbuurten , restaurants en cinema's
zijn gewoon in 10 jaar tijd de schande van Belgie geworden
5 jr terug nog eens door de straten gereden en heb echt gezegd NOOIT meer ..en woon in vogelvlucht maar 15 km

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 20:38

beatje schreef:
besita schreef:

Niet alleen Molenbeek ,vlak ook bepaalde wijken in Antwerpen niet uit.Daar komt de politie niet binnen.
Wat mij dan weer verbaast is dat de politiek hier verbaast over is.Blijkbaar weet de gewone burger meer.

ja dat geloof ik best maar ben met Molenbeek bekend vandaar

Mist

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:01

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:59

Dat bericht heeft hier wel in de krant gestaan, Mist :j Alleen is het nooit bevestigd door justitie. In het artikel staat ook ik de eerste zin dat het een claim is, wat dus nog niet bevestigd is volgens mij.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:17

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:19

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:21

ik las net op facebook dat dit 1 van de beste krant is in Engeland

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:22

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:24

Ariannee schreef:
ik las net op facebook dat dit 1 van de beste krant is in Engeland

-O- wel heel goed dat anonymous helpen, maar ik weet niet of ik dit had willen weten eigenlijk. Kunnen ze dat niet stil door fluisteren zodat niemand bang word.

Er waren wel 4 mensen in België opgepakt maar volgens mij was er nog niet zeker of dat iets met terreur te maken had.

Zou de klimaattop eigenlijk nog doorgaan? Als ze het al door laten gaan lijkt het me slim als ze dat ergens in een bos of grot doen waar de IS het niet verwacht.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:26

Nee, dat doen ze heel bewust zo openbaar:

Citaat:
The collective published the list of potential targets alongside a statement: "The goal is to make sure the whole world, or at least the people going to these events, know that there have been threats and that there is possibility of an attack to happen. Another goal is to make sure IS knows that the world knows and cancels the attacks, which will disorientate them for a while."

"Het doel is om ervoor te zorgen dat de hele wereld, of ten minste de mensen die naar deze evenementen gaan, weten dat de dreiging bestaat en dat de mogelijk bestaat dat er een aanslag komt. Een ander doel is ervoor te zorgen dat IS weet dat de wereld het weet en de aanslagen annuleert, wat hen voor een tijdje van hun a propos zal brengen."

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:30

hmm.. anonymous beweert wel is vaker twijfelachtige dingen dus ik zou er niet meteen vanuit gaan. Maar zou wel heel ernstig zijn als het echt zo was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:33

Anonymous heeft hier een vrij serieus aandeel in he, houd dat in je achterhoofd. Ze hopen door mee te helpen in deze oorlog eindelijk een keer serieus genomen te worden in de wereld.

Ariannee

anonymous zou dit niet zomaar neerzetten

moonsparkle

Bambolina schreef:
hmm.. anonymous beweert wel is vaker twijfelachtige dingen dus ik zou er niet meteen vanuit gaan. Maar zou wel heel ernstig zijn als het echt zo was.

Net als er nu nep pakketjes worden gevonden kan het ook zijn dat wat IS ergens op internet gooit ook niet door de IS gedaan is.oké ik merk dat ik nu mezelf probeer gerust te stellen

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:38

IS heeft tot nu toe vrijwel al hun aanslagen van te voren aangegeven .
Zelf neem ik dit wel serieus. Het is niet voor niets dat veel in de allerhoogste staat van paraatheid is.
On verra (we zullen zien). We weten dat we niet met kleine jongetjes te maken hebben. Daarnaast weten we ook dat het niets ontziende mensen zijn. Als de Duitse journalist die maanden met IS heeft meegereisd schrijft, in een eerder in dit topic gepubliceerde stuk dat IS erger is nog als Stalin, Hitler en Pol Pot tezamen, dan heb ik geen enkele illusie meer over deze groep.
Het westen wordt erg onderschat door IS. Daar zou wel eens de misrekening (hopelijk) kunnen zitten. Zelf ben ik er van overtuigd dat het positieve uiteindelijk zal winnen. Laten we het maar afwachten, de inlichtingendienst en onze politie/ leger hun werk laten doen.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:39

Fijn, moeder zit morgen in Parijs.. #)
Ik ben die achterlijke spanning en achterdochtigheid zo zat, ugh.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:41

Het voelt in elk geval nog steeds alsof het allemaal niet echt is. Misschien omdat ik het ook niet wil laten binnendringen. Ben relax op wedstrijd gegaan vandaag, heb lessen gepland voor de komende weken met de paarden. Alsof er niks bijzonders aan de hand is. Terwijl 30km verderop, want op die afstand ligt Brussel, het terreurniveau op 4 staat.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:43

En daar doe je dus heel erg goed aan Varekaj. Heb vandaag enorm genoten van de werkzaamheden in de FErmette. Gewoon doorgaan met leven is het beste wat wij burgers kunnen doen. 's Avonds zien we wel op het journaal hoe het in de wereld is. De kans is nog steeds erg klein dat je op het foute moment op de foute plek bent. Ook voor mams morgen in Parijs!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:49

Zouden ze nu dan ook al bezig zijn met al die genoemde plaatsen extra beveiligen? En zullen al die evenementen afgezegd worden? Zullen ze daar al zoeken naar aanwezige terroristen?

Oké allemaal vragen waar waarschijnlijk niemand zo antwoord op heeft.