Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Jacht gericht op twee verdachten die mogelijk bom hebben
De beslissing om het dreigingsniveau te verhogen, heeft te maken met de zoektocht naar minstens twee verdachten die mogelijk een bom hebben van hetzelfde type dat werd gebruikt bij de aanslagen in Parijs, zo meldt Le Soir. Een van de vrienden die Salah Abdeslam na de aanslagen hebben opgepikt in Parijs, heeft ook nieuwe verklaringen afgelegd. Daaruit blijkt dat de terreurverdachte erg zenuwachtig was en mogelijk een bommengordel droeg, hoewel geen wapens of explosieven zichtbaar waren.
Dat zegt Carine Couquelet, de advocate van de 21-jarige Hamza Attouh., een van de verdachten die Salah vorige week een lift gaven van Parijs naar Brussel. Volgens nieuwe verklaringen van haar cliënt zou Abdeslam erg zenuwachtig geweest zijn. Hij zag geen wapens, noch explosieven, maar Abdeslam droeg volgens hem wel een brede vest met daaronder mogelijk een bommengordel.
Nog volgens Couquelet zou haar cliënt bang geweest zijn omdat het leek alsof Abdeslam 'klaar was om zichzelf op te blazen', zo verklaarde ze aan zender LCI. Het drietal moest onderweg naar Brussel drie keer stoppen voor identiteitscontrole. Volgens Hamza Attouh hebben ze Abdeslam afgezet in Laken, in de vroege namiddag op 14 november. Dat klopt met zijn eerdere verklaring dat de terreurverdachte uitstapte aan het Koning Boudewijnstadion.
Abdeslam had in de nacht van vrijdag op zaterdag zijn vriend Mohammed Amri., die ook in Sint-Jans-Molenbeek woont, gebeld omdat hij panne had met de wagen en vroeg om hem te komen halen. Mohammed besloot om een vriend mee te nemen naar Parijs om hem gezelschap te houden. De Brusselse raadkamer heeft vrijdag de aanhouding van de twee met een maand verlengd.
besita schreef:ik geloof echt NIET dat die broer van niks weet en wist !!![]()
zo ook niet die 2 " vrienden " die hem hebben opgepikt in Parijs
ze hadden geen radio in de autoen ook geen gsm met internet zeker ??
en beide geven een andere versie weer van waar ze hem hebben afgezet in Brussel
nee het was echt gewoon een vriendendienst zonder te vragen hoe of wat
besita schreef:ja lekker gaat het daar al jaren in Molenbeek
echt je kunt het je niet inbeelden hoe het daar de laatste 20 jaar aan toegaat ...
beatje schreef:besita schreef:ja lekker gaat het daar al jaren in Molenbeek
echt je kunt het je niet inbeelden hoe het daar de laatste 20 jaar aan toegaat ...
Niet alleen Molenbeek ,vlak ook bepaalde wijken in Antwerpen niet uit.Daar komt de politie niet binnen.
Wat mij dan weer verbaast is dat de politiek hier verbaast over is.Blijkbaar weet de gewone burger meer.
Ariannee schreef:19 minuten geleden zag ik dit op facebook voorbij komen, weet niet of het waar is maar laten we hopen van niet
http://www.mirror.co.uk/news/world-news ... irror_main
Ariannee schreef:ik las net op facebook dat dit 1 van de beste krant is in Engeland
Citaat:The collective published the list of potential targets alongside a statement: "The goal is to make sure the whole world, or at least the people going to these events, know that there have been threats and that there is possibility of an attack to happen. Another goal is to make sure IS knows that the world knows and cancels the attacks, which will disorientate them for a while."
Bambolina schreef:hmm.. anonymous beweert wel is vaker twijfelachtige dingen dus ik zou er niet meteen vanuit gaan. Maar zou wel heel ernstig zijn als het echt zo was.