Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:02

Allereerst wil.ik iedereen heel veel sterkte wensen in deze verschrikkelijke tijd. Hoe oneerlijk.

ik krijg het ook maar niet uit mijn hoofd.
Morgen ochtend moet ik op schiphol mijn vriendoophalen en zou graag bloemen brengen voor de slachtoffers. Is hier een plek voor op schiphol

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:02

ThreeFingers schreef:
Jolien87 schreef:

Hier word ik zo boos van dat ik er wel om zou kunnen janken. Afschuwelijk en niet te bevatten.

Dit is realiteit!
Voor ons misschien respectloos, maar hun denken heel anders.

Precies.
Het klinkt heel wrang, maar het feit dat mensen die spullen vinden stelt hun voor een keuze; laten liggen bij iemand die er niets meer aan heeft... of meenemen en verpatsen waardoor er weer een week eten op tafel is (bij wijze van)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:04

liesJ schreef:
Allereerst wil.ik iedereen heel veel sterkte wensen in deze verschrikkelijke tijd. Hoe oneerlijk.

ik krijg het ook maar niet uit mijn hoofd.
Morgen ochtend moet ik op schiphol mijn vriendoophalen en zou graag bloemen brengen voor de slachtoffers. Is hier een plek voor op schiphol

Ja, buiten bij vertrekhal 3.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:04

Als je even naar nieuwsuur kijkt van vandaag naar de theorie van mevr Applebaum dan is het heel duidelijk hoe Poetin in elkaar zit en dat Nederland nooit een gedegen onderzoek zal krijgen en dat Rutte zich veel te braaf opstelt ivm handelsbelangen met Rusland.

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:05

ThreeFingers schreef:
Dit is realiteit!

De realiteit kan ook respectloos zijn.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:06

Raponsje schreef:
Dat is nu juist het spel.

Óf Poetin heeft geen invloed meer op de rebellen.
Óf Poetin speelt een dubbelspel, geeft opdrachten maar doet alsof hij helemaal niets kan.

Ik gok t laatste.......

Net bij nieuwsuur werden de feiten even heel duidelijk geschetst door een amerikaanse journaliste die getrouwd is met een Minister uit Polen.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:07

Elinex304 schreef:
ThreeFingers schreef:
Dit is realiteit!

De realiteit kan ook respectloos zijn.

Natuurlijk!

Maar voor de bevolking daar is...de ene zijn dood de ander zijn brood.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:08

Dat grapje kan ook een middel zijn om met de realiteit om te kunnen. Ik ben daar ook soms schuldig aan in de verpleging. Het doorbreekt een beetje wat je op dat moment voelt, en het zorgt dat je kan overleven.

pepermunt14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:10

Jolien87 schreef:
Raponsje schreef:
Op CNN zojuist "Separatists: "Haha, a lot of people now have new watches!"

Hier word ik zo boos van dat ik er wel om zou kunnen janken. Afschuwelijk en niet te bevatten.

Dit is realiteit!
Voor ons misschien respectloos, maar hun denken heel anders.[/quote]

Maar op de manier dat het gezegd wordt. Door die haha lijkt het allemaal leuk. Terwijl ze zelf kunnen bedenken dat veel mensen verdrietig hier om zijn.

Maar zijn die horloges nog wel heel na die klap?

Vjestagirl

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:13

Ik werk zelf in de zorg en je moet grapjes maken, je moet soms bitterharde dingen zeggen die je niet meent, omdat je anders gek wordt. Het is een manier van omgaan met wat je ziet en wat je meemaakt.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:14

Jolien87 schreef:
Raponsje schreef:
Op CNN zojuist "Separatists: "Haha, a lot of people now have new watches!"

Kom zeg, hoeveel grapjes maken wij wel niet over andere rampen. 9-11 kwamen binnen no time foto's op facebook, de rampen in Haiti enz enz.

Dat heet relativeren!

Het is vreselijk, maar er wij zitten nog steeds in ons huis, met een baan en goede omstandigheden. Je zou maar in de Gaza strook wonen!

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:15

@R12312

_/-\o_ _O-

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:17

Poetin speelt denk ik een dubbel spel. Tot alle belastend bewijs verwijderd is..

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:17

Vjestagirl schreef:
Ik werk zelf in de zorg en je moet grapjes maken, je moet soms bitterharde dingen zeggen die je niet meent, omdat je anders gek wordt. Het is een manier van omgaan met wat je ziet en wat je meemaakt.

Je knalt 300 mensen uit de lucht, jat vervolgens hun creditcards en sieraden, laat professionals hun werk niet doen en laat niemand bij de lijken wat het leed van de nabestaande nog erger maakt, vervolgens smijt je de lijken op een vrachtwagen met bestemming onbekend en verwijderd al het bewijs incl black boxes gaat daarna zeggen dat je wel een leuke nieuwe horloge hebt?

Tja, dat vind ik geen grap.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:20

N0a schreef:
Poetin speelt denk ik een dubbel spel. Tot alle belastend bewijs verwijderd is..

Dat denk ik dus ook.

Om die reden laten de rebellen vrijwel niemand toe achter het witte lint.
Alleen een stel mijnwerkers en boeren want tja, die kunnen toch niks met de wrakstukken en lijken als bewijsplicht.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:20

Het vliegtuig is donderdag neergestort,oorlogsgebied of niet....we hadden daar allang moeten zijn.In plaats van te bellen en te overleggen.Nederland is veel te afwachtend.
Denkt Rutte nu echt dat met zijn woorden op de persconeferentie de Oekrainers staan te trillen?
En die andere No-No in Kiev....Pffff...Wat een land.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:26

Rutte gaat helemaal nix doen! hij vind de handel met Rusland véél belangrijker dan die overleden mensen! hij doet wel dramatisch en emotioneel,maar hij meent er nix van.Kom op nou, alles draait toch alleen maar om geld.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:26

En dan? Rutte gaat erheen....gaat hij even regelen dat alle lijken mee gaan naar Nederland? Er waren ook NIET Nederlanders. Hoe wil je die uit elkaar houden?
Wat verwachten we dan dat ze in een oorlogs gebied de lijken 1 voor 1 ophalen met een lijkenwagen?
Natuurlijk ziet het er rot uit en is het vreselijk voor de nabestaanden om dat te moeten zien...

.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:37

geerke schreef:
Het vliegtuig is donderdag neergestort,oorlogsgebied of niet....we hadden daar allang moeten zijn.In plaats van te bellen en te overleggen.Nederland is veel te afwachtend.
Denkt Rutte nu echt dat met zijn woorden op de persconeferentie de Oekrainers staan te trillen?
En die andere No-No in Kiev....Pffff...Wat een land.

Ik zou als ik jou was af en toe het journaal eens kijken. Ze zijn er allang!

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:37

gohya schreef:
Rutte gaat helemaal nix doen! hij vind de handel met Rusland véél belangrijker dan die overleden mensen! hij doet wel dramatisch en emotioneel,maar hij meent er nix van.Kom op nou, alles draait toch alleen maar om geld.

Rutte KAN niets doen, das iets anders dat hij niets WIL doen. Wij zijn een te klein land om qua betekenis ook maar iets te doen in ons eentje.

Overigens hebben we niet voor niets een Minister van buitenlandse zaken. En die is daar!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:38

Wat verwachten jullie dan van Rutte ? Of de regering? Ik verwacht dat ze via diplomatieke weg wel werken aan het vrijgeven van de lichamen enz. ?

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:39

Electra63 schreef:
Wat verwachten jullie dan van Rutte ? Of de regering? Ik verwacht dat ze via diplomatieke weg wel werken aan het vrijgeven van de lichamen enz. ?

Ik ook!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:40

R12312 schreef:
gohya schreef:

Rutte KAN niets doen, das iets anders dat hij niets WIL doen. Wij zijn een te klein land om qua betekenis ook maar iets te doen in ons eentje.

Overigens hebben we niet voor niets een Minister van buitenlandse zaken. En die is daar!

Inderdaad. Wij zullen druk moeten uitoefenen met hulp van Obama en Merkel enz.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:46

R12312 schreef:

En laat die minister toevallig ook nog russisch spreken :j

Het is makkelijk om vanaf de zijlijn opmerkingen te geven maar we hebben het over een ramp, ook nog in oorlogsgebied met grote afstanden en slechte wegen.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:47

[/quote]

Overigens hebben we niet voor niets een Minister van buitenlandse zaken. En die is daar![/quote]

Inderdaad. Wij zullen druk moeten uitoefenen met hulp van Obama en Merkel enz.[/quote]

Om te beginnen wat we kunnen doen, is dus beslist niet het WK 2018 in Rusland houden! Verder snap ik niet dat dat gedrag van die Separanten geaccepteerd wordt, en er niet een heel leger tegen hun wordt gezet.....