Lauren_ schreef:Gefeliciteerd huiseigenaren, u heeft gestemd op het blijven van de HRA. Maar heeft u er ook bij nagedacht, dat met het versoepelen van het ontslagrecht en tijdelijke contracten, u uw huis niet meer zal verkopen?
Een huurtoeslag van 350 euro geeft aan dat ze in een dure huurwoning zit. En dat wordt nog erger als huiseigenaren zelf de huur mogen gaan bepalen. Nogmaals gefeliciteerd!
Realiseer je ook dat met de extreem toegenomen werkloosheid, de ondernemers je minder gaan betalen, want er is keuze zat. Meer mensen op het minimumloon, chapeau! (en dus meer geld nodig voor toeslagen, ook al gaan deze omlaag)
Ach kom nou; net of je door het versoepelen van het ontslagrecht geen huis meer zal verkopen. Op dit moment vlieg je er ook uit als je niet voldoet.
En eerlijk gezegd ben ik blij dat ondernemers keuze hebben tussen werknemers: Dan steekt men de handen uit de mouwen om zich eens te onderscheiden van een ander. Als ik alleen al de hoeveelheid studenten moest aanschouwen die naast hun studie alleen maar op de bank lagen te ronken, dan ben ik blij dat de studenten die er hard voor hebben gewerkt en zich hebben bewezen (niet alleen qua studieresultaten maar ook qua nevenactiviteiten) eerder aan de bak komen.
Je wordt niet meer klakkeloos aangenomen, en misschien is dat maar eens goed ook zodat men eens gaat beseffen dat werken goed is en dat je ervoor moet vechten om erin te komen en er niet uit te vliegen ipv klagen en zeuren dat het werk niet leuk genoeg is, of dat de 1000en studies die men heef geprobeerd niet voldoen.