Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik stem op 12 september op...

VVD
256 (23%)
PvdA
155 (14%)
PVV
195 (18%)
CDA
16 (1%)
SP
131 (12%)
D66
75 (7%)
GroenLinks
41 (3%)
CU
20 (1%)
SGP
7 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (5%)
Piratenpartij
11 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
3 (0%)
Nederland Lokaal
1 (0%)
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
2 (0%)
50Plus
4 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
1 (0%)
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
3 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
3 (0%)
Ik beslis pas in het stemhokje
18 (1%)
Ik stem niet
43 (4%)
Ik stem blanco
16 (1%)
Anders, namelijk...
10 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1068

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:42

Lauren_ schreef:
Gefeliciteerd huiseigenaren, u heeft gestemd op het blijven van de HRA. Maar heeft u er ook bij nagedacht, dat met het versoepelen van het ontslagrecht en tijdelijke contracten, u uw huis niet meer zal verkopen?

Een huurtoeslag van 350 euro geeft aan dat ze in een dure huurwoning zit. En dat wordt nog erger als huiseigenaren zelf de huur mogen gaan bepalen. Nogmaals gefeliciteerd!

Realiseer je ook dat met de extreem toegenomen werkloosheid, de ondernemers je minder gaan betalen, want er is keuze zat. Meer mensen op het minimumloon, chapeau! (en dus meer geld nodig voor toeslagen, ook al gaan deze omlaag)

Ach kom nou; net of je door het versoepelen van het ontslagrecht geen huis meer zal verkopen. Op dit moment vlieg je er ook uit als je niet voldoet.

En eerlijk gezegd ben ik blij dat ondernemers keuze hebben tussen werknemers: Dan steekt men de handen uit de mouwen om zich eens te onderscheiden van een ander. Als ik alleen al de hoeveelheid studenten moest aanschouwen die naast hun studie alleen maar op de bank lagen te ronken, dan ben ik blij dat de studenten die er hard voor hebben gewerkt en zich hebben bewezen (niet alleen qua studieresultaten maar ook qua nevenactiviteiten) eerder aan de bak komen.
Je wordt niet meer klakkeloos aangenomen, en misschien is dat maar eens goed ook zodat men eens gaat beseffen dat werken goed is en dat je ervoor moet vechten om erin te komen en er niet uit te vliegen ipv klagen en zeuren dat het werk niet leuk genoeg is, of dat de 1000en studies die men heef geprobeerd niet voldoen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:42

verootjoo schreef:
. Er is iig vanuit de bevolking draagvlak voor zowel de pvda als de vvd.

Je bedoeld een Links draagvlak en een Rechts draagvlak..
En aangezien we in een indivuduele maatschappij leven. kun je niet zeggen dat het gemiddelde ,dat het uiteindelijk draagvlak is, door de gehele bevolking gedragen wordt.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:43

Winged schreef:
xx_Horsiex schreef:
Oh nee? Rutte probeert dat te verdoezelen met uitspraken dat iemand in de bijstand 1800 euro in de maand krijgt, nou als dat waar was, ging ik vandaag nog in de bijstand!

Vriendin van mij krijgt bijstand van 950 euro, volledige zorgtoeslag, een huurtoeslag van 350 euro, een aantal heffingen hoeft zij niet te betalen, gemeentelijke belastingen vervallen... Nou, uiteindelijk kom je wel al een heel eind richting die 1800 euro!!

Oh ja, mijn moeder zit ook in de bijstand en krijgt 900 euro in de maand en ze mag de fysiotherapie van 500 euro in de maand zelf betalen, dus mijn moeder is heel erg blij dat ze daarnaast ook nog huurtoeslag krijgt, maar ik vind het verschrikkelijk om te zie hoe zij elke week in de aldi de meest goedkope producten moet uitzoeken om te kunnen blijven overleven.

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:44

Zolang je geen grote ondernemer bent wordt je ook genaaid. Het hele MKB gaat op de schop zometeen, want de grootste groep in Nederland gaat geen geld meer uitgeven.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:45

Rowdine schreef:
Ach kom nou; net of je door het versoepelen van het ontslagrecht geen huis meer zal verkopen. Op dit moment vlieg je er ook uit als je niet voldoet.

Dat is niet helemaal het punt. Als het ontslagrecht versoepeld wordt, heb je als werknemer haast geen zekerheid meer. Dat betekent dat de banken nog minder snel willen lenen, de huizenmarkt nog minder kan draaien. Dat is een groot probleem. En mocht je dan ontslagen worden (wat natuurlijk niet alleen met je eigen presteren te maken heeft maar ook kan gebeuren omdat je werkgever de boel in de soep heeft laten lopen, bijvoorbeeld) - dan kun je je situatie bijna niet meer aanpassen door bv kleiner te gaan wonen. Je raakt namelijk simpelweg je huis niet meer kwijt. Dat zijn problemen - en ze zijn niet op te lossen met 'dan ga je maar harder werken' want daar gaat het dus niet om.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:46

Wat is er mis met boodschappen doen bij de aldi....

500 euro voor fysio in de maand?? Krijgt je moeder 4 behandelingen per week dan?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:47

Ik ben heel blij dat ik mij diploma ga halen voor ze de studiefinanciering er uit trekken.

Is helemaal niks mis mee, als je dan tenminste producten kan kopen die ook nog enigzins iets van voedingswaare bevatten, mijn moeder kan nog niet eens voor de hele week elke avond een maaltijd kopen.

3 behandelingen in de week.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:48

Shadow0 schreef:
[. Dat betekent dat de banken nog minder snel willen lenen, de huizenmarkt nog minder kan draaien. Dat is een groot probleem. .

Dat is ook goed...Laat eerst maar eens de markt doen wat het moet doen...vraag en aanbod van die berg stenen bepalen..
en dan komt het pas goed..Lenen doe je als je 35 % eigen vermogen in kan brengen..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:50

Tegenwoordig zijn er voor jou 10 anderen die in de rij staan om te werken. Daarom moet je ook je stinkende best doen om te bijven werken bij het bedrijf. Ik zit nu nog in mijn proeftijd, heb van mezelf het idee dat ik er door heen kom. Maar toch ben ik voorzichtig met het aanschaffen van een huurhuisje.Zit toch in mijn achterhoofd met het punt dat ik misschien niet door mijn proeftijd heen kom.

Er zijn punten waar Samsom het helemaal niet mee eens is. Nu is het onderhandelen geblazen en wachten waar we nu op achteruit gaan volgend jaar met het oog op Prinsjesdag. Een aantal punten zijn al bekend: verhoging en versobering van de ziekenfondspakketten, verhoging van de accijns op de benzine, verhoging van tabak en alcohol en de verhoging op de btw.

Dus ik ben heel benieuwd naar de samenwerking tussen PVDA en VVD.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:50

Shadow0 schreef:
Rowdine schreef:

Dat is niet helemaal het punt. Als het ontslagrecht versoepeld wordt, heb je als werknemer haast geen zekerheid meer. Dat betekent dat de banken nog minder snel willen lenen, de huizenmarkt nog minder kan draaien. Dat is een groot probleem. En mocht je dan ontslagen worden (wat natuurlijk niet alleen met je eigen presteren te maken heeft maar ook kan gebeuren omdat je werkgever de boel in de soep heeft laten lopen, bijvoorbeeld) - dan kun je je situatie bijna niet meer aanpassen door bv kleiner te gaan wonen. Je raakt namelijk simpelweg je huis niet meer kwijt. Dat zijn problemen - en ze zijn niet op te lossen met 'dan ga je maar harder werken' want daar gaat het dus niet om.

Ehm, je weet zelf ook dat ontslag om bedrijfseconomische redenen nu ook niet bepaald lastig is he?
Banken die minder snel willen lenen: Dikke prima. Half Nederland komt om in de schulden omdat ze een grotere auto willen. Half Nederland komt om in de hypotheek schuld omdat ze een huis willen kopen dat boven hun budget ligt.
Sorry, maar als iedereen die drang om naar buiten toe rijk te lijken nu eens laat varen, dan was al dit gedoe niet eens nodig geweest.

Daarbij vind ik dat er wel eens een ommekeer mag komen in de heiligheid van de werknemer. De werknemer die uit z'n neus loopt te vreten, de werknemer die iedere week gaat zaalvoetballen en daardoor meer met gebroken pootjes thuis zit: Sorry, je verdient het niet om aan de bak te blijven. Bewijs je maar eens :) Deze mensen kosten de bedrijven HANDEN VOL MET GELD. Niet alleen als ze ziek thuis zitten, of geen reet uitvoeren op het werk, maar ook nog eens door de bonus die ze mee moeten krijgen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:51

Rowdine schreef:

In combinatie met de aangescherpte hypotheekeisen zou dat op zich best een weerslag kunnen hebben.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:52

Aldi heeft tegenwoordig best goede artikelen. Het heeft dan wel geen merk maar het is goed te nassen. Lidl komt vaak zelfs als beste uit de bus met testen van voedingsmiddelen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:53

Citaat:
verhoging van de accijns op de benzine

En dat is de grote boosdoener van de economie..
Hoe kun je nu nog bouwen met zulke energieprijzen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:53

purny schreef:
Aldi heeft tegenwoordig best goede artikelen. Het heeft dan wel geen merk maar het is goed te nassen. Lidl komt vaak zelfs als beste uit de bus met testen van voedingsmiddelen.

Het gaat zich ook niet om het merk, wat ik probeer duidelijk te maken dat de aldi al zo goedkoop is en mijn moeder het al moeilijk heeft om daar voor de hele week eten te halen omdat het budget zo krap is.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:54

Rowdine schreef:
Niet alleen als ze ziek thuis zitten, of geen reet uitvoeren op het werk, maar ook nog eens door de bonus die ze mee moeten krijgen.

Bonus krijg je niet standaard maar hangt af van een bepaalde arbeidsduur. Een beetje werkgever begint met de werknemer een jaarcontract te geven en kan dan al kijken wat voor vlees hij in de kuip heeft. Desnoods verleng je dat contract met nogmaals een jaar bij twijfel, heb je echt geen bonus om dat contract te beeindigen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:55

Rowdine schreef:
Half Nederland komt om in de hypotheek schuld omdat ze een huis willen kopen dat boven hun budget ligt.
Sorry, maar als iedereen die drang om naar buiten toe rijk te lijken nu eens laat varen, dan was al dit gedoe niet eens nodig geweest.

Echt niet generaliserend :n

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:56

xx_Horsiex schreef:
[Het gaat zich ook niet om het merk, wat ik probeer duidelijk te maken dat de aldi al zo goedkoop is.

en de andere winkels nog meer van je stelen.. AH heeft zojuist de leveranciers weer minder gegeven..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:56

xx_Horsiex schreef:
Ik ben heel blij dat ik mij diploma ga halen voor ze de studiefinanciering er uit trekken.

Is helemaal niks mis mee, als je dan tenminste producten kan kopen die ook nog enigzins iets van voedingswaare bevatten, mijn moeder kan nog niet eens voor de hele week elke avond een maaltijd kopen.

3 behandelingen in de week.

Dure behandelingen dan... Gezien 1 behandeling 28,25 is kom ik op zo'n 340 euro per maand. En die drie behandelingen per week zijn echt nodig, of kan het ook met 2 of zelfs 1? En is er geen enkele coulance van de fysio? Misschien kan ze een keer per maand komen en de rest zelf thuis bv met oefeningen oplossen? Doe ik ook wel eens met onverzekerde mensen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:57

fransje23 schreef:
Rowdine schreef:
Niet alleen als ze ziek thuis zitten, of geen reet uitvoeren op het werk, maar ook nog eens door de bonus die ze mee moeten krijgen.

Bonus krijg je niet standaard maar hangt af van een bepaalde arbeidsduur. Een beetje werkgever begint met de werknemer een jaarcontract te geven en kan dan al kijken wat voor vlees hij in de kuip heeft. Desnoods verleng je dat contract met nogmaals een jaar bij twijfel, heb je echt geen bonus om dat contract te beeindigen.

Ik weet prima hoe het ontslagrecht werkt hoor, no worries ;)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:57

ceasario schreef:
xx_Horsiex schreef:
[Het gaat zich ook niet om het merk, wat ik probeer duidelijk te maken dat de aldi al zo goedkoop is.

en de andere winkels nog meer van je stelen.. AH heeft zojuist de leveranciers weer minder gegeven..

De aldi waar mijn moeder boodschappen doet, wordt waarschijnlijk overgenomen door de jumbo. Wat betekent dat mijn moeder met openbaar vervoer bijna 3 kwartier onderweg is voor ze bij een andere aldi komt. Gelukkig heb ik een auto en kunnen we dan samen gaan, maar anders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:58

Cer schreef:
Rowdine schreef:
Half Nederland komt om in de hypotheek schuld omdat ze een huis willen kopen dat boven hun budget ligt.

Ongetwijfeld, maar helaas wel de waarheid :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:59

Cer schreef:
Rowdine schreef:

Ik snap best wat ze bedoeld. Als ik zie wat mensen hier voor huizen kopen veel groter dan dat van ons bv en geen bijzonder goed betaald werk doen heb ik veel mensen gevraagd hoe het kan, gezien wij aan het orienteren waren voor een hypotheek. Zo'n beetje iedereen koopt met een aflossingsvrije hypotheek... Tja, dat is toch echt vragen om problemen. Waarom niet een iets minder huis wat op een gegeven ogenblik helemaal van jezelf is?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:02

En de bonussen voor mensen in de top die de boel belazeren? Laat ze die maar eens aanpakken ipv de "bonussen" voor mensen die 20 jaar met hart en ziel voor de zaak hebben gewerkt, en er nu worden uitgeknikkerd omdat ze te oud of duur zijn geworden.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:02

xx_Horsiex schreef:
purny schreef:

Het gaat zich ook niet om het merk, wat ik probeer duidelijk te maken dat de aldi al zo goedkoop is en mijn moeder het al moeilijk heeft om daar voor de hele week eten te halen omdat het budget zo krap is.

Tja, mijn vriendin heeft de Wajong, 2x per week fysio, en toch een eigen paard.. Heb het er gister nog met haar over gehad, dat zij gewoon erg veel geluk heeft dat dit allemaal kan. Genoeg werkende mensen die géén eigen paard kunnen betalen. Dan krijg ik wel als antwoord dat ze er ook veel moet laten, maar het feit is dat zij het kán, en dat is toch wel erg veel mazzel, als je een uitkering hebt...

En ja, ik begrijp dat zij echt niet kan werken, maar ik vind ook dat je dan blij moet zijn dat je in je eerste levensbehoefte geholpen wordt. EN dat is geen paard... Het feit dat je dan andere dingen moet laten is ook makkelijk gezegd, want je laat geen eerste levensbehoefte. Dan laat je blijkbaar andere dingen die niet zo nodig zijn.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:03

Shadow0 schreef:
Dat doet er toch niets aan af dat ze het willen doorvoeren, en al gedeeltelijk hebben doorgevoerd?
Je legt nu feitelijk de verantwoordelijkheid van het handelen en de uitgangspunten van de VVD bij anderen neer. Dat is nogal een zwaktebod. Sta voor je eigen keuzes: de mensen die de ongelijkheid hebben vergroot, mogen daarop aangesproken worden. Vertrouwen dat anderen het vuile werk voor je opknappen (namelijk zorgen voor wat meer stabiliteit) is een laffe uitweg.

Ja, dat doet daar wel iets aan af. Want inkomensongelijkheid groeit niet door gedachten, maar door besluiten. Gedachten, visie mag je hebben. Die hebben an sich geen gevolgen. Hoe de besluitvorming in Nederland werkt, weet jij ook wel, lijkt me. Heeft helemaal niets met zwaktebod of lafheid te maken.

Citaat:
De partijen die daar mee in hebben gestemd, zijn er verantwoordelijk voor. De partijen die het initiatief hebben genomen om het op deze manier aan te pakken zijn er zelfs nog iets extra verantwoordelijk voor. Zo simpel is het. Over 'rechts' heb ik het trouwens niet. Maar de VVD is als grootste partij en initiatiefnemer natuurlijk wel de voornaamste verantwoordelijke: als zij het niet hadden gewild was het niet gebeurd. Maar ze willen het wel.

Dat heet democratie. De bevolking bepaalt wie het voortouw neemt. Vervolgens: als de meerderheid het niet had gewild, was het niet gebeurd. Zo simpel is het. Zowel in de 2e, als in de 1e Kamer! Als de meerderheid van de bevolking SP had gewild, was de verkiezingsuitslag anders geweest. En die uitslag is niet bepaald door inkomen, kan ik je vertellen. Want ik als Wajonger ga er niet op vooruit bij de VVD en heb er wel op gestemd. Daar kun jij weer kritiek op leveren, ik geef alleen maar aan dat je dat argument dus ook niet hoeft te gebruiken.
Laatst bijgewerkt door gummie op 13-09-12 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt