Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Re: Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 23:57

@Cassidy: Aan de ene kant snap ik je reactie, aan de andere kant niet.
Nu is het de zoon van de koningin, waarin je intresse in toont, maar mocht het iemand anders zijn had ik ook mezelf afgevraagd hoe het met die gene gaat.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 23:58

Sorry hoor, ik vind het eerder respectloos als niemand zich meer afvraagt hoe het gaat, als iedereen hem alweer vergeten is... :? Niemand zegt toch dat ze verplicht zijn te laten weten hoe het gaat, er word gevraagd of er wat bekend is, dat is heel wat anders. Niks respectloos aan.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 23:59

Cassidy schreef:
Batlow schreef:
Cassidy, we mogen ons toch best afvragen hoe het zou gaan? Of ik of iemand anders het laat rusten moeten we zelf weten, maar er komt niks negatiefs voor in de posts (behalve dan die over de belastingcenten...) dus waarom? Daar is een forum juist handig voor, kan je er met elkaar over praten.

Heb je ooit al eens iets gehoord over "medisch geheim"? Het feit dat iemand de zoon is van de koningin doet daar geen afbreuk aan. Jij gaat het ook niet fijn vinden als je medische dossier op straat zou liggen. En dan maakt het niet uit of iemand een BN-er is, zoon van de koningin, of Jantje om de hoek. Het heeft geen pas, het is ons recht niet. Hoe nieuwsgierig je ook bent, meer willen weten gaat tegen de wet in.

Ben je een beetje aangebrand ofzo? Ik weet wat een medisch geheim is en ik zeg alleen maar, we vragen het ons af, we HOEVEN het niet weten, maar we hebben dit topic om erover te praten. Dat je zegt dat we het moeten laten rusten, heeft toch geen zin.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 00:00

Cassidy schreef:
Het ongeluk is op 17 Februari geweest.
Zijn we niet inmiddels over de 3 maanden heen?
Waarom kunnen jullie dit topic niet laten rusten? Hoe nieuwsgierig je ook bent, laat los, het gaat je niets aan.
Het topic iedere keer weer omhoog hengelen vind ik onrespectvol.

Cassidy, waarom mogen mensen niet informeren naar de gezondheid van Friso? Sommige zullen zich betrokken voelen, is toch niks mis mee? Onrespectvol is deze mensen de mond te willen snoeren.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 00:00

Maar van Jantje om de hoek worden er ook geen kranten vol geschreven als die een ongeluk krijgt.
Dat hoort er nu eenmaal bij als je tot de koninklijke familie behoort.
Daarom is het logisch dat mensen geïnteresseerd zijn.
Volgens mij is dat niet tegen de wet.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 00:01

mika11 schreef:
Maar van Jantje om de hoek worden er ook geen kranten vol geschreven als die een ongeluk krijgt.

Volgensmij mag nieuwsgierig zijn altijd, nog nooit een boete voor gehad :))

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 00:13

Jeetje Cassidy... Dat jij serieus vindt dat mensen niet meer mee mogen leven en geïnteresseerd mogen zijn in het leven van Friso, terwijl ze de beste bedoelingen hebben... Ik kan er met mijn kop niet bij! Ik vind dat véél respectlozer! Wat moeten we dan volgens jou, doen alsof het nooit gebeurd is? Nooit meer over praten, niet meer aan denken, niks?

Niemand hier vraagt om het medische dossier van Friso. Het enige wat er afgevraagd wordt is hoe het met hem gaat, in de hoop dat er verbetering in de situatie zit. Medeleven heet dat.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 00:14

Soms zou je willen dat er serieuze bekeuringen zouden bestaand voor onfatsoenlijk gedrag. In het verkeer, en in het dagelijkse leven.
Laten we het er maar op houden dat sommige mensen een andere opvoeding hebben gehad dan anderen.

Rest mij alleen een Quote:

Bij de vrijheid om te zeggen wat we denken, hoort te plicht om te denken wat we zeggen.

- Stef Bos.

Niet iedereen heeft evenveel slimpies gegeten. Is een gegeven, moet je aanvaarden, hoe moeilijk het ook is.
En bij deze heb ik al teveel gezegd. Wacht de eerste reactie af met een sneer mijn kant op.

(Oh, en oprecht interesse tonen is alleen maar mooi. De grens tussen oprecht en sensatiezucht is echter heel dun.
Door blijven drammen is alleen maar irritant.
En blijven boren naar informatie die niet vrijwillig wordt gegeven...tja, wat zal ik daar nu eens van zeggen....:x)

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 00:17

En weer andere mensen stonden achteraan toen de sociale vaardigheden werden uitgereikt. ;)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 00:18

Ik vind het wel meevallen, dat 'doordrammen' voor meer informatie.

Overdrijven is ook een vak.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 00:19

Daar valt aan te werken. :D

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 00:19

Zeg dat wel!
Ongelooflijk, die opmerkingen van jou, Cassidy.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 00:20

pniekepnak schreef:
En weer andere mensen stonden achteraan toen de sociale vaardigheden werden uitgereikt. ;)

Zeg dat wel!
Ongelooflijk, die opmerkingen van jou, Cassidy.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 00:20

Aan gebrek aan sociale vaardigheden valt te werken.
Gebrek aan IQ niet.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 00:22

Ik zou zeggen: Doe je best!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 00:23

Bij deze: welterusten iedereen. Slaap lekker en gezond weer op!

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 00:24

Je kan geen gebrek aan IQ hebben!
Je kan een hoog, laag of gemiddeld IQ hebben maar een gebrek aan bestaat niet!

nynke55

Insgelijks.

Batlow

Cassidy schreef:
Bij deze: welterusten iedereen. Slaap lekker en gezond weer op!

En dan hard aan het werk? 8)7

Batlow

0Whisper0 schreef:
Je kan geen gebrek aan IQ hebben!
Je kan een hoog, laag of gemiddeld IQ hebben maar een gebrek aan bestaat niet!

_O-

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 00:26

Je zou je kunnen afvragen welke van de twee je een beter mens maakt.

Overigens krijg ik niet de indruk dat de mensen in dit topic een ernstig gebrek aan IQ hebben.

En, ook al doe je hard je best, uit jouw posts maak ik ook echt niet op dat je zo enorm veel intelligenter bent dan een ander. Het enige wat overduidelijk naar voren komt in je berichten is hooghartigheid en arrogantie.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 00:30

mika11 schreef:

En daarom vind ik het enigszins ook hypocriet. Hartstikke leuk dat mensen geïnteresseerd zijn in hoe het nu met hem gaat, vraag ik me eerlijk gezegd ook wel af nu ik dit topic voorbij zie komen, maar wanneer het een doodnormale burger is hoor je er niemand over. Ik geloof dat er vlak daarvoor of vlak daarna nog een paar mensen waren omgekomen door die/een lawine, maar niemand die je daar over hoort. Tuurlijk, het is hartstikke vervelend voor Friso en zijn familie en vrienden, maar alsof dat voor die andere mensen niet hetzelfde geldt die nu een dierbare zijn verloren of waarvan er misschien ook nog wel een dierbare in coma ligt. Daar hoor je alleen niemand over...

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 00:33

Wat ontzettend triest is het om het te beginnen over het IQ van mensen, als je geen gelijk krijgt... :(:) Maargoed gelukkig ben jij ontzettend slim en ook nog eens erg sociaal. Jij bent vast een heel gelukkig mens! Slaapzacht en hopelijk stap je morgen met het andere been uit bed! :)

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 00:33

Blacky94 schreef:
mika11 schreef:

En daarom vind ik het enigszins ook hypocriet. Hartstikke leuk dat mensen geïnteresseerd zijn in hoe het nu met hem gaat, vraag ik me eerlijk gezegd ook wel af nu ik dit topic voorbij zie komen, maar wanneer het een doodnormale burger is hoor je er niemand over. Ik geloof dat er vlak daarvoor of vlak daarna nog een paar mensen waren omgekomen door die/een lawine, maar niemand die je daar over hoort. Tuurlijk, het is hartstikke vervelend voor Friso en zijn familie en vrienden, maar alsof dat voor die andere mensen niet hetzelfde geldt die nu een dierbare zijn verloren of waarvan er misschien ook nog wel een dierbare in coma ligt. Daar hoor je alleen niemand over...

Een doodnormale burger zal niet in de krant komen nee. Dan zou de krant namelijk iedere dag 500 pagina's hebben, want er gebeurt nogal wat op een dag. Als die doodnormale burger echter jouw buurman zou zijn, zou je dan niet ook af en toe eens aan je buurvrouw vragen hoe het nou gaat?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 00:36

Maar dat is ook wel te verklaren, Johan Friso kennen we, alleen van naam en foto weliswaar, maar Jantje of Pietje op de hoek niet. Als het 1 van mijn buren was geweest had ik maanden later ook wel gevraagd hoe het er mee was, ook al ken ik die misschien net zo goed als Johan Friso.
Als het een andere bekende nederlander was geweest, was ik ook wel nieuwsgierig geweest.