Alet74 schreef:Maar wat heeft dit alles met de PVV te maken?
PattyOosten schreef:De halal-hypotheek lijkt me een prima alternatief tegen dit scheefwonen. En nogmaals, als er voor die Christenen een uitzondering gemaakt kan worden, waarom dan niet voor die Moslims?
Ik mekker daar ook niet over, als je zo gaat praten, dat mensen mekkeren dan valt er niet echt goed te discussieren, wel?
Ik zeg toch ook niet dat jij mekkert?
Nouja, goed, om even met die hypotheekrente en de PVV aan te komen zetten.
Ik denk dat de PVV geen bezwaren zou hebben tegen bijvoorbeeld die onderste regeling van de Rabobank (door mij even 'leasehypotheek' genoemd)
Tenzij...
Nou ik zou het als mogelijke huizenkoper ook wel een idee vinden, zo'n leasehypotheek. Ik betaal 30 jaar lang huur en dan is het huis van mij. Als ik kijk naar een leasecontract bij auto's of een huurcontract bij een huis: er zitten best voordelen aan wat betreft onderhoud > is dat dan verantwoordelijkheid van de verleaser?
Nou doe mij dan maar een offerte.
Als het gewoon in het lijstje hypotheken zou staan en dan niet met naam en toenaam "moslimhypotheek" en "alleen moslims mogen deze krijgen, dus jij niet" zie ik ook voor de PVV geen enkel bezwaar; ze hadden toch geen bezwaar tegen moslims zelf (maar de islam) nou, als dit een handige regeling voor iedereen is en daarbij toevallig ook moslims kan stimuleren zie ik geen probleem.
WEL als er een islamitische bank aan te pas moet komen, met Arabische letters aan de buitenkant, alleen voor moslims (bij voorkeur alleen mannen) bedoeld.
Je kan hoog en laag springen en proberen te blijven ontkennen, maar er is een breed gedragen irritatie naar moslims.
Mensen hebben nou eenmaal het idee dat ze 'alles maar mogen en dan nog eisen gaan stellen ook' terwijl vooral oudere mensen heel, heel hard hebben moeten werken voor hun centjes en ook niet alles maar aangereikt kregen.
Als ik bijvoorbeeld op een verjaardag zit en dat wordt gezegd, dan kan ik ook geen enkel argument tegen bedenken eerlijk gezegd.
Ik vind er af en toe ook nog teveel een mentaliteit "hoe kanslozer hoe beter" hangen in die sociale sfeer.
Gisteren moest ik denken aan een oude vriend van mij, die is op zijn 18e in een rolstoel beland.
2/3 van zijn lichaam functioneert niet meer goed. Toen ik hem leerde kennen woonde hij thuis, in een aangepast huis bij zijn ouders, alles werd geregeld en hij hoefde letterlijk alleen maar op zijn kont te zitten om geld te vangen.
Nou en ineens kwam hij met het plan: dit is het niet mensen, ik gooi mijn leven weg hier. ik ga werken.
Ik zei nog: jij bent gek!! je krijgt gewoon alles aangereikt hier en dan ga jij werken!!
Nou daar moest hij wel om lachen (ik was wel wat jonger hoor, dan nu
)
Er kwamen echt allemaal obstakels op zijn pad, aangepast huis en bijbehorende verzorging betekende verhuizen naar Amsterdam, weg bij zijn familie, aangepaste computer, toetsenbord, alleen met het OV, als hij beroofd werd in Amsterdam kon hij er NIETS aan doen, want hij kon niet wegrennen (en dat gebeurde
)
Maar hij DEED het!
Maar eerlijk is eerlijk, als hij die moed niet had gehad, dan had er geen enkele uitkeringsinstantie gezegd: zeg, wat kan jij nog WEL? (dat is pas een mentaliteit van de laatste tijd)