Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 15:37

janderegelaa schreef:
PattyOosten schreef:
Lekker genuanceerd weer Nicolletje :+
Maar zo hebben we natuurlijk ook de "ik fop God AOW regeling" en de "Ik naai Jezus een oor aan zorgverzekering" :D

Dit geeft maar aan dat je er niets van snapt. In hoeverre wordt het woord van de Koran geschonden met de AOW of zorgverzekering?

Voor extremistische christenen geldt een aparte AOW regeling en Zorgverzekering. Dat heeft dus met de Bijbel te maken. En als we hier in NL uitzonderingen kunnen bedenken voor Christenen, kunnen we dat natuurlijk ook voor Moslims, of niet dan? Maar misschien snap ik er niks van hoor :+

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 15:41

Maar wat heeft dit alles met de PVV te maken?

Het is toch altijd wel weer typisch dat alle discussies met betrekking tot de PVV op den duur (of direct) gaan over onderwerpen die met de Islam te maken hebben. Terwijl de PVV het toch wel over meer zaken heeft die relevant zijn. (Al weet ik ook wel dat dit het 'stokpaardje' is)
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 05-08-10 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 16:24

PattyOosten schreef:
Voor extremistische christenen geldt een aparte AOW regeling en Zorgverzekering. Dat heeft dus met de Bijbel te maken. En als we hier in NL uitzonderingen kunnen bedenken voor Christenen, kunnen we dat natuurlijk ook voor Moslims, of niet dan? Maar misschien snap ik er niks van hoor :+

Het grote verschil is dat de christenen met deze regeling geen verzekering willen hebben terwijl de moslims met de halal hypotheek geen rente willen betalen. Appels met peren vergelijken dus. Typisch linkse manier van verdedigen, vergelijkingen die kant noch wal raken.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 17:04

janderegelaa schreef:
Het grote verschil is dat de christenen met deze regeling geen verzekering willen hebben terwijl de moslims met de halal hypotheek geen rente willen betalen. Appels met peren vergelijken dus. Typisch linkse manier van verdedigen, vergelijkingen die kant noch wal raken.

Ze willen geen verzekering, maar natuurlijk wel AOW, of ziektekosten retour krijgen. Zelfde principe, ander naampje. En of Moslims nou rente betalen, of winstopslag, wat maakt dat uit? Kant nog wal raken? Misschienm moet je je even iets meer in de materie verdiepen voordat je mij als "linkse" en "niets-snappende" typeert ;)
http://www.svb.nl/Images/3238NZ_0208.pdf

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 17:40

Je vergeet 1 ding Patty, en dat is dat AOW betalen en zorgverzekering verplicht zijn en een huis kopen niet.

Abiola

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 17:43

Ik was niet degene die aan het mekkeren was dat allochtonen huurhuizen bezet houden en dat autochtonen daarom uit de stad wegtrekken? De halal-hypotheek lijkt me een prima alternatief tegen dit scheefwonen. En nogmaals, als er voor die Christenen een uitzondering gemaakt kan worden, waarom dan niet voor die Moslims?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:04

Alet74 schreef:
Maar wat heeft dit alles met de PVV te maken?

PattyOosten schreef:
De halal-hypotheek lijkt me een prima alternatief tegen dit scheefwonen. En nogmaals, als er voor die Christenen een uitzondering gemaakt kan worden, waarom dan niet voor die Moslims?

Ik mekker daar ook niet over, als je zo gaat praten, dat mensen mekkeren dan valt er niet echt goed te discussieren, wel?
Ik zeg toch ook niet dat jij mekkert?

Nouja, goed, om even met die hypotheekrente en de PVV aan te komen zetten.
Ik denk dat de PVV geen bezwaren zou hebben tegen bijvoorbeeld die onderste regeling van de Rabobank (door mij even 'leasehypotheek' genoemd)
Tenzij...

Nou ik zou het als mogelijke huizenkoper ook wel een idee vinden, zo'n leasehypotheek. Ik betaal 30 jaar lang huur en dan is het huis van mij. Als ik kijk naar een leasecontract bij auto's of een huurcontract bij een huis: er zitten best voordelen aan wat betreft onderhoud > is dat dan verantwoordelijkheid van de verleaser?
Nou doe mij dan maar een offerte.

Als het gewoon in het lijstje hypotheken zou staan en dan niet met naam en toenaam "moslimhypotheek" en "alleen moslims mogen deze krijgen, dus jij niet" zie ik ook voor de PVV geen enkel bezwaar; ze hadden toch geen bezwaar tegen moslims zelf (maar de islam) nou, als dit een handige regeling voor iedereen is en daarbij toevallig ook moslims kan stimuleren zie ik geen probleem.
WEL als er een islamitische bank aan te pas moet komen, met Arabische letters aan de buitenkant, alleen voor moslims (bij voorkeur alleen mannen) bedoeld.

Je kan hoog en laag springen en proberen te blijven ontkennen, maar er is een breed gedragen irritatie naar moslims.
Mensen hebben nou eenmaal het idee dat ze 'alles maar mogen en dan nog eisen gaan stellen ook' terwijl vooral oudere mensen heel, heel hard hebben moeten werken voor hun centjes en ook niet alles maar aangereikt kregen.

Als ik bijvoorbeeld op een verjaardag zit en dat wordt gezegd, dan kan ik ook geen enkel argument tegen bedenken eerlijk gezegd.

Ik vind er af en toe ook nog teveel een mentaliteit "hoe kanslozer hoe beter" hangen in die sociale sfeer.
Gisteren moest ik denken aan een oude vriend van mij, die is op zijn 18e in een rolstoel beland.
2/3 van zijn lichaam functioneert niet meer goed. Toen ik hem leerde kennen woonde hij thuis, in een aangepast huis bij zijn ouders, alles werd geregeld en hij hoefde letterlijk alleen maar op zijn kont te zitten om geld te vangen.
Nou en ineens kwam hij met het plan: dit is het niet mensen, ik gooi mijn leven weg hier. ik ga werken.
Ik zei nog: jij bent gek!! je krijgt gewoon alles aangereikt hier en dan ga jij werken!!
Nou daar moest hij wel om lachen (ik was wel wat jonger hoor, dan nu :+ )
Er kwamen echt allemaal obstakels op zijn pad, aangepast huis en bijbehorende verzorging betekende verhuizen naar Amsterdam, weg bij zijn familie, aangepaste computer, toetsenbord, alleen met het OV, als hij beroofd werd in Amsterdam kon hij er NIETS aan doen, want hij kon niet wegrennen (en dat gebeurde :\ )
Maar hij DEED het!
Maar eerlijk is eerlijk, als hij die moed niet had gehad, dan had er geen enkele uitkeringsinstantie gezegd: zeg, wat kan jij nog WEL? (dat is pas een mentaliteit van de laatste tijd)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:28

Ik twijfelde even over dat mekkeren, maar heb het toch opgeschreven omdat Janderegelaar het ook nodig lijkt te vinden om mij allerlei verwijten te maken. Een inhoudelijke reactie heb ik van hem niet gezien.

Ik was in ieder geval niet degene die er over begon dat het in Amsterdam zo afschuwelijk wonen is, omdat er allemaal ghetto's zijn, waar Moslims lekker knus met de hele familie aan het scheefwonen zijn.

Die hypotheek was een idee van de Rabobank. Dat lijkt me geen Islamitische bank? En natuurlijk zullen de voorwaarden (zoals onderhoud, verzekering ed) goed uitgezocht moeten worden, dat lijkt me ook logisch. Doe mij die hypo anders ook maar :D

Volgens mij heb ik nooit ontkend dat er een breed gedragen irritatie is naar Moslims toe. Ik wil alleen aangeven dat we ook wel eens de hand in eigen boezem kunnen steken. En ik denk dat heel veel mensen die die irritatie hebben, dat baseren op onderbuikgevoelens, en helemaal niet over een oplossing hiervoor willen nadenken. Potje wegpesten is veel makkelijker dan.

Het is banketstaaf voor je vriend, maar ik denk dat iedereen die kan werken, ook moet werken. Uiteraard met de nodige aanpassingen. Dat lijkt me trouwens voor de persoon in kwestie ook veel fijner dan thuis zitten met een uitkering, maar dat is mijn mening. Dat ie is overvallen is natuurlijk beneden alle peil, en dat mag van mij ook keihard afgestraft worden. Maar ik wil daarin geen onderscheid maken tussen laf straatrovertje Karel of Khalid.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:42

Het lijkt wel een beetje alsof je totaal niet leest wat ik bedoel...
Sorry maar dan heeft het ook geen nut om te discussieren :)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:47

Ik geloof toch dat ik op je hele post heb gereageerd? Maar als ik nog op iets moet reageren, zeg het maar hoor :D

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:53

Nicolletje schreef:
Waves schreef:

Correct? Waar slaat dat nou op? Mijn bron heet: De officiële cijfers van de gemeente Amsterdam
hoe correcter wil je het hebben?

Die website van jou kan ik nergens toe herleiden, ze zeggen cijfers te gebruiken van de gemeente Amsterdam maar de website zelf is niet van de gemeente Amsterdam. Het zou best kunnen kloppen hoor, maar het zou ook niet kunnen kloppen. Als we niet weten wie de auteur is, is het niet zeker. Dan ga ik liever naar de echte bron, namelijk de gemeente Amsterdam. Daarnaast zijn het cijfers uit 2006, redelijk verouderd dus.

Altijd het zekere voor het onzekere nemen met bronnen over dit soort onderwerpen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 19:20

PattyOosten schreef:
Ik geloof toch dat ik op je hele post heb gereageerd? Maar als ik nog op iets moet reageren, zeg het maar hoor :D

Ja dat heb je alleen je leest niet echt wat ik bedoel :)
Maakt niet uit hoor.
Mij persoonlijk maakt het ook geen fluit uit dat alle moslims gezellig samen wonen in Amsterdam of waar dan ook. Sterker nog, ik laat ze liever daar blijven dan dat die hele buurt met een hijskraan opgepakt wordt en bij mij in de achtertuin gezet wordt :Y)
Net als de Bijlmer, ze hoeven van mij echt niet een deel van een bijlmerflat af te breken en op de mijne te bouwen, lekker rustig als ze daar blijven, heb ik er geen last van!
Maar dit is ook een vorm van de andere kant op kijken? Lekker daar houden en niet hier.

Maar als er straks allemaal onaangepaste of radicale moslims tevoorschijn komen uit die wijken, moeten we ook niet raar op staan te kijken, ze kennen de Nederlander alleen maar van journaal want verder hebben ze er niks mee te maken thuis. En Job Cohen en Geert Wilders kennen ze :D

Ik vind dat niemand daarmee geholpen is, en het is naar mijn mening net zo goed geen hulp voor de moslims uiteindelijk, want die krijgen het alleen maar moeilijker om hier te integreren.
En als er dan zoals de nieuwsberichten speculeren, alleen maar meer moslimhaat komt, dan staat Nederland ook niet meer in de rij om die mensen te helpen, waarom zouden ze?

Ik vind dus uiteindelijk partijen die dat allemaal in stand willen houden of het zelfs erger willen laten worden, net zo schuldig als hele Wilders.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 19:36

Vind ik ook erg kort door de bocht. Bij mijn beste weten gaan Moslims ook gewoon naar school en naar het werk. Participeren in de maatschappij. En als wij het ze nou eens wat makkelijker maken om bijvoorbeeld een baan te vinden, of een koopwoning met halal hypotheek, in plaats van ze lekker in het verdomhoekje te laten rotten, creeer je ook geen radicale Moslims. Het moet wel van twee kanten komen natuurlijk :D

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 20:29

aangezien de pvv-ers onder ons stemmen op de 'partij van de VRIJHEID' (en die vrijheid hebben ze), wil ik graag met hen spreken over de betekenis van het woord vrijheid. want ik geniet ook graag van mijn vrijheid (oa dmv het moslim zijn in mijn eigen land, me te kleden hoe ik wil etc)

persoonlijk kan ik mij helemaal vinden in dit filmpje.

dus misschien kunnen we bruggen bouwen.. als jullie het ook met het filmpje eens zijn dan hebben we tenminste een basis ;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 00:17

Ik kan echt niks met die clip.... En aan het einde wordt er gezegd dat regeringsleiders geen geweld mogen gebruiken, maar ik zie maar 1 groep geweld gebruiken en dat is niet de PVV voorlopig.

Persoonlijk denk ik dat er meer dan genoeg ruimte is in Nederland voor jouw moslim-zijn.
De consequenties daarvan vind ik, zou jij net zo goed kunnen aanvaarden als ieder ander in het leven.

Een ander heeft weer andere dingen mee te dragen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 00:38

Ik kan mezelf ook niet helemaal vinden in het filmpje
Maar ik ben er steeds minder mee bezig met die politiek dingetjes vind het leuk afentoe wat op het nieuws te horen vd pvv maar voorderest houd het op.. En mocht het toch allemaal in de soep lopen en het kabinet weer vallen heb ik mezelf voor genomen er niet wakker van te liggen heb gestemd en meer kon ik niet doen...

en tja geloof vind dat er mee dan genoeg ruimte zat is ervoor in nederland kzie genoeg kerken moskees singoge's kleed je vooral zoals je wilt en ga vooral zoveel naar de kerk of moskee zoveel je wilt iedereen heeft andere bezigheden .

en ik moet eerlijk zeggen dat ik me nog meer aan de jahova's stoor dan de moslims want die jahova's belde me gvd vd week weer uit mn nest !! Ben hun helemaal zat en maar zeggen als je niet gelooft ga je niet naar de hemel dit dat wat kan het me nog schelen ik loop onderanderen over van de zondes!
Maarja ik verzoek ze dan altijd vriendelijk vanuit mijn raapje boven maar een foldertje door de bus te doen ipv een gesprek te houden want ik wil natuurlijk niet over komen als iemand die meschien wel door de duivel bezeten is ;)

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 08:11

shilady schreef:
en ik moet eerlijk zeggen dat ik me nog meer aan de jahova's stoor dan de moslims want die jahova's belde me gvd vd week weer uit mn nest !! Ben hun helemaal zat en maar zeggen als je niet gelooft ga je niet naar de hemel dit dat wat kan het me nog schelen ik loop onderanderen over van de zondes!
Maarja ik verzoek ze dan altijd vriendelijk vanuit mijn raapje boven maar een foldertje door de bus te doen ipv een gesprek te houden want ik wil natuurlijk niet over komen als iemand die meschien wel door de duivel bezeten is ;)

mijn ex deed dat dus anders, die zei dat ie van zijn geloof niet met hun mocht praten, nieuwsgierig als die jehova's zijn vragen ze uiteraard welk geloof dat dan is en dan zei hij altijd dat ie bij de Satanskerk zat. Nou dan waren ze heel vlug weg en werd ook gelijk het adres opgeschreven, nooit meer last gehad van die lui ;)

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 08:29

Vrijheid is:
+Dat mannen van mannen mogen houden.
+Dat joden openlijk jood mogen zijn.
+Dat je je als vrouw mag kleden hoe je wil.
+Dat je je als man mag kleden hoe je wil.
+Dat je je als mens mag bevinden waar je wil. Dat je mag gaan waar en wanneer je wil.
+Dat je zelf mag kiezen met wie je de liefde bedrijft, mits het een wederzijds verlangen betreft.
+Dat je zelf mag kiezen met wie je kinderen krijgt, mits het een wederzijds verlangen betreft.
+Dat je zelf je geloof mag kiezen en dat niemand van je mag eisen dat je dat dan je hele leven blijft.
+Dat iedereen gelijkwaardig is en dat de diversiteit een feest van het leven is.
+Dat alle godsdiensten gevierd mogen worden en als er één als doel heeft de anderen uit te schakelen, of met dwang werkt om "gelovigen" te winnen, deze godsdienst geweerd mag worden totdat deze wél samen met andersgelovigen kan samenleven.

++Dat als oa deze vrijheden geschonden worden je je vrijheid mag verdedigen. Als het niet aders kan, desnoods met geweld.
Laatst bijgewerkt door kanniet op 06-08-10 08:32, in het totaal 1 keer bewerkt

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 08:30

Verafjord schreef:
shilady schreef:

mijn ex deed dat dus anders, die zei dat ie van zijn geloof niet met hun mocht praten, nieuwsgierig als die jehova's zijn vragen ze uiteraard welk geloof dat dan is en dan zei hij altijd dat ie bij de Satanskerk zat. Nou dan waren ze heel vlug weg en werd ook gelijk het adres opgeschreven, nooit meer last gehad van die lui ;)

Jehova's vraag ik vriendelijk mijn adres te noteren en hier niet meer aan te bellen. Werkt goed, ze komen dan niet meer.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 09:40

Jehova getuigen kunnen dan wel lastig zijn voor sommige,maar ik praat altijd gewoon met ze aan de deur.Toen kwam de politiek ter sprake en uiteraard Wilders,en de jehova's waren totaal niet negatief of aanvallend over wilders.Ze vonden alle ministers/regeerders hetzelfde,ze willen allemaal maar 1 ding en dat is macht zeiden ze.Laatst sprak ik wildvreemde mensen bij me weiland en die zeiden:jij heb zeker PvdD gestemt?ik zeg nee ik heb PVV gestemt.Ow nog erger zeiden ze,weet je wel hoeveel geld die kost aan bewaking?Ik zeg;en wat dacht je wat Hirschi Ali heb gekost?toen waren ze stil en liepen door.
Jehova's zijn soms miss. wel lastig maar ze vallen je niet aan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 09:40

Nicolletje schreef:
Ik kan echt niks met die clip.... En aan het einde wordt er gezegd dat regeringsleiders geen geweld mogen gebruiken, maar ik zie maar 1 groep geweld gebruiken en dat is niet de PVV voorlopig.

De PVV zijn ook geen regeringsleiders :)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 09:50

PattyOosten schreef:
http://www.nrc.nl/economie/article17317 ... vice=Print

Als de Belastingwetgeving zou worden aangepast, zouden heel wat meer Moslims een koopwoning kunnen kopen. Zolang dat niet het geval is, kun je het ze moeilijk kwalijk nemen dat ze blijven huren. Voor christelijke gemoedsbezwaarden hebben ze de wet ook aangepast.

De belastingwet aanpassen? Dat is nu een typisch voorbeeld van Islamisering, besef je dat wel?
Als we echt graag willen dat ze zich aan onze maatschappij aanpassen, dan moet je zeker niet allerlei regels en wetten gaan invoeren en aanpassen die juist het tegenovergestelde bewerkstelligen! Ik zou echt zwaar protesteren tegen het aanpassen van onze wet aan de gewoontes van anderen. Hoe ver moet je daar mee gaan? Het zou ook ingaan tegen het politieke klimaat van de laatste jaren waar juist allerlei wetten en regels ingevoerd worden om het allochtonen zo moeilijk mogelijk te maken om hier te komen.
De PVV wordt weliswaar steeds aangehaald alsof zij de enige zijn die zo tegen de massaimmigratie zijn, terwijl VVD en CDA net zo goed punten in hun programma hebben die er duidelijk op gericht zijn om het zo moeilijk mogelijk te maken, alleen verpakken ze het in mooiere woorden dan de PVV.

Ik heb een lijstje gemaakt van gezamenlijke punten van de partijen die nu op het punt staan een regering te vormen en waarbij je er dus vanuit mag gaan dat deze regels en wetten ook ingevoerd gaan worden:

* Geen werk, geen uitkering voor immigranten (CDA-VVD-PVV)
* Veiligheid publieke functionarissen waarborgen, zwaardere straffen.(CDA-VVD-PVV)
* Re-integratie alleen inzetten voor bijzondere groepen, bijvoorbeeld jonggehandicapten.(VVD-PVV)
* Veiligheid publieke functionarissen waarborgen, zwaardere straffen.(CDA-VVD-PVV)
* Kansarme migranten weren; alleen hoogopgeleide migranten welkom.(VVD-PVV)
* Geen uitkering mensen die slecht Nederlands spreken.(VVD-PVV)
* Minimum leeftijd voor huwelijkspartners uit het buitenland omhoog naar 24jr (VVD-PVV-CDA)
* Leerwerkplicht tot 27 jaar.(VVD-PVV)
* Strikte naleving wet tegen religieuze uitingen in de publieke sector.(VVD-PVV)

kanniet schreef:
Vrijheid is:
+Dat mannen van mannen mogen houden.
+Dat joden openlijk jood mogen zijn.
+Dat je je als vrouw mag kleden hoe je wil.
+Dat je je als man mag kleden hoe je wil.
+Dat je je als mens mag bevinden waar je wil. Dat je mag gaan waar en wanneer je wil.
+Dat je zelf mag kiezen met wie je de liefde bedrijft, mits het een wederzijds verlangen betreft.
+Dat je zelf mag kiezen met wie je kinderen krijgt, mits het een wederzijds verlangen betreft.
+Dat je zelf je geloof mag kiezen en dat niemand van je mag eisen dat je dat dan je hele leven blijft.
+Dat iedereen gelijkwaardig is en dat de diversiteit een feest van het leven is.
+Dat alle godsdiensten gevierd mogen worden en als er één als doel heeft de anderen uit te schakelen, of met dwang werkt om "gelovigen" te winnen, deze godsdienst geweerd mag worden totdat deze wél samen met andersgelovigen kan samenleven.

++Dat als oa deze vrijheden geschonden worden je je vrijheid mag verdedigen. Als het niet aders kan, desnoods met geweld.

Dat is inderdaad vrijheid, waar ik ook aan zou willen toevoegen dat vrijheid is om als niet gelovige niet de godganse dag geconfronteerd te worden met de geloofsuitingen van wel gelovigen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 09:55

Tja we zitten nu op een hele lange helling naar beneden maar we zitten nog bovenaan en schuiven maar langzaam.
Iedereen in een positie om dat proces te intensiveren mag daar hoofdelijk op worden aangesproken in mijn ogen.

Jameyskatje ik kan ook niet veel met dat filmpje omdat het uitgaat van hoe het zou moeten zijn, niet van hoe het ís. En in deze wereld beinvloeden mensen elkaar en zijn zich vaak minder bewust van hun drijfveren dan het lijkt.

Janesmith:
Citaat:
Het zou ook ingaan tegen het politieke klimaat van de laatste jaren waar juist allerlei wetten en regels ingevoerd worden om het allochtonen zo moeilijk mogelijk te maken om hier te komen.

@Janesmith: het lijkt me voor de discussie helder als we onderscheid maken tussen het beperken van immigratie enerzijds, en beleid voor de groep die hier al enkele generaties is, anderzijds.

En dan lijkt het mij persoonlijk geen enkel probleem om een halalhypotheek in te voeren als dat de inburgering van de groep die hier al generaties leeft makkelijker te maken. Mits, zoals Nicolletje al aangaf, dit natuurlijk ook voor Nederlanders een vorm van financiering kan worden.
Dat kan namelijk prima bestaan naast sterke beperking van de immigratiemogelijkheden, iets waar zover ik me erin verdiept heb heel veel mensen van allerlei gezindten voor zijn omdat dat een onevenredige druk op de samenleving legt.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:01

Shadow0 schreef:
Nicolletje schreef:

Letterlijk genomen is dat zo, alhoewel ze meeschrijven aan het regeer- en gedoogakkoord. Er zullen regels, wetten en wetswijzigingen ingevoerd gaan worden die zij in hun programma hebben staan. In de buitenlandse pers en opinie is de PVV trouwens gewoon een partij die deel uit maakt van de politieke macht in Nederland. Daar weten ze het genuanceerde verschil niet zoals wij dat in Nederland nu weten.
Eigenlijk komt het er op neer dat de PVV een regeringspartij is die alleen geen bewindslieden levert.
Ik moet zeggen dat ik echt respect gekregen heb voor de slimheid die Wilders als politicus heeft dat hij het zo heeft weten te winkelen dat hij precies heeft gekregen wat hij wil. Wel de lusten en niet de lasten.
Laatst bijgewerkt door janesmith op 06-08-10 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:01

Shadow0 schreef:
Nicolletje schreef:

Ze plaatst het filmpje hier, met een bericht over vrijheid erbij, dus ik ga er een beetje vanuit dat ze vindt dat Wilders haar vrijheid afpakt en misschien komen de maatregelen van Wilders op haar over als gewelddadig.

Ikzelf moest meteen denken aan

Boudewijn de Groot <3

Ik ga even ontbijt maken en nadenken over de rest :9k