kanniet schreef:Hebben zij geen liefhebbende kinderen dan?
Ik zou het niet weten, wellicht dat die ook alle regels niet kennen. Maar wat is je punt eigenlijk, dat ben ik even kwijt.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kanniet schreef:En dan komen we weer bij het bewust niet leren van de taal, waarop nederland tolken, kappers, en vertaalde folders moet leveren van oa mijn belastingcenten om deze mensen voor te lichten.....circeltje rond.
Mijn demente moeder krijgt deze service niet, die moet alles zelf uitzoeken, óf haar kinderen moeten dit voor haar doen.
Krips schreef:Daar gaat het toch niet om? Het gaat erom dat deze mensen toch recht hebben op de uitkeringen waar iedereen recht op heeft. Het gaat er toch om dat mensen goed moeten worden ingelicht, ongeacht herkomst?
Nicolletje schreef:Jammer alleen dat ze mij niet gratis komen knippen en inlichten over mijn rechten, uitkeringen, kortingen en kwijtscheldingen.
Ik heb er als autochtoon echt moeite mee om de juiste info te vinden waar ik recht op heb.
En ik hoor dat vaker om me heen, ook bij mensen die bij die uitkeringsinstanties werken.
Ik vind dat apart.
Waves schreef:Heb je mijn post hierboven gelezen? Het is dus heel normaal om ouderen (65+) en andere echt kwetsbare groepen voor te lichten.
CtjeLief schreef:Ja maar.. Laten we HEEL eerlijk zijn: als dit zou zijn gegaan om autochtonen 65+ ouderen, die dmv gratis knipbeurt informatie over aow etc zouden krijgen, zou er geen kip naar hebben gekraaid, maar omdat het woord allochtoon erbij staat komen mensen direct in opstand. En dat is gewoon de keiharde waarheid. En ik vind dat triest, dat mensen hun medemens zoiets misgunnen, want daar komt het gewoon op neer. Er worden voor zoveel groepen goede initiatieven ingezet, net zo goed voor autochtonen, kijk maar eens goed in je eigen gemeente, want het gebeurt overal.
kanniet schreef:Mis, als het hier ging om álle 65 + ers, die enz.....maar jullie willen steeds verschil zien tussen autochtonen en allochtonen en daar gaat het mi mis. Er wordt gewoon te veel onderscheid gemaakt.
Alet74 schreef:@Kanniet: draai je het nu niet weer om? Ik dacht dat jij juist onderscheid maakte. Ctjelief geeft juist aan hoe het vaak werkt met betrekking tot allochtoon en autochtoon, daar sluit ik me bij aan.
En inderdaad Phormicola, Nederlanders zijn meestal helemaal niet sociaal, integendeel. Zij gunnen een ander vaak het licht in de ogen niet, treurig. En dan wel over anderen 'zeuren', terwijl 'verbeter de wereld begin bij jezelf' toch een beter principe is.
Als we het zelf zo goed weten, moeten we maar laten zien hoe het moet!!
kanniet schreef:Alet74 schreef:@Kanniet: draai je het nu niet weer om? Ik dacht dat jij juist onderscheid maakte. Ctjelief geeft juist aan hoe het vaak werkt met betrekking tot allochtoon en autochtoon, daar sluit ik me bij aan.
En inderdaad Phormicola, Nederlanders zijn meestal helemaal niet sociaal, integendeel. Zij gunnen een ander vaak het licht in de ogen niet, treurig. En dan wel over anderen 'zeuren', terwijl 'verbeter de wereld begin bij jezelf' toch een beter principe is.
Als we het zelf zo goed weten, moeten we maar laten zien hoe het moet!!
Volgens mij begrijpen we elkaar niet. Ik ben helemaal vóór gelijke behandeling van IEDEREEN, allochtoon of autochtoon. Geen discriminatie van wie dan ook, zowel in positieve als in negatieve zin. Laat ik dat even duidelijk bewoorden. Wat mij betreft mag niemand gediscrimineerd worden, en niemand mag discrimineren.
Het verbaast me steeds dat jullie "beschermmodus" aangaat zodra het over allochtonen gaat, alsof dat mensen zijn die zich niet kunnen redden. Ik ga ervanuit dat ze volledig gelijk zijn aan alle andere inwoners van nederland en dus geen aparte behandeling nodig hebben.
Nicolletje schreef:Beter? Waarom hebben ze dan kappers nodig om ze te informeren?
Ik ben het eens met kanniet: ik ben vóór gelijke behandeling van iedereen.