wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:08

Rebeccatjuh schreef:
CtjeLief schreef:
Wilders moet in principe worden veroordeeld voor discriminatie, want dat ie discrimineert is een feit waar je niet omheen kunt.. Als hij wordt vrijgesproken dan is dat vanwege zijn functie als politicus.. Ik hoop dat ie veroordeeld wordt, anders ben ik bang dat men denkt dat alles maar geroepen kan worden.. Zelf heb ik ook aangifte gedaan tegen hem (nou ja met mijn werk) dus ik hoop dat ons rechtsysteem ons niet in de steek laat, maar het zou niet voor het eerst zijn... zal mij benieuwen!

Zou je mij misschien iets kunnen laten zien waarin Wilders iets zegt wat discrimerend is? ( en is een oprechte vraag )

Heb je het partij programma gelezen?? staat vol met discriminatie.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:09

Daantje1981, doet er eigenlijk niet toe of het nou wel of niet zo is, discriminatie is nooit te rechtvaardigen.. en er zijn btw altijd wel mensen/groepen die vervelend over elkaar praten dus ja, geeft nog altijd geen reden tot discriminatie

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:10

Daphna schreef:
janesmith schreef:

Weet jij wel dat een van de meest gerespecteerde mensen van de VVD, Frits Bolkestein, het in grote lijnen met de PVV eens is, en zelfs op sommige punten nog verder gaat?

Ja, dat wist ik, maar wist jij dat ook gerespecteerd Frans Weisglas dat echt niet ziet zitten?

Jazeker wist ik dat, maar ik wilde hiermee duidelijk maken dat Wilders steeds aangevallen wordt op zijn filosofie terwijl er heel gerespecteerde politici zijn die hetzelfde zeggen alleen in een meer acceptabele verpakking.

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:11

Ik vind dat geen discriminatie.

Opmerkingen als kopvoddentax natuurlijk wel. Dat komt neerbuigend over, en raakt veel mensen. Maar zijn daadwerkelijke partijprogramma, sorry maar dan zie ik dat anders.

Maar ik zou het belachelijk vinden als hij veroordeeld gaat worden omdat hij geen moskees meer wil bouwen of criminele allochtonen het land uit wil zetten.
Lijkt mij dat op een gegeven moment de maat vol is en er maatregelen genomen dienen te worden...

Ben benieuwd naar de uitspraak in ieder geval.

Daantje1981

CtjeLief schreef:
Daantje1981, doet er eigenlijk niet toe of het nou wel of niet zo is, discriminatie is nooit te rechtvaardigen..

Gelukkig hebben we hier een vrije meningsuiting en zie ik Wilders niet discrimineren, verschil van mening zeggen we maar.

Ik heb trouwens niet op Wilders gestemt. Maar in sommige punten van hem zou ik hem wel steunen.

Anoniem

CtjeLief schreef:
Pak zijn partijlijst er maar bij... Staan al hele duidelijk discriminerende punten: hoofddoek/burka verbod, sluiten islamitische scholen, geen moskees meer bouwen, criminele allochtonen het land uit zetten.. Dan verder zijn film Fitna, opmerkingen als kopvoddentax.. en ga zo maar door.. overduidelijk discriminatie..

Ik vind dat scholen allemaal openbaar moeten zijn. Dus inderdaad, geen islamitische scholen.
Ik vind dat je achter een hoofddoek/burka een persoon niet goed kan zien en ik vind dat je moet kunnen zien met wat voor iemand je spreekt..
Criminele allochtonen moeten hun eigen land maar de crimineel uithangen en dingen slopen etc.
Nee, ik denk dat Wilders best wel goede ideeën heeft, niet alles want ik vind wel dat moskeeën mogen gebouwd worden, maar de rest.. Nee.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:13

is geen kwestie van mening of van 'ik vind' , het is feitelijke discriminatie.. pak het wetboek er maar bij ;) en hij zou dus in principe moeten worden veroordeeld..

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:14

Rebeccatjuh schreef:
CtjeLief schreef:
Wilders moet in principe worden veroordeeld voor discriminatie, want dat ie discrimineert is een feit waar je niet omheen kunt.. Als hij wordt vrijgesproken dan is dat vanwege zijn functie als politicus.. Ik hoop dat ie veroordeeld wordt, anders ben ik bang dat men denkt dat alles maar geroepen kan worden.. Zelf heb ik ook aangifte gedaan tegen hem (nou ja met mijn werk) dus ik hoop dat ons rechtsysteem ons niet in de steek laat, maar het zou niet voor het eerst zijn... zal mij benieuwen!

Zou je mij misschien iets kunnen laten zien waarin Wilders iets zegt wat discrimerend is? ( en is een oprechte vraag )

Dat zal niemand je kunnen laten zien. Vandaar ook dat het Openbaar Ministerie Wilders helemaal niet wilde vervolgen, maar ze werden gedwongen door het Gerechtshof. Nu is er de situatie ontstaan dat het Openbaar Ministerie overweegt om vrijspraak te gaan eisen.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:15

Rebecca, over die scholen, hij benoemt ENKEL Islamitiche scholen, daar gaat ie de fout mee in.. En met een hoofddoek kun je iemand prima zien, je hoeft niet iemands haar te zien om iemand te kunnen identificeren.. Burka is een ander verhaal (hoewel ik niet vind dat deze verboden moet worden maar zou er wel ergens begrip voor hebben ivm identificatie).

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:16

janesmith schreef:
Daphna schreef:

Ja, dat wist ik, maar wist jij dat ook gerespecteerd Frans Weisglas dat echt niet ziet zitten?

Jazeker wist ik dat, maar ik wilde hiermee duidelijk maken dat Wilders steeds aangevallen wordt op zijn filosofie terwijl er heel gerespecteerde politici zijn die hetzelfde zeggen alleen in een meer acceptabele verpakking.

Discriminatie, is onderscheid maken op een respectloze en neerbuigende manier. VVD, maakt ook onderscheid, maar geven de mensen die wel mee doen de kans hunzelf te zijn en te blijven zonder vernederd te worden. Er zijn altijd mensen, ook bij de VVD, ook bij andere partijen die er anders over denken, maar het gros van VVD maakt het echt niet uit of je in je vrije tijd Koran wil gaan lezen of niet.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:16

CtjeLief schreef:
is geen kwestie van mening of van 'ik vind' , het is feitelijke discriminatie.. pak het wetboek er maar bij ;) en hij zou dus in principe moeten worden veroordeeld..

Wetboek, nou nee dank je. Ik vind het geen discriminatie, jij wel.

Zo verschillend zijn de meningen over Wilders en zo verschillend zullen de meningen blijven.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:17

Citaat:
Dat zal niemand je kunnen laten zien. Vandaar ook dat het Openbaar Ministerie Wilders helemaal niet wilde vervolgen, maar ze werden gedwongen door het Gerechtshof. Nu is er de situatie ontstaan dat het Openbaar Ministerie overweegt om vrijspraak te gaan eisen.

Jawel dus, ik heb de punten zojuist aangegeven ;)

janesmith

CtjeLief schreef:
Pak zijn partijlijst er maar bij... Staan al hele duidelijk discriminerende punten: hoofddoek/burka verbod, sluiten islamitische scholen, geen moskees meer bouwen, criminele allochtonen het land uit zetten.. Dan verder zijn film Fitna, opmerkingen als kopvoddentax.. en ga zo maar door.. overduidelijk discriminatie..

Maar daar hij die uitspraken gedaan heeft als politicus, gelden er andere regels. Dat zou jij toch moeten weten.

Anoniem

Ik voel me niet op m'n gemak als ik tegen meisjes met hoofddoek praat.. Het maakt me niks uit dat ze islamitisch zijn, maar zo'n hoofddoek maakt me dus wel uit, ik voel me daar echt niet prettig bij.

Ik vind dan inderdaad dat alle scholen openbaar moeten zijn en niet enkel de Islamitische. Maar goed.. ik weet niet of ik er zelf op zou wachten als er hier ineens heel veel allochtonen op mijn school zouden komen..

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:18

Tja ik denk dat Wilders zijn veroordeling of niet toch gebaseerd zal worden op basis van het Wetboek niet op daantje1981s mening..

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:19

Daphna schreef:
Tja ik denk dat Wilders zijn veroordeling of niet toch gebaseerd zal worden op basis van het Wetboek niet op daantje1981s mening..

Ik ben niet de enige die zo denkt ;)

Dat lijkt me duidelijk na de verkiezingen. Maar zoals ik net al zei, ik heb niet op wilders gestemt.

Rebeccatjuh

CtjeLief schreef:
Rebecca, over die scholen, hij benoemt ENKEL Islamitiche scholen, daar gaat ie de fout mee in.. En met een hoofddoek kun je iemand prima zien, je hoeft niet iemands haar te zien om iemand te kunnen identificeren.. Burka is een ander verhaal (hoewel ik niet vind dat deze verboden moet worden maar zou er wel ergens begrip voor hebben ivm identificatie).

"Ondanks de in Nederland gekoesterde vrijheid van onderwijs zijn islamitische scholen omstreden. Ze belemmeren per definitie de integratie van islamitische kinderen in de samenleving, omdat die tot hun twaalfde worden afgezonderd, waarschuwen Turkse intellectuelen al enkele jaren."

http://retro.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Islam/onderwijs.html

Vind dit al genoeg reden om dus islamitische scholen af te schaffen, de integratie en dus toekomst in Nederland wordt belemmerd.
En wie gaat daarvoor opdraaien? De belastingbetaler. :)*

CtjeLief

janesmith schreef:
CtjeLief schreef:

Maar daar hij die uitspraken gedaan heeft als politicus, gelden er andere regels. Dat zou jij toch moeten weten.

Daarom gaf ik in een eerdere post al aan dat hij vrijgesproken kan worden ivm zijn functie ;), maar ook dat is nog maar de vraag.. ik hoop in ieder geval dat hij veroordeeld wordt, want ik vind dat een discriminerende politicus nooit of te nimmer een voorbeeld mag zijn...

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:21

Citaat:
ik weet niet of ik er zelf op zou wachten als er hier ineens heel veel allochtonen op mijn school zouden komen..

Het zijn maar mensen net als jij en ik hoor ;) ze bijten vast niet.. :Y)

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:25

CtjeLief schreef:

Ik heb het allemaal niet zo gevolgd, omdat ik het zelf de allergrootste onzin vind dat hij is aangeklaagd, maar als hij dus wordt veroordeeld, wat gebeurd er dan? Krijgt hij een boete, gevangenisstraf?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:26

CtjeLief schreef:

Dat is afhankelijk van de interpretatie die je er aan geeft. Blijkbaar vond het Openbaar Ministerie dat het geen discriminatie was, anders zouden ze destijds niet besloten hebben om hem niet te vervolgen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:27

Rebeccaa schreef:
Ik voel me niet op m'n gemak als ik tegen meisjes met hoofddoek praat.. Het maakt me niks uit dat ze islamitisch zijn, maar zo'n hoofddoek maakt me dus wel uit, ik voel me daar echt niet prettig bij.

Dat is toch wel een beetje zielig, waarom eigenlijk denk je dat een meisje met een hoofddoek je kwaad zou doen

Ik vind dan inderdaad dat alle scholen openbaar moeten zijn en niet enkel de Islamitische. Maar goed.. ik weet niet of ik er zelf op zou wachten als er hier ineens heel veel allochtonen op mijn school zouden komen.

En waarom denk je dat je daar last van zou hebben???

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:29

Daphna schreef:
janesmith schreef:

Discriminatie, is onderscheid maken op een respectloze en neerbuigende manier. VVD, maakt ook onderscheid, maar geven de mensen die wel mee doen de kans hunzelf te zijn en te blijven zonder vernederd te worden. Er zijn altijd mensen, ook bij de VVD, ook bij andere partijen die er anders over denken, maar het gros van VVD maakt het echt niet uit of je in je vrije tijd Koran wil gaan lezen of niet.

De VVD en PVV hebben exact hetzelfde doel voor ogen, maar ze noemen het anders. De VVD praat over een stop op de immigratie van 'kansloze immigranten', en in principe gaat dat verder dan Wilders. Maar het eindresultaat is bij beide partijen hetzelfde. Of ben je vergeten hoe de VVD de grenzen al zoveel mogelijk sloot als mogelijk was destijds toen ze nog minister Verdonk hadden?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:31

Als Wilders slim is laat hij straks het kabinet vallen.
Nieuwe verkiezingen die hij dan ingaat met 24 zetels.
Nu ging hij de verkiezingen in met maar 9 zetels.
Ik zie het aanstaande kabinet echt wel snel vallen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:32

janesmith schreef:
De VVD en PVV hebben exact hetzelfde doel voor ogen, maar ze noemen het anders. De VVD praat over een stop op de immigratie van 'kansloze immigranten', en in principe gaat dat verder dan Wilders. Maar het eindresultaat is bij beide partijen hetzelfde. Of ben je vergeten hoe de VVD de grenzen al zoveel mogelijk sloot als mogelijk was destijds toen ze nog minister Verdonk hadden?

Je kan niet lezen he het gaat over discriminatie. Dat heeft niks met grenzen sluiten te maken, dat heeft bijvoorbeeld te maken met het verbieden van de Koran