Joran v/d Sloot verdacht van moord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:56

Shiloh schreef:
KiWiKo, lees mijn reactie dan ook even.

Jullie zeggen "Joran heeft zijn rechten verspeeld" , in mijn ogen heeft de moordenaar van milie boele net zo goed erge dingen gedaan. En er zijn waarschijnlijk tientallen misselijke mensen in onze gevangenissen die even misselijk naar de samenleving kijken als Joran. Die zit in Nederland en die heeft zijn rechten dus niet verspeeld.

Vind je dat niet een klein beetje krom?

Niemand kan ooit zijn rechten verspelen. Een nederlander niet, een peruaan niet, en het maakt niet uit waar hij is.

Elke mens, op de hele wereld, zou dezelfde mensen rechten moeten hebben. Ongeacht van wat hij heeft gedaan.

Helemaal met je eens..... :j Het gaat om mensenrechten over de hele wereld. Mensenrechten verspeel je nooit.

Shiloh

Re: Joran v/d Sloot verdacht van moord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:59

ik houd niet op over mensenrechten. Ik vind mensenrechten het essentieelste wat er is.

KiWiKo

het meiske had het recht oud te worden.................

slimmerik

Cossie schreef:
Ik zie zojuist dat er een documentaire komt over de gevangenis in Peru om 21.50 uur. Na de documentaire over Joran van der Sloot.

edit: op SBS6

Wie heeft dat voetbal uitgevonden? :( Morgen maar op uitzending gemist dus kijken ;)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:00

KiWiKo schreef:
het meiske had het recht oud te worden.................

Heb je mij het tegendeel horen zeggen?

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:43

mensen die een moord begaan hebben gewoon hun rechten verrspeeld. goed ze hebben recht op water, brood, wc en iets om op te slapen, dat vind ik genoeg

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:44

FaberSmid schreef:
Personen zoals meneer jvds ontnemen hun slachtoffers, nabestaande, familie, vrienden, kennissen en zo ieder van hun mensenrechten. Schijnheilig over de mensenrechten van de daders schreeuwens en de slachtoffers al hun rechten ontnemen. Wordt daar kotsmisselijk van, walgelijk en de rest zal ik u besparen.

Ze ontnemen niemand rechten. Ze ontnemen het leven. En daar worden ze voor bestraft.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:50

Het ontnemen van leven dus vermoorden, is ook alle rechten ontnemen. Als een groot mannelijk persoon een vrouwelijk persoon op die wijze in elkaar slaan en wurgen, is te ziekelijk voor worden. En wat heeft hij nh aangedaan en alles ontnomen?
Door de een bestraft en de ander beloont, neem alleen het verdedigend goedschrijven voor jvds?
Laatst bijgewerkt door FaberSmid op 16-06-10 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:50

slimmerik schreef:
FaberSmid schreef:
Personen zoals meneer jvds ontnemen hun slachtoffers, nabestaande, familie, vrienden, kennissen en zo ieder van hun mensenrechten. Schijnheilig over de mensenrechten van de daders schreeuwens en de slachtoffers al hun rechten ontnemen. Wordt daar kotsmisselijk van, walgelijk en de rest zal ik u besparen.

Ze ontnemen niemand rechten. Ze ontnemen het leven. En daar worden ze voor bestraft.

precies, in het land van de misdaad volgens diens richtlijnen :) :)

of wil je iedereen die 10 gram wiet meeneemt naar bijvoorbeeld Indonesie ook terughalen?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:05

Beetje vreemd om het over de rechten van Joran te hebben, alsof die niet worden nagekomen? Hij heeft het recht op een strafzaak, en hij heeft het recht op een advocaat. Hij heeft beide, dus welke rechten zouden geschonden worden is me een raadsel.
Niemand heeft het recht om in een land naar keuze berecht te worden, dus waarom Joran wel?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:08

FaberSmid schreef:
Ieder mag zijn mening uiten, zoals u ik ook dus waarvoor mijn mening temmen? Zijn er meerdere betekenissen van schijnheilig, nederlandse taal is voor mij een vreemde taal dus kan het zo u niet doen uitleggen.
Wonderbaarlijk dat vele veel schrijven en uitgerekend mijn schrijven weer getemt wordt? Eerst doet u steeds horseyfries persoonlijk aanvallen en nu pakt u mij als zondebok?

Iedereen mag zijn mening RESPECTVOL geven. En ik neem aan, dat er wel op meer posten getemd is in dit topic.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:11

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:25

Dus omdat ik vind dat Joran een mens is, ben ik huichelachtig? Waar ben ik dan huichelachtig of hypocriet over?

Mijn schrijven is netter omdat ik niet vertel wat jouw mening met mijn maag-darmstelsel doet, en ik beticht jou ook niet van oneerlijkheid. Iemand die huichelachtig is, is oneerlijk, en dat vind ik een hele erge beschuldiging.

Heel vervelend dat jij denkt dat ik vind dat iedereen met een andere mening zijn mond moet houden. Dat is niet zo, iedereen is welkom in dit topic, maar wel op een eerlijke respectvolle manier discussiëren aub
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 16-06-10 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:28

Fabersmid, ben ik schijnheilig als ik wil dat voor iedereen, en dan bedoel ik iedereen, de mensenrechten worden gerespecteerd? U doet het nu namelijk net alsof het mij, en een aantal anderen die hierover vallen, niks geven om de nabestaanden. Dit is natuurlijk absoluut niet waar! Ook ik vind het verschrikkelijk wat die arme meid is aangedaan en vind dat Joran best voor de rest van zijn leven opgesloten mag worden als hij veroordeeld wordt voor deze moord. Ik kan me niet voorstellen wat haar familie voor de rest van hun leven moeten doorstaan. Maar is dat niet meer dan logisch? Of moeten we het iedere keer maar erbij gaan vermelden? Voor mij is het namelijk vanzelfsprekend. U doet alsof we de gevoelens van de nabestaanden ondergeschikt maken aan die van de "dader. Dat zal nooit en te nimmer gebeuren. Bij mij niet, en ik denk bij niemand niet.

oke, en weer verder ontopic :o

FaberSmid schreef:

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:29

De mensen die niet staan te juichen als Joran verkracht, gecastreerd of vermoord zou worden zijn niet gelijk fans van Joran.

Kunnen we nu gewoon weer on topic gaan in plaats van op de persoon spelen?

Edit: Wolken verwoord het veel beter dan ik. ;)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:32

FaberSmid schreef:
Ieder mag zijn mening uiten, als anderen maar blijven zwijgen behalve die voor jvds schrijven.

Ik schrijf niet voor jvds, niemand schrijft hier voor jvds, wij schrijven voor mensen rechten voor iedereen, over de hele wereld. including jvds.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:32

@ Wolken: netjes verwoord. :j Uit mijn hart !! +:)+

Heeft trouwens iemand de documentaire nog gezien over die gevangenis?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:33

Ik vind niet dat hij gecasteerd moet worden, absoluut niet. Maar als het gebeurt gebeurt het. Het scheelt ook dat hij niet de enige is waarbij het gebeurt, ik vind het voor iedere gevangene erg, maar de meesten hebben het er zelf naar gemaakt. Als ze geen vreselijke dingen hadden gedaan, hadden ze dit ook niet door hoeven maken.

Dat de situaties in die gevangenissen moeten veranderen vind ik zeker belangrijk, maar zoals er al eerder gezegd is, er zijn andere mensen die "voorrang" verdienen op Joran.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:33

nope heb het gemist, zat voetbal te kijken.

Zou je een samenvatting willen geven? Want vind het opzich wel interessant.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:34

Ja die documentaire heb ik gezien. Helemaal niets nieuws, alle filmpjes allang via Youtube bekeken en bij het "koffiebekerfilmpje" werd zelfs het deel dat hij met de koffiebekers uit de kamer kwam weggelaten. Zo leek het net alsof hij eerst koffie was gaan halen en toen er achter kwam dat de deur dichtzit. Vraag me af waarom Sbs dat zo uitzend.

Verder veel herhalingen van de docu van vorige week en nog wat gepraat van Peter R. de Vries.
Helaas geen nieuwe feiten dus.

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:36

:o Ik leer nog wel eens duidelijk mijn gedachten opschrijven.....

Nee, heb niet gekeken. Ik zag dat er een documentaire begon over Joran, maar vind SBS ongeveer hetzelfde niveau hebben als de Telegraaf. Ik vins SBS net even te veel stemmingmakerij.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:40

ThePast03 schreef:
Ja die documentaire heb ik gezien. Helemaal niets nieuws, alle filmpjes allang via Youtube bekeken en bij het "koffiebekerfilmpje" werd zelfs het deel dat hij met de koffiebekers uit de kamer kwam weggelaten. Zo leek het net alsof hij eerst koffie was gaan halen en toen er achter kwam dat de deur dichtzit. Vraag me af waarom Sbs dat zo uitzend.

Verder veel herhalingen van de docu van vorige week en nog wat gepraat van Peter R. de Vries.
Helaas geen nieuwe feiten dus.

Jammer, SBS is zo'n campingzender

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:49

daarom lekker in Peru blijven die handel :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:50

Er is helemaal niemand die serieus kan denken dat die jongen ooit nog op vrije voeten komt. Waarom niet gewoon on topic blijven in plaats van er allemaal dingen bijhalen die niet gezegd worden en ook niet bedoeld worden.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:56

Moderatoropmerking:
Het is verbazingwekkend hoe snel een aantal mensen in dit topic een moderator-opmerking zijn vergeten. Het verzoek is al een aantal maal gedaan, blijf ontopic en vriendelijk. Plaats respectvolle berichten en speel niet op de man. Wanneer dit nog wel gaat voorkomen na dit bericht, gaan we over tot het geven van sancties in de vorm van OW's. Hopelijk is dat laatste niet nodig.