Wolf Ne, Be, Du deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-25 10:28

Over toename aantal wolven in Nederland.
Citaat:
9 september 2025
Schattig die welpjes, ze worden alleen groot, krijgen grote honger, het Nederlandse landschap zal rap veranderen

AANTAL WELPEN ONGEVEER BEKEND
We houden het zo laag mogelijk.
En zitten dan op 56 welpen waarbij dan nog de welpen van 1 nest missen dus zeg ongeveer 61 welpen.

In totaal in Nederland 11 nesten en minimaal 110 dieren in Gelderland.
Utrecht heeft inmiddels 2 territoria zoals bekend, in het noorden zitten er inmiddels 5 roedels dus stel totaal ongeveer 50/55 dieren erbij met óók nog wat zwervende wolven.
Totaal komen we dan al gauw op een minimaal aantal van ergens 180 tot 200 dieren.
Hoogstwaarschijnlijk meer!
Tijd voor actief beheer!
En snel.

Afbeelding
Afbeelding
Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/1N7jar ... tid=wwXIfr

tienus63

Re: Wolf Ne, Be, Du deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-25 10:38

Zichtmelding Heerde Gld, twee wolven gisternacht 8-9-25. Paarden uitgebroken.
Citaat:
Vannacht rond 2.30, 8-9-‘25 uur twee wolven gesignaleerd langs de wetering bij de Plakkenweg in Heerde. Paniekerig geloei van koeien zorgde ervoor dat de eigenaar wakker werd. De wolven brachten vervolgens een bezoek aan geitjes aan de Gagelkampweg ook door eigenaar in veiligheid gebracht. Hoorde van de achterbuurvrouw dat er een aantal paarden door 5 stroomdraden losgebroken waren, eigenaar werd rond 3 uur gewekt en zag een wolf staan. Wolven renden verder richting Wapenveld.

Afbeelding
https://www.facebook.com/share/p/16tVVh ... tid=wwXIfr

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 10:41

Kijk dat uitlaten van de honden en ze hun behoefte laten doen op publiek terrein vind ik dus bijzonder asociaal. Met dat soort mensen wil ik niet geassocieerd worden. Als XR dit zou doen zou dit hele topic op de kop staan. Omdat het gewoon asociale acties zijn. Daar bereik je niks mee, behalve nog meer polarisatie dan dat er over dit onderwerp al is.

Daarbij is dan een of andere medewerker van het gemeentehuis de pineut. Die mag ongeacht van zijn of haar positie alles gaan opruimen. :n

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 10:52

MarlindeRooz schreef:
Kijk dat uitlaten van de honden en ze hun behoefte laten doen op publiek terrein vind ik dus bijzonder asociaal. Met dat soort mensen wil ik niet geassocieerd worden. Als XR dit zou doen zou dit hele topic op de kop staan. Omdat het gewoon asociale acties zijn. Daar bereik je niks mee, behalve nog meer polarisatie dan dat er over dit onderwerp al is.

Daarbij is dan een of andere medewerker van het gemeentehuis de pineut. Die mag ongeacht van zijn of haar positie alles gaan opruimen. :n

Misschien eerst maar eens afwachten wat er uberhaupt van komt en wat er gebeurd?

XR doet niet anders dan asociaal zijn, dus zij roepen sowieso al irritatie op, ongeacht waar ze weer staan te 'demonsteren'.

Verder is het ook vrij asociaal om mensen in wolvengebieden maar met de wolf op te schepen en er geen zak aan te doen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 10:54

Wintu schreef:
MarlindeRooz schreef:

Misschien eerst maar eens afwachten wat er uberhaupt van komt en wat er gebeurd?

XR doet niet anders dan asociaal zijn, dus zij roepen sowieso al irritatie op, ongeacht waar ze weer staan te 'demonsteren'.

Verder is het ook vrij asociaal om mensen in wolvengebieden maar met de wolf op te schepen en er geen zak aan te doen.

Dus omdat anderen het doen is het oke? Je snapt toch dat het dan volledig escaleert. Je mag best protesteren en je hond meenemen. Maar expres je hond in het gemeentehuis laten schijten is echt asociaal.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 10:57

MarlindeRooz schreef:
Dus omdat anderen het doen is het oke? Je snapt toch dat het dan volledig escaleert. Je mag best protesteren en je hond meenemen. Maar expres je hond in het gemeentehuis laten schijten is echt asociaal.

Je legt me woorden in de mond, die ik niet hebt gezegd, gewoon niet doen ;) Ik zeg dat je beter gewoon even kunt afwachten wat er uberhaupt van komt en wat er gebeurd .... de meeste honden kakken namelijk niet binnen om maar es een ding te noemen ;)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 10:58

Als je met een hond niet meer in honden(losloop) gebied kan, dan is bij het gemeentehuis best een goede optie :j
En er in? Weet niet hoe jou oppas honden zijn, maar die van mij schijten niet binnen....

En dat vergelijken met AR die al jaren loopt te etteren _O-
Waar echt zooooveeeel mensen last van hebben _O-
Imo heb je er dan niet zoveel van begrepen dat je niet ergens bij wilt horen want hun uitingen zijn extreem :+
Die van AR niet dan?

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 10:58

Denk dat het wel mee zal vallen met binnen schijten en piesen. Het gros van de gewone opgevoede huishond kakt echt niet binnen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 10:59

tienus63 schreef:
Zichtmelding Heerde Gld, twee wolven gisternacht 8-9-25. Paarden uitgebroken.
Citaat:
Vannacht rond 2.30, 8-9-‘25 uur twee wolven gesignaleerd langs de wetering bij de Plakkenweg in Heerde. Paniekerig geloei van koeien zorgde ervoor dat de eigenaar wakker werd. De wolven brachten vervolgens een bezoek aan geitjes aan de Gagelkampweg ook door eigenaar in veiligheid gebracht. Hoorde van de achterbuurvrouw dat er een aantal paarden door 5 stroomdraden losgebroken waren, eigenaar werd rond 3 uur gewekt en zag een wolf staan. Wolven renden verder richting Wapenveld.

[ Afbeelding ]
https://www.facebook.com/share/p/16tVVh ... tid=wwXIfr

Epe/Heerde gaat niet goed.

Écht niet ;(

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 11:00

DuoPenotti schreef:
Als je met een hond niet meer in honden(losloop) gebied kan, dan is bij het gemeentehuis best een goede optie :j
En er in? Weet niet hoe jou oppas honden zijn, maar die van mij schijten niet binnen....

Imo heb je er dan niet zoveel van begrepen dat je niet ergens bij wilt horen want hun uitingen zijn extreem :+
Die van AR niet dan?

Denk dat jij niet zo goed gelezen hebt. En dat jij het allemaal niet goed begrijpt.

Ik ben voor respectvol protesteren binnen de kaders van de wet. Zowel voor AR / XR als voor "anti-wolf" mensen. Gelijke monniken gelijke kappen.

Je kan in dit topic niet XR / AR verguizen om hun onwettelijke acties en zelf vandalisme aanmoedigen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 11:02

MarlindeRooz schreef:
DuoPenotti schreef:

Die van AR niet dan?

Denk dat jij niet zo goed gelezen hebt. En dat jij het allemaal niet goed begrijpt.

Ik ben voor respectvol protesteren binnen de kaders van de wet. Zowel voor AR / XR als voor "anti-wolf" mensen. Gelijke monniken gelijke kappen.

Je kan in dit topic niet XR / AR verguizen om hun onwettelijke acties en zelf vandalisme aanmoedigen.

Hou toch eens op met je politiek correct geneuzel telkens en het constant afserveren van mensen met zinnetjes 'dan heb je het niet goed begrepen of gelezen'.
Verder hoef je niet aan het geheel mee te doen, dus ik snap je punt niet.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 11:02

MarlindeRooz schreef:

Sta ik hetzelfde in eigenlijk.

Je punt brengen zonder schade te doen vind ik persoonlijk veel mooier.

Ik hoop dat het een fatsoenlijke bijeenkomst wordt die netjes verloopt.

Op zich is het gemeentehuis bezoeken met honden in zichzelf geen probleem, en het kan best een mooie manier zijn om een punt te maken.

Maar ik zie vrij veel reacties die hopen op of aansturen richting een bende maken.

Hoop dat dat mee gaat vallen.

Dat het in die regio écht niet goed gaat lijkt me evident inmiddels, dus een signaal richting politiek is in zichzelf wel echt terecht.

Ben erg benieuwd naar het verloop.

MarlindeRooz

Re: Wolf Ne, Be, Du deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 11:04

De comments onder die anti-wolf FB groep zijn veelal in de trant van: ga hondenpoep inzamelen en daar neer leggen. En minder aardige verwoordingen daarvan.

Ik vind dat geen normale taal en ook geen normale dingen om te doen. Door dit soort acties blijven mensen weg. Er zijn ook een hoop genuanceerdere blikken op de wolf dan dat die groep doet blijken in de berichten en comments.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 11:06

Wintu schreef:
MarlindeRooz schreef:

Hou toch eens op met je politiek correct geneuzel telkens en het constant afserveren van mensen met zinnetjes 'dan heb je het niet goed begrepen of gelezen'.
Verder hoef je niet aan het geheel mee te doen, dus ik snap je punt niet.

Ik zeg dat alleen maar omdat DP dat ook tegen mij zegt. Zeggen dat ik niet goed lees en het zelf niet doen daar mag ik wat van zeggen toch.

En wat is er mis met politiek correct? De wereld zou een betere plek zijn als mensen beschaafder zouden communiceren in plaats van bedreigen, vernielen en schelden. Je hoeft social media maar te openen en de bedreigingen zijn daar. Zowel van anti-wolf als pro-wolf.

Beiden moet niet geaccepteerd worden. Je kan je normaal gedragen. Je bent geen klein kind dat uit emotie boze dingen roept.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 11:07

MarlindeRooz schreef:
De comments onder die anti-wolf FB groep zijn veelal in de trant van: ga hondenpoep inzamelen en daar neer leggen. En minder aardige verwoordingen daarvan.

Ik vind dat geen normale taal en ook geen normale dingen om te doen. Door dit soort acties blijven mensen weg. Er zijn ook een hoop genuanceerdere blikken op de wolf dan dat die groep doet blijken in de berichten en comments.

Waarom lees je dat uberhaupt?

Er zijn heel veel genuanceerde blikken op de wolf, dat heb je nu pas door? Het gros van pro wolf wil dat niet zien en jij schijnbaar ook niet, door er gelijk maar vanuit te gaan dat mensen asociaal gaan zijn, doordat sommige mensen op facebook hard staan te roepen. Dus wacht het even af, ipv gelijk de hele actie te veroordelen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 11:08

Je gaat protesteren omdat je ergens tegen bent.
Ik denk dat de schoonmaakdienst van het gemeentehuis tegen hondenpoep in de hal is.
Zouden zij daar dan ook tegen moeten demonstreren?
Met kak smijten is echt niet OK.

Femke_Tweety

rien10 schreef:
Je gaat protesteren omdat je ergens tegen bent.
Ik denk dat de schoonmaakdienst van het gemeentehuis tegen hondenpoep in de hal is.
Zouden zij daar dan ook tegen moeten demonstreren?
Met kak smijten is echt niet OK.

Nee, dat is nogal shi.tty gedrag. ;)

rien10

Misschien veroordeelt ze niet de hele actie, maar alleen het deponeren van stront.
Misschien is het wel genuanceerder dan je denkt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 11:09

Ik heb niks verkeerd gelezen.
Jij blaast de boel gewoon op.

Ja er zijn mensen met een grote smoel, maar tussen smoel en doen zit vaak veel verschil.

Als er schade komt, prima, dan mag je emmeren, vooraf want ze gaan dit en dat... echt :?!
Daar wil jij niet bij horen... mooi dat mag, ja had toch geen tijd? Opgelost

MarlindeRooz schreef:
Ik zeg dat alleen maar omdat DP dat ook tegen mij zegt. Zeggen dat ik niet goed lees en het zelf niet doen daar mag ik wat van zeggen toch.

En wat is er mis met politiek correct? De wereld zou een betere plek zijn als mensen beschaafder zouden communiceren in plaats van bedreigen, vernielen en schelden. Je hoeft social media maar te openen en de bedreigingen zijn daar. Zowel van anti-wolf als pro-wolf.

Beiden moet niet geaccepteerd worden. Je kan je normaal gedragen. Je bent geen klein kind dat uit emotie boze dingen roept.

quote eens waar ik zeg dat jij niet goed gelezen hebt?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 11:10

Wintu schreef:
MarlindeRooz schreef:

Waarom lees je dat uberhaupt?

Er zijn heel veel genuanceerde blikken op de wolf, dat heb je nu pas door? Het gros van pro wolf wil dat niet zien en jij schijnbaar ook niet, door er gelijk maar vanuit te gaan dat mensen asociaal gaan zijn, doordat sommige mensen op facebook hard staan te roepen. Dus wacht het even af, ipv gelijk de hele actie te veroordelen.

Aannames.

En natuurlijk lees ik soms de comments. Ik heb tot laat in de avond lopen zoeken naar Daisy dus ik was benieuwd naar wat daarover geschreven werd. Dus toen heb ik dat in de gaten gehouden.

En dat genuanceerde beeld dat is er inderdaad wel. Maar die schreeuwen niet op social media. Maar je snapt toch wel dat als jij misschien naar dat protest wil gaan en je leest dat mensen van plan zijn hondenpoep in te zamelen en de boel te bevuilen dat je dan wel thuisblijft.

Ik zou als ik geen andere afspraak had gehad dan niet meer gaan. Geen zin ik gezeik (pun intended).

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 11:11

DuoPenotti schreef:
Ik heb niks verkeerd gelezen.
Jij blaast de boel gewoon op.

Ja er zijn mensen met een grote smoel, maar tussen smoel en doen zit vaak veel verschil.

Als er schade komt, prima, dan mag je emmeren, vooraf want ze gaan dit en dat... echt :?!
Daar wil jij niet bij horen... mooi dat mag, ja had toch geen tijd? Opgelost

MarlindeRooz schreef:

quote eens waar ik zeg dat jij niet goed gelezen hebt?

Jij zegt dat ik het niet begrepen heb. Ik zeg daarop dat ik denk dat jij het niet goed begrepen en gelezen hebt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 11:13

je zegt dat ik zeg dat je niet goed gelezen hebt.
Dat heb ik dus niet gezegd...
Dat je dingen niet goed begrijpt, ja vind ik...

Maar ga voordat je ander terechtwijst maar eens kijken wat je zelf allemaal uit...

tot zover mijn bijdrage richting jou

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 11:14

MarlindeRooz schreef:

Omdat je zelf evengoed niet politiek correct bent en niet beschaafd discussieert? Jouw posts staan over het algemeen ook vol met vooroordelen over anderen en altijd dat vileine toontje. Helaas valt dat je zelf niet op. Helemaal prima hoor, maar ga hier dan niet anderen veroordelen op iets wat nog geen eens heeft plaats gevonden en serveer niet gelijk een hele groep mensen af om wat enkelen roepen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 11:15

rien10 schreef:
Misschien veroordeelt ze niet de hele actie, maar alleen het deponeren van stront.
Misschien is het wel genuanceerder dan je denkt.

Misschien even afwachten of dat uberhaupt gebeurd?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 11:16

Dus omdat jij het niet met mij eens bent moet ik anderen niet meer terechtwijzen. Bijzonder.

Jullie keuren massaal geweld en vandalisme af als "pro-wolf" het doet.

Maar als er protesten zijn tegen de huidige maatregelen dan is het niet oké als ik zeg dat ik het niet vind kunnen dat er opgeroepen wordt tot asociaal gedrag.