Benzz schreef:Ik vraag mij weleens af hoe vaak mensen in dit topic met asielzoekers praten...
Je bedoelt “ik ben benieuwd hoevaak 996981 met asielzoekers praat”.
Nooit. Want de minderjarige jongens die hier op 600m afstand wonen spreken geen Nederlands of Engels
we hebben er wel met regelmaat kleine overlast van ivm andere ideeën over wat iemands privé eigendom is en welke omgangsvormen we in Nederland hebben tov vrouwen.Het is vooral triest om te zien en horen (als lid van de klankbordgroep in de gemeente) hoe ze geen geschikt onderwijs kunnen krijgen omdat er simpelweg geen plek is op school. Hoe ze niet kunnen werken omdat dit niet mag. Ze niet kunnen sporten omdat we dit niet geregeld krijgen met zijn allen en hoe er met de rond geschoven wordt. Ze gaan van plek naar plek omdat er nergens écht goede zorg is. Er zijn zware incidenten op locatie omdat ze niet de juiste zorg krijgen, geen echte uitlaatklep hebben en vaak zware onbehandelde trauma’s hebben. Ik vind dat schrijnend. Volgens mij hebben we de plicht goed voor deze jongens te zorgen zodra ze in Nederland zijn maar daar slagen we niet in.
Maar goed. Ik kan dit betoog heel vaak houden. Er is al besloten dat ik racist ben. Dat stempel raak ik toch niet meer kwijt.