Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 16:08

Ayasha schreef:
Hannanas schreef:
Ik zou willen dat wij zo’n vlotte koning of president hadden!
Wat een heerlijke gozer. Hij kan beter dansen dan menig mens. Dank voor het delen van het filmpje :j

Op die hakken kan ik niet eens staan. Als ik zou moeten doen wat hij deed lag ik in het ziekenhuis. _O-
Laten we vooral focussen op het feit dat die man nú met zijn volk mee vecht ondanks dat ze hem al aangeboden hebben om te evacueren.
België zou spontaan haar gehele regering kwijt zijn in een gelijkaardige situatie. :+ Ze zouden dan wel met een economy vliegtuig moeten komen ipv een militair gezien de hoeveelheid mensen die ze moeten op pikken. :+

Die zat gewoon al commentaar te geven vanuit US in de eerste plek :+
Volhouden hoor beste gepeupel!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 16:09

Beste gepeupel... :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 16:13

Moderatoropmerking:
Bericht voldoet niet aan de regels van Bokt
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 02-03-22 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd

Ailill

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 16:17

Droog dit :')

Zullen we het weer gezellig houden binnen dit topic?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 16:18

Prima.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 16:19

_San87_ schreef:
https://mobile.twitter.com/inquirerdotn ... p203905091

Japan is boos, waarschijnlijk Russische helicopter in hun luchtruim.

o jee :=

En ja, de Belgische regering, inderdaad! Ik ga onder de middag altijd een wandeling maken met mijn collega en we zagen zo'n groot passagiersvliegtuig laag overvliegen en we zeiden het nog tegen elkaar: dat is de regering en het koningshuis, op weg naar Afrika of zoiets :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 16:39

Bron NOS

Citaat:
Vrees voor honderden doden in Marioepoel
In de Zuid-Oekraïense stad Marioepoel wordt gevreesd voor honderden doden na aanvallen van het Russische leger. De locoburgemeester van de stad zegt tegen de BBC dat een wijk aan de rivier, waar 130.000 mensen wonen, "vrijwel totaal verwoest" is.

"We kunnen het aantal slachtoffers daar niet tellen, maar we denken dat er honderden mensen dood zijn", zegt hij telefonisch tegen de Britse omroep. "Het Russische leger gebruikt alle wapens die ze hebben hier. Artillerie, raketten, vliegtuigen. Ze proberen de stad te verwoesten." Volgens loco-burgemeester Orlov probeert het Oekraïense leger de stad te verdedigen, maar gedragen de Russen zich als "piraten".

Ook de burgemeester van de stad sloeg vanmiddag alarm. Volgens hem houden de Russische troepen bewoners van Marioepoel tegen als ze proberen te vluchten en is er geen water meer in de havenstad, met zo'n half miljoen inwoners.

|( |( |( |(

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 17:07

bigone schreef:
Dinopino schreef:
Mag je geen mening meer hebben over een president. En mag je ook geen mening hebben over de afgelopen 8 jaar, wat daar aan misdaden is gepleegd. Hoeveel kinderen zijn omgekomen door bombardementen. In de Allee der Engel worden o.a. 91 kinderen herdacht.

Moderatoropmerking:
Bericht voldoet niet aan de regels van Bokt

Wauw. Ik teM. Enorm kinderachtig en best asociaal.

Overigens zijn er in dit topic mensen al begonnen met verzamelen van huishoudelijke artikelen of eten? Dan bedoel ik niet direct alle schappen leeg, maar wel een potje extra?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 17:12

Elin_ schreef:
bigone schreef:

[ [url=m/sfkMMF.jpg]Afbeelding[/url] ]
En daar laten we het verder maar bij.

Wauw. Ik teM. Enorm kinderachtig en best asociaal.

Overigens zijn er in dit topic mensen al begonnen met verzamelen van huishoudelijke artikelen of eten? Dan bedoel ik niet direct alle schappen leeg, maar wel een potje extra?

Nee , heeft geen zin één bom erop en we zijn weg dan kun je wel allemaal eten hebben verzameld maar dat heeft dan niet zoveel zin.

Tevens is het altijd wel verstandig om extra houdbaar eten in huis te hebben. Maar om voor nu van alles extra in te slaan vindt ik nog niet nodig.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 17:27

Zijn mensen serieus aan het inslaan? :P noem me naïef maar ik vind dat nogal ver gaan..

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 17:31

sureido schreef:
Zijn mensen serieus aan het inslaan? :P noem me naïef maar ik vind dat nogal ver gaan..

Nou ik opzich nog.. niet, maar ik heb op 2 potten groente na echt niks :+
Corona hamsteren was al een issue. Ik ben het type nog 1 rol over en dan op boodschappen gaan. En toen was het op :+
Gelukkig had mams genoeg anders moesten we hierzo Weer naar prehistorie. Blaadjes :')

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 17:33

Zebrastreep schreef:
Nee , heeft geen zin één bom erop en we zijn weg dan kun je wel allemaal eten hebben verzameld maar dat heeft dan niet zoveel zin.

Tja, volgens die redenering kun je dan ook wel je diploma's en je cheques thuis laten, en je woordenschat.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 17:36

Eerlijk ik heb wel wat meer blikken groente en fruit in huis. Kaarsen heb ik van de week ook maar eens gekocht gezamenlijk met lucifers

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 17:36

oomens schreef:
Zebrastreep schreef:

Tja, volgens die redenering kun je dan ook wel je diploma's en je cheques thuis laten, en je woordenschat.

"Laat maar vallen dan, het komt er toch wel van, het geeft niet of je rent"

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 17:37

oomens schreef:
Zebrastreep schreef:

Dat nummer heb ik nu al dagen in mijn hoofd :')

--
Met corona zijn wij ook niet wezen hamsteren , als het zover is horen we het wel. Ik heb hoop dat het niet zover gaat komen maar zeg nooit nooit. Ik lees hier toch wel fijne geruststellende berichten. Veel beter informatie dan in het andere topic. Ik merk dat bij mij de ergste verontrustende gevoelens wel iets beginnen te zakken.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 17:39

Hannanas schreef:
Nederland heeft niets meer.
Ja een paar oude musea, zoals de kazematten enzo, zou je mensen in kunnen stoppen. En de grotten bij Maastricht denk ik.

Zie link:
https://www.cultureelerfgoed.nl/onderwe ... ude-oorlog

De Mergelgrotten in Maastricht zijn er nog.

Ook het oude Afcent/Afnorth Hoofdkwartier (Allied Forces Central/Northern Europe.) in de Pietersberg. Dat deel is eigendom van Natuurmonumenten meen ik. In principe niet toegankelijk. Plus: stoffig (want mergel) geen betrouwbare stroomvoorziening, geen water, geen sanitair en niet warm. Afcent/Afnorth had dat wel maar dat hebben ze eruit gehaald: in het verleden had een genie de grotten met spuit asbest behandeld om het stof weg te houden. Bij het verwijderen van het asbest (10 jaar werk) is zijn de grotten verder gestript van Electra, water en sanitair.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 02-03-22 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 17:40

Voor degene die denken dat je veilig bent in een schuilkelder helaas.
Met klassiek bombardementen ben je wellicht veilig. Maar eens moet je naar buiten.
In geval van een nucleaire aanval heeft een schuilkelder helemaal geen zin. Zit je binnen de binnenste straal is het gewoon einde oefening. In de jaren 60/70/80 dachten we nog dat we in atoomkelders konden overleven. Hoeveel jaar wil je in een bedompte kelder leven? We hebben het niet over een weekje...maar jaren.

Als je geluk hebt valt een nucleaire bom heel ver weg óf heel dicht bij. In het eerste overleef je, in het laatste ben je heel snel dood. Maar zit je in de cirkel met uitval die niet direct dodelijk is wordt het heel erg slopend..

Ik schrik hoe weinig sommige weten van wat te doen in geval van oorlog. Iedere oorlog is anders omdat iedere agressor anders is en tijden veranderen. Ik zag mensen in de supermarkt al lichtelijk gaan hamsteren. Heel veel rijst en pasta. Hoe ga je dat klaarmaken? Het is een energie oorlog. Als er geen energie is is het lastig rijst koken. Beter kun je koekjes, crackers, conserven inslaan lijkt me. Voedsel waar geen energie voor nodig is. Maar dan nog......ga weg als je kan en wil.

Als bijna 60tiger heb ik mn portie “koude oorlog” wel gehad. Die nucleaire bom geloof ik wel. Hij komt of komt niet. Voor nu is het net als tijdens de 1ste koude oorlog over en weer opscheppen, pochen, dreigen etc.etc. ik heb Tsjernobil overleeft via de radio naar binnen verzocht vanwege radioactieve uitval, geen groente uit eigen tuin mogen eten, koeien en vee naar binnen... En dit was een stom ongeluk. Geen oorlog.
Als het losbarst gaan er andere wetten gelden.

We moeten ons snel aanpassen, realiseren dat de wereld in klap veranderd is. Met Corona hebben we een voorproef gehad. Niets is voor altijd. Waardeer wat je nu hebt en dan niet in materiaal, maar als in vrijheid, vrienden, familie.Als je het vasthouden aan het materiele loslaat zul je makkelijker met een oorlog kunnen omgaan. Huizen en alles kan kapot, maar jijzelf, jouw wil, jouw vrijheid maakt hoe je deze tijden gaat doorstaan. Vecht voor wat je lief is en laat los wat ballast is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-22 17:44

Pareltjes schreef:
Niets is voor altijd. Waardeer wat je nu hebt en dan niet in materiaal, maar als in vrijheid, vrienden, familie.Als je het vasthouden aan het materiele loslaat zul je makkelijker met een oorlog kunnen omgaan. Huizen en alles kan kapot, maar jijzelf, jouw wil, jouw vrijheid maakt hoe je deze tijden gaat doorstaan. Vecht voor wat je lief is en laat los wat ballast is.

Heel erg waar

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 17:45

Pandora2 schreef:
Ayasha schreef:
België zou spontaan haar gehele regering kwijt zijn in een gelijkaardige situatie. :+ Ze zouden dan wel met een economy vliegtuig moeten komen ipv een militair gezien de hoeveelheid mensen die ze moeten op pikken. :+

:')
Dat wordt dan minstens 2x B747 :=

:j :+ en natuurlijke first class dúh.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 17:45

Pareltjes schreef:
Voor degene die denken dat je veilig bent in een schuilkelder helaas.
Met klassiek bombardementen ben je wellicht veilig. Maar eens moet je naar buiten.
In geval van een nucleaire aanval heeft een schuilkelder helemaal geen zin. Zit je binnen de binnenste straal is het gewoon einde oefening. In de jaren 60/70/80 dachten we nog dat we in atoomkelders konden overleven. Hoeveel jaar wil je in een bedompte kelder leven? We hebben het niet over een weekje...maar jaren.

Als je geluk hebt valt een nucleaire bom heel ver weg óf heel dicht bij. In het eerste overleef je, in het laatste ben je heel snel dood. Maar zit je in de cirkel met uitval die niet direct dodelijk is wordt het heel erg slopend..

Ik schrik hoe weinig sommige weten van wat te doen in geval van oorlog. Iedere oorlog is anders omdat iedere agressor anders is en tijden veranderen. Ik zag mensen in de supermarkt al lichtelijk gaan hamsteren. Heel veel rijst en pasta. Hoe ga je dat klaarmaken? Het is een energie oorlog. Als er geen energie is is het lastig rijst koken. Beter kun je koekjes, crackers, conserven inslaan lijkt me. Voedsel waar geen energie voor nodig is. Maar dan nog......ga weg als je kan en wil.

Als bijna 60tiger heb ik mn portie “koude oorlog” wel gehad. Die nucleaire bom geloof ik wel. Hij komt of komt niet. Voor nu is het net als tijdens de 1ste koude oorlog over en weer opscheppen, pochen, dreigen etc.etc. ik heb Tsjernobil overleeft via de radio naar binnen verzocht vanwege radioactieve uitval, geen groente uit eigen tuin mogen eten, koeien en vee naar binnen... En dit was een stom ongeluk. Geen oorlog.
Als het losbarst gaan er andere wetten gelden.

We moeten ons snel aanpassen, realiseren dat de wereld in klap veranderd is. Met Corona hebben we een voorproef gehad. Niets is voor altijd. Waardeer wat je nu hebt en dan niet in materiaal, maar als in vrijheid, vrienden, familie.Als je het vasthouden aan het materiele loslaat zul je makkelijker met een oorlog kunnen omgaan. Huizen en alles kan kapot, maar jijzelf, jouw wil, jouw vrijheid maakt hoe je deze tijden gaat doorstaan. Vecht voor wat je lief is en laat los wat ballast is.
Sterke post, vooral het laatste gedeelte.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 17:52

Ayasha schreef:
Pandora2 schreef:

:')
Dat wordt dan minstens 2x B747 :=

:j :+ en natuurlijke first class dúh.

Als Nederlandse in Belgie verbaas ik me iedere keer over het oeverloze gezaag over de Belgische regering.
Misschien maar weer on topic over een belangrijke oorlog? Met een beetje pech hebben jullie een Russische regering waar tegen je mag klagen. Eens zien hoe snel je terug verlangd naar de Belgische regering.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 17:52

Ik hoop zo dat dit waar is. Tegen beter weten in misschien, maar toch hoop ik :Y)

Citaat:
De Russische troepen die actief zijn bij de inval in Oekraïne hebben moeilijkheden om hun soldaten van voedsel te voorzien. Dat meldt een vertegenwoordiger van het Amerikaanse ministerie van Defensie. Volgens de vertegenwoordiger zouden sommige Russische troepen in Oekraïne zich massaal hebben overgegeven of hun eigen voertuigen hebben gesaboteerd om gevechten te vermijden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 17:54

Er is maar een ding waar ik me echt zorgen over maak. Als ik (wij) weg moet vluchten, dan neem ik mijn hond mee, maar wat met mijn pony. Tja, achterlaten en niet weten wat er mee gaat gebeuren. Hard, maar de waarheid. Het is wat het is.
Ik woon aan de noordrand van Rotterdam. Als de haven (zuid) getroffen wordt door een atoom bom ben ik (helaas) niet snel dood. Paard ook niet. Maar dood gaan we, dat is zeker.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 17:58

rien10 schreef:
Er is maar een ding waar ik me echt zorgen over maak. Als ik (wij) weg moet vluchten, dan neem ik mijn hond mee, maar wat met mijn pony. Tja, achterlaten en niet weten wat er mee gaat gebeuren. Hard, maar de waarheid. Het is wat het is.
Ik woon aan de noordrand van Rotterdam. Als de haven (zuid) getroffen wordt door een atoom bom ben ik (helaas) niet snel dood. Paard ook niet. Maar dood gaan we, dat is zeker.

Dat zijn zaken waar we over na moeten denken, altijd over na moeten denken.... wat te doen met dieren.

Ik zal kippen en katten loslaten. Hond kan misschien mee. Zij blijken wat taaier te zijn in oorlog. De paarden daar zal ik mijn verantwoording voor moeten nemen. Ze maken geen schijn van kans. Ik zal hoe moeilijk ook, het liefste wat ik heb vroegtijdig aan hun einde helpen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 17:59

Pareltjes schreef:
Als Nederlandse in Belgie verbaas ik me iedere keer over het oeverloze gezaag over de Belgische regering.
Misschien maar weer on topic over een belangrijke oorlog? Met een beetje pech hebben jullie een Russische regering waar tegen je mag klagen. Eens zien hoe snel je terug verlangd naar de Belgische regering.

De Nederlanders in Nederland klagen anders ook een aardig stukje in de rondte over hun regering in veel topics :+ Iets met de pot verwijt de ketel...

Er mag soms ook een heel klein beetje luchtigheid in zo'n beladen topic zitten, toch ?
Voor sommige mensen is het dan misschien iets beter te handelen.
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 02-03-22 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt