Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Waarom moet je generaliseren dan?
Gewoon de overlast aanpakken lijkt me handiger.
Idem met drugsbendes die gewoon bekend zijn maar niet aangepakt worden. Het is irrelevant waar die vandaan komen, aanpakken die hap.
Cer schreef:Maar, hoe ga je om met mensen met een andere woon / verblijfplaats?
Cer schreef:Is het dan wel of niet waar, wat de burgemeester van Utrecht aangeeft en zelf ervaart.. dat vind ik dan weer interessant..
En welke groepen je wel en welke groepen je niet mag generaliseren…
Nikass schreef:Maar de illegalen, Marokkanen, asielzoekers of wie dan ook, krijgen in Nederland hetzelfde strafRECHT toegepast als Nederlandse raddraaiers of hoe je ze ook wil noemen. En zo hoort het ook! Want ongelijke behandeling= discriminatie = niet ok!
Dus pleiten voor een andere, meer sobere aanpak van bepaalde doelgroepen (zoals dp doet) is op zijn minst promoten van discriminatie, en/of het aanzetten tot haat.
DAT is geen acceptabel gedrag.
Dus DP & collega's, kijk eerst eens in de spiegel en corrigeer je eigen gedrag, voordat je over een ander oordeelt!
En, wat detentie betreft, weet niet wat voor spannende stage het geweest is, maar blijkbaar heb je er niet al te veel van opgestoken.
Cer: detentie zit je in principe niet voor je zweetvoeten nee, maar het is een vrijheidsstraf. Mensen hoeven vervolgens niet ook nog andere rechten in te leveren. Je vrijheid inleveren is voldoende.
Detentie voor vreemdelingen & EU onderdanen is vaak al meer sober, omdat er niet gewerkt kan worden aan reïntegratie.
Enkele activiteiten, recreatie ed toestaan is zeer wel in het belang van de
piw-ers om detentie beheersbaar te houden.
Nikass schreef:Jouw theorie volg ik niet, maar jij begrijpt helemaal niet wat ik met die opmerking wil zeggen
Edit: misschien kun je uitleggen wanneer iemand "upgrader", "downgrader" of "nuchter genuanceerd" is.
Ik schrijf uit ervaring en natuurlijk uit persoonlijke visie. Maar ik kom in mijn werk geregeld in aanraking met asielzoekers, illegalen, verdachten en daders.
En ik loop ook over stations..
Dus mijn opmerkingen zijn wel onderbouwd.
In tegenstelling tot veel geroeptoeter hier.
Sizzle schreef:Ik begrijp de vraag niet.
Als in in NL opgepakt wordt voor zware drugshandel dan stoppen ze me in een gevangenis, ookal woon ik niet in NL.
Woon en verblijfplaats hoort geen beperkende factor te zijn voor strafrecht. Als je ergens niet mag zijn is het een ander verhaal, dan moet daar ook naar hehandeld worden.
DuoPenotti schreef:En ik maar denken dat jij mij op foei had staan
En ik heb er meer van opgestoken dan jij denkt Nikass, ook met het werk bij een azc en daarom juist mijn mening gevormd. En wat is jou ervaring er dan, behalve wellicht eens op bezoek gaan?
En wat is jou persoonlijk ervaring binnen een AZC? Heb jij ondankbare mensen uit elkaar mogen halen? Of tot bedaren mogen brengen omdat ze scholden over het eten? Weten dat de fiets die ze mee binnen namen niet eerst mee naar buiten is gegaan maar van hogerhand niets mogen???
En nee niets discriminatie.
Zoals ik het als optie geef is het juist positieve discriminatie als je toch die kaart wilt trekken, want ze kunnen vandaag nog gaan.... dat lukt een ander niet.
Maar dan wel met begeleiding op het vliegtuig gezet naar thuisland.
Citaat:ik kan begrijpen dat je hierdoor wellicht elke vluchteling hiermee associeert. Dat vul ik voor je in natuurlijk.
DuoPenotti schreef:Citaat:ik kan begrijpen dat je hierdoor wellicht elke vluchteling hiermee associeert. Dat vul ik voor je in natuurlijk.
precies dat vul je inderdaad in en is niet correct
En als je dat in mijn voorgaande berichten zo'n idee van mij hebt gemaakt, wat ik me onmogelijk voor kan stellen, dan is verder op je bericht ingaan niet meer zinvol.
Begrijp je dat?
Sizzle schreef:Dan wijzigen ze ook voor de locals, je kan moeilijk een 50 publieke zweepslagen Sharia wet toepassen op je oorspronkelijk Syrische buurman en een boete van 50 euro voor de medeplichtige Nederlander voor hetzelfde vergrijp.
Sizzle schreef:Aja, want iemand aanranden is natuurlijk minder erg als je blauwe ogen hebt.
Nee, daar verwacht ik geen antwoort op.
Popstra schreef:De rechten van de mens....
Of het waar al deze mensen vandaan komen zo fantastisch geregeld is met de rechten van de mens!
Ga jij in ik noem ff Vietnam drugs kopen? Gewoon voor een blowtje te roken? Nee want dan ben je nog niet jarig als je opgepakt en vast gezet word. Dat weten we
Als men nu eens weet het hier ook absoluut geen sappie luilekkerland land is zullen ze crimineel, vervelend gedrag ook uit hun hoofd laten. Wat zeg ik, geeneens meer deze kant op komen.
Dus ja, wat wetten wijzigen zou geen slecht idee zijn.
Sizzle schreef:Uitzetten of verblijfsvergunning intrekken is heel wat anders dan je straffen afhankelijk maken van het geboorteland van de dader.
Overigens zou het wel heerlijk rustig worden als men zou beginnen met uitzetten van iedereen die schuldig is aan kindermishandeling of kindermisbruik (dan heb je het over miljoenen tegelijkertijd).
Een nieuw Elba creeeren misschien.