Een invalidewagen wordt omver gesmeten en als troffee door de straten geduwd. Eng volk! Het zou je autootje maar zijn...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarlindeRooz schreef:Weet je wie dat ook deden? De gele hesjes. Was toevallig zelf toen in Parijs. Heb de afgebrande auto's zien staan aan de kant van de weg... Betekent niet dat alle mensen met gele hesjes / die daar voor waren zulke idioten waren.
Cer schreef:Askja schreef:Dat sommige mensen gaan steigeren als niet alles in Jip en Janneke taal wordt geformuleerd (ingewikkelde woorden gebruiken en zaken in een historische context plaatsen is 'arrogant')![]()
Een aantal van deze moest ik even googlen, en heb ik uiteindelijk niet gedaan.
Aletta Jacobs, Rudolf Thorbecke, koning Lodewijk Napoleon, Snouck Hurgonje, Multatuli/Eduard Douwes Dekker, Javaanse wingewest", zie de Max Havelaar, Hollandse waterlinie die ons buiten 'the great war' (1914-18) hield, tariefmuren, Leopold, Banda eilanden...
Onder andere..
Ik neem aan dat je half op mijn post reageert, gezien ik iets van die strekking schreef.. maar ik had het dan weer niet over Jip en Janneke taal, dat zal iemand anders misschien geschreven hebben..
Citaat:Het Nederland waar ik van houd, heeft oeroude 'polder'wortels: we overleggen met elkaar en er zijn wel bazen enzo, maar geen absolute macht.
Graaf Floris en 5e heette de 'Kerelen Gods', niet omdat hij absolute godgevevenmmacht zou hebben, hij was "een gouden goser", die uitgebreid overlegde en doorgaans populair was.
En het Nederland waar ik van houd heeft een oeroude traditie van het uitnodigen van tegenspekers, van het publiceren van gedachtegoed waarvoor je elders gewoon op de brandstapel kwam.
(Die hadden ze in het buitenland, maar Descartes, Erasmus, Moore en vele anderen konden schrijven en publiceren zonder angst voor dit soort van consequenties.)
Dus ik snap het ook niet echt, 'het linkse kamp dat tradities afbreekt als het gaat om anti racisme, of nare, discriminerende uitspraken van Wilders.'
Citaat:Anno nu heb je kans van straat geschraapt te moeten worden zoals Pim Fortuijn en Theo van Gogh als je je gedachtengoed uitspreekt. Nederland heeft die veiligheid dus al jaren niet meer.
elnienjo schreef:Popstra schreef:
Jezus! En met dit terroristische gedrag denken ze wat precies te bereiken?
Je zou daar maar wonen.
mysa schreef:Klopt @Oomens: die joden uit de sjtetls waren voor het overgrote deel straatarm.
mysa schreef:Klopt @Oomens: die joden uit de sjtetls waren voor het overgrote deel straatarm. Al werden Duitse joden ook doodleuk teruggestuurd.
En kan er niet een apart topic over rellen komen? Dan roepen we daar over tuig en Jezus en zo.
elnienjo schreef:Popstra schreef:
Jezus! En met dit terroristische gedrag denken ze wat precies te bereiken?
Je zou daar maar wonen.
Svadilfari1 schreef:Klopt Karl , had dat niet goed gezien.
Ik vind het een inderdaad een goede zaak de actie. Het gaat erom
om de illegale blokkades weg te halen.
Er wonen ook mensen en hebben ook mensen winkels . De burgermeester kiest er voor om niet in te grijpen.
Waar ik het vandaan haal; diverse bronnen usa . Volg het daar omdat ik mij daar met meer gekleurde mensen zoals ik zelf kan identificeren.
Die zich bij de actie onprettig voelen. Net als ik mbt aankondinging van 20 juni malieveld en de eisen die ik heb gelezen.