Tcm62 schreef:Ach wat sneu toch, tja waar mensen zich druk om kunnen maken is nogal divers....
Er is natuurlijk wel een verschil tussen onderkennen en ontkennen.
Jouw berichten zijn soms warrig en moeilijk te begrijpen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:Er is natuurlijk wel een verschil tussen onderkennen en ontkennen.
Jouw berichten zijn soms warrig en moeilijk te begrijpen.
ravellie schreef:Uiteraard.
Maar genoeg mensen die plannen hebben om een kwetsbare groep te radicaliseren, hebben mooi en zonder paspoort met dit hele effect kunnen mee liften
Citaat:Far from eliminating “radicalization,” Western values can actually exacerbate Islamic tendencies -- hence why second generation, “Westernized” Muslims are also becoming more “radicalized” than their parents. This is a conundrum to be reckoned with
gohya schreef:
Citaat:There's a global religious genocide on “slow burn” with occasional conflagrations that make it into the mainstream media. There are an estimated 100 million persecuted Christians
damian23 schreef:Ravellie, dat is inderdaad heel eng. Maar we moeten nu wel gaan toegeven dat het gebeurd en dat we er iets aan moeten doen. ik denk dat de hoofdoorzaak het mislukte integratiebeleid is. Ik las laatst een artikel over een burgemeester in Canada. Vluchtelingen waren welkom, mits..... ze zich aanpassen aan de leefgewoonten en normen en waarden die daar gelden. Dus geen halal-eten op scholen, etc. En wil men zich niet aanpassen dan zijn ze welkom in tig andere moslimlanden. Zij maken een keuze om naar Europa te komen. Dan kiezen ook voor een aanpassing en inderdaad waarschijnlijk een matiging van hun geloof. Maar hier in Nederland passen we ons aan de moslims.
ravellie schreef:damian23 schreef:Ravellie, dat is inderdaad heel eng. Maar we moeten nu wel gaan toegeven dat het gebeurd en dat we er iets aan moeten doen. ik denk dat de hoofdoorzaak het mislukte integratiebeleid is. Ik las laatst een artikel over een burgemeester in Canada. Vluchtelingen waren welkom, mits..... ze zich aanpassen aan de leefgewoonten en normen en waarden die daar gelden. Dus geen halal-eten op scholen, etc. En wil men zich niet aanpassen dan zijn ze welkom in tig andere moslimlanden. Zij maken een keuze om naar Europa te komen. Dan kiezen ook voor een aanpassing en inderdaad waarschijnlijk een matiging van hun geloof. Maar hier in Nederland passen we ons aan de moslims.
Weet je dat jouw mening afwijkt![]()
Er zijn nog steeds mensen die beweren dat Nederland en Nederlanders niet tolereant zijn
![]()
![]()
Maar goed, het is natuurlijk allang zo dat we ons land zo'n beetje cadeau doen wat betreft normen en waarden en cultuur
Electra63 schreef:De Nederlandse wet is (gelukkig) wel tolerant en verbiedt het maken van onderscheid op basis van geloof, ras, geslacht, leeftijd enz.
Electra63 schreef:Ik ben niet voor positieve discriminatie, maar soms is het nodig. Al zie je dat vooral bij(semi-) overheid. Het bedrijfsleven laat zich niet dwingen, het gebeurt alleen niet openlijk. Maar werkgever bepaalt nog altijd zelf wie zij aanneemt.
Misschien moet je toch eens white privilege googlen
Electra63 schreef:Maar begrijp ik het nu goed, dat jij ontkent dat mensen op hun naam of kleur worden gediscrimineerd?
tamary schreef:Electra63 schreef:Maar begrijp ik het nu goed, dat jij ontkent dat mensen op hun naam of kleur worden gediscrimineerd?
Nee, enkel dat er in die lijst waarvoor dat erkend wordt kleurtje blank consequent vergeten wordt en dat dat op zichzelf al discriminatie is. Discriminatie komt voor punt. Enkel zijn wij nogal selectief in het herkennen ervan en het afkeuren ervan.
Electra63 schreef:tamary schreef:Nee, enkel dat er in die lijst waarvoor dat erkend wordt kleurtje blank consequent vergeten wordt en dat dat op zichzelf al discriminatie is. Discriminatie komt voor punt. Enkel zijn wij nogal selectief in het herkennen ervan en het afkeuren ervan.
Tja..... zo kan je het ook formuleren.
tamary schreef:Euh... Das Afrika, Vervolgens werd t daar wat droog en zo.. zijn we naar M-O, Eurazië gegaan en vervolgens in Europa de Neanderthaler (na eerst wat wipwapjes hier en daar) uit te laten sterven... Hoop koud geleden, hoop oorlogjes gevoerd en nu eindelijk eens wat vrede. Ik zeg eerlijk verdiend hierOmdat wij toevallig op het vruchtbaarste en qua weer rustigste continent geëvolueerd zijn?
Sammie schreef:tamary schreef:Euh... Das Afrika, Vervolgens werd t daar wat droog en zo.. zijn we naar M-O, Eurazië gegaan en vervolgens in Europa de Neanderthaler (na eerst wat wipwapjes hier en daar) uit te laten sterven... Hoop koud geleden, hoop oorlogjes gevoerd en nu eindelijk eens wat vrede. Ik zeg eerlijk verdiend hierOmdat wij toevallig op het vruchtbaarste en qua weer rustigste continent geëvolueerd zijn?