Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 11:43

Tcm62 schreef:
Ach wat sneu toch :(:) , tja waar mensen zich druk om kunnen maken is nogal divers....

Er is natuurlijk wel een verschil tussen onderkennen en ontkennen.

Jouw berichten zijn soms warrig en moeilijk te begrijpen. ;)

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 11:49

Ravellie, dat is inderdaad heel eng. Maar we moeten nu wel gaan toegeven dat het gebeurd en dat we er iets aan moeten doen. ik denk dat de hoofdoorzaak het mislukte integratiebeleid is. Ik las laatst een artikel over een burgemeester in Canada. Vluchtelingen waren welkom, mits..... ze zich aanpassen aan de leefgewoonten en normen en waarden die daar gelden. Dus geen halal-eten op scholen, etc. En wil men zich niet aanpassen dan zijn ze welkom in tig andere moslimlanden. Zij maken een keuze om naar Europa te komen. Dan kiezen ook voor een aanpassing en inderdaad waarschijnlijk een matiging van hun geloof. Maar hier in Nederland passen we ons aan de moslims.

gohya

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 11:56

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 12:04

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 14:19

Sammie schreef:

Daar is het al tijden onrustig. De Nederlandse commando's en mariniers zitten daar ook. Daar is een VN-missie actief. Zij willen o.a. voorkomen dat daar een burgeroorlog uitbreekt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 14:26

Dat weet ik, maar dat maakt het voor imo niet minder erg. Drie doden tot nu toe..

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 14:34

Electra63 schreef:
Er is natuurlijk wel een verschil tussen onderkennen en ontkennen.

Jouw berichten zijn soms warrig en moeilijk te begrijpen. ;)

Dat kan voor sommige mensen best wel een probleem zijn ;) :D

ONDERKENNEN

1) Beseffen 2) Doorzien 3) Erkennen 4) Herkennen 5) Iets onder ogen zien 6) Inzien 7) Onderscheiden 8) Realiseren 9) Van elkaar of van iets anders onderscheiden

Ik lees nl ook niet alle berichten, zijn bepaalde posters waar ik ook geen hout van kan maken... ;)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:09

ravellie schreef:
Uiteraard.
Maar genoeg mensen die plannen hebben om een kwetsbare groep te radicaliseren, hebben mooi en zonder paspoort met dit hele effect kunnen mee liften >;)

Ook het aannemen van onze westerse normen gecombineerd met islam zet de deur open voor radicalisering.
http://www.thecommentator.com/article/4 ... rn_muslims
Citaat:
Far from eliminating “radicalization,” Western values can actually exacerbate Islamic tendencies -- hence why second generation, “Westernized” Muslims are also becoming more “radicalized” than their parents. This is a conundrum to be reckoned with

gohya schreef:

In de VS en misschien andere delen van de westerse wereld. Op de rest van de planeet is de situatie andersom :
http://www.thecommentator.com/article/4 ... ristianity
Citaat:
There's a global religious genocide on “slow burn” with occasional conflagrations that make it into the mainstream media. There are an estimated 100 million persecuted Christians

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:28

Sammie schreef:
Dat weet ik, maar dat maakt het voor imo niet minder erg. Drie doden tot nu toe..

Dat vind ik ook. Familie is daar pas 4 mnd geweest.
De situatie in Mali is bij het gros niet bekend en ook niet interessant.
Terwijl stabiliteit in die regio belangrijk is.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:53

damian23 schreef:
Ravellie, dat is inderdaad heel eng. Maar we moeten nu wel gaan toegeven dat het gebeurd en dat we er iets aan moeten doen. ik denk dat de hoofdoorzaak het mislukte integratiebeleid is. Ik las laatst een artikel over een burgemeester in Canada. Vluchtelingen waren welkom, mits..... ze zich aanpassen aan de leefgewoonten en normen en waarden die daar gelden. Dus geen halal-eten op scholen, etc. En wil men zich niet aanpassen dan zijn ze welkom in tig andere moslimlanden. Zij maken een keuze om naar Europa te komen. Dan kiezen ook voor een aanpassing en inderdaad waarschijnlijk een matiging van hun geloof. Maar hier in Nederland passen we ons aan de moslims.

Weet je dat jouw mening afwijkt ;)
Er zijn nog steeds mensen die beweren dat Nederland en Nederlanders niet tolereant zijn

_/-\o_ _/-\o_

Maar goed, het is natuurlijk allang zo dat we ons land zo'n beetje cadeau doen wat betreft normen en waarden en cultuur

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:59

Het ligt er ook maar net aan langs welke meetlat je die tolerantie legt. Ik vind bepaalde Nederlanders ook totaal niet tolerant (meer). Op ander vlakken vind ik daar weer wel. :)

Ik ben trouwens helemaal niet van mening dat damian23 afwijkt qua mening :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:19

ravellie schreef:
damian23 schreef:

Weet je dat jouw mening afwijkt ;)
Er zijn nog steeds mensen die beweren dat Nederland en Nederlanders niet tolereant zijn

_/-\o_ _/-\o_

Maar goed, het is natuurlijk allang zo dat we ons land zo'n beetje cadeau doen wat betreft normen en waarden en cultuur

Waar passen wij ons dan aan? Jullie suggereren dat de Nederlandse cultuur, waarden en normen verdwijnen, ik zie het niet hoor. Er is niets wat ik wil doen en niet (meer) kan doen omdat er (islamitische) vluchtelingen zijn.

Nederlanders zijn niet zo tolerant, wij zijn wel zo arrogant dat wij vinden dat wij tolerant zijn. Lees eens wat reacties, hier of op Social Media. Net zoals in dit topic racisme en discriminatie wordt ontkend of gebagatelliseerd. En natuurlijk zijn er mensen die dit misbruiken of dit als excuus gebruiken, maar het gebeurt gewoon. Zoals iemand al aangaf eerder in dit topic: google eens op white privilege.

De Nederlandse wet is (gelukkig) wel tolerant en verbiedt het maken van onderscheid op basis van geloof, ras, geslacht, leeftijd enz.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:59

Electra63 schreef:
De Nederlandse wet is (gelukkig) wel tolerant en verbiedt het maken van onderscheid op basis van geloof, ras, geslacht, leeftijd enz.

Maar eist wel dat er x % vrouwen, etc. aangenomen moeten worden. "Positieve discriminatie" heet dat en mag dan plotseling wel van de wet.

Nog iets anders qua discriminatie, er zijn specifieke termen voor alle soorten discriminatie (islamophobie, moslimhaat, antisemitisme, etc.) maar een term voor discriminatie van een blanke ontbreekt evenals de erkenning dat ook dat gebeurt. Het feit dat een groep kennelijk niet gediscrimineerd kan worden klopt al niet. Er is op zo'n fundamenteel iets nl al geen gelijkheid mogelijk, laat staan dan op de punten waarop mensen ander gedrag vertonen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:10

Ik ben niet voor positieve discriminatie, maar soms is het nodig. Al zie je dat vooral bij(semi-) overheid. Het bedrijfsleven laat zich niet dwingen, het gebeurt alleen niet openlijk. Maar werkgever bepaalt nog altijd zelf wie zij aanneemt.

Misschien moet je toch eens white privilege googlen :D

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:51

Electra63 schreef:
Ik ben niet voor positieve discriminatie, maar soms is het nodig. Al zie je dat vooral bij(semi-) overheid. Het bedrijfsleven laat zich niet dwingen, het gebeurt alleen niet openlijk. Maar werkgever bepaalt nog altijd zelf wie zij aanneemt.

Misschien moet je toch eens white privilege googlen :D

Omdat wij toevallig op het vruchtbaarste en qua weer rustigste continent geëvolueerd zijn? Vrijwel alle wilde voorouders van het bekende boerderijvee komt vanuit Eurazië (Oeros, moeflon, paard, wild zwijn). Zoveel overproductie van voedsel geeft mensen de mogelijkheid om andere dingen te gaan doen dan enkel voedsel verbouwen. Ons geluk, maar er hangt wel een prijskaartje aan het verspreiden/weggeven ervan. ik ben het artikel kwijt verdorie, maar er is aardig wat genocide gepleegd op de groepen die kennis brachten in het heel verre verleden (vanaf 3000 en meer jaar geleden).

Nee wij zijn niet beter, maar net zo min slechter dan welke andere kleur/religie/etc. dan ook. Iedereen is anders en zonder dat zaten we nog steeds met elkaar in een grot rond het vuur sterke verhalen te vertellen (en misschien was dat voor iedereen wel veel beter geweest, voor onze planeet zeker).

Bij positieve discriminatie : Wat voor etiket je er ook aan plakt het blijft discriminatie. Aangenomen worden omdat je bv vrouw bent, is niet goed voor je zelfvertrouwen. Je bent nl niet gekozen omdat je de beste bent voor die positie, maar omdat het quotum vol moest.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 23:04

Sommige bedrijven zijn conservatief en star, misschien is die vrouw wel de beste kandidaat :D , maar krijgt zij die kans niet.
Maar behalve bij de overheid, komt positieve discriminatie niet voor, dus behalve dat het off-topic is, is het geen discussie waard, naar mijn mening.

Maar begrijp ik het nu goed, dat jij ontkent dat mensen op hun naam of kleur worden gediscrimineerd?

In België geldt dit bijv. ook voor mensen die wonen in Molenbeek, werkgevers zien dit aan de postcode. Ik verzin dit niet zelf, dit is deze week verschillende malen door deskundige gezegd. Dit is geen excuus, maar geeft aan dat dat zij in een achterstandspositie zitten en in combinatie met andere factoren eerder/extra vatbaar zijn om af te glijden of te radicaliseren.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 23:07

Electra63 schreef:
Maar begrijp ik het nu goed, dat jij ontkent dat mensen op hun naam of kleur worden gediscrimineerd?

Nee, enkel dat er in die lijst waarvoor dat erkend wordt kleurtje blank consequent vergeten wordt en dat dat op zichzelf al discriminatie is. Discriminatie komt voor punt. Enkel zijn wij nogal selectief in het herkennen ervan en het afkeuren ervan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 23:12

tamary schreef:
Electra63 schreef:

Nee, enkel dat er in die lijst waarvoor dat erkend wordt kleurtje blank consequent vergeten wordt en dat dat op zichzelf al discriminatie is. Discriminatie komt voor punt. Enkel zijn wij nogal selectief in het herkennen ervan en het afkeuren ervan.

Tja..... zo kan je het ook formuleren.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 23:19

Electra63 schreef:
tamary schreef:

Tja..... zo kan je het ook formuleren.

Als er ook op negatief vlak als discriminatie geen gelijke behandeling mogelijk is, zal je discriminatie nooit kunnen uitbannen. Gelijkheid is er dan nl nooit, want niet iedereen kan er mee te maken krijgen.
Er is dus al geen gemeenschappelijk punt om op te beginnen laat staan om naar toe te werken.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 23:33

Ik ben van mening dat ons eigen volk voor gaat! Vluchtelingen die eten weigeren, vrouwen verkrachten, dingen kapot maken mogen van mij rechtstreeks terug naar hun eigen land. De mensen die zich aanpassen en blij zijn met wat ons land voor ze probeert te doen zijn van harte welkom!

Kleur van een mens maakt mij geen hol uit, maar ik vind wel dat iedereen met respect behandeld moet worden. Als ons land dit niet krijgt van vluchtelingen vind ik dit heel triest. Wij hoefden ons zo niet te gedragen in hun land denk ik? Vraag me af of wij daar zo hartelijk ontvangen worden..

Dan ben ik maar een racist, maar ongeacht kleur of religie hoor je je te gedragen naar het land waar jij zit!!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 23:40

Ik zou het al heel wat vinden als de nederlanders van Marokkaanse afkomst...tweede en derde generatie onze grondwet boven de Koran zouden willen stellen in plaats van andersom...
En de nieuwkomers ook.
Van mij mag iedereen komen,ook naar Frankrijk,maar verzet je niet tegen de westerse cultuur.Eigen geloof houden is prima,maar verzet je niet,haat onze cultuur niet.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 23:57

tamary schreef:
Omdat wij toevallig op het vruchtbaarste en qua weer rustigste continent geëvolueerd zijn?
Euh... Das Afrika, Vervolgens werd t daar wat droog en zo.. zijn we naar M-O, Eurazië gegaan en vervolgens in Europa de Neanderthaler (na eerst wat wipwapjes hier en daar) uit te laten sterven... Hoop koud geleden, hoop oorlogjes gevoerd en nu eindelijk eens wat vrede. Ik zeg eerlijk verdiend hier :Y)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 00:41

Sammie schreef:
tamary schreef:
Omdat wij toevallig op het vruchtbaarste en qua weer rustigste continent geëvolueerd zijn?
Euh... Das Afrika, Vervolgens werd t daar wat droog en zo.. zijn we naar M-O, Eurazië gegaan en vervolgens in Europa de Neanderthaler (na eerst wat wipwapjes hier en daar) uit te laten sterven... Hoop koud geleden, hoop oorlogjes gevoerd en nu eindelijk eens wat vrede. Ik zeg eerlijk verdiend hier :Y)

Afrika was toen zeker niet zo geschikt voor landbouw. Europa heeft minste last van zaken als giftige slangen, zware stormen, grote roofdieren en gevaarlijke dieren die je oogst jatten als olifanten en groepen apen. De andere continenten hebben eigenlijk allemaal in elk geval min of meer last van de 1e 2. Jungle is lang niet zo vruchtbaar als het lijkt. Het is een gesloten systeem waarbij de bomen zichzelf bemesten met hun bladeren, etc. zonder die cyclus blijft er weinig vruchtbaarheid over. Verder geen dieren geschikt voor domesticatie om door werk en mest mee te helpen en dus ook geen bemesting om die cyclus te vervangen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 01:00

Landbouw? Op sommige dingen moet je soms maar niet al te serieus op in gaan.. ;) :=

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 01:14

Sammie schreef:
Landbouw? Op sommige dingen moet je soms maar niet al te serieus op in gaan.. ;) :=

Hele verhaal ging over de blanke tak sammie, niet over het begin van de mensheid zelf.