Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:10

xJennifx schreef:
In filmpjes zie je dat de separatisten kruisjes slaan voor de slachtoffers, en mensen goed te woord staan.

En zelf dat kan een act zijn ;) Die mensen weten ook dondersgoed dat ze op die manier de wereld overgaan. Zieltjes winnen is goed voor de reputatie ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:10

SAKKIA schreef:
xJennifx schreef:
In filmpjes zie je dat de separatisten kruisjes slaan voor de slachtoffers, en mensen goed te woord staan.

En zelf dat kan een act zijn ;) Die mensen weten ook dondersgoed dat ze op die manier de wereld overgaan. Zieltjes winnen is goed voor de reputatie ;)

Precies hoe ik er over denk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:12

Maar meteen zeggen dat die seperatisten sneu zijn is ook wel weer wat, je weet niet hoe ze zich nu voelen of wat dan ook. En dat ze het vliegtuig hebben neergeschoten hoeft niet meteen te zeggen dat ze geen hart hebben, het blijven mensen en die raket is niet bewust gericht op vlucht mh17.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:13

Raponsje schreef:
Er staan tientallen filmpjes op internet van de rebellen waarbij ze heen duidelijk mensen weg sturen en zeggen dat als je niet doet wat ze zeggen ze actie zullen ondernemen.

maar wie sturen ze weg...het stikt daar nu van de mensen o.a reporters, burgers, mensen met minder goede bedoeling, hoge pieten en misschien wel de vijanden?

Ik snap dat ze wantrouwend zijn, je laat toch mensen (misschien wel de vijand) toe en je stelt je kwetsbaar op (gezichten in beeld en het gebied waar ze verblijven is nu bekend).

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:14

Gister kreeg ik een berichtje van een vriendin van mij. haar vriend in tranen.. ouders van een vriend van hem zaten in dat vliegtuig. die jongen is 19 en heeft een zus van 21. boem. zo zonder ouders..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:15

N0a schreef:
R12312 schreef:
Ik geloof dat ik het ook op een zuipen zou zetten als ik daar zou rondlopen.

Ik zou het niet eens over mijn hart kunnen verkrijgen om aan persoonlijke spullen te zitten van mensen die een paar meter verder levenloos in het veld liggen..

Laat ik het zo zeggen; ik hoop van harte dat wij nooit in die situatie komen te zitten. Want ik weet oprecht niet wat ik zou doen als ik daar zou wonen en niets meer heb. Wat heb ik te verliezen als ik kijk of er bv nog geld in de koffers zit? Je bent het belangrijkste al kwijt; je veiligheid en een goed bestaan opbouwen is voor de gewone burger ook moeilijk. Als ik met die vondsten weer voor eten kon zorgen voor mijn gezin, dan tja... Ik ben een mens, ik ben een opportunist. Ik durf niet te zeggen, want ik weet goddank niet hoe het is om daar te leven.

R12312

N0a schreef:
R12312 schreef:
Ik geloof dat ik het ook op een zuipen zou zetten als ik daar zou rondlopen.

Ik zou het niet eens over mijn hart kunnen verkrijgen om aan persoonlijke spullen te zitten van mensen die een paar meter verder levenloos in het veld liggen..

Russen en Oekraine is enorm veel alcohol verkrijgbaar. Gasten zuipen sowieso gigantisch veel.

Ik kan mij persoonlijk geen enkele voorstelling maken hoe ik zou zijn in zo'n situatie.

SAKKIA

HorseLove28 schreef:
Maar meteen zeggen dat die seperatisten sneu zijn is ook wel weer wat, je weet niet hoe ze zich nu voelen of wat dan ook. En dat ze het vliegtuig hebben neergeschoten hoeft niet meteen te zeggen dat ze geen hart hebben, het blijven mensen en die raket is niet bewust gericht op vlucht mh17.

Wie zegt dan dat hun sneu zijn? Ik lees dat nergens.

Dat de prorussen in dat gebied zaten was algemeen bekend volgens mij.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:16

vuurneon schreef:
Laat ik het zo zeggen; ik hoop van harte dat wij nooit in die situatie komen te zitten. Want ik weet oprecht niet wat ik zou doen als ik daar zou wonen en niets meer heb. Wat heb ik te verliezen als ik kijk of er bv nog geld in de koffers zit? Je bent het belangrijkste al kwijt; je veiligheid en een goed bestaan opbouwen is voor de gewone burger ook moeilijk. Als ik met die vondsten weer voor eten kon zorgen voor mijn gezin, dan tja... Ik ben een mens, ik ben een opportunist. Ik durf niet te zeggen, want ik weet goddank niet hoe het is om daar te leven.

Hier ben ik het mee eens. Genoeg verhalen ook bekend vanuit oorlogen van mensen die stelen van de doden omdat ze zelf niks meer hebben. En eerlijk............. ik zou ook niet weten wat ik zou doen :o

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:18

Precies vuurneon, oorlog doet rare dingen met de mens....dan komt de overlevingsdrang boven drijven.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:18

Als alles is verloren, is er alleen wat te winnen.

De een zijn dood is de ander zijn brood, dat zegt men niet voor niets.

De burgers zijn nu keihard getroffen: zowel door de oorlog als nu door deze ramp. Want voor hun is er geen hulp :n

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:22

vuurneon schreef:

De burgers zijn nu keihard getroffen: zowel door de oorlog als nu door deze ramp. Want voor hun is er geen hulp :n

Die burgers die kwamen rouwen voor Nederland en bloemen neerlegden terwijl ze al zo weinig hebben en bloemen ontzettend duur zijn daar nu. -O-

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:23

vuurneon schreef:

Inderdaad zeg! En de situatie daar blijft maar voortduren.. -O-
Zij zitten daar al een lange tijd in een zeer slechte situatie.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:24

Raponsje schreef:
vuurneon schreef:

Die burgers die kwamen rouwen voor Nederland en bloemen neerlegden terwijl ze al zo weinig hebben en bloemen ontzettend duur zijn daar nu. -O-

Dat vond ik ook zo indrukwekkend, ondanks hun eigen ellende zo hun best doen voor de ellende van een ander :(:)

RoosG

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:28

Vriendinnetje van mij is op dit moment in Zweden en liep samen met een andere vriendin over straat. Kwam een wildvreemde vrouw haar hun toe of te vragen of ze Nederlands waren. Ze wou hun condoleren en sterkte wensen met het vreselijke drama dat zich heeft afgespeeld. Pfoe, toen ze dat vertelde, kreeg ik ook tranen.

Anoniem

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:32

Ik vlieg maandag naar Zweden, waar we een huis hebben. Vind het vliegen toch wel griezelig nu, ook al heb ik al zo vaak gevlogen.

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:36

Resistance schreef:
Ik vlieg maandag naar Zweden, waar we een huis hebben. Vind het vliegen toch wel griezelig nu, ook al heb ik al zo vaak gevlogen.

nou ik heb nog nooit gevlogen maar ik vind dat nu echt eng.

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:36

Ik vind ook de bertrokkenheid van de oekrainse volk zeer sympathiek, ze zien zo al teveel sterftes, ik kan mij wel voorstellen dat je het 'gewoon' beginnen te vinden :(.

Kwam toevallig vandaag op een instagram account van oekrainse afkomst waarblij foto's op stonden van mensen dat gewoon op straat neergeknalt worden, stond erbij dat dit een 'dagelijkse' gewoonte is, zo triest.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:37

Op CNN zojuist "Separatists: "Haha, a lot of people now have new watches!"

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:37

Niemand van ons kan zich (gelukkig) echt voorstellen hoe het is om in een oorlogsgebied te leven. Het is makkelijk veroordelen vanuit de luie stoel. Ik wil niks goedpraten, maar de mensen daar hebben het niet makkelijk (understatement!).

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:46

Raponsje schreef:

Hier word ik zo boos van dat ik er wel om zou kunnen janken. Afschuwelijk en niet te bevatten.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:47

Maar als dit Russische separisten zijn en dus pro Rusland, waarmee misschien aangenomen kan worden ook pro Poetin?
Dan is het toch raar, dat als hij zegt dat er toegang moet komen, dat ze hier dan tegenin gaan?!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:51

Tendance schreef:
Maar als dit Russische separisten zijn en dus pro Rusland, waarmee misschien aangenomen kan worden ook pro Poetin?
Dan is het toch raar, dat als hij zegt dat er toegang moet komen, dat ze hier dan tegenin gaan?!

Dat is nu juist het spel.

Óf Poetin heeft geen invloed meer op de rebellen.
Óf Poetin speelt een dubbelspel, geeft opdrachten maar doet alsof hij helemaal niets kan.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:54

Maar het komt van beide kanten lichtelijk 'onnozel' over toch?!
Nou moet ik sowieso zeggen, dat Poetin een behoorlijke puzzel voor me is hoor. En vraag me af of hij overal zelf wel zo heel zeker van is.
Hij kan omdraaien als een blad aan een boom.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:59

Jolien87 schreef:
Raponsje schreef:

Hier word ik zo boos van dat ik er wel om zou kunnen janken. Afschuwelijk en niet te bevatten.

Dit is realiteit!
Voor ons misschien respectloos, maar hun denken heel anders.