Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik stem op 12 september op...

VVD
256 (23%)
PvdA
155 (14%)
PVV
195 (18%)
CDA
16 (1%)
SP
131 (12%)
D66
75 (7%)
GroenLinks
41 (3%)
CU
20 (1%)
SGP
7 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (5%)
Piratenpartij
11 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
3 (0%)
Nederland Lokaal
1 (0%)
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
2 (0%)
50Plus
4 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
1 (0%)
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
3 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
3 (0%)
Ik beslis pas in het stemhokje
18 (1%)
Ik stem niet
43 (4%)
Ik stem blanco
16 (1%)
Anders, namelijk...
10 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1068

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:47

Er is ALTIJD een kloof tussen arm en rijk, anders zouden er geen armen en rijken zijn... Hoe groot die kloof is, wordt in Nederland imo toch heel behoorlijk overdreven. Evenals wat armoede en rijkdom inhouden.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:52

gummie schreef:
. Evenals wat armoede en rijkdom inhouden.

Rijkdom is in Nederland het aanzicht van bv. een huis of auto , maar niet de schuld..

Zo roept Rutte , we zijn een van de rijkste landen..maar verteld niet dat gepaard gaat met de hoogste individuele schuld..
Over boekhouden gesproken. Dus er ligt toch veel op een hoop.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:54

In de coalitie gaan de scherpe kantjes van alle partijen eraf.
Ik hoop dat ze ons land goed gaan doen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:57

gummie schreef:
Er is ALTIJD een kloof tussen arm en rijk, anders zouden er geen armen en rijken zijn... Hoe groot die kloof is, wordt in Nederland imo toch heel behoorlijk overdreven. Evenals wat armoede en rijkdom inhouden.

Ik schreef dan ook dat de kloof steeds groter wordt. En dat is zorgelijk. Vooral omdat de toegankelijkheid van zorg en onderwijs onder druk komen te staan, en een deel van de rijkdom bovendien door gemeenschapsgeld bekostigd wordt.

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:57

ceasario schreef:
Lauren_ schreef:
Overigens hoop ik wel dat al die gescheiden vaders die VVD gestemd hebben, zich realiseren dat de alimentatie fors zal gaan stijgen.

Dat heeft Rutte al die vreemdgaande vrouwen beloofd. :j

:+

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:06

Shadow0 schreef:
gummie schreef:

Ik schreef dan ook dat de kloof steeds groter wordt. En dat is zorgelijk. Vooral omdat de toegankelijkheid van zorg en onderwijs onder druk komen te staan, en een deel van de rijkdom bovendien door gemeenschapsgeld bekostigd wordt.

Of bedoel je dit misschien? Is een interessant stuk om te lezen, vooral ook het laatste stuk:
http://www.nu.nl/politiek/2496771/grote ... ettos.html

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:10

Electra63 schreef:
Lovely schreef:
Bij de VVD gaat het wel een stuk beschaafder aan toe tijdens de toespraak van Rutte. Beter dan dat tienergekrijs bij Samsom.

Jeee, je "haat" naar Samsom gaat nu wel opvallen hoor :D

Ach ze laat gewoon zien dat haar muziekkeus op Gordon en co valt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:11

Inderdaad, ook dat. Echte ghetto's en gated communities zie ik in Nederland niet zo snel gebeuren, niet op korte termijn, maar de nadelige gevolgen van toenemende ongelijkheid zie je wel op diverse plekken. En voorlopig is de trend nog steeds om de ongelijkheid te laten toenemen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:13

NathalietjeB schreef:
idd zo denk ik er ook over...
en zo worden we alleen maar nog meer getroffen in onze eigen portemonnee want tjah nu kunnen we er niet meer omheen dat eigen risico ff omhoog gaat en de wegen belasting en de verzekeringen gaan omhoog de benzine prijs word 2 euro en hoger..
maar de lonen die blijven t zelfde...ik vraag me af waar veel mensen t straks nog van moeten gaan betalen..
ook de ov willen ze verhogen enzo
studie financiering word stop gezet dus ouders mogen dat op gaan hikken om hun kids naar school te doen dus wat krijg je vanaf 16 gaat men werken ipv naar school omdat men t niet kan betalen.
en dan krijg je dus dat je tot je 18de naar school moet dus dan krijg je boetes voor t feit dat je kind niet naar school gaat omdat je geen dure schoolboeken enzo kan betalen.

ik kan echt er met mijn pet niet bij dat men weer op rutte gestemd heb de nederlanders denken echt met oogkleppen op rutte heeft alles aan elkaar gelogen :( en als mensen straks gaan zeiken omdat ze t zo slecht hebben denk ik van had je maar geen vvd moeten stemmen met je rot bek

Op Wilders stemmen dat is verstandig :\

purny

Re: Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:15

Gefeliciteerd VVD stemmers met de overwinning van de Tweede Kamerverkiezingen. Had liever de PVDA zien winnen maar we hebben het toch heel goed gedaan. Nu maar kijken of Nederland door middel van de coalitie VVD-PVDA en nog iets socialer uit de crisis gaat komen en we nu niet ineens weer over een paar jaar of binnen een jaar terug naar de stembus kunnen gaan. We hebben ons best gedaan om ons vertrouwen uit te spreken door middel van een rood potloodje in een hokkie... En daar gaat het om. We hebben onze stem laten horen en niet verloren laten gaan.

En dat Wilders niet meer mee kan regeren, vind het alleen maar een goed punt. Met die man kwam niks terecht.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:17

@ Shadow: Vanwege de evenwichtige politieke verhoudingen (vooral na deze verkiezingen, zou ik zeggen) wordt de kans op dat scenario klein geacht.

Ik denk dat VVD en PvdA als grootste partijen, die aan elkaar gewaagd zijn, voor dat evenwicht zorgen :)

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:18

En nu gaan waarschijnlijjk bij de meeste de aanvullende zorgpakketten er uit. Mensen gaan niet naar de dokter en wat betekent dat? Dat over een aantal jaar de kosten in de zorg helemaal niet meer te behappen zijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:19

gummie schreef:
@ Shadow: Vanwege de evenwichtige politieke verhoudingen (vooral na deze verkiezingen, zou ik zeggen) wordt de kans op dat scenario klein geacht.

Dat scenario is al in gang gezet - er zijn al een boel maatregelen genomen die de ongelijkheid doen toenemen.

En of de politieke verhoudingen er ook werkelijk toe leiden dat er een evenwichtig kabinet uitkomt, moeten we nog afwachten, toch?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:21

sarabande schreef:
Op Wilders stemmen dat is verstandig :\

Het ging er toch verdomme niet om op welk hoofd lelijk of glad je stemt en op welke schreeuwlelijk of leugenaar :x je stemt op een partij omdat hun punten wel in jou denkbeeld passen.

maar goed we merken t wel wanneer de maat eens vol is in nl :roll:
ik weet zeker dat een heel aantal mensen niet meer hun pillen aan gaan schaffen omdat die uit hun verzekering gehaald worden, dat mensen niet meer naar de huisarts/ziekenhuis gaan en dus langer met de kwaal blijven zitten
en word de zorg alleen nog leuk als je een hele hoop geld heb

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:22

Het Nederlandse politieke klimaat is imo altijd evenwichtig geweest........ Wie er ook met wie regeert. Dat komt imo door ons parlementaire stelsel!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:27

gummie schreef:
Het Nederlandse politieke klimaat is imo altijd evenwichtig geweest........ Wie er ook met wie regeert. Dat komt imo door ons parlementaire stelsel!

Je vertrouwen is mooi. Maar de werkelijkheid is toch echt dat de ongelijkheid is toegenomen, de toegankelijkheid van de zorg is afgenomen, de kansen in het onderwijs niet meer gelijk zijn, en dat de gevolgen van de ongelijkheid ook terug te vinden zijn in bepaalde vormen van sociale onrust. En dat de grootste partij van Nederland een aantal maatregelen wil doorvoeren die die ongelijkheid nog verder vergroot.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:27

xx_Horsiex schreef:
Oh nee? Rutte probeert dat te verdoezelen met uitspraken dat iemand in de bijstand 1800 euro in de maand krijgt, nou als dat waar was, ging ik vandaag nog in de bijstand!

Vriendin van mij krijgt bijstand van 950 euro, volledige zorgtoeslag, een huurtoeslag van 350 euro, een aantal heffingen hoeft zij niet te betalen, gemeentelijke belastingen vervallen... Nou, uiteindelijk kom je wel al een heel eind richting die 1800 euro!!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:30

NathalietjeB schreef:
[en word de zorg alleen nog leuk als je een hele hoop geld heb

Chemo is ook geen pretje..en op termijn worden we allemaal gewassen voor de laatste rit, zo simpel..
Ieder vult zelf de kwaliteit in. De ene is tevreden op 73 en de andere nog niet op 91 ( mijn moeder ;) )

Maar een ding is zeker...De meeste "vreten" zich in de toekomst toch het "graf" in.
Laatst bijgewerkt door ceasario op 13-09-12 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:31

@ Shadow: Maar feit is dat de grootste partij van Nederland in z'n eentje niet die maatregelen kan doorvoeren, en dat is nooit anders geweest. Ze moeten compromissen sluiten en dus zullen vooral op dit soort heikele punten compromissen gesloten moeten worden. Er moet een meerderheid zijn. En zelfs als er een "rechts" kabinet zou zitten, zou het ook nog eens door de 1e Kamer moeten... We hebben de afgelopen tijd gezien dat de 1e Kamer toch een behoorlijke vinger in de pap bleek te hebben. De zaken die er wel doorheen zijn gekomen, zijn al met al dus breed gedragen. Die besluiten, als die de inkomensongelijkheid hebben vergroot, zijn dus genomen niet alleen door "rechts".

Kortom: de partijen corrigeren elkaar en komen meer in het midden uit.
Laatst bijgewerkt door gummie op 13-09-12 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:31

Er is altijd een groep de dupe: Ofwel het zijn de 'rijken', ofwel de 'armen'. Ik ben niet rijk, maar ik ben ook niet arm. Ik ben wel van mening dat er eens goed gekeken moet worden naar een aantal zaken; sommige rijken werken 60-80 uur in de week. Sommige armen werken niet of part time, terwijl ze wellicht wel een fulltime baan kunnen krijgen.
Ik wil hiermee niemand op de ziel trappen: Kan je niet werken of is er geen werk, tja dan is dat natuurlijk onmogelijk en zit je bij Rutte niet goed.
Echter ben ik zelf wel van mening dat het niet allemaal glad gestreken hoeft te worden in ons land. Verschil is er nu eenmaal, en verschil behoort er naar mijn mening ook te zijn. De personen die de meeste uren maken en daardoor een succesvol bedrijf opbouwen hoeven naar mijn mening niet altijd de dupe te zijn. Als ik in Frankrijk zou wonen en meer dan een miljoen per jaar zou verdienen, zou ik direct verhuizen. 75% van je inkomen lever je in. Kom nou, dat willen we in Nederland toch ook niet? Dan zullen veel mensen direct stoppen met veel uren maken, en terug gaan naar modaal. Daar zit je dan in vergelijking 'lekker warmpjes'. De vele ondernemingen die nederland rijk is, en die nederland vertegenwoordigen in de markt verdwijnen dan. Daar mag ook eens naar gekeken worden.

De zorg is imo een heikel punt: Naar mijn idee gaan sommigen voor iedere scheet naar de dokter. Dat zal nu wel eens afgelopen zijn. Als je echt ziek bent (chronisch, net als ik), tja dan heb je pech. Maargoed, het is je gezondheid, dus investeren daarin zie ik nog niet zo zeer als een probleem. Dat worden wat mindere andere luxe artikelen, want gezondheid is imo de belangrijkste luxe.

Anyway, ik heb Rutte gestemd, zoals wellicht uit mn bovenstaande tekst op te maken is. Hard werken mag naar mijn mening worden beloond. Imo hoeft dit totaal niet ten koste te gaan van de mensen die door omstandigheden niet kunnen werken, maar een middenweg is er momenteel niet. Jammer.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:32

Winged schreef:
xx_Horsiex schreef:
Oh nee? Rutte probeert dat te verdoezelen met uitspraken dat iemand in de bijstand 1800 euro in de maand krijgt, nou als dat waar was, ging ik vandaag nog in de bijstand!

Vriendin van mij krijgt bijstand van 950 euro, volledige zorgtoeslag, een huurtoeslag van 350 euro, een aantal heffingen hoeft zij niet te betalen, gemeentelijke belastingen vervallen... Nou, uiteindelijk kom je wel al een heel eind richting die 1800 euro!!

Nou inderdaad! Dit is sowieso nog steeds een groot probleem in Nederland. Uitkering zit zo dicht bij het minimumloon dat het voor sommigen niet eens loont om te gaan werken!

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:35

Gefeliciteerd huiseigenaren, u heeft gestemd op het blijven van de HRA. Maar heeft u er ook bij nagedacht, dat met het versoepelen van het ontslagrecht en tijdelijke contracten, u uw huis niet meer zal verkopen?

Een huurtoeslag van 350 euro geeft aan dat ze in een dure huurwoning zit. En dat wordt nog erger als huiseigenaren zelf de huur mogen gaan bepalen. Nogmaals gefeliciteerd!

Realiseer je ook dat met de extreem toegenomen werkloosheid, de ondernemers je minder gaan betalen, want er is keuze zat. Meer mensen op het minimumloon, chapeau! (en dus meer geld nodig voor toeslagen, ook al gaan deze omlaag)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:35

Rowdine schreef:
[
Nou inderdaad! Dit is sowieso nog steeds een groot probleem in Nederland. Uitkering zit zo dicht bij het minimumloon dat het voor sommigen niet eens loont om te gaan werken!

Uitkering is gebaseerd op de eerste levens behoefte..Dus het zegt meer over werkgevers en het minimum loon.(SLAVEN)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:39

Ik heb vvd gestemd en ben blij met de overwinning :) ik vind het wel een beetje overdreven om te stellen dat NL nu ten gronde gaat. Bij mijn weten gaan ze regeren in een coalitie, mogelijk met pvda, en zullen echt niet alle plannen van de vvd uitgevoerd worden. Lijkt me dat er een prima evenwicht komt. Er is iig vanuit de bevolking draagvlak voor zowel de pvda als de vvd.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:41

gummie schreef:
@ Shadow: Maar feit is dat de grootste partij van Nederland in z'n eentje niet die maatregelen kan doorvoeren, en dat is nooit anders geweest.

Dat doet er toch niets aan af dat ze het willen doorvoeren, en al gedeeltelijk hebben doorgevoerd?
Je legt nu feitelijk de verantwoordelijkheid van het handelen en de uitgangspunten van de VVD bij anderen neer. Dat is nogal een zwaktebod. Sta voor je eigen keuzes: de mensen die de ongelijkheid hebben vergroot, mogen daarop aangesproken worden. Vertrouwen dat anderen het vuile werk voor je opknappen (namelijk zorgen voor wat meer stabiliteit) is een laffe uitweg.

Citaat:
Die besluiten, als die de inkomensongelijkheid hebben vergroot, zijn dus genomen niet alleen door "rechts".

De partijen die daar mee in hebben gestemd, zijn er verantwoordelijk voor. De partijen die het initiatief hebben genomen om het op deze manier aan te pakken zijn er zelfs nog iets extra verantwoordelijk voor. Zo simpel is het. Over 'rechts' heb ik het trouwens niet. Maar de VVD is als grootste partij en initiatiefnemer natuurlijk wel de voornaamste verantwoordelijke: als zij het niet hadden gewild was het niet gebeurd. Maar ze willen het wel.