Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gummie schreef:. Evenals wat armoede en rijkdom inhouden.
gummie schreef:Er is ALTIJD een kloof tussen arm en rijk, anders zouden er geen armen en rijken zijn... Hoe groot die kloof is, wordt in Nederland imo toch heel behoorlijk overdreven. Evenals wat armoede en rijkdom inhouden.
Shadow0 schreef:gummie schreef:Er is ALTIJD een kloof tussen arm en rijk, anders zouden er geen armen en rijken zijn... Hoe groot die kloof is, wordt in Nederland imo toch heel behoorlijk overdreven. Evenals wat armoede en rijkdom inhouden.
Ik schreef dan ook dat de kloof steeds groter wordt. En dat is zorgelijk. Vooral omdat de toegankelijkheid van zorg en onderwijs onder druk komen te staan, en een deel van de rijkdom bovendien door gemeenschapsgeld bekostigd wordt.
NathalietjeB schreef:idd zo denk ik er ook over...
en zo worden we alleen maar nog meer getroffen in onze eigen portemonnee want tjah nu kunnen we er niet meer omheen dat eigen risico ff omhoog gaat en de wegen belasting en de verzekeringen gaan omhoog de benzine prijs word 2 euro en hoger..
maar de lonen die blijven t zelfde...ik vraag me af waar veel mensen t straks nog van moeten gaan betalen..
ook de ov willen ze verhogen enzo
studie financiering word stop gezet dus ouders mogen dat op gaan hikken om hun kids naar school te doen dus wat krijg je vanaf 16 gaat men werken ipv naar school omdat men t niet kan betalen.
en dan krijg je dus dat je tot je 18de naar school moet dus dan krijg je boetes voor t feit dat je kind niet naar school gaat omdat je geen dure schoolboeken enzo kan betalen.
ik kan echt er met mijn pet niet bij dat men weer op rutte gestemd heb de nederlanders denken echt met oogkleppen op rutte heeft alles aan elkaar gelogenen als mensen straks gaan zeiken omdat ze t zo slecht hebben denk ik van had je maar geen vvd moeten stemmen met je rot bek
gummie schreef:@ Shadow: Vanwege de evenwichtige politieke verhoudingen (vooral na deze verkiezingen, zou ik zeggen) wordt de kans op dat scenario klein geacht.
sarabande schreef:Op Wilders stemmen dat is verstandig
gummie schreef:Het Nederlandse politieke klimaat is imo altijd evenwichtig geweest........ Wie er ook met wie regeert. Dat komt imo door ons parlementaire stelsel!
xx_Horsiex schreef:Oh nee? Rutte probeert dat te verdoezelen met uitspraken dat iemand in de bijstand 1800 euro in de maand krijgt, nou als dat waar was, ging ik vandaag nog in de bijstand!
NathalietjeB schreef:[en word de zorg alleen nog leuk als je een hele hoop geld heb
Winged schreef:xx_Horsiex schreef:Oh nee? Rutte probeert dat te verdoezelen met uitspraken dat iemand in de bijstand 1800 euro in de maand krijgt, nou als dat waar was, ging ik vandaag nog in de bijstand!
Vriendin van mij krijgt bijstand van 950 euro, volledige zorgtoeslag, een huurtoeslag van 350 euro, een aantal heffingen hoeft zij niet te betalen, gemeentelijke belastingen vervallen... Nou, uiteindelijk kom je wel al een heel eind richting die 1800 euro!!
Rowdine schreef:[
Nou inderdaad! Dit is sowieso nog steeds een groot probleem in Nederland. Uitkering zit zo dicht bij het minimumloon dat het voor sommigen niet eens loont om te gaan werken!
gummie schreef:@ Shadow: Maar feit is dat de grootste partij van Nederland in z'n eentje niet die maatregelen kan doorvoeren, en dat is nooit anders geweest.
Citaat:Die besluiten, als die de inkomensongelijkheid hebben vergroot, zijn dus genomen niet alleen door "rechts".