De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is er gebeurd met Madeleine McCann?

Madeleine leeft nog
58 (3%)
Madeleine is als gevolg van een ongeluk overleden
136 (9%)
Madeleine is ontvoerd
137 (9%)
Madeleine's ouders zijn betrokken bij het verbergen van haar lichaam
468 (32%)
De verdwijning van Madeleine wordt opgelost
111 (7%)
De verdwijning van Madeleine blijft voor altijd een mysterie
545 (37%)

Totaal aantal stemmen: 1455

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 15:45

Lusitana schreef:
Gewoon een mening van iemand die vertrouwen heeft in Wolters.

Als Maddie erop staat, was het echt wel naar buiten gekomen. In 2016. Dan was de zaak opgelost in 2016.
Hij heeft bovendien zelf zijn woorden ingetrokken.

https://www.mirror.co.uk/news/uk-news/m ... e-22187901

Citaat:
In an exclusive interview, Mr Wolters confirmed that there is no forensic ­evidence to show Maddie is dead.

And despite previously saying he believes suspect Christian Bruckner killed her quickly, he said: “It was only personal opinion and speculation.”

En dan dit.
https://www.independent.ie/world-news/g ... 27964.html

Van mij mogen ze hem veroordelen voor van alles en nog wat en achter tralies houden.
Maar de zaak Maddie wordt daarmee echt niet opgelost.

Jij schrijft,
Als Maddie erop staat, was het echt wel naar buiten gekomen. In 2016. Dan was de zaak opgelost in 2016.

Waar baseer je dat op?
Sommige beelden zijn misschien van erg close up,zodat je bv geen geheel bv gezicht ziet.
Misschien hebben ze op enkele beelden, een merkmaal ontdekt? Wat na lang technisch onderzoek "duidelijkheid" geeft.

En Wolters heeft zijn woorden niet ingetrokken, hij moest het aanpassen, omdat er geen forensisch (menselijke overblijfselen van Maddie) bewijs is.

En van wat hij wel heeft wil hij absoluut niet openbaar maken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-20 15:55

Aanklager Wolters heeft toch juist gezegd dat hij dat bewijs niet heeft? Dat hij zijn uitspraak heeft teruggetrokken dat Madeleine dood zou zijn en dat hij zijn uitspraak baseerde op ervaringen in het verleden in ontvoeringen door pedofielen/-seksuelen.

Ik vind die Spaanse onderzoeker wel wat apart om eerlijk te zijn in zijn conclusie dat de ouders niet betrokken kunnen zijn bij de verdwijning. Hij zegt er dit over:
Het eerste dat ik deed, was de hypothese controleren dat de ouders de misdaad hadden gepleegd. Ik had nog geen 10% van de politieprocedures gelezen, inclusief analyses van de plaats delict, getuigenissen van honderden mensen en de volgorde van gebeurtenissen, toen ik me realiseerde dat de ouders geen enkele misdaad hadden gepleegd. Ze hadden een ernstige fout gemaakt en lieten de kinderen 15 tot 30 minuten met rust. Het was tijdens een van deze periodes dat Madeleine uit haar kamer werd gehaald.

Hij had beter de dossiers wat nauwkeuriger moeten lezen voor tot zo'n conclusie te komen. De ouders checkte hun kinderen niet om het half uur en al helemaal niet ieder kwartier. Verder heeft hij kritiek op het onderzoek dat niet alle onderzoekslijnen v.w.b. de ontvoeringsmogelijkheden volgde, maar de politie volgde juist aanvankelijk de ontvoeringstheorie en heeft de fout gemaakt om niet meteen de ouders in het onderzoek te betrekken. De tegenstrijdigheden in de verklaringen van de ouders en van hun vrienden, maakte dat de politie de ouders ging verdenken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-20 15:59

https://www.mirror.co.uk/news/uk-news/m ... e-22187901
In an exclusive interview, Mr Wolters confirmed that there is no forensic ­evidence to show Maddie is dead.

And despite previously saying he believes suspect Christian Bruckner killed her quickly, he said: “It was only personal opinion and speculation.”

https://www.independent.ie/world-news/g ... 27964.html

ThreeFingers schreef:
Jij schrijft,

Waar baseer je dat op?

Lees de linkjes eerst even. Wolters heeft dat zelf verklaard.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:03

Er is geen bewijs dat ze dood is. Er is ook geen bewijs dat hij betrokken is. Waar hebben ze dan wel bewijs van?
Lang technisch onderzoek van 4 jaar? Ik ken iemand die zelfs fotos´van vernietigd materiaal kan halen in een paar dagen. Enhancing is niet zo moeilijk dat je daar jarenlange stappen voor hoeft te ondernemen.

Eén ding dat hij heeft en niet openbaar wil maken is dat die bus er helemaal niet zo uitzag als op de foto´s. Zodat ze weten dat als er mensen naar voren komen dat ze die bus gezien hebben, liegen.
Een ander is dat Brückner er helemaal niet zo uit zag als op de foto die rondgaat.

Maar goed hij heeft twee jaar en heeft zelf aangegeven dat hij het niet voort wil laten slepen, dus kom maar op met je resultaten, Duitsland.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:07

"Waar baseer je dat op"

Was mijn reactie op de stelling: Als Maddie erop staat, was het echt wel naar buiten gekomen. In 2016. Dan was de zaak opgelost in 2016.

Ik weet dat Wolters zijn woorden heeft moeten terug draaien, omdat hij, wat hij heeft niet openbaar wil maken.
Of hij moet het openbaar maken, of zijn woorden terug trekken. Dan is de keus snel gemaakt.
Inmiddels lopen de onderzoeken door

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:11

Lusitana schreef:
Er is geen bewijs dat ze dood is. Er is ook geen bewijs dat hij betrokken is. Waar hebben ze dan wel bewijs van?
Lang technisch onderzoek van 4 jaar? Ik ken iemand die zelfs fotos´van vernietigd materiaal kan halen in een paar dagen. Enhancing is niet zo moeilijk dat je daar jarenlange stappen voor hoeft te ondernemen.

Eén ding dat hij heeft en niet openbaar wil maken is dat die bus er helemaal niet zo uitzag als op de foto´s. Zodat ze weten dat als er mensen naar voren komen dat ze die bus gezien hebben, liegen.
Een ander is dat Brückner er helemaal niet zo uit zag als op de foto die rondgaat.

Maar goed hij heeft twee jaar en heeft zelf aangegeven dat hij het niet voort wil laten slepen, dus kom maar op met je resultaten, Duitsland.

Hoe zag Brückner er dan uit? Je bent er zo van overtuigd dat hij er zo niet uitzag. Natuurlijk hij was een paar jaar jonger.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:15

Waarom zou ik dingen moeten blijven herhalen?

Lijkt het je niet onlogish dan dat als ze in 2016 zulk belastend materiaal hebben dat ze zeker weten dat Brückner Maddie ontvoerd en misbruikt heeft, ze geen zaak rond kunnen maken?
Ze kunnen hem niet aan de zaak Maddie verbinden.

De bus die hij hier had, had niet eens sporen.

Babootje schreef:
Ik vind die Spaanse onderzoeker wel wat apart om eerlijk te zijn in zijn conclusie dat de ouders niet betrokken kunnen zijn bij de verdwijning.

Nou ja, die is toch ook gewoon betaald om dat naar buiten te brengen en niets anders?

De ouders gaven ook alleen maar interviews aan programmas die het bij het ontvoeringsverhaal hielden.

Is al een keer voorbij gekomen, hoe het kwam dat de zaak gearchiveerd werd? Druk van het VK, en anders niks.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:24

Je herhaald wel vaker dingen...

Dus je blijft erbij dat Brückner in 2007,een grote man was met lange krullende haren?

En die onderzoeker is betaald, om die info naar buiten te brengen?
Door wie? En hoeveel heeft hij daarvoor gekregen?

Dat de ouders niet mee willen werken aan interviews waarbij ze als schuldigen aangewezen worden lijkt me logisch.

En dan meen je ook nog, dan was de zaak in 2016 opgelost.

Als de PJ in 2007 hun werk goed gedaan hadden, was de zaak in 2007 al opgelost

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-20 16:28

Lusitana schreef:
Babootje schreef:
Ik vind die Spaanse onderzoeker wel wat apart om eerlijk te zijn in zijn conclusie dat de ouders niet betrokken kunnen zijn bij de verdwijning.

Nou ja, die is toch ook gewoon betaald om dat naar buiten te brengen en niets anders?

Dat zou ik niet kunnen zeggen. Waarom denk je dat?
Ik vind wel dat hij vreemde uitspraken doet voor een onderzoeker.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:42

De zaak is niet in 2007 opgelost omdat de autoriteiten de zaak hebben gearchiveerd onder druk van de het VK, niet toevallig na de voorlopige conclusie dat Maddie dood was gegaan in het apartement en vervoerd.
Vervolgens is alles op alles gezet om iedereen een andere kant op te laten kijken, met sightings en weet ik het wat.
De zaak is jaren later heropend omdat de Met /Scotland Yard alles wilden bekijken dat mogelijk toch nog op een ontvoering wees, iets waarvoor ze inmiddels bijna 13 miljoen hebben uitgegeven en nog geen steek verder mee gekomen zijn.
Maar er is niet, nooit door hen naar de McCanns gekeken, terwijl je, als je een onderzoek begint, altijd bij de dichtsbijstaanden moet beginnen.
Ze doen dus geen écht onderzoek. Ze proberen alleen met man en macht te bewijzen dat ze ontvoerd is, iets waar geen enkel bewijs voor is. Niet eens een lichte aanwijzing.
En elk half jaar gewoon weer nieuw fonds durven vragen.

Hier over hoe dat gegaan is. Voordat je vraagt he ik daar weer aan kom, en ik kan ook wel niet Amaral links geven, maar dan is het niet vertaald. Bovendien was hij er zelf bij.
https://joana-morais.blogspot.com/2012/ ... 0nd9a3Yxhg

Eronder de transcriptie in het engels en voetnoten.

Overigens is er ook ene onderzoeker die zegt dat ze nooit de tijd hebben gehad om een lichaam weg te werken, maar er zijn getuigen die zeggen dat Gerry minstens 30 minuten is weggegweest. Er zijn gewiste telefoontjes dus zekunnen haar wel ergens bij iemand gedropt hebben om later mee te dealen.
Dat "gebrek aan tijd" zie ik zelf niet als definitieve reden om weg te wimpelen dat er geen lijkje afgevoerd kan zijn.
Maar het blijft wel het mysterie van hoe dat dan gebeurd is en waar heen.

Evenals een ontvoering. Hoe dat dan gebeurd is en waarheen.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 19-08-20 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

ThreeFingers

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:49

De zaak is destijds niet opgelost omdat de PJ het appartement niet gelijk afgesloten heeft, voor een grondig forensisch onderzoek.
Als ze toen gelijk, een bloed en lijkenspeurhond ingezet hadden, had het er voor de Mccanns anders uit gezien, ten nadelen of voordelen?
Enz enz

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 17:00

ThreeFingers schreef:
De zaak is destijds niet opgelost omdat de PJ het appartement niet gelijk afgesloten heeft, voor een grondig forensisch onderzoek.
Als ze toen gelijk, een bloed en lijkenspeurhond ingezet hadden, had het er voor de Mccanns anders uit gezien, ten nadelen of voordelen?
Enz enz

Dat had niks uitgemaakt, want het blijft "circumstancial" bewijs. Het feit dat Maddie daar dood was en dat ze vervoerd is, en dat Kate haar vast heeft gehad als lijk, wil nog niet zeggen dat de McCanns iets gedaan hebben. Er kunnen andere personen bij betrokken zijn geweest. Je kunt iemand niet vastpinnen op DNA vondsten alleen, helaas. Er moeten heel wat meer dingen aangedragen.
De feiten zijn niet anders door tijd verloop. Wat ze hebben zoals van uit de auto was niet anders of beter geweest als ze "er meteen bij waren". Sterker nog, toen was het er niet eens.
De lijkucht was ook niet anders geweest. en als Kate meteen met bleekwater aan de gang is geweest voordat de politie kwam, maakt het ook geen ruk uit of ze de boel hadden veiliggesteld.
Als ze sporen naar buiten hadden moeten vinden, tja, dan hadden ze niet de hele vriendengroep, dokters en advokaten die echt niet achterlijk zijn en weten dat je een plaats delict niet moet besmetten, niet door de boel moeten laten stampen. Dus ik denk dat die er gewoon niet waren, anders hadden ze er welvoor gezorgd dat die te vinden waren...

Het lijkt me verder weinig nuttig om te blijven hangen op wat beter had gekund. Er valt niks terug te draaien, we moeten het doen met wat er is en gaat komen.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 17:12

Dat had juist veel uitgemaakt. Dan was het onderzoek anders gelopen.
Er had geen 3 maanden tussen gezeten..

Bij vermissing /ontvoering zijn juist de eerste uren belangrijk.

Je schrijft er is geen enkel bewijs voor ontvoering, daarmee sluit je getuigenverklaringen van de Mccanns en andere personen uit.

De deuren waren niet op slot, dus dat er geen braaksporen waren is niet zo vreemd.
Laat ik het raam en de rolluiken maar voor wat het is..

Er zijn getuigen waaronder ook mevr Fenn, die het opgevallen is, dat er mannen rondingen.
Getuigen verklaringen van een man met een kindje op de arm.

Het kan niet zijn dat een lijken hond, bv geur op het stoepje vind, waar een lijk vluchtig gelegen heeft, en dan nog eens 3 maanden later. Een stoepje buiten, in regen en zon, net als in de begroeiing, waar de hond Eddie ook een verwijzing maakte.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 17:18

En weer het twijfel aan de honden verhaal. Ga ik echt niet op in.

En betreffende de eerste uren : Ze hebben juist de eerste uren vooral GEZOCHT. Dat vonden ze namelijk belangrijker op dat moment.
Niemand kan ze ooit verwijten dat ze niet gezocht hebben.

https://omny.fm/shows/maddie/may-3

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-20 17:45

ThreeFingers schreef:
Enz enz

Dat had voor het sporenonderzoek in 5A niets uitgemaakt TF. Het appartement was schoongemaakt. De politie is alle voorgaande huurders en opvolgende huurders nagegaan om hun DNA en vingerafdrukken uit te sluiten.
Net zoals het spuug op de sprei aan dat babytje is gelinkt. Ze hadden misschien minder sporen na moeten lopen, maar voor het gevonden bewijs maakt het niet uit of het direct of 3 maanden daarna wordt gevonden.

Maar toen de GNR kwam was de hele Ocean Club al door het appartement gegaan en hadden alles bepoteld. Dus was de PD al vervuild/besmet. Overigens heeft de politie het appartement daarna wel voor enige tijd afgesloten.
Je hebt gelijk dat er een grote fout is gemaakt aan het begin van het onderzoek., door de ouders erbuiten te laten. Als deze en hun vrienden vanaf het begin van het onderzoek goed aan de tand waren gevoeld en waren gevolgd dan waren ze mogelijk niet in de gelegenheid geweest zich te ontdoen van het stoffelijk overschot.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 18:45

Jullie praten eigenlijk altijd in de richting dat de ouders schuldig zijn.

Terwijl dat in mijn ogen ook niet bewezen is.

Net zo min als ontvoering, er word met de tijdlijn heen en weer geschoven, net als met getuigen verklaringen.

Als ik bv aangeef, er waren verdächtige blonde mannen gezien.

Komt de reactie, dat het normaal is dat er blonde mannen lopen.

Ondanks dat er getuigen verklaringen zijn dat die mannen zich opvallend gedroegen.

Ook ondanks onderzoek blijft Lusitana de honden een duidelijk bewijs.

Voor sommige onderzoeken had misschien de tijd niet veel uitgemaakt. Maar voor een forensisch onderzoek zijn 3 maanden erg veel.

Precies, de PJ dacht aan een vermissing. Wat ik ook begrijpen kan.

Maar als hier iemand roept, ach dan was de zaak in 2016 al rond, roep ik, dat als ze destijds het juiste onderzoek ingesteld hadden, was de zaak ook opgelost.

Het is nu eenmaal zo gelopen..

Als ik vraag om een reconstructie, krijg je geen reactie, als ik vraag hoe zag Brückner er dan wel uit, krijg je geen reactie.

Een overledene gaat door verschillende processen, hoe onsmakelijk ook, maar er komen lichaamssappen vrij, die "soep" druipt in de ondergrond enz.
Zou een lijk ergens lang gelegen hebben, dus stel in het perkje en het stoepje, dan trekt de "soep" in de grond in de tegels enz. Dit is voor een hond ook maanden later te ruiken. Een net overleden persoon "lekt" nog niet. Dus zal een hond 3 maanden later niet ruiken.

Nu zou het mogelijk geweest kunnen zijn, dat de Mccanns, Maddie 3 weken (zonder invriezen, wat echt luguber is) ergens verstopt hebben, met haar naar het appartement (wat onlogisch is want ze woonden er 3 weken later niet meer, en werd verhuurd) gegaan zijn, haar daar in het perkje verstopt hebben, en op het stoepje gelegen heeft (wat heel erg stinkt) haar achterin de auto gedaan hebben, en weet ik veel waar naar toe gebracht hebben.
Maar ook dit kan niet omdat er bloedsporen gevonden zijn in de auto!

Want dan zou er voor de honden 2 maanden tussen gezeten hebben, plus een duidelijke geur.

Hoop dat jullie me kunnen volgen.

Daarbij komt dat iedereen verklaart, dat de Mccanns zich heel normaal gedroegen, die avond in de Tapas Bar, die verklaringen komen niet alleen vanuit de vrienden kring.

Dus beide ouders moeten echte Bikkels zijn, als je kind door bv een ongeval overleden is. Een kind wat heel erg gewenst was.
En dan gewoon gaan eten, drinken, lol maken, praatje maken enz? %)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 19:35

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 20:11

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 20:22

Lijken veranderen in verschillende omstandigheden op verschillende manieren. Ze kunnen hier in het zand gewoon mummificeren, ze kan ingevroren zijn geweest, en zelfs gewoon in een zak of container , sporttas....gezeten hebben he. Dat je niks ziet.

En waar wil je heen? Jij houdt het niet voor mogelijk dus kan het niet?

Voor Nederlandse begrippen is 1.80m niet groot, maar voor Portugese begrippen wel.

En die video is absoluut zeker van een latere datum, want niet de bus die hij hier gebruikte. Die was volgeschilderd. Op de politie foto die ze bewerkt hebben om de poppetjes niet te tonen, kun je nog een onderkantje zien van een van de poppetjes.
Dus degene die het ingezonden heeft als zijnde van voor mei 2007 staat maakt gewoon een claim for fame.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 20:38

Ik ben niet bij de opnames geweest, volgens de makers is de video van eind maart.
Maar jij beweert gewoon dat deze toeristen liegen?

Betaald door de Mccanns en hun rijke stinkers?

Ook is er een getuige verklaring van 28 mei 2007 dat Maddie gezien zou zijn,In cap y Corp Spanje, ze werd gezien, stappend in.
een volkswagen busje.
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200607_04983824

Misschien loos alarm, maar de vriend van Brückner woonde destijds in Spanje.
En gaf in een getuigen verklaring aan dat Brückner naar hem, naar Spanje kwam.

Ik heb het over Michael T.

Afbeelding
Rechts in beeld

Ingevroren geeft geen bloed. Ook is de geur voor honden na 3 maanden niet meer waar neembaar.
Bekijk de video's, dan weet je waarom het niet kan.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 21:27

Er kan gewoon bloed op kleding gezeten hebben, ook al een keer gezegd.

Wat kan niet?

HET IS NIET DE BUS DIE HIJ HIER HAD. Punt. Het dus niet van voor mei 2007.

En het hele punt van de foto bewerken door de politie om niet vrij te geven dat er poppetjes op zaten, is om dit soort getuigenverkalringen niet serieus te hoeven nemen.

Je hoeft niet te komen met "maar jij beweert.." . En dan ook nog iets heel anders verzinnen dan wat er staat.

Je gaat weer in de aanval en je wordt persoonlijk. Nergens voor nodig.

En waar reageerden de honden dan wél op?

En wat is de rol van een vriend in Spanje?

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 21:47

Pom pom pom,

De honden reageren natuurlijk op de sporen, die kunnen ook later daar gelegt worden zijn!!Nogmaals als een kort overleden persoon ergens gelegen heeft, geeft dat na 3 maanden geen "geur" meer!!
Dus moet Maddie, al langer dood geweest zijn!! Terwijl er tig verklaringen zijn dat ze 3 mei, nog leefde!

Maar daar wil jij niet aan geloven, omdat jij vind dat de Mccanns schuldig zijn!

Wat ik ook niet uitsluit.

Maar ik word persoonlijk omdat jij, koste wat het kost de mccanns als schuldige ziet.

Sterker, ik weet nu al, dat als jij naar piara da luz gaat, jij ons gaat vertellen dat Gerry, gemakkelijk Maddie naar het kerkje heeft kunnen brengen, en rennend weer terug..

Ik zeg niet die of die is schuldig!

Maar probeer er wel nuchter in te staan.

Dat doe jij niet!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-20 22:08

ThreeFingers schreef:
Jullie praten eigenlijk altijd in de richting dat de ouders schuldig zijn.
Terwijl dat in mijn ogen ook niet bewezen is.

Dat is ook logisch. Waarom zou ik wat anders moeten zeggen als ik dat echt niet geloof? Ik denk echt dat de McCanns heel wat uit te leggen hebben en zolang ze dat niet doen, denk ik inderdaad dat ze betrokken zijn bij de verdwijning van hun dochter (ook al is er nog geen onomstotelijk bewijs) Ik verbied jou echt niet om wat anders te denken. Sterker nog, ik hoop echt dat ik het mis heb.

ThreeFingers schreef:
Net zo min als ontvoering, er word met de tijdlijn heen en weer geschoven, net als met getuigen verklaringen.

Ik heb echt geen flauw idee wat je daarmee bedoelt.

ThreeFingers schreef:
Als ik bv aangeef, er waren verdächtige blonde mannen gezien.
Komt de reactie, dat het normaal is dat er blonde mannen lopen.
Ondanks dat er getuigen verklaringen zijn dat die mannen zich opvallend gedroegen.

Met alle respect TF. Wat kan de politie daar nu mee? Iemand die zegt dat iemand zich verdacht gedroeg?
Het is toch niet zo, dat de politie niet op het spoor van ontvoering rechercheerde. Dat deden ze nu juist wel.
Ze hebben uitgebreid buurt- en contactonderzoek gedaan.

ThreeFingers schreef:
Ook ondanks onderzoek blijft Lusitana de honden een duidelijk bewijs.

De honden hebben inderdaad onomstotelijk bewijs gevonden. Alleen is dat bewijs "indirect".

ThreeFingers schreef:
Voor sommige onderzoeken had misschien de tijd niet veel uitgemaakt. Maar voor een forensisch onderzoek zijn 3 maanden erg veel.

Ik snap niet waar je deze bewering op baseert.

ThreeFingers schreef:
Precies, de PJ dacht aan een vermissing. Wat ik ook begrijpen kan.
Maar als hier iemand roept, ach dan was de zaak in 2016 al rond, roep ik, dat als ze destijds het juiste onderzoek ingesteld hadden, was de zaak ook opgelost.
Het is nu eenmaal zo gelopen..

Als ik vraag om een reconstructie, krijg je geen reactie, als ik vraag hoe zag Brückner er dan wel uit, krijg je geen reactie.

Volgens mij is dat niet waar. Ik heb dit Lusitana nu al heel vaak zien uitleggen.

ThreeFingers schreef:
Een overledene gaat door verschillende processen, hoe onsmakelijk ook, maar er komen lichaamssappen vrij, die "soep" druipt in de ondergrond enz.
Zou een lijk ergens lang gelegen hebben, dus stel in het perkje en het stoepje, dan trekt de "soep" in de grond in de tegels enz. Dit is voor een hond ook maanden later te ruiken. Een net overleden persoon "lekt" nog niet. Dus zal een hond 3 maanden later niet ruiken.

Ik begrijp niet waar jij dit vandaan hebt. Deze honden zijn zo opgeleid, dat ze dit nu juist wel kunnen.
Het vinden van een lijkgeur kort na overlijden, onder de grond, onder water, hele kleine sporen ondanks dat deze door schoonmaken bv met bleekmiddel zijn gemaskeerd.
https://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/MARTIN_GRIMES.htm
Hier een overzicht van de zaken waar de honden Eddie en Keela aan hebben gewerkt.
Via deze link, als je even naar beneden scrolt dan zie je aan welke zaken behalve die van de McCanns de honden hebben gewerkt. Ze losten zaken op die soms meer dan 100 jaar oud waren.

ThreeFingers schreef:
Nu zou het mogelijk geweest kunnen zijn, dat de Mccanns, Maddie 3 weken (zonder invriezen, wat echt luguber is) ergens verstopt hebben, met haar naar het appartement (wat onlogisch is want ze woonden er 3 weken later niet meer, en werd verhuurd) gegaan zijn, haar daar in het perkje verstopt hebben, en op het stoepje gelegen heeft (wat heel erg stinkt) haar achterin de auto gedaan hebben, en weet ik veel waar naar toe gebracht hebben.

Maar ook dit kan niet omdat er bloedsporen gevonden zijn in de auto!

Leg uit waarom er geen bloed uit een ontdooiend lijk kan lekken.

ThreeFingers schreef:
Daarbij komt dat iedereen verklaart, dat de Mccanns zich heel normaal gedroegen, die avond in de Tapas Bar, die verklaringen komen niet alleen vanuit de vrienden kring.
Dus beide ouders moeten echte Bikkels zijn, als je kind door bv een ongeval overleden is. Een kind wat heel erg gewenst was.
En dan gewoon gaan eten, drinken, lol maken, praatje maken enz? %)

De McCanns waren beide arts. Ik denk dat juist artsen heel goed in staat zijn hun gevoel uit te schakelen op momenten dat dat nodig is.
Maar er zijn genoeg ouders die dat kunnen die geen arts zijn.
De cijfers, zoals gepresenteerd door Mark Harrison van Scotland Yard:
Great Britain has at its disposal the world's biggest data bank on homicide of children under five years old. Since 1960, the count is 1528. Harrison is well acquainted with its contents. He often draws information from there which helps him to resolve similar cases. Valuable information can be found there on on various criminal modus operandi, places where bodies are hidden, techniques used to get rid of a body. He relates that on one occasion, thanks to the data, he was able to deduce the maximum distance a body might be found in relation to where the crime had been committed.
The figures quoted in the report he hands over give us the shivers. The crimes, including those of a sexual nature, are committed by the parents in 84% of cases; 96% are perpetrated by friends and relatives. In only 4% of them is the murderer or abductor a total stranger to the victim.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 22:24

Ik ben het met je eens dat artsen, ook een zwijg plicht hebben enz, dus in onze ogen cooler kunnen reageren.
Maar we hebben het hier over hun eigen dochter..
Dat koele, dus zakelijk zijn, heeft juist hun verdacht gemaakt.
Het zijn intelligente mensen op hun gebied!

Besef je wel, dat het hier om hun kind gaat!!

Natuurlijk zijn er zat mensen die hun eigen kind doden, maar dat is meestal een ander slag!

De ouders blijven pushen, dat doe je niet als je zelf schuldig bent.

Keer op keer nieuwe onderzoeken, het risico dat DNA opnieuw onderzocht word enz.
Het was voor hun beter geweest, het te laten doodbloeden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-20 08:49

ThreeFingers schreef:
Pom pom pom,
De honden reageren natuurlijk op de sporen, die kunnen ook later daar gelegt worden zijn!!Nogmaals als een kort overleden persoon ergens gelegen heeft, geeft dat na 3 maanden geen "geur" meer!!

Dat is niet waar TF. De honden kunnen een lijkgeur vinden zelfs 30 jaar na dato en er is zelfs een geval bekend dat met behulp van de honden resten van kinderen werden gevonden in een voormalig kindertehuis in Jersey die daar in 1900, dus 100 jaar eerder zijn omgebracht. Ze kunnen een lijkgeur vinden van resten die begraven zijn, zich onder water bevinden, etc.

ThreeFingers schreef:
Dus moet Maddie, al langer dood geweest zijn!! Terwijl er tig verklaringen zijn dat ze 3 mei, nog leefde!

Dat hoeft niet. Het ontwikkelen van een lijkgeur zet meteen na de dood in. De honden kunnen een lijkgeur waarnemen van mensen die kort na hun dood ergens hebben gelegen. Ook al is de geur gemaskeerd met schoonmaakmiddelen.
Daarnaast heb ik je ook laten zien waarom sommige getuigenissen niet betrouwbaar zijn. En waarom er gereden twijfel is dat Maddie op 3 mei nog leefde. Maar dat staat daarbuiten. Vanaf het moment dat ze het laatst is gezien door een ander dan de McCanns en hun vrienden was er tot 10 uur, de tijd dat Kate meldde dat Madeleine was verdwenen, ongeveer 5 uur de tijd. Vijf uur is lang genoeg voor het ontwikkelen van een stevige lijkgeur in die omstandigheden.

Ik heb een heleboel informatie geplaatst over deze 2 unieke honden, wat ze kunnen, hoe betrouwbaar hun vondsten waren. Ik denk dat er nu genoeg informatie in dit topic staat waaruit je kunt opmaken dat het niet klopt wat je zegt. Maar je moet het wel lezen natuurlijk.

ThreeFingers schreef:
Maar daar wil jij niet aan geloven, omdat jij vind dat de Mccanns schuldig zijn!
Wat ik ook niet uitsluit.
Maar ik word persoonlijk omdat jij, koste wat het kost de mccanns als schuldige ziet.

Ik vind niet dat de McCanns schuldig zijn. Ik ben het wel eens met de conclusie van het politieonderzoek. Dat mag toch gewoon?
Nogmaals, op basis van al het bewijs dat er ligt wordt die conclusie getrokken door mensen die daarvoor hebben geleerd. De zaak helemaal rond krijgen voor een rechter is nog een ander verhaal. Maar dat gebeurt in zoveel zaken.

ThreeFingers schreef:
Sterker, ik weet nu al, dat als jij naar piara da luz gaat, jij ons gaat vertellen dat Gerry, gemakkelijk Maddie naar het kerkje heeft kunnen brengen, en rennend weer terug..

Dat kunnen we nu al zeggen, want het is maar 6 minuten lopen van de Ocean Club naar het kerkje.