Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Abiola

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:27

Omdat ze dan winstopslag moeten betalen. De Belastingwet zou dan aangepast moeten worden zodat die "winstopslag" ook als HRA kan gelden.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:29

janderegelaa schreef:
Kun je mij uitleggen waarom banken gratis geld moeten geven aan moslims?

Nee dat is niet zo. Maar helaas door het hele klimaat ("die moslims krijgen al alles gratis, nu ook nog een hypotheek zeker??") is dat beeld er wel.
Het gaat alleen om wat regeltjes die je aanpast. Stel dat een huis 100 euro kost en de rente wordt 50 euro.
Dan koopt een halal-bank het huis voor 100 euro en verkoopt het renteloos aan een moslim voor 150 euro.
Zo krijgt iedereen toch zijn geld zonder dat het 'rente' heet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:31

Tjonge, heeft Amsterdam het weer gedaan? Ergens proef ik een soort onvrede die meer met de klagers zelf te maken heeft dan met deze mooie stad.

Over moslims en hypotheken ligt het wel wat genuanceerder dan dat er hier wordt beschreven. Mijn collega die moslim is, heeft gisteren nog een huis gekocht met een hypotheek, moet ik hem nu gaan vertellen dat dat helemaal niet kan?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:32

PattyOosten schreef:
Omdat ze dan winstopslag moeten betalen. De Belastingwet zou dan aangepast moeten worden zodat die "winstopslag" ook als HRA kan gelden.

En daar zijn diverse moslimgroeperingen het ook niet mee eens omdat ze de winstopslag toch als een soort rente zien. Daarbij komt dat deze winstopslag niet belastingaftrekbaar is.

Bovendien is die hele halal hypotheek een fiscaal trucje waardoor rente geen rente meer heet. Je zou het ook "de ik fop Allah hypotheek " kunnen noemen :D

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:34

Lovely schreef:
Tjonge, heeft Amsterdam het weer gedaan? Ergens proef ik een soort onvrede die meer met de klagers zelf te maken heeft dan met deze mooie stad.

Over moslims en hypotheken ligt het wel wat genuanceerder dan dat er hier wordt beschreven. Mijn collega die moslim is, heeft gisteren nog een huis gekocht met een hypotheek, moet ik hem nu gaan vertellen dat dat helemaal niet kan?

Feitelijk gezien kan het niet wat hij doet. Ik kan echter wel begrijpen dat moslims die meer wester georiënteerd en geïntegreerd zijn de mening hebben dat deze regel nogal achterhaald is.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:34

Ja naturlijk is het een truc, maar als het er voor zorgt dat Moslims dan met een rein geweten een huis kunnen kopen en geen sociale huurwoningen bezet houden, is dat toch prima?

En die winstopslag, daar zou de belastingwet dus op moeten worden aangepast. Net zoals ze dat voor Christenen ook gedaan hebben ;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:35

janderegelaa schreef:
"de ik fop Allah hypotheek "

Half Marokko leeft toch zo dus waarom niet? }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:36

janderegelaa schreef:
Lovely schreef:

Feitelijk gezien kan het niet wat hij doet. Ik kan echter wel begrijpen dat moslims die meer wester georiënteerd en geïntegreerd zijn de mening hebben dat deze regel nogal achterhaald is.

Eigenlijk denk ik eerder dat er een hele laag in onze bevolking zit die liever helemaal geen huis koopt, maar graag wel lekker goedkoop in een goeie buurt te wonen komt via de woningbouw.

Maar ik snap echt niet waarom Amsterdam het steeds moet bezuren, maar misschien kom ik te weinig in Slotervaart.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:37

Lekker genuanceerd weer Nicolletje :+
Maar zo hebben we natuurlijk ook de "ik fop God AOW regeling" en de "Ik naai Jezus een oor aan zorgverzekering" :D

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:37

janderegelaa schreef:

Ja zeker, en dan kom je weer terug in het vicieuze cirkeltje: de (meer westerse) moslim die hier een huis wil kopen, wenst te investeren (dus integreren) in Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:38

PattyOosten schreef:
Maar zo hebben we natuurlijk ook de "ik fop God AOW regeling" en de "Ik naai Jezus een oor aan zorgverzekering" :D

Ja en vergeet de fuk 'em all werkeloosheidsuitkering.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:39

PattyOosten schreef:

Mja het gaat mij er bijvoorbeeld ook om dat veel Marokkanen (bijv maagd blijven) daar wel een 'achterweggetje' voor gevonden hebben :Y)
Dat soort dingen gebeuren op grote schaal in moslimlanden maar hier kan het ineens niet.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:40

PattyOosten schreef:
Ja naturlijk is het een truc, maar als het er voor zorgt dat Moslims dan met een rein geweten een huis kunnen kopen en geen sociale huurwoningen bezet houden, is dat toch prima?

En die winstopslag, daar zou de belastingwet dus op moeten worden aangepast. Net zoals ze dat voor Christenen ook gedaan hebben ;)

Nee natuurlijk kan dat niet. Als je uitrekent hoeveel geld je in de loop der jaren aan jouw hypotheek betaald en wat jouw huis dan feitelijk kost dan zul je begrijpen dat die maandelijkse aflossing nooit op te brengen is. Omdat ze geen rente betalen kun je geen aflossingsvrije hypotheek nemen. Daar betaal je immers enkel de rente. Verder heb je ook nog de looptijd waarin rente veranderd en dan zou hun hypotheek ook moeten veranderen, wat dus niet kan.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:41

Nicolletje schreef:
PattyOosten schreef:

Mja het gaat mij er bijvoorbeeld ook om dat veel Marokkanen (bijv maagd blijven) daar wel een 'achterweggetje' voor gevonden hebben :Y)
Dat soort dingen gebeuren op grote schaal in moslimlanden maar hier kan het ineens niet.

Achterweggetje _O-

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:42

Lovely schreef:
Eigenlijk denk ik eerder dat er een hele laag in onze bevolking zit die liever helemaal geen huis koopt, maar graag wel lekker goedkoop in een goeie buurt te wonen komt via de woningbouw.

Nouja, wat is goedkoop? Er zit gewoon een inkomenseis aan de woning. Ik woon nog steeds niet scheef want ik heb recht op (jawel!!) een tientje huurtoeslag.
Ik ben dus ook niet bang voor regelingen om dat recht te trekken.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:42

Tuurlijk, maar het is heel menselijk om mazen in de (religieuze) wet te zoeken. En dat gebeurt hier net zo goed als in andere landen op de wereld. Maar als de Moslims geholpen zijn met die wetsaanpassing, zeg ik, vooral doen!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:45

PattyOosten schreef:
Tuurlijk, maar het is heel menselijk om mazen in de (religieuze) wet te zoeken.

Nou, mijn (waarschijnlijk simpele) mening is, dat doen ze dus niet. In plaats daarvan wijzen ze kwaad naar Nederland die zo gemeen is om alles tegen te houden.
En met die houding wek je alleen maar onvrede in plaats van dat mensen bereid zijn om mee te werken.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:46

janderegelaa schreef:
Nee natuurlijk kan dat niet. Als je uitrekent hoeveel geld je in de loop der jaren aan jouw hypotheek betaald en wat jouw huis dan feitelijk kost dan zul je begrijpen dat die maandelijkse aflossing nooit op te brengen is. Omdat ze geen rente betalen kun je geen aflossingsvrije hypotheek nemen. Daar betaal je immers enkel de rente. Verder heb je ook nog de looptijd waarin rente veranderd en dan zou hun hypotheek ook moeten veranderen, wat dus niet kan.

De Rabobank had dit bedacht, maar dat wordt dus fiscaal tegengehouden:
Citaat:
De Rabobank ziet twee mogelijkheden om het vragen van rente voor een hypotheek te kunnen omzeilen en zo toch te verdienen aan het verstrekken van een hypotheek aan moslims.

Via de moerabaha-methode koopt de Rabobank een huis, en verkoopt het huis met winst door aan de moslim. De koopsom wordt door de moslim in termijnen terugbetaald, met een 'opslag' als vergoeding voor de uitgestelde betalingen. Formeel betaalt de koper zo geen rente.

Ook kan de bank het huis kopen en dan 'verhuren' aan de klant. In een aantel perioden betaalt de moslim 'huur'; en aan het einde van deze vastgestelde periode wordt hij eigenaar.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:48

Dat onderste klinkt een beetje als een huis 'leasen'. Wel een goed idee zeg.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:48

Nicolletje schreef:
PattyOosten schreef:
Tuurlijk, maar het is heel menselijk om mazen in de (religieuze) wet te zoeken.

Nou, mijn (waarschijnlijk simpele) mening is, dat doen ze dus niet. In plaats daarvan wijzen ze kwaad naar Nederland die zo gemeen is om alles tegen te houden.
En met die houding wek je alleen maar onvrede in plaats van dat mensen bereid zijn om mee te werken.

Natuurlijk doen ook Moslims dat. Zoals je zelf al aangaf met je "achterweggetje".

Als die wetsaanpassing er zou komen (en waarom niet??) maak je het vele Moslims een stuk makkelijker. Ik denk niet dat ze dan kwaad naar Nederland gaan wijzen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:50

Nee ze wijzen nu kwaad naar Nederland. Waarom denk je dat radicalisering en fundamentalisme er anders zo'n vat erop kan hebben?
Ze voelen zich slachtoffer van Nederland en vergeten de rest. De docu ook niet gezien zeker?

Abiola

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:52

Ik denk omdat de autochtone Nederlander de Moslims lekker in het verdom hoekje plaatst.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:54

Ja nouja ik denk van niet. Ik zie genoeg niet-westerse immigranten volop meedraaien in de samenleving.
Dan kom ik toch echt weer terug op bepaalde partijen die juist met hun sociale beleid dat doen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 15:22

PattyOosten schreef:

Dit geeft maar aan dat je er niets van snapt. In hoeverre wordt het woord van de Koran geschonden met de AOW of zorgverzekering?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 15:23