Joran v/d Sloot verdacht van moord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:35

Het moeilijke hier is dat als je je ogen openhoudt en alles probeert van alle kanten te bekijken je jezelf hier constant zit te verdedigen dat je het niet voor een moordenaar probeert op te nemen, je wel degelijk meevoelt met de nabestaande van de slachtoffers en ook best weet dat er andere gevangenen zijn die dat gevaar lopen. Ik vind dat zo vermoeiend allemaal.

Iedere gevangene heeft recht op veiligheid, ook Joran. Maar sommige mensen vinden het blijkbaar leuker om een weddenschap aan te gaan over het tijdstip wanneer hij vermoord wordt. Met dat laatste houdt het voor mij toch echt op.

Anoniem

Re: Joran v/d Sloot verdacht van moord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:36

Geen moord, dat zou zonde zijn, maar dat stukkie zeep dat zal een probleem worden, moet ie goed vasthouden ja sorrie hoor maar daar heb ik geen problemen mee.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:37

De eerlijke vraag zou zijn of Joran de enige is die gevaar loopt in die gevangenis, en je hoeft geen deskundige te zijn om te weten dat het leven in de gevangenis altijd gevaren met zich meebrengt. Wat maakt dat Joran meer rechten heeft dan andere gevangenen?

Ik begrijp je best ThePast03, maar denk dat jij omgekeerd ook heel goed voelt dat het verhuizen van Joran minstens zo veel discriminatie zou zijn als hem daar laten zitten wetende dat hij gevaar loopt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:37

ThePast03 schreef:
Het moeilijke hier is dat als je je ogen openhoudt en alles probeert van alle kanten te bekijken je jezelf hier constant zit te verdedigen dat je het niet voor een moordenaar probeert op te nemen, je wel degelijk meevoelt met de nabestaande van de slachtoffers en ook best weet dat er andere gevangenen zijn die dat gevaar lopen. Ik vind dat zo vermoeiend allemaal.

Iedere gevangene heeft recht op veiligheid, ook Joran. Maar sommige mensen vinden het blijkbaar leuker om een weddenschap aan te gaan over het tijdstip wanneer hij vermoord wordt. Met dat laatste houdt het voor mij toch echt op.

Same here..... Dacht trouwens dat in dit topic ook niet verder gespeculeerd mocht worden dan de "feiten" die naar buiten worden gebracht. Als men dan ook al aan die feiten twijfelt, vraag ik me af wat je in dit topic doet. ......

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:40

horseyfries schreef:
De eerlijke vraag zou zijn of Joran de enige is die gevaar loopt in die gevangenis, en je hoeft geen deskundige te zijn om te weten dat het leven in de gevangenis altijd gevaren met zich meebrengt. Wat maakt dat Joran meer rechten heeft dan andere gevangenen?

Ik begrijp je best ThePast03, maar denk dat jij omgekeerd ook heel goed voelt dat het verhuizen van Joran minstens zo veel discriminatie zou zijn als hem daar laten zitten wetende dat hij gevaar loopt.

De anderen lopen beduidend minder risico, aangezien de gevangenis nog vol zit. Het verhuizen is geen voorkeursbehandeling en zéker geen discriminatie. Men heeft als land die gevangenen houdt nu eenmaal te waarborgen dat enkel en alleen de straf uitgevoerd wordt. Daar blijkt Peru nu eenmaal niet toe in staat te zijn, gezien de uitlatingen die ze zelf doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:41

horseyfries schreef:
De eerlijke vraag zou zijn of Joran de enige is die gevaar loopt in die gevangenis, en je hoeft geen deskundige te zijn

Standaard...Kinderverkrachters, vrouwenmishandeling aanranders en verkrachters krijgen een íets andere 'behandeling' van zijn medegevangene dan een tasjes dief, trust me. Die behandeling komt er, hoe dan ook :D

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:41

ThePast03 schreef:
http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/arti ... vrij.dhtml

'Joran na veroordeling vogelvrij'

LIMA - Joran van der Sloot is na zijn veroordeling vogelvrij in de Miguel Castro Castro gevangenis. De medegevangen zullen voor 100 dollar in de rij staan om hem de strot af te snijden. Dat zegt gevangenisexpert Michael Griffith op AOL-News.

Michael Griffith bestudeert al jaren gevangenissen over de gehele wereld. Over de Miguel Castro Castro-gevangenis is hij duidelijk: ,,Van der Sloot zit nu nog veilig vlak bij het kantoor van de directeur, maar na zijn veroordeling komt hij op de toeristische sectie, waar alle buitenlandse gevangen bij elkaar zitten.''

Die sectie probeert de directie goed af te grendelen van de rest van de gevangenis. Griffith: ,,Maar Van der Sloot zal ook naar de recreatieruimte moeten, naar buiten. Hij komt vroeg of laat medegevangenen tegen. Ook al omdat die ingeschakeld worden voor klusjes als schoenen poetsen, eten rondbrengen en schoonmaken. Daarbij fungeren ze ook als drugskoerier en voor een biljet van 100 dollar zijn ze maar al te bereid iemand de strot af te snijden, ook die van Van der Sloot.''

Griffith schildert de sfeer in de Miguel Castro Castro-gevangenis, waar ook het personeel een duit in het zakje doet: ,,Er zijn al 500 aanklachten van gevangenen tegen het personeel wegens mishandeling. Daaronder die van 135 vrouwen. En de vorige gevangenisdirecteur werd al na één dag in dienst te zijn geweest voor zijn huis doodgeschoten.''

De clou zit hem in het woordje "ook". Als deze man idd een deskundige is dan geeft hij hiermee aan dat Joran niet een uitzonderingspositie bekleedt maar dat dit voor elke gevangene daar geldt. Waarmee hij geen recht heeft op overplaatsing als anderen daar ook gewoon moeten zitten.
Laatst bijgewerkt door horseyfries op 16-06-10 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:47

Men heeft de plicht als land om het te voorkomen sarabande. Denk dat ze hem daar ook wel knijpen omdat de politieke consequenties wel een heel naar kunnen worden. Het is geen land die het zich kan veroorloven op bepaalde gebieden geboycot te worden.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:49

Die plicht hebben ze ook voor al die anderen duizenden gevangen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:50

horseyfries schreef:
Die plicht hebben ze ook voor al die anderen duizenden gevangen.

Klopt, maar ik ben het er dan wel weer mee eens dat door de hele aandacht rond de media en het uitgebreide verhaal rond het debacle op Aruba wel dat Joran meer gevaar loopt dan de gemiddelde "onbekende drugshandelende Nederlander"

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:52

Jammer dat nu wordt gesuggereerd dat ik nieuwsartikelen plaats die zogenaamd goed te pas komt. Als je terugkijkt zie je dat ik allerlei nieuwsartikelen heb geplaatst, ook Jorans eigen verklaring die je toch niet anders dan zeer belastend tegen zijn eigen persoon kan zien.

Niemand zou zich moeten verdedigen omdat hij of zij zich voor simpele mensenrechten hard maakt. Het is ook heel vermoeiend om daar elke keer bij te moeten plaatsen dat je dat voor iedereen vind gelden maar dat dit topic nu eenmaal over Joran gaat.

En nu lijkt het me ook een stuk handiger als dit topic weer verder gaat over Joran en niet allerlei andere onderwerpen. ;)

Voor de mensen die echte speculaties willen zien: Vanavond op sbs6 om 20.30 uur een uitzending over Joran. Hopenlijk hebben ze nu eindelijk de vertaalfout door dat Joran niet de kleren van het meisje zelf heeft aangetrokken. :+

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:53

Inderdaad, die worden verkracht, mishandeld etc. maar overleven het wel..... en dat risico loopt Joran wel. Aan de andere kant heeft de toestand daar in de gevangenis nu zoveel aandacht dat het misschien voor de andere gevangenen ook wat verbeterd.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:03

ThePast03 schreef:
Niemand zou zich moeten verdedigen omdat hij of zij zich voor simpele mensenrechten hard maakt. Het is ook heel vermoeiend om daar elke keer bij te moeten plaatsen dat je dat voor iedereen vind gelden maar dat dit topic nu eenmaal over Joran gaat.

Ja maar dat is juist de clou, ik en anderen met mij vinden niet dat dat voor iemand geldt die zo flagrant die mensenrechten met voeten getreden heeft. Dat is het verschil van benaderen
Dat hoef je toch niet zo persoonlijk te maken, dat is mijn mening tegenover de jouwe.

Ik vind dat dat rotjoch iedere vorm van mededogen opgebruikt heeft door de manier waarop hij met de slachtoffers en hun nabestaanden omgaat en zelf na het vermoorden van Stephany nog probeert om via de dode Natallee nog te ontkomen.

Ze hoeven van mij Joran niet te ontzien op welke wijze dan ook. Dat staat apart van de toestanden in die gevangenissen, die zijn walgelijk en ik herhaal dat ik hoop dat door deze media aandacht daar wat ten goede zal keren.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:16

Iedere moordenaar heeft de mensenrechten met voeten getreden, maar we zijn hier in Nederland toch inmiddels wel zo ver gekomen dat we vinden dat de straf die de rechter oplegt ook de straf moet zijn die zo'n dader krijgt.

Verder maak ik niets persoonlijk, dat wordt gedaan door mensen die dan ineens gaan zitten fantaseren dat mensen die vinden dat ook Joran recht heeft op een eerlijk proces en een eerlijke en veilige uitvoering van die straf ineens medelijden met hem hebben of het opnemen voor een moordenaar.
Of elke keer verwachten dat je in een post zet dat je dat voor elke gevangene vind terwijl dit topic over Joran gaat.

Dat zet deze discussie op een zijspoor en dat veroorzaakt dat we nu al een heleboel posten lang over elkaar aan het praten zijn in plaats van over het onderwerp van deze discussie.

Er worden hier een hele hoop insinuaties geplaatst, ook de andere kant op. Zo wordt hier ook gedaan alsof de moeder van Joran dit allemaal had kunnen voorkomen en worden er grappen gemaakt over het leven van een jongen die ook nog een twee broertjes heeft.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:31

ThePast03.......... dan had hij de moord in Nederland moeten plegen........... of de tijd moeten doen voor Nathalie.........

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:34

ThePast03 schreef:
Zo wordt hier ook gedaan alsof de moeder van Joran dit allemaal had kunnen voorkomen en worden er grappen gemaakt over het leven van een jongen die ook nog een twee broertjes heeft.

Daar wordt wat Joran gedaan heeft toch niet minder van, ergo daar zou hij rekening mee gehouden kunnen hebben, maar hij koos voor een ander levenspad.

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:37

ThePast03 ik begijp je standpunt. En ergens vind ik als Joran (of een andere gevangenen) door een rechter met de wetenschap dat diegene het in de gevangenis met zijn leven gaat bekopen dit eveneens moord is. Ze weten immers hoe het er aan toegaat. Geef hem dan direct de doodstraf denk ik zo.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:39

Cossie schreef:
[*olduser*] ik begijp je standpunt. En ergens vind ik als Joran (of een andere gevangenen) door een rechter met de wetenschap dat diegene het in de gevangenis met zijn leven gaat bekopen dit eveneens moord is. Ze weten immers hoe het er aan toegaat. Geef hem dan direct de doodstraf denk ik zo.

Dat is inderdaad precies wat ik de hele tijd probeer te zeggen, geef hem gewoon gelijk de doodstraf.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:11

ThePast03 schreef:
Iedere moordenaar heeft de mensenrechten met voeten getreden, maar we zijn hier in Nederland toch inmiddels wel zo ver gekomen dat we vinden dat de straf die de rechter oplegt ook de straf moet zijn die zo'n dader krijgt.

Euuhhhhhhhh ik denk dat juist heeeeeeeel veel nederlanders het niet eens zijn met de straf door de rechter opgelegd......

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:14

sarabande schreef:
ThePast03 schreef:

Ja maar dat is juist de clou, ik en anderen met mij vinden niet dat dat voor iemand geldt die zo flagrant die mensenrechten met voeten getreden heeft. Dat is het verschil van benaderen
Dat hoef je toch niet zo persoonlijk te maken, dat is mijn mening tegenover de jouwe.

Moeten we de moordenaar van Milie Boele (sorry als ik de naam fout type) dan ook maar alle mensenrechten ontnemen? Die is namelijk wat mij betreft geen haar beter dan Joran.

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:18

Ik zie zojuist dat er een documentaire komt over de gevangenis in Peru om 21.50 uur. Na de documentaire over Joran van der Sloot.

edit: op SBS6

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:27

Shiloh schreef:
Moeten we de moordenaar van Milie Boele (sorry als ik de naam fout type) dan ook maar alle mensenrechten ontnemen? Die is namelijk wat mij betreft geen haar beter dan Joran.

Zit die ook in Peru :?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:34

Nee, maar dat is toch ook het hele punt!

Het gaat er bij mij niet in dat Joran andere mensenrechten heeft omdat het gewoon een L ul is, dan andere mensen die afschuwelijke dingen hebben gedaan.

De moordenaar van Milie Boele heeft net zo goed de mensenrechten met de voeten getreden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:49

sarabande schreef:
Shiloh schreef:

Zit die ook in Peru :?

precies.......... is die moord in peru begaan???

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:52

KiWiKo, lees mijn reactie dan ook even.

Jullie zeggen "Joran heeft zijn rechten verspeeld" , in mijn ogen heeft de moordenaar van milie boele net zo goed erge dingen gedaan. En er zijn waarschijnlijk tientallen misselijke mensen in onze gevangenissen die even misselijk naar de samenleving kijken als Joran. Die zit in Nederland en die heeft zijn rechten dus niet verspeeld.

Vind je dat niet een klein beetje krom?

Niemand kan ooit zijn rechten verspelen. Een nederlander niet, een peruaan niet, en het maakt niet uit waar hij is.

Elke mens, op de hele wereld, zou dezelfde mensen rechten moeten hebben. Ongeacht van wat hij heeft gedaan.