Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ThePast03 schreef:Het moeilijke hier is dat als je je ogen openhoudt en alles probeert van alle kanten te bekijken je jezelf hier constant zit te verdedigen dat je het niet voor een moordenaar probeert op te nemen, je wel degelijk meevoelt met de nabestaande van de slachtoffers en ook best weet dat er andere gevangenen zijn die dat gevaar lopen. Ik vind dat zo vermoeiend allemaal.
Iedere gevangene heeft recht op veiligheid, ook Joran. Maar sommige mensen vinden het blijkbaar leuker om een weddenschap aan te gaan over het tijdstip wanneer hij vermoord wordt. Met dat laatste houdt het voor mij toch echt op.
horseyfries schreef:De eerlijke vraag zou zijn of Joran de enige is die gevaar loopt in die gevangenis, en je hoeft geen deskundige te zijn om te weten dat het leven in de gevangenis altijd gevaren met zich meebrengt. Wat maakt dat Joran meer rechten heeft dan andere gevangenen?
Ik begrijp je best ThePast03, maar denk dat jij omgekeerd ook heel goed voelt dat het verhuizen van Joran minstens zo veel discriminatie zou zijn als hem daar laten zitten wetende dat hij gevaar loopt.
horseyfries schreef:De eerlijke vraag zou zijn of Joran de enige is die gevaar loopt in die gevangenis, en je hoeft geen deskundige te zijn
ThePast03 schreef:http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/arti ... vrij.dhtml
'Joran na veroordeling vogelvrij'
LIMA - Joran van der Sloot is na zijn veroordeling vogelvrij in de Miguel Castro Castro gevangenis. De medegevangen zullen voor 100 dollar in de rij staan om hem de strot af te snijden. Dat zegt gevangenisexpert Michael Griffith op AOL-News.
Michael Griffith bestudeert al jaren gevangenissen over de gehele wereld. Over de Miguel Castro Castro-gevangenis is hij duidelijk: ,,Van der Sloot zit nu nog veilig vlak bij het kantoor van de directeur, maar na zijn veroordeling komt hij op de toeristische sectie, waar alle buitenlandse gevangen bij elkaar zitten.''
Die sectie probeert de directie goed af te grendelen van de rest van de gevangenis. Griffith: ,,Maar Van der Sloot zal ook naar de recreatieruimte moeten, naar buiten. Hij komt vroeg of laat medegevangenen tegen. Ook al omdat die ingeschakeld worden voor klusjes als schoenen poetsen, eten rondbrengen en schoonmaken. Daarbij fungeren ze ook als drugskoerier en voor een biljet van 100 dollar zijn ze maar al te bereid iemand de strot af te snijden, ook die van Van der Sloot.''
Griffith schildert de sfeer in de Miguel Castro Castro-gevangenis, waar ook het personeel een duit in het zakje doet: ,,Er zijn al 500 aanklachten van gevangenen tegen het personeel wegens mishandeling. Daaronder die van 135 vrouwen. En de vorige gevangenisdirecteur werd al na één dag in dienst te zijn geweest voor zijn huis doodgeschoten.''
horseyfries schreef:Die plicht hebben ze ook voor al die anderen duizenden gevangen.
ThePast03 schreef:Niemand zou zich moeten verdedigen omdat hij of zij zich voor simpele mensenrechten hard maakt. Het is ook heel vermoeiend om daar elke keer bij te moeten plaatsen dat je dat voor iedereen vind gelden maar dat dit topic nu eenmaal over Joran gaat.
ThePast03 schreef:Zo wordt hier ook gedaan alsof de moeder van Joran dit allemaal had kunnen voorkomen en worden er grappen gemaakt over het leven van een jongen die ook nog een twee broertjes heeft.
Cossie schreef:[*olduser*] ik begijp je standpunt. En ergens vind ik als Joran (of een andere gevangenen) door een rechter met de wetenschap dat diegene het in de gevangenis met zijn leven gaat bekopen dit eveneens moord is. Ze weten immers hoe het er aan toegaat. Geef hem dan direct de doodstraf denk ik zo.
ThePast03 schreef:Iedere moordenaar heeft de mensenrechten met voeten getreden, maar we zijn hier in Nederland toch inmiddels wel zo ver gekomen dat we vinden dat de straf die de rechter oplegt ook de straf moet zijn die zo'n dader krijgt.
sarabande schreef:ThePast03 schreef:Niemand zou zich moeten verdedigen omdat hij of zij zich voor simpele mensenrechten hard maakt. Het is ook heel vermoeiend om daar elke keer bij te moeten plaatsen dat je dat voor iedereen vind gelden maar dat dit topic nu eenmaal over Joran gaat.
Ja maar dat is juist de clou, ik en anderen met mij vinden niet dat dat voor iemand geldt die zo flagrant die mensenrechten met voeten getreden heeft. Dat is het verschil van benaderen
Dat hoef je toch niet zo persoonlijk te maken, dat is mijn mening tegenover de jouwe.