Drama in [***]: 15 gewond, 8 doden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 20:12

Ik vind het belachelijk dat je uit respect voor de slachtoffers en nabestaanden een feest niet cancelt, omdat je bang bent voor rellen.

Als ik op zo'n feest zou zijn en het zou afgelast worden, zou ik daar alleen maar begrip voor hebben. Snap niet dat er tuig tussenzit dat dan gaat lopen rellen. Respectloos :n

__Esther__

Is de persconferentie van vanavond al geweest?

Onali

Lydia_ schreef:
Ik weet niet zo veel van ziektes af, hersendood en alle behandelingen zijn gestopt. Ik neem aan dat die overlijd?

Hersendood betekent dat je never nooit meer wakker wordt. Je wordt in leven gehouden door machines, maar je leeft eiegnlijk niet meer. Alleen je hart doet het nog, maar je hersenen zijn 'kapot''

WillemYntJee

@IL, ze hebben niet gezegd ziekenhuismedewerkers. Alleen bronnen, dat is wat anders. K heb net inderdaad ook op NOS gehoord dat er geruchten zijn over hersendood.

Ik hoorde het in de trein, was onderweg van Lwden naar Rotterdam naar mn ouders en er was iemand die zn radio op speaker had staan. Wel erg..Mn oom & tante wonen daar in de buurt in een dorpje maar we hebben nog niets van ze gehoord. Maar neem aan dat t wel goed zit :)

Sammie

Lydia_ schreef:
Ik weet niet zo veel van ziektes af, hersendood en alle behandelingen zijn gestopt. Ik neem aan dat die overlijd?

:\ Nee hij staat straks weer springlevend naast het ziekenhuisbed.... Sorry onbedoeld vind ik dit een grappige reactie :o

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hersendood

Iemand die hersendood is leeft eigenlijk al niet meer :)

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 20:13

Hersendood.. hopelijk zijn nog wat organen van hem intact en zit nu ergens in nederland iemand te springen om een nieuw orgaan... :\

Bah, echt zonde.. levenslang had hem beter gestaan :\

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 20:13

Mijn zus komt net thuis, ze heeft een hele zware dag gehad.. Ik leef echt mee met haar, ze had gehoopt op echt een leuke goedlopende koniginnendag zoals iedereen en heeft zo erg haar best er voor gedaan.. :(:)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 20:14

Iddel, het is gewoon te gevaarlijk om 200.000 man ineen keer een plek te laten verlaten. Dan krijg je een te groot risico op dood drukken e.d.

Chans

Iddel schreef:
Ik vind het belachelijk dat je uit respect voor de slachtoffers en nabestaanden een feest niet cancelt, omdat je bang bent voor rellen.

Als ik op zo'n feest zou zijn en het zou afgelast worden, zou ik daar alleen maar begrip voor hebben. Snap niet dat er tuig tussenzit dat dan gaat lopen rellen. Respectloos :n

Het heeft toch niet te maken met rellen maar een groot aantal mensen wat dan tegelijk massaal naar huis toe gaat en wat voor een onveilige situatie zou kunnen zorgen.

TE5

Iddel schreef:

Dat is niet i.v.m. rellen,
maar om de grote hoeveelheid mensen die met z'n allen tegelijk terug gaan.
Dat zou voor een enorme chaos en misschien zelfs nog wel meer doden/gewonden gezorgd hebben..

cheyentic

ze zeiden btw op de persconferentie ook dat de kinderen onder de zwaar gewonden vallen....

ChristyT

Tallie_Ho schreef:
Als je kijkt naar de foto's op ANP, dan zie je dat ze op een van de foto's een klein blond meisje mond op mond beademing geven. Hoop dat het meisje het gehaald heeft, vreselijk!!

De doden zijn 2 mannen en 2 vrouwen
De gewonden zijn zes mannen, vier vrouwen en drie kinderen.
Het meisje is dus nog in leven.

Sammie

Iddel schreef:

Juist dat toont idd aan dat die lui geen fatsoen hebben, verwend zijn en geen normen en waarden hebben. Dat geldt trouwens ook voor 528 zegt weer zal over die radiozender.. maar zal wel eerder met geld te maken hebben denk ik zo :?

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 20:15

Sammie schreef:
Lydia_ schreef:

:\ Nee hij staat straks weer springlevend naast het ziekenhuisbed.... Sorry onbedoeld vind ik dit een grappige reactie :o

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hersendood

Iemand die hersendood is leeft eigenlijk al niet meer :)

Sorry ik bedoelde het helemaal niet stom/dom/grappig achtig.. :o

Sammie

TE5 schreef:
Dat is niet i.v.m. rellen,
maar om de grote hoeveelheid mensen die met z'n allen tegelijk terug gaan.
Dat zou voor een enorme chaos en misschien zelfs nog wel meer doden/gewonden gezorgd hebben..

Wat een kul... of ze nu om 7 uur of om 12 uur weggaan... De politie kan zulke menigten heus wel juist wegleiden hoor.

cheyentic

Nymphadora schreef:
Hersendood.. hopelijk zijn nog wat organen van hem intact en zit nu ergens in nederland iemand te springen om een nieuw orgaan... :\

Bah, echt zonde.. levenslang had hem beter gestaan :\

denk dat die allemaal nogal gekneust zijn....

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 20:16

Lovely schreef:
Ikima schreef:
Druppeltje had je anders verwacht van Cohen dan? Die man is gewoon te slap om in te grijpen.

Dat is niet helemaal eerlijk, er is wel degelijk overleg geweest met de belangrijkste mensen die erover gaan en Cohen heeft aangegeven dat je een grootschalig feest als deze niet zomaar kunt afgelasten en daarom heeft hij geen bindende maatregelen getroffen tegen het feest van 538.

Wat dan wel weer vreemd is, is dat de woordvoerder van de gemeente daarna gebeld heeft met de verantwoordelijken voor het feest en gezegd hebben dat ze het vreemd vonden dat 538 tot 20:00 door ging en niet eerder stopte. Overigens stoppen ze al wél eerlijk, want het was tot 22:00 gepland.

S_hirley

Foto's zijn echt vreselijk. Al die kindjes en die andere mensen. Hopelijk knappen de zwaar gewonde op

Lillian__

sexy_back schreef:
bah, waarom is er toch maar 1, ja 1 persoon nodig om zo'n geweldig iets te kunnen verzieken...

vanmorgen vroeg eruit en lekker naar het oranjepark (daar zou de koningin eerst zijn en daarna die optocht doen) veel; vrolijke en enthousiaste mensen. de koningin ging verder en ik ging weer naar huis voor koffie en een stuk taart met de gedachte vanmiddag nog even door de binnenstad rondlopen...

dan kom je thuis en zet je de tv aan en 10 minuten later zie je in een flits een auto door de menigte rijden... ongeloof, aangeslagen...

hoe kan dit? heb er geen woorden voor... na al die herhalingen kan ik nog steeds niet geloven dat dit in mijn eigen woonplaats is gebeurd, we hadden nog de discussie of we ook naar de loolaan zouden gaan of toch maar naar de koffie en taart...
gekozen voor het laatste...

familie van ons stond er op 400 meter vanaf en hebben er niks van meegekregen zij zagen veel politie ineens maar snapten niet precies waarom, pas toen wij belden snapte ze het en begon de informatie daar in de menigte door te komen...

hier heerst thuis ongeloof en verslagenheid, waarom moet zo'n nationaal feest zo verziekt worden, waarom...

sterkte, heel veel sterkte voor de slachtoffers en nabestaande, niet te vergeten voor alle mensen die hier ooggetuigen van waren, sterkte!

amen

Anoniem

In Rotterdam was er toch ook al sprake van een aantal relletjes, omdat het één en ander werd afgelast.

Ik vind dit gewoon niet gepast. Bovendien heb je die drukte nu toch ook?

Muurp

Even een update van deze kant.
Vriendin is inmiddels thuis. Toen ik naar haar toeging barstte ze in tranen uit en begon ze (voor de zoveelste keer..) te hyperventileren. Inmiddels is er iemand van slachtofferhulp naar haar toe gekomen..
Ze stond nog geen 10 meter bij het hek vandaan waar de auto op inreed.
Damn.. ;(

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 20:17

Inmiddels een vijfde dode.. ;(

WillemYntJee

Sammie, normaal gesproken gaat niet iedereen tegelijkertijd weg maar geleidelijk aan. Sommige mensen gaan wat eerder om files te vermijden en sommigen wat later enz.

Onali

WillemYntJee schreef:
@IL, ze hebben niet gezegd ziekenhuismedewerkers. Alleen bronnen, dat is wat anders. K heb net inderdaad ook op NOS gehoord dat er geruchten zijn over hersendood.

Ja sorry je hebt gelijk.

Niniane

De Koningin zal morgen aanwezig zijn in de kerk voor de service.