Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wintu schreef:Hypocriet ook weer, dat ander wild de kogel krijgt vinden ze dan weer prima. Als Klaver damherten wil steriliseren krijgt ie op zn sodemieter. Blegh, wat een mentaliteit toch telkens.
Aranel schreef:Wintu schreef:Hypocriet ook weer, dat ander wild de kogel krijgt vinden ze dan weer prima. Als Klaver damherten wil steriliseren krijgt ie op zn sodemieter. Blegh, wat een mentaliteit toch telkens.
Damherten zijn geen beschermde diersoort, wolven mág je niet afschieten. Dion Graus is
groot dierenliefhebber en is dus pertinent tegen afschot, ik vind deze optie nog niet eens zo gek. Vraag me wel af hoe ze dit in de praktijk willen brengen; vanaf welke leeftijd, alleen de roedelleiders of alle dieren. Zitten best nog wat haken en ogen aan het plan natuurlijk maar ik ben benieuwd.
josien_m_ schreef:En wat denk je dat er met de roedelstructuur gebeurt bij onvruchtbaarheid? Dat is bij meer diersoorten echt een (dieronvriendelijke) behandeling.
Aranel schreef:Wintu schreef:Hypocriet ook weer, dat ander wild de kogel krijgt vinden ze dan weer prima. Als Klaver damherten wil steriliseren krijgt ie op zn sodemieter. Blegh, wat een mentaliteit toch telkens.
Damherten zijn geen beschermde diersoort, wolven mág je niet afschieten. Dion Graus is
groot dierenliefhebber en is dus pertinent tegen afschot, ik vind deze optie nog niet eens zo gek. Vraag me wel af hoe ze dit in de praktijk willen brengen; vanaf welke leeftijd, alleen de roedelleiders of alle dieren. Zitten best nog wat haken en ogen aan het plan natuurlijk maar ik ben benieuwd.
Benzz schreef:Wat gaat het doen met hun gedrag als ze gesteriliseerd worden? Is daar iets bekend van?
DubbelFun schreef:josien_m_ schreef:En wat denk je dat er met de roedelstructuur gebeurt bij onvruchtbaarheid? Dat is bij meer diersoorten echt een (dieronvriendelijke) behandeling.
Wat had je in gedachten ??
Dat een mannelijke wolf bewust een ander teefje gaat zoeken?? Is dat niet erg antopromorfologisch gedacht ??
speurneusc schreef:Benzz schreef:Wat gaat het doen met hun gedrag als ze gesteriliseerd worden? Is daar iets bekend van?
bij honden zeggen ik altijd karakter zit niet in de ballen, maar ze worden er wel wat tammer/rustiger door en daardoor beter te trainen/op te voeden. Dus of dat werkt in een daadwerkelijke "wilde" roedel??
Citaat:Heukelom Noord Brabant
13-10-2024
Koe gedood in Heukelom
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf