Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 15:02

Begrijp het, er bestaat maar een waarheid. Trek me terug.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 15:02

Hannanas schreef:
Ik zou willen dat wij zo’n vlotte koning of president hadden!
Wat een heerlijke gozer. Hij kan beter dansen dan menig mens. Dank voor het delen van het filmpje :j

Op die hakken kan ik niet eens staan. Als ik zou moeten doen wat hij deed lag ik in het ziekenhuis. _O-
Laten we vooral focussen op het feit dat die man nú met zijn volk mee vecht ondanks dat ze hem al aangeboden hebben om te evacueren.
België zou spontaan haar gehele regering kwijt zijn in een gelijkaardige situatie. :+ Ze zouden dan wel met een economy vliegtuig moeten komen ipv een militair gezien de hoeveelheid mensen die ze moeten op pikken. :+

Niobe

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 15:05

Ik vind sowieso dat er heldhaftige verhalen uit Oekraïne komen, heel bewonderenswaardig. Ik hoop dat ik ook zo kan zijn als het dichterbij komt.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 15:10

Op de site van NOS bij het live blog staat een gesprek met Bob Deen, best interessant om te horen.
Hoe en wat ze bepaalde gebieden strategisch in wilde nemen en waarom
Helaas kan ik die filmpjes niet hierheen delen.

Citaat:
Hoe ontwikkelt de oorlog in Oekraïne zich?
Hoe gaat het nu verder met de oorlog in Oekraïne? Defensiedeskundige Bob Deen vertelt wat de vervolgstappen kunnen zijn.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 15:12

kiki1976 schreef:
Op de site van NOS bij het live blog staat een gesprek met Bob Deen, best interessant om te horen.
Hoe en wat ze bepaalde gebieden strategisch in wilde nemen en waarom
Helaas kan ik die filmpjes niet hierheen delen.

Citaat:
Hoe ontwikkelt de oorlog in Oekraïne zich?
Hoe gaat het nu verder met de oorlog in Oekraïne? Defensiedeskundige Bob Deen vertelt wat de vervolgstappen kunnen zijn.

Eens. Je kunt m wel opzoeken. Is nu 1 uur oud.

https://nos.nl/collectie/13888/liveblog ... sen-gedood

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 15:15

Dinopino schreef:

Dino als jij met goed onderbouwde opmerkingen kan komen zal ik de laatste zijn die iemand daarop zou veroordelen. Echter het niets zeggende bericht wat jij plaatst slaat kant nog wal. Ook al was hij voor zijn presidentschap een clown zou mij een worst wezen. Ik veroordeel niemand op zijn voorgeschiedenis als dat niet relevant is aan hetgeen hij nu doet. Was hij nu een veroordeelde geweest had ik je mening wel gedeeld

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 15:22

Toen ik klein was in Noorwegen liet de overheid ons zien waar we zou kunnen gaan als er oorlog kwam. Heb jullie dat hier in Nederland?

Kamers voor bomben zeg maar. Ze hebben net een overzicht gemaakt in mijn gemeente daar, waar je kunt onderduiken als er bomben zou komen.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 15:23

Dat hij goed kan dansen of dat hij in een leren pakje op hakken heeft gelopen, zegt niks over zijn kwaliteit als leider van een land. Ik heb me niet in hem verdiept, maar van wat ik heb gezien, heb ik ontzettend veel respect en bewondering voor hem en Oekraïne. Zoals zij dit te lijf gaan _/-\o_
Ik vraag me sinds het begin al af of ik ook zoveel lef zou hebben. Ik denk het niet..

Phonix, goede vraag. Ik heb geen idee!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 15:26

Phonix schreef:
Toen ik klein was in Noorwegen liet de overheid ons zien waar we zou kunnen gaan als er oorlog kwam. Heb jullie dat hier in Nederland?

Kamers voor bomben zeg maar. Ze hebben net een overzicht gemaakt in mijn gemeente daar, waar je kunt onderduiken als er bomben zou komen.

Ik heb echt geen idee, misschien bij de bestaande bunkers. Maar idd wel eens raadzaam dat op te zoeken idd.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 15:27

Dinopino schreef:

Er bestaat niet maar 1 waarheid; je hebt je eigen waarheid en de wat de "echte" waarheid is (qua feiten).

Moet je maar eens kijken bij de Rijdende Rechter en de burenruzies.. allebei de kanten hebben hun eigen waarheid en dan heb je de wet.
Je ziet het ook bij seriemoordenaars: dat zijn klootzakken voor de wereld, maar ze kunnen toch een fijne man/vader zijn (thuis).

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 15:30

Phonix schreef:

Tot 1986 hadden we daar een organisatie voor.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 15:31

Nog nergens mee bemoeid, maar lees al vanaf het begin mee.

Ik vind dit topic heel fijn om het te kunnen blijven volgen namelijk, ook mij raakt het.

Maar dan zie ik die opmerking en dat filmpje erna en echt hoor!!

Wat een Badass die Zelensky! Die is echt van alle markten thuis en dat niet alleen, zo openminded dat is toch juist een geweldig leider voor een land. En wat die deed op die stelten doe ik hem echt niet na. (de rest trouwens al helemaal niet , maar omdat ik dan vrouw schijn te zijn...)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 15:35

Phonix schreef:

Ik woon niet in NL, maar in België en ik heb ook al even gekeken of er zoiets over mogelijke schuilkelders te vinden was, maar niks.
Of ik zoek slecht, dat kan ook natuurlijk :+

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 15:38

Ik denk dat we in België geen openbare schuilkelders meer hebben. Beste vriendjes worden met de buren dan maar

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 15:38

ik zag dat ze ergens in de buurt tot voor kort een enorme schuilkelder hadden.. maar zelfs als ik een sprintje trek zou ik te laat zijn, als ik er al binnen zou komen... :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 15:41

Laatst bijgewerkt door _San87_ op 02-03-22 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 15:42

Ik weet dat haarlem een hele stad heb onder veel van de huizen midden in de stad, maar in mijn omgeving zou ik echt geen idee hebben.

Die commentaren onder Hoefslag zijn post over sancties van KNHS tegen Russen. WoW. Wist niet dat zo veel mensen niet snappen hoe en waarom wij sancties doen…

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 15:46

Beetje jammer weer

Citaat:
Heeft Nederland schuilkelders?
Afbeeldingsresultaat voor schuilkelder nederland
Officieel zijn er in Nederland geen openbare schuilkelders meer. Halverwege de jaren tachtig, na afloop van de Koude Oorlog, zette het ministerie van Binnenlandse Zaken een streep onder het schuilkelderbeleid.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 15:50

kiki1976 schreef:
Beetje jammer weer

Citaat:
Heeft Nederland schuilkelders?
Afbeeldingsresultaat voor schuilkelder nederland
Officieel zijn er in Nederland geen openbare schuilkelders meer. Halverwege de jaren tachtig, na afloop van de Koude Oorlog, zette het ministerie van Binnenlandse Zaken een streep onder het schuilkelderbeleid.

Maar zijn ze er dan nog wel, alleen niet toegankelijk? Of zijn ze gesloopt?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 15:51

Misschien een deel nog bestaand, maar wellicht al wel flink verouderd?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 15:54

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 15:56

Hannanas schreef:
Nederland heeft niets meer.
Ja een paar oude musea, zoals de kazematten enzo, zou je mensen in kunnen stoppen. En de grotten bij Maastricht denk ik.

Zie link:
https://www.cultureelerfgoed.nl/onderwe ... ude-oorlog

Dat is voor ons qua afstand nog te doen. Wellicht in Den Helder bij Ford Kijkduin nog wat. Maar veel van de oude bunkers zijn in erg slechte staat

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 15:58

The_Cat schreef:
Ik denk dat we in België geen openbare schuilkelders meer hebben. Beste vriendjes worden met de buren dan maar

Of opzoeken waar ze er nog ergens gevonden hebben afgelopen jaren en die dan maar gebruiken ? :P
Of de eigen kelder. Maar dat gaat niet veel uithalen vrees ik :+

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 16:00

Rond mijn geboortedorp staan er nog diverse oude bunkers (WW2/nieuwe Hollandse waterlinie), ging ook door mijn hoofd om eventueel daarheen te gaan, mocht het nodig zijn. Alleen zijn die dingen relatief gezien niet heel groot, en zullen er vast meer mensen aan deze optie hebben gedacht.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 16:01

Ayasha schreef:
België zou spontaan haar gehele regering kwijt zijn in een gelijkaardige situatie. :+ Ze zouden dan wel met een economy vliegtuig moeten komen ipv een militair gezien de hoeveelheid mensen die ze moeten op pikken. :+

:')
Dat wordt dan minstens 2x B747 :=
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 02-03-22 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt