Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 09:34

Elisa2

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 10:40

In dit artikel blijkt wel hoe moeilijk het is om dit probleem aan te pakken. Ben ook wel benieuwd hoe ze de Utrechters met drank en drugsproblemen willen aanpakken.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 12:12

Er lopen al jaren Utrechters met een drank en/of drugprobleem rond het station.
Ik heb daar gewerkt bij de taxicentrale en die zat boven op het plateau maar daar was geen overlast van, ja ze kwamen weleens of we een knaakie hadden voor ‘eten’ en dan gaven we ze een gevulde koek ofzo.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 12:27

Maar wat ik me dan afvraag is of deze groepen met elkaar in verband staan? De veiligelanders en de verslaafden? Houdt het elkaar in stand? Drugs dealen oid...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 13:21

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/415 ... c-in-budel

Citaat:
In het asielzoekerscentrum wonen 1500 mensen. Een groep van honderd tot 150 mensen veroorzaakt overlast. Zij komen voornamelijk uit veilige landen in Noord-Afrika zoals Marokko, Algerije en Tunesië. Het dorp Maarheeze heeft al jaren last van deze 'veiligelanders'. Sommige bewoners voelen zich niet veilig op straat en bij het station in Maarheeze. Het azc kwam eerder dit jaar al negatief in het nieuws vanwege een aantal steekpartijen.

Ik vind dit een groot aantal.
waarom zitten ze niet vast? Deze zijn wel crimineel hè.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 13:49

Cer schreef:
“Gsm is verboden”…. In theorie wellicht .. :+ In praktijk kunnen er soms hele kartels aangestuurd worden vanuit t gevang ..

Ja er zijn veel telefoons in de bajes, maar het blijft verboden. Dus dan is het niet "geen gsm", maar proberen de regels beter te handhaven.
Wat overigens niet zo heel simpel blijkt te zijn.
Maar de manier waarop dp het schrijft is de dooddoener alsof detentie een hotel is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 14:19

Daar blijven de meningen over verdeeld denk.. de nlse gevangenissen zijn op zich best prima.. plus de mensen die er zitten, zitten er als het goed is niet omdat ze zo leuk zijn..

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 14:38

Van mij hoeft het ook geen hotel te zijn hoor, willen ze nooit meer weg en de detentie is voor hun luxer dan waar ze nu leven.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 16:29

Maar de illegalen, Marokkanen, asielzoekers of wie dan ook, krijgen in Nederland hetzelfde strafRECHT toegepast als Nederlandse raddraaiers of hoe je ze ook wil noemen. En zo hoort het ook! Want ongelijke behandeling= discriminatie = niet ok!

Dus pleiten voor een andere, meer sobere aanpak van bepaalde doelgroepen (zoals dp doet) is op zijn minst promoten van discriminatie, en/of het aanzetten tot haat.
DAT is geen acceptabel gedrag.
Dus DP & collega's, kijk eerst eens in de spiegel en corrigeer je eigen gedrag, voordat je over een ander oordeelt!
En, wat detentie betreft, weet niet wat voor spannende stage het geweest is, maar blijkbaar heb je er niet al te veel van opgestoken.

Cer: detentie zit je in principe niet voor je zweetvoeten nee, maar het is een vrijheidsstraf. Mensen hoeven vervolgens niet ook nog andere rechten in te leveren. Je vrijheid inleveren is voldoende.
Detentie voor vreemdelingen & EU onderdanen is vaak al meer sober, omdat er niet gewerkt kan worden aan reïntegratie.
Enkele activiteiten, recreatie ed toestaan is zeer wel in het belang van de
piw-ers om detentie beheersbaar te houden.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 16:32

Maar als hun aanvraag is afgewezen, waarom mogen ze dan loslopen terwijl al duidelijk is dat ze niet zonder hulp zullen vertrekken? Vang ze meteen op in uitzetcentrum waarbij ze op het terrein moeten blijven. Wangedrag = gevangenis tot uitzetting naar thuisland.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 16:33

chanicha schreef:
Van mij hoeft het ook geen hotel te zijn hoor, willen ze nooit meer weg en de detentie is voor hun luxer dan waar ze nu leven.

Lees je eigen tekst eens even opnieuw door en laat eens tot je doordringen wat je daar eigenlijk zegt :)*

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 16:35

Ik vind dat een aantal mensen die daar zitten, alle rechten verspeeld hebben.. maar dat is een heel andere discussie waar ook nooit uitgekomen gaat worden ..

Gelijke behandeling oké, maar wanneer het mensen betreft die eigenlijk ergens anders wonen, kan je die natuurlijk terugsturen (hoe dat zit met wanneer ze geen papieren meer hebben weet ik niet, maar daar kan vast iemand wel wat voor bedenken). Ik zeg niet hoe dat moet, want dat weet ik ook niet maar ik snap heel goed dat wanneer je daar woont / langs reist dat t je op zich niet heel veel uitmaakt hoe ze t fixen. ..

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 16:35

tamary schreef:
Maar als hun aanvraag is afgewezen, waarom mogen ze dan loslopen terwijl al duidelijk is dat ze niet zonder hulp zullen vertrekken? Vang ze meteen op in uitzetcentrum waarbij ze op het terrein moeten blijven. Wangedrag = gevangenis tot uitzetting naar thuisland.

Nogmaals, mensen krijgen voor wangedrag hetzelfde strafrecht toegepast als een Nederlander die wangedrag vertoont.
Vreemdelingen gaan in vreemdelingen bewaring en worden uitgezet tenzij dat niet kan.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 16:48

Cer schreef:
Ik vind dat een aantal mensen die daar zitten, alle rechten verspeeld hebben.. maar dat is een heel andere discussie waar ook nooit uitgekomen gaat worden ..

Gelijke behandeling oké, maar wanneer het mensen betreft die eigenlijk ergens anders wonen, kan je die natuurlijk terugsturen (hoe dat zit met wanneer ze geen papieren meer hebben weet ik niet, maar daar kan vast iemand wel wat voor bedenken). Ik zeg niet hoe dat moet, want dat weet ik ook niet maar ik snap heel goed dat wanneer je daar woont / langs reist dat t je op zich niet heel veel uitmaakt hoe ze t fixen. ..

Nu wordt in dit topic eindeloos gediscussieerd over een groepje (mogelijk) illegalen (want niemand weet eigenlijk precies over wie ze het hebben> alles op basis van veronderstellingen) die overlast veroorzaken (niet alle illegalen doen dat)
Volgens mij moet je dan de titel van dit topic veranderen om te voorkomen dat er, wat nu continu gebeurt, een heleboel mensen over één kan worden geschoren.

Ga met de IND praten over het uitzetbeleid of doe vrijwilligerswerk voor vluchtelingenwerk als je daadwerkelijk iets wil bijdragen in plaats van bevolkingsgroepen te stigmatiseren en asielzoekers in een kwaad daglicht te zetten.
De IND doet er alles aan om zoveel mogelijk mensen uit te zetten, daar hoef je niet bang voor te zijn. Zelfs als dat voor die mensen gevaarlijk is. Bijvoorbeeld Somaliërs.
Dan zeggen ze: zoek naar een gedeelte van Somalië waar het relatief rustig is, en ga daar dan wonen.
En ook mensen die hier als minderjarig kind met hun ouders zijn gekomen, en op de kaart nauwelijks weten waar hun geboorteland ligt. Die moeten gewoon terug, ook zonder die ouders die inmiddels niet meer leven of anderszins niet meer in beeld zijn.
Dus ik begrijp niet zo goed waarom er maar gezeurd blijft worden dat het asielbeleid hier niet streng genoeg is.
En dan denegrerend roepen "dream on..." Serieus? In welke realiteit leven jullie zelf nou eigenlijk!?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 17:11

Ik wist dat jij weer tevoorschijn zou komen met je discriminatie :j
Ik zou zeggen ga jij eens een maand ‘s avonds over het Stationsplein lopen want er zijn namelijk vrouwen èn mannen die dat wel moeten.
Verder ga ik er niet niet op in.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 17:16

Nikass schreef:
tamary schreef:

Nogmaals, mensen krijgen voor wangedrag hetzelfde strafrecht toegepast als een Nederlander die wangedrag vertoont.
Vreemdelingen gaan in vreemdelingen bewaring en worden uitgezet tenzij dat niet kan.

Om vervolgens de illegaliteit in te verdwijnen en of overlast te veroorzaken of uitgebuit worden ergens wegens onzichtbaar voor de wet en niet terug willen. Dus waarom mogen ze loslopen als ze niet mogen blijven? Ze zijn dan enkel linksom of rechtsom voeding voor criminaliteit. Wordt niemand beter van, dus waarom dat opgeven?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 17:44

Tamary je mag iemand niet zomaar vrijheidsstraf opleggen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 17:47

Nikass schreef:
Tamary je mag iemand niet zomaar vrijheidsstraf opleggen.

Illegaal in Nederland zijn is strafbaar, toch?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 17:58

Misschien een ander topic openen met: hoe om te gaan met illegalen?
De hele discussie heeft amper nog wat te maken met het integreren en plaatseb van erkende vluchtelingen inmiddels.
Ik heb overigens genoeg ervaring met achterna lopen, bedreigen, intimideren en drugs proberen opdringen trouwens. Dat gedrag wordt al 20 jaar door de vingers gezien gewoon midden op stations in de grote steden. Het mag niet verbazen dat het op den duur onhoudtbaar wordt als je eerst als politie/overheid tientallen jaren doet of dat normaal is.
Van mij mag daar ontzettend veel harder tegen opgetreden worden, onafhankelijk van herkomst en oogkleur. De keren dat ik ook echt fysiek lastiggevallen of klemgezet ben was dat trouwens oerhollands blond volk.
Illegalen hebben wat mij betreft ook niets vrij op straat te zoeken, het heet niet voor niet illegaal.

Maar de vluchteling die wel op zoek ik naar veiligheid en nieuwe kansen (en dat is nog altijd de meerderheid) kan daar niets aan doen en heeft daar evenveel last van als er mensen aggressief gedrag vertonen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 18:09

Nja,
Mensen over 1 kan scheren.. je houdt t niet tegen hè … :Y)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 18:15

chanicha schreef:
Ik wist dat jij weer tevoorschijn zou komen met je discriminatie :j
Ik zou zeggen ga jij eens een maand ‘s avonds over het Stationsplein lopen want er zijn namelijk vrouwen èn mannen die dat wel moeten.
Verder ga ik er niet niet op in.

Ik weet niet waarom jij veronderstelt dat ik nooit ergens kom?
En ik weet ook niet waaruit jij concludeert dat ik blijkbaar zou vinden dat overlast niet aangepakt zou moeten worden? Want dat vind ik wel. Maar je moet niet alles afschuiven op bepaalde bevolkingsgroepen. Alsof Nederlanders niet vertegenwoordigd zijn in de criminaliteit.
En zoals ik zei: begin dan een topic ", hoe om te gaan met illegaliteit" "of wat te doen tegen overlast van illegalen" en verdiep je dan in die materie in plaats van in een topic over asielzoekers continu anekdotes over crimineel gedrag aan te halen. Alsof asielzoekers gelijk staat aan overlast. Dat is stigmatiserend en haatzaaien.

Tamary: nee, illegaal zijn is niet strafbaar.
Iemand moet dan eerst ongewenst verklaard worden. En daar zijn ook weer voorwaarden en procedures aan verbonden.

Sizzle: inderdaad. Thanks.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 19:11

Het onderwerp is toch “asielzoekers” en de problematiek daaromtrent?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-22 19:14

Men zou het op zn minst enorm onaantrekkelijk kunnen laten zijn voor de groep die zich zo misdragen.
Onaantrekkelijk om uberhoupt deze kant op te komen.

Van mij mogen deze mensen ook ergens binnen gehouden worden met hoog hek er omheen tot ze het land uit kunnen worden gezet.

En of ik nu een racist genoemd ga worden, ach dat zal dan maar.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 20:07

Nikass schreef:
chanicha schreef:

Lees je eigen tekst eens even opnieuw door en laat eens tot je doordringen wat je daar eigenlijk zegt :)*

Ach ja, wie de schoen past..... In deze discussies heb je naar mijn idee twee hoofd richtingen: de de upgraders en de downgraders van de huidige situatie.
Eigenlijk net als in de Tweede Kamer het geval is.
Gelukkig zijn er ook nog wel de nuchtere rustige genuanceerde mensen, maar die worden vaak door de up- of door de downgrade groep in de hoek gezet.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 20:41

Jouw theorie volg ik niet, maar jij begrijpt helemaal niet wat ik met die opmerking wil zeggen :n

Edit: misschien kun je uitleggen wanneer iemand "upgrader", "downgrader" of "nuchter genuanceerd" is.
Ik schrijf uit ervaring en natuurlijk uit persoonlijke visie. Maar ik kom in mijn werk geregeld in aanraking met asielzoekers, illegalen, verdachten en daders.
En ik loop ook over stations..
Dus mijn opmerkingen zijn wel onderbouwd.
In tegenstelling tot veel geroeptoeter hier.