Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:In het asielzoekerscentrum wonen 1500 mensen. Een groep van honderd tot 150 mensen veroorzaakt overlast. Zij komen voornamelijk uit veilige landen in Noord-Afrika zoals Marokko, Algerije en Tunesië. Het dorp Maarheeze heeft al jaren last van deze 'veiligelanders'. Sommige bewoners voelen zich niet veilig op straat en bij het station in Maarheeze. Het azc kwam eerder dit jaar al negatief in het nieuws vanwege een aantal steekpartijen.
Cer schreef:“Gsm is verboden”…. In theorie wellicht ..In praktijk kunnen er soms hele kartels aangestuurd worden vanuit t gevang ..
tamary schreef:Maar als hun aanvraag is afgewezen, waarom mogen ze dan loslopen terwijl al duidelijk is dat ze niet zonder hulp zullen vertrekken? Vang ze meteen op in uitzetcentrum waarbij ze op het terrein moeten blijven. Wangedrag = gevangenis tot uitzetting naar thuisland.
Cer schreef:Ik vind dat een aantal mensen die daar zitten, alle rechten verspeeld hebben.. maar dat is een heel andere discussie waar ook nooit uitgekomen gaat worden ..
Gelijke behandeling oké, maar wanneer het mensen betreft die eigenlijk ergens anders wonen, kan je die natuurlijk terugsturen (hoe dat zit met wanneer ze geen papieren meer hebben weet ik niet, maar daar kan vast iemand wel wat voor bedenken). Ik zeg niet hoe dat moet, want dat weet ik ook niet maar ik snap heel goed dat wanneer je daar woont / langs reist dat t je op zich niet heel veel uitmaakt hoe ze t fixen. ..
Nikass schreef:tamary schreef:Maar als hun aanvraag is afgewezen, waarom mogen ze dan loslopen terwijl al duidelijk is dat ze niet zonder hulp zullen vertrekken? Vang ze meteen op in uitzetcentrum waarbij ze op het terrein moeten blijven. Wangedrag = gevangenis tot uitzetting naar thuisland.
Nogmaals, mensen krijgen voor wangedrag hetzelfde strafrecht toegepast als een Nederlander die wangedrag vertoont.
Vreemdelingen gaan in vreemdelingen bewaring en worden uitgezet tenzij dat niet kan.
chanicha schreef:Ik wist dat jij weer tevoorschijn zou komen met je discriminatie![]()
Ik zou zeggen ga jij eens een maand ‘s avonds over het Stationsplein lopen want er zijn namelijk vrouwen èn mannen die dat wel moeten.
Verder ga ik er niet niet op in.
Nikass schreef:chanicha schreef:Van mij hoeft het ook geen hotel te zijn hoor, willen ze nooit meer weg en de detentie is voor hun luxer dan waar ze nu leven.
Lees je eigen tekst eens even opnieuw door en laat eens tot je doordringen wat je daar eigenlijk zegt