Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elnienjo schreef:Je probeert het wel erg te downplayen. Het zijn wel mensen die vanuit die club (en zelfs 'n politiek partijtje) hun kudde schapen toespreken en ophitsen.
Waarom was er ooit ophef over het minderminderminder van Wilders? Die werd zo ongeveer afgemaakt. En deze engerds krijgen gewoon een podium?
ravellie schreef:elnienjo schreef:Je probeert het wel erg te downplayen. Het zijn wel mensen die vanuit die club (en zelfs 'n politiek partijtje) hun kudde schapen toespreken en ophitsen.
Waarom was er ooit ophef over het minderminderminder van Wilders? Die werd zo ongeveer afgemaakt. En deze engerds krijgen gewoon een podium?
Ik blijf het positief vinden dat je zo voor je mening, land en cultuur opkomt
Maar besef dat je hier in dit topic vooral in een links kamp komt, die deze demonstraties verheerlijken, net als het afbreken van de tradities en cultuur van Nederland.
Dat is allang de reden dat ik alleen mijn mening geef en er inhoudelijk niet eens meer op in ga.
Kan mijn energie wel beter gebruiken, namelijk door nog steeds de schouders er onder zetten in de zorg, waar bij ons overigens nu twee bezoekers per keer mogen komen.
Maar ga vooral door met al die demonstraties.....
Dit topic word overigens door meer mensen gelezen dan dat er posten.
Tot mijn verbazing kreeg ik zelf enkele PB berichten van mensen die eigenlijk niet durven te zeggen wat hun mening is, puur door de negatieve sfeer binnen dit topic.
Eigenlijk best triest, dat dat dus al gaande is binnen een forum als Bokt.
Laat staan wat veel Nederlanders denken, en misschien ook niet meer durven te zeggen.
Bang om weggezet te worden als extreem rechts.
mysa schreef:Ik snap het niet: je hoeft niet links te zijn om begrip te hebben voor de BLM-beweging.
En uit dat begrip volgt zeker niet logischerwijs dat cultuur en tradities maar afgebroken moeten worden. (Al identificeer ik me zelf niet zo met cultuur en tradities, ik snap dat dat niet voor iedereen geldt).
Het gaat er meer om wat je als aanval op je cultuur beschouwt. Is dat standbeeld van een zeeheld op een prominente plek nou werkelijk een onvervreemdbaar stukje van jouzelf?
Tot slote zie ik niet veel negativiteit. Maar harde reacties lokken een hard weerwoord uit, dat is altijd zo in discussies.
mysa schreef:Ik snap het niet: je hoeft niet links te zijn om begrip te hebben voor de BLM-beweging.
En uit dat begrip volgt zeker niet logischerwijs dat cultuur en tradities maar afgebroken moeten worden. (Al identificeer ik me zelf niet zo met cultuur en tradities, ik snap dat dat niet voor iedereen geldt).
Het gaat er meer om wat je als aanval op je cultuur beschouwt. Is dat standbeeld van een zeeheld op een prominente plek nou werkelijk een onvervreemdbaar stukje van jouzelf?
Tot slote zie ik niet veel negativiteit. Maar harde reacties lokken een hard weerwoord uit, dat is altijd zo in discussies.
Lynnepinny schreef:mysa schreef:Ik snap het niet: je hoeft niet links te zijn om begrip te hebben voor de BLM-beweging.
Ben ik het mee eens. Sinds wanneer moet je links zijn BLM te ondersteunen? Is hetzelfde idee als dat je persé links moet zijn om je zorgen te maken over klimaatverandering. Er moet écht verandering komen in die mentaliteit![]()
En ik zie ook niet zoveel negativiteit, maar als ik het zie is het altijd vanuit de kant die zegt dat Nederland kapot gaat en onze cultuur wordt afgepakt. Er wordt hier zoveel over geklaagd, maar ik zie gewoon echt geen bedreiging. Ik weet wel andere zaken die een bedreiging zijn, maar die zijn niet relevant voor dit topic.
En jammer dat mensen niet durven te reageren, het is niet alsof er agressief wordt gereageerd oid? Ik vind het er hier redelijk netjes aan toe gaan. Maar dat bepaalde reacties soms worden uitgelokt vind ik niet heel gek als je ziet wat voor berichten hier soms worden geplaatst, allemachtig.
Afdwingen om je gelijk te krijgen zie ik hier trouwens niet gebeuren.
Rinske schreef:Maar ik heb nog helemaal geen concrete bewijzen gezien voor "dat gevoel dat "ze" (wie dat ook mogen zijn) de Nederlandse cultuur willen vernietigen". Zijn dat zwarte mensen? Moslims? Ben ik dat die een fijn land wil voor alle mensen samen? Terwijl er wel concrete bewijzen zijn voor institutioneel racisme en die worden dan weggewuifd?
ravellie schreef:Maar besef dat je hier in dit topic vooral in een links kamp komt, die deze demonstraties verheerlijken, net als het afbreken van de tradities en cultuur van Nederland.
Dat is allang de reden dat ik alleen mijn mening geef en er inhoudelijk niet eens meer op in ga.
Janneke2 schreef:ravellie schreef:Maar besef dat je hier in dit topic vooral in een links kamp komt, die deze demonstraties verheerlijken, net als het afbreken van de tradities en cultuur van Nederland.
Dat is jammer, want dat is wel de kern van een discussie.
Het Nederland waar ik van houd, heeft oeroude 'polder'wortels: we overleggen met elkaar en er zijn wel bazen enzo, maar geen absolute macht.
Graaf Floris en 5e heette de 'Kerelen Gods', niet omdat hij absolute godgevevenmmacht zou hebben, hij was "een gouden goser", die uitgebreid overlegde en doorgaans populair was.
En het Nederland waar ik van houd heeft een oeroude traditie van het uitnodigen van tegenspekers, van het publiceren van gedachtegoed waarvoor je elders gewoon op de brandstapel kwam.
(Die hadden ze in het buitenland, maar Descartes, Erasmus, Moore en vele anderen konden schrijven en publiceren zonder angst voor dit soort van consequenties.)
Dus ik snap het ook niet echt, 'het linkse kamp dat tradities afbreekt als het gaat om anti racisme, of nare, discriminerende uitspraken van Wilders.'
enzino schreef:Karl66 schreef:Ik zie mezelf als een centrumdemocraat.
[ [url=m/HuPpGz.png]Afbeelding[/url] ]
(sorry, grapje moet kunnen soms)
Askja schreef:Dat sommige mensen gaan steigeren als niet alles in Jip en Janneke taal wordt geformuleerd (ingewikkelde woorden gebruiken en zaken in een historische context plaatsen is 'arrogant')