Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:06

Media oogt zoveel mogelijk objectief te zijn, maar als we daar objectief naar gaan kijken (in hoeverre we dat kunnen doen vanuit ons eigen objectiek (zie je het euvel dat hier al ontstaat? :D ) kunnen zij dat nooit voor die volle 100%. Immers bestaat de media uit ‘mensen’ en die mensen hebben een mening en die mensen worden ook betaald dus zenden ze ten eerste nieuws uit waarvan zij vermoeden dat dat de mensen interesseert (en als je een gemiddelde Nederlandse samenlevingsdoelgroep hebt … richt je je daarop), want dat levert kijkers en dus geld op en vervolgens zit er hoe dan ook een soort filterbril op met wat wel en wat niet en in welke volgorde. Daarom heb je in Nederland nog voorpaginanieuws over de seksuele geaardheid van een minister en zit je soms hele avonden naar een reporter te kijken die op plaats ‘delict’ niks anders meldt dan dat ie nog niks te melden heeft. Of zoals laatst in de VS dat bij de aanslag op het vliegtuig van Rusland dat iemand ging vertellen hoe een vliegtuig in elkaar steekt.. incl schaalmodel… :roll: ) Nieuws is tegenwoordig snel en je moet sneller (of anders) zijn dan je collega’s. Dus dan krijg je wel eens dom geneuzel (en missers wat mensen helemaal niet interesseert).

Echter gaat dat imo dan weer niet op voor het nieuws over op straat slapen. Het item werd gebracht als volgt het kabinet overweegt/ in de plannen van het kabinet (iig het kabinet werd genoemd) dat alleen gekomen vluchtelingen mannen met wat geld en wat spullen zelf voor een slaapplek moeten gaan zorgen als de nood zo hoog is dat er geen bedden meer zijn. Vervolgens wordt een VVD’er (ik dacht halmstra of hoe die vent heet) en PVDA’er Samson (die datzelfde kabinet vertegenwoordigen…) in beeld gebracht en die zeggen nee dat is geen goed idee, daar komen alleen maar meer problemen van.. Euh…? Waarom wordt het dan naar buiten gebracht.. En dat doen ze dus soms expres.. Gewoon even peilen.. Of ze brengen ‘nieuws’ naar buiten op een dag waarbij er ander groter nieuws in de spotlight staat.

En dat is niet nieuw.. Dat laatste gebeurt al jaren. Stukje democratische propaganda :)) . Dat eerste wbt de media is ook niet echt nieuw, maar we zijn met zn allen een stuk mondiger geworden en nieuws komt van zoveel kanalen af (buiten het feit dat er ook een hoop blubbersites en onzin’reporters’ tussen zitten) dat je met wat zoekwerk al heel veel tegenkomt dat media niet meldt, al dan niet bewust. Media moet ook wel een schifting maken, want een half uur nieuws is lang zat. Niemand gaat 3 uur naar het nieuws kijken, dat doe je alleen bij nieuwsitems waar men dieper op een kwestie in gaat (denk aan Nieuwsuur en brandpunt e.d.)

Anyway lichtjes off-topic zo. :')

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:25

Eulogy schreef:
Dat is overigens allemaal net zo goed discriminatie hé :) Geen racisme, maar wel discriminatie.

Hoe je het ook noemen wilt. De gevolgen voor degene die het overkomt zijn hetzelfde. Geeft echter geen vrijbrief om te radicaliseren of in de misdaad te gaan.

Eulogy

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:26

Dat zegt ook niemand.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:31

Teddy321 schreef:
Wat mij opvalt, is dat de politici enorm beginnen te kantelen richting de mening van de bevolking. Hoorde gisteravond Halbe Zijlstra roepen dat Nederland toch echt wel vol is. Gaan we daarom alleenstaande mannen op straat laten slapen? Nou...ze krijgen nog wel een zakcentje mee! Wauwww......wat een godspe, de winter komt eraan meneer Zijlstra! Indien dit uw oplossing is ga ik vrezen.

Is dat de mening van het volk dan?
Ik denk dat ze op straat nog meer schade aanrichten dan in een opvang.
Bovendien denk ik dat er genoeg ronselaars staan te springen om er een paar in huis te halen.
En dat is zeker iets wat niemand moet willen.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:36

Loretta schreef:
Teddy321 schreef:
Wat mij opvalt, is dat de politici enorm beginnen te kantelen richting de mening van de bevolking. Hoorde gisteravond Halbe Zijlstra roepen dat Nederland toch echt wel vol is. Gaan we daarom alleenstaande mannen op straat laten slapen? Nou...ze krijgen nog wel een zakcentje mee! Wauwww......wat een godspe, de winter komt eraan meneer Zijlstra! Indien dit uw oplossing is ga ik vrezen.

Is dat de mening van het volk dan?
Ik denk dat ze op straat nog meer schade aanrichten dan in een opvang.
Bovendien denk ik dat er genoeg ronselaars staan te springen om er een paar in huis te halen.
En dat is zeker iets wat niemand moet willen.

De mening van het volk is dat NL vol is , dat is hetgeen wat steeds naar voren wordt gebracht ja.
Trouwens, de overgrote meerderheid is gevlucht voor IS, dus of die zich zo snel laten ronselen, denk ut niet.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:39

Dat is helemaal niet de mening van 'het volk'. Het volk heeft meerdere meningen. Dan zou het gaan om de meerderheid die dat vindt en daar ben ik nog niet zo zeker van. Volgens mij was de laatste peiling (die ik gezien heb, maar is al weer wat maandjes terug) dat het aantal wel opliep, maar zeker niet 50 of meer dan 50%. maar goed misschien zijn er inmiddels nieuwe peilingen geweest?

edit: http://www.ad.nl/ad/nl/37401/Aanslagen- ... g-IS.dhtml

Ik vind de uitspraak van Samson wel een rare :o?

Citaat:
Diederik Samsom spreekt over meer veiligheid in de wijk. De wijkagent speelt daar volgens hem een belangrijke rol in. ,,De radicalisering van jongeren gaat in enkele maanden van 0 tot 100 procent", aldus de fractievoorzitter.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:58

Teddy321 schreef:
De mening van het volk is dat NL vol is , dat is hetgeen wat steeds naar voren wordt gebracht ja.
Trouwens, de overgrote meerderheid is gevlucht voor IS, dus of die zich zo snel laten ronselen, denk ut niet.

De maatschappij is inderdaad harder geworden. Uitspraken die vroeger ondenkbaar waren voor gewone politieke partijen zijn nu uitspraken die je dagelijks in de media hoort.

Het is misschien een klein beetje voor mijn tijd om het echt bewust meegemaakt te hebben. Maar het is best wel grappig om filmpjes op te zoeken waarin Hans Janmaat uitspraken deed die toen als zwaar extreem rechts gezien werden. En nu bijna dezelfde uitspraken van een partij als de VVD te horen.

De maatschappij is harder geworden. Maar het is ook bijna onmogelijk om de wereld nog met een jaren 90 bril op te zien.
Het is soms best heel leuk om eens oude nieuwsberichten en oude krantenartikelen naast de huidige tijd te leggen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:01

Janmaat was gewoon lomp en brut, maar vooral dom qua uitspraken.. Hij wist het gewoon niet goed te brengen, dat was zijn grootste 'probleem' . En iedere tijd zijn eigen tijd. Janmaat had nu zeker een stuk meer stemmen gehad, ik weet niet of je daar nu zo blij mee moet doen, want imo blijft het (voor toen en nu ook nog wel) een onbehouwen stuk vreten. :P (Overigens vraag ik mij af of HJ nu echt als zwaar extreem rechts gezien werd. Hmm ja voor toen misschien wel ja. := )

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:08

Sammie schreef:
Janmaat was gewoon lomp en brut, maar vooral dom qua uitspraken.. Hij wist het gewoon niet goed te brengen, dat was zijn grootste 'probleem' . En iedere tijd zijn eigen tijd. Janmaat had nu zeker een stuk meer stemmen gehad, ik weet niet of je daar nu zo blij mee moet doen, want imo blijft het (voor toen) een onbehouden stuk vreten. :P (Overigens vraag ik mij af of HJ ny echt als zwaar extreem rechts gezien werd.)

Hij had in ieder geval niet veel zetels. Een echte splinterpartij.
De PVV is vele malen groter. en wilders is nu ook niet echt een man die alles op een tactvolle manoier kan zeggen.
wat ik wel zie aan die oude beelden is dat Janmaat Charisma miste en sloom overkwam. Maar eigenlijk vind ik dat alle TV beelden uit die tijd behoorlijk traag en langzaam overkomen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:19

Whahahaha Dan moet je eens de informatievideo op YouTube zoeken over wat te doen bij een atoombomaanval. :')zw/w met zo'n polygoonstemmetje.

Ik durf het haast niet te zeggen, maar je bent verwend :')

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:55

Die zwart wit films heb ik ook veel van gezien.

De ontwikkeling van de techniek van het eerste begin tot wat we nu hebben en wat er nog komen gaat vind ik ook altijd zeer interessant. Zo is er een filmpje van begin 1900 waarin mensen in paniek de bioscoopzaal uit renden omdat er een trein op hun af kwam via het witte doek.
En nu komt binnenkort de oculus rift uit.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 16:04

Sammie schreef:
Janmaat was gewoon lomp en brut, maar vooral dom qua uitspraken.. Hij wist het gewoon niet goed te brengen, dat was zijn grootste 'probleem' . En iedere tijd zijn eigen tijd. Janmaat had nu zeker een stuk meer stemmen gehad, ik weet niet of je daar nu zo blij mee moet doen, want imo blijft het (voor toen en nu ook nog wel) een onbehouwen stuk vreten. :P (Overigens vraag ik mij af of HJ nu echt als zwaar extreem rechts gezien werd. Hmm ja voor toen misschien wel ja. := )

Dat is het probleem van Wilders ook. Al denk ik wel dat dit deels komt omdat niemand in de politiek ze serieus neemt. Ze gaan dan steeds harder schreeuwen

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:52

Het zal wel erg zuur zijn als we aanslagen krijgen door ISgangers in Nederland..
Overigens vind ik Rutten een tergende zwakke kwal.

We moeten maar vooral flink veel feest gaan vieren dit weekend, terwijl buitenlandse steden hun beveiliging hebben opgeschroeft, gaat Rutten zijn omderdanen vooral vragen zoveel mogelijk in het uitgaansleven dit weekend te gaan zijn...we zijn veilig...ja vast....amper een week verder, nog heel wat lui op te pakken met wapen tuig...maar vooral lekker en masse uitgaan.

Een beetje terughoudendheid de eerst korte periode lijkt mij wat meer gepast...

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:00

Rutten is een struisvogel. We zijn helemaal niet veilig. IS zit allang ook in Nederland. Die zijn gewoon binnengekomen net de vluchtelingen. En het duurt ook tig maanden om die na te trekken. Maar owee als er hier wat gebeurd. Dan breekt echt de p. uit. Dan is de gemiddeld Nederlander niet meer zo verdraagzaam en dan zal iedereen over een kam geschoren worden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:12

Tcm62 schreef:
Het zal wel erg zuur zijn als we aanslagen krijgen door ISgangers in Nederland..
Overigens vind ik Rutten een tergende zwakke kwal.

We moeten maar vooral flink veel feest gaan vieren dit weekend, terwijl buitenlandse steden hun beveiliging hebben opgeschroeft, gaat Rutten zijn omderdanen vooral vragen zoveel mogelijk in het uitgaansleven dit weekend te gaan zijn...we zijn veilig...ja vast....amper een week verder, nog heel wat lui op te pakken met wapen tuig...maar vooral lekker en masse uitgaan.

Een beetje terughoudendheid de eerst korte periode lijkt mij wat meer gepast...

Dat zeiden ze in de oorlog ook,mensen ga maar gerust slapen,jullie zijn veilig.En die nacht vielen de bommen.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 23:43

De 2e wo, we zijn soeverein en duitsland zou niet binnenvallen...ze liepen gewoon binnen... :7

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 23:47

damian23 schreef:
Rutten is een struisvogel. We zijn helemaal niet veilig. IS zit allang ook in Nederland.

Die waren er al lang, ook voor de grote vluchtelingenstroom...

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 00:01

Er zijn er bij gekomen en dat mag nu eens niet onderkent worden....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 00:03

Onderkent of ontkent? Iets onderkennen betekent iets inzien. Ik raak volledig in de war hier.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:26

Ach wat sneu toch :(:) , tja waar mensen zich druk om kunnen maken is nogal divers....

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:31

Blue_Eyes schreef:
damian23 schreef:
Rutten is een struisvogel. We zijn helemaal niet veilig. IS zit allang ook in Nederland.

Die waren er al lang, ook voor de grote vluchtelingenstroom...

Uiteraard.
Maar genoeg mensen die plannen hebben om een kwetsbare groep te radicaliseren, hebben mooi en zonder paspoort met dit hele effect kunnen mee liften >;)

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:32

Oh nee, wacht Nederland bedenkt zich nu dat het toch niet zo handig is dat er zoveel mensen zonder paspoort door Europa en NL trekken....... :o :o ...koekkoek......

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:36

Er is al maanden eerder melding gemaakt vanuit de asielzoekers centra dat er ISers tussen ziten, dat horen ze aan het gebed......maar daar is niets mee gedaan.

Juist met gebed weet je met welke stroming binnen de Islam je hebt te maken..maar de mensen die daar werken hebben natuurlijk geen idee....de asielsoekers kunnen geen kant op dus zeggen niets...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:41

Spreek je jezelf nu niet tegen?

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 11:41

Voorbeeld van radicalisering op grote ( kwetsbare) groep.....

Dus het is EN EN

Ja natuurlijk waren er al verknipte figuren in NL.
En daar zijn er nu nog een stel via meerdere wegen bijgekomen.
En die kunnen zich helemaal richten op o.a grote groepen mensen die Europa/NL binnenkomen.

En trouwens, het is ook allang aan de gang in bestaande wijken.
Voorbeeld daarvan heb ik van een moslim hier uit de buurt, ondernemer, oogt gewoon als een hardwerkende man.
Maar geeft wel aan dat er in zijn buurt ( buurt hier waar veel Multi culti woont) negatieve geluiden opgaan en stemming makerij pro IS.

Dus het richt zich tegen niet alleen op vluchtelingen.

Een heel eng iets, en hoe ga je zoiets bestrijden?.

Als je de wereldkaart bekijkt en de brandhaarden tot aan Afrika ziet.
Het rukt alleen maar op....