Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:48

SAKKIA schreef:
Ja maar ja wat denk je wat er gebeurd als er ineens militair ingegrepen gaat worden. De separisten zullen zich met hand en tand verdedigen. Letterlijk over de lijken gaan. Ik denk ook niet dat dat de oplossing is.
Het is gewoon heel ingewikkeld allemaal.

Meer mensen doden voor deze doden is inderdaad geen oplossing.

Ik zie net een filmpje over de audio van de rebellen. Dat filmpje is door de overheid van Oekraïne geupload na de crash. Echter is het filmpje al vóór de crash opgenomen.

Ik kan het filmpje niet linken omdat het op een website staat met zeer onsmakelijk beeldmateriaal.
Maar zal eens op youtube zoeken gezien de betreffende video geen nare beelden heeft maar slechts een uitleg.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:48

Er is ook iemand omgekomen die hier in het dorp woonde. Dat is dan wel heel dichtbij opeens, wist ik eerst niet.
Gewoon niet te bevatten dat in een paar seconden/minuten het leven zo voorbij kan zijn.
En als je dan gaat dan nog liever met je geliefde of gezin, dan ga je nog samen...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:49

Dat ze dronken en respectloos waren heb ik net ook gehoord op het journaal.
Maar..... iedere berichtgeving vanuit dat gebied is gekleurd. Ook de onderzoekers zullen niet meer onpartijdig in deze situatie staan namelijk. Al is dat ook een aanname van mijn kant :o

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:53

SAKKIA schreef:
Ja maar ja wat denk je wat er gebeurd als er ineens militair ingegrepen gaat worden. De separisten zullen zich met hand en tand verdedigen. Letterlijk over de lijken gaan. Ik denk ook niet dat dat de oplossing is.
Het is gewoon heel ingewikkeld allemaal.

Diegenen die waarschijnlijk dit vliegtuig hebben neergehaald zijn pro russisch dus Poetin heeft hier zeker invloed op, maar dan gaat waarschijnlijk de beerput helemaal open en zal blijken dat de schuld dus bij Rusland ligt en daarom heb ik het idee dat ze echt vertragingstechniek toepassen om alle, naar Poetin wijzende bewijzen weg te werken.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:54

Anoeska27 schreef:
damian23 schreef:
Ik snap ook wel dat dit oorlogsgebied is, maar deze slachtoffers hebben hier niks mee te maken. Ik vind het schandalig dat er daar dronken mensen zo respectloos met de slachtoffers omgaan, hulpverlening en onderzoekers agressief benaderen en de toegang tot het gebied weigeren. Van mij mag de VN militair ingrijpen en de slachtoffers met respect bergen en naar NL brengen. Rutten heeft met klem aan Poetin verzocht NU in te grijpen.

Hoe denk je dat de VN zal omgaan met de lichamen? Ook dan zullen ze op elkaar gestapeld moeten worden om vervoerd te worden. Vergis je ook niet in de lucht die daar nu hangt, dat is ook nog eens een gevaar voor hun gezondheid. En waarom nu weer de aanname dat mensen dronken en respectloos zijn?

Dat is geen aanname maar een feit. Was op 18.00 op het nieuws.

Id ingewikkeld. Ik denk dat de enig die hier echt invloed kan uitoefenen Poetin is.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:54

SAKKIA schreef:
Dat ze dronken en respectloos waren heb ik net ook gehoord op het journaal.
Maar..... iedere berichtgeving vanuit dat gebied is gekleurd. Ook de onderzoekers zullen niet meer onpartijdig in deze situatie staan namelijk. Al is dat ook een aanname van mijn kant :o

Dat ze dronken zijn vind ik niet gek. Volgens OVSE zijn alle duty-free tassen opengemaakt. Flessen drank zijn opgedronken en leeg achtergelaten...

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:55

bigone schreef:
Diegenen die waarschijnlijk dit vliegtuig hebben neergehaald zijn pro russisch

Dat is nog steeds niet zeker.

R12312

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Ik geloof dat ik het ook op een zuipen zou zetten als ik daar zou rondlopen.

pepermunt14

BigOne

R12312 schreef:
bigone schreef:
Diegenen die waarschijnlijk dit vliegtuig hebben neergehaald zijn pro russisch

Dat is nog steeds niet zeker.

Daarom zeg ik ook waarschijnlijk.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:56

Raponsje schreef:
Jolien87 schreef:
Maar het vliegtuig zou in eerste instantie toch ook via een andere route vliegen?

Volgens mij niet hoor. KLM, Lufthasa en Malaysian vlogen alledrie nog op deze route.

Mijn vriend, die piloot is, vloog donderdagochtend tond 8 uur s ochtends vanuit Dehli over exact dezelfde route als de MH17, op dezelfde hoogte en dit was gewoon toegestaan.

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:56

ALS ik op twitter kijk..
Er is nog niet eens zeker wie het gedaan heeft/hebben, en de pro-russen worden volledig zwartgemaakt, Toch sneu.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:57

R12312 schreef:
Ik geloof dat ik het ook op een zuipen zou zetten als ik daar zou rondlopen.

Ik zou het niet eens over mijn hart kunnen verkrijgen om aan persoonlijke spullen te zitten van mensen die een paar meter verder levenloos in het veld liggen..

Furrow

Ze zijn aan beiden kanten zeker een propaganda aan het voeren op de rug van deze slachtoffers.

Maar wat jullie zeggen, ik zou ook dronken willen zijn in die situatie. Deze mensen zijn er ook niet voor getraind.
Laat staan emotionele ondersteuning....

labyrinth

Anoeska27 schreef:
damian23 schreef:
Ik snap ook wel dat dit oorlogsgebied is, maar deze slachtoffers hebben hier niks mee te maken. Ik vind het schandalig dat er daar dronken mensen zo respectloos met de slachtoffers omgaan, hulpverlening en onderzoekers agressief benaderen en de toegang tot het gebied weigeren. Van mij mag de VN militair ingrijpen en de slachtoffers met respect bergen en naar NL brengen. Rutten heeft met klem aan Poetin verzocht NU in te grijpen.

Hoe denk je dat de VN zal omgaan met de lichamen? Ook dan zullen ze op elkaar gestapeld moeten worden om vervoerd te worden. Vergis je ook niet in de lucht die daar nu hangt, dat is ook nog eens een gevaar voor hun gezondheid. En waarom nu weer de aanname dat mensen dronken en respectloos zijn?

Precies, het klinkt heel hard, maar het blijven lichamen van om en nabij de 70 kilo, dat kan je niet heel voorzichtig optillen en weer neerleggen

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:58

Ik denk dat er gewoon duidelijkheid moet komen, er moet éen team komen, éen onderzoek van éen land. In dit geval zou het meeste logische dus Nederland of Maleisië zijn. Politiek moet er een vanuit de EU en Maleisië een flink duidelijk signaal komen dat er een onafhankelijk onderzoek komt en dat bemoeienis van een ander land of team dan dat het onderzoek uitvoert ronduit niet gewenst is. Stuur een paar soldaten mee met het team, er hoeft helemaal niet geschoten te worden... Niemand zal schieten als hij geen schijn van kans heeft en er niks mee opschiet(Het gebied is daarna namelijk weer van hun).
Maar het moet gewoon duidelijk zijn dat we niet met ons laten sollen en dat dit nu even prioriteit nummer een is. Ik denk dat andere oplossingen niet zullen werken: de rebellen luisteren waarschijnlijk niet naar Poetin omdat ze dit stuk al veroverd hebben. Het zou voor hun dus als een verlies voelen om zich terug te trekken. Als wij het duidelijk maken dat we alleen voor het onderzoek komen, daarna weer verrekken maar wel écht met rust gelaten moeten en willen worden, dan denk ik dat er minder gedoe zou zijn geweest dan hoe ze het nu aanpakken. Nu sturen ze een paar mensen in plaatst van een heel team, er wordt geen toezicht gehouden, er is totaal geen controle. Waarom? Omdat er niet of te zwak wordt ingegrepen. De speach van Rutte dat hij kwaad is enzo is wel leuk, maar dat vormt geen duidelijke boodschap voor de rebellen...
Laatst bijgewerkt door Tillie20 op 19-07-14 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:58

Maar ik heb het toch helemaal nergens over Poetin? Ik heb het over militair ingrijpen door de VN, als reacties op iemand die aankaarte dat dit moest gebeuren ;)

Dat Poetin invloed heeft denk ik ook wel, maar toch twijfel ik er ook aan. Ik kan me indenken dat de seperatisten het als een nederlaag zien dat vreemde, en dan ook nog westerse, mensen in "hun" gebied komen. En dan kan Poetin nog zeggen wat ze moeten doen. Maar uiteindelijk zit Poetin in het Kremlin een heel eind van de seperatisten af en ik denk echt niet dat hij er zelf naar toe gaan om ze een tik over hun vingers te geven :n

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:00

Het vorige passagierstoestel, was van een Russische maatschappij, deze werd neergeschoten in oktober 2001. Vliegtuig vloog boven de Krim. Oorzaak oefenraket afgeschoten door Oekraïne.
Laatst bijgewerkt door Nico12 op 19-07-14 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:00

Ik vrees ook dat het van politiek belang is dat de pro russen in de fout zijn.
Dus ik denk ook dat wij de waarheid nooit zullen horen...
Als Oekraïne erachter zit zou het echt een groen licht moment zijn voor Rusland, en dat wil Europa en Amerika sowieso niet.

En als Rusland als boosdoener wordt gezien, is dat net in het voordeel van de situatie om het grote boze Rusland in bedwang te houden.

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:02

Ik zou zeker niet gaan drinken, maar dat is daar sowieso al een andere zaak.
En ik denk inderdaad dat zij geen enkele emotionele steun i.v.v slachtofferhulp of iets dergelijks hebben.

Ik denk dat de separatisten gewoon proberen te helpen!
Het feit dat ze beschuldigd worden van het weghalen van lichamen door Oekraine zegt al heel wat.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:03

xJennifx schreef:
ALS ik op twitter kijk..
Er is nog niet eens zeker wie het gedaan heeft/hebben, en de pro-russen worden volledig zwartgemaakt, Toch sneu.

Wat is daar sneu aan?

Mensen expres dwarszitten, niemand toelaten tot het rampgebied, creditcards en sieraden van slachtoffers af stelen dát is sneu.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:04

Cyella schreef:
Stuur een paar soldaten mee met het team, er hoeft helemaal niet geschoten te worden... Niemand zal schieten als hij geen schijn van kans heeft en er niks mee opschiet(Het gebied is daarna namelijk weer van hun).

Ehm, dat is zeer beslist niet waar. De aanwezigheid van soldaten alleen werkt heel vaak escalerend - het geweld wordt erger, want mensen voelen zich bedreigd.
En wanhopige mensen doen heel veel rare dingen, waaronder schieten op soldaten ook al zijn ze nog zo machteloos.

Dit is niet een gebied waar mensen kalm en rationeel overleggen. En soldaten gaan niet helpen om het zover te krijgen.

Het gevolg? Nog meer geweld, nog meer doden, en ook nog veel meer onschuldige slachtoffers. Niet doen. Laten we alles op alles zetten om dit vreedzaam op te lossen. Het is het niet waard om alleen om een punt te maken nog meer mensen te laten sterven - de mensen die overleden zijn komen niet terug, de kans op herhaling wordt niet minder, het levert alleen maar meer leed op. Dat zou ik verschrikkelijk vinden.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:06

Jolien87 schreef:
Maar het vliegtuig zou in eerste instantie toch ook via een andere route vliegen?

Volgens mij niet hoor. KLM, Lufthasa en Malaysian vlogen alledrie nog op deze route.[/quote]

Mijn vriend, die piloot is, vloog donderdagochtend tond 8 uur s ochtends vanuit Dehli over exact dezelfde route als de MH17, op dezelfde hoogte en dit was gewoon toegestaan.[/quote]

Toegestaan is het inderdaad.
Maar als ik mevrouw KLM was had ik die gok écht niet genomen.

Als er Russen met wapens aan de gang zijn dan kom ik daar écht niet in de buurt. Ook niet 10 kilometer daar boven.

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:06

Raponsje schreef:
xJennifx schreef:
ALS ik op twitter kijk..

Wat is daar sneu aan?

Mensen expres dwarszitten, niemand toelaten tot het rampgebied, creditcards en sieraden van slachtoffers af stelen dát is sneu.

Wie zegt dat dat waar is? Op dit moment gaan er zoveel dingen rond die niet waar zijn..
In filmpjes zie je dat de separatisten kruisjes slaan voor de slachtoffers, en mensen goed te woord staan.

Raponsje

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:09

Er staan tientallen filmpjes op internet van de rebellen waarbij ze heen duidelijk mensen weg sturen en zeggen dat als je niet doet wat ze zeggen ze actie zullen ondernemen.