Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik stem op 12 september op...

VVD
256 (23%)
PvdA
155 (14%)
PVV
195 (18%)
CDA
16 (1%)
SP
131 (12%)
D66
75 (7%)
GroenLinks
41 (3%)
CU
20 (1%)
SGP
7 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (5%)
Piratenpartij
11 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
3 (0%)
Nederland Lokaal
1 (0%)
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
2 (0%)
50Plus
4 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
1 (0%)
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
3 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
3 (0%)
Ik beslis pas in het stemhokje
18 (1%)
Ik stem niet
43 (4%)
Ik stem blanco
16 (1%)
Anders, namelijk...
10 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1068

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 08:20

Ik begrijp echt niet waarom er na de afgelopen periode nog zo massaal op de VVd wordt gestemd. Jammer dat Rutten weer MP wordt. Ik vind het een grote teleurstelling. Gaan we wederom internationaal voor paal staan.

Lauren_

Re: Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 08:23

Zeker als je bedenkt dat de VVD weer moet aankloppen bij de PVV

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 08:24

Waarom staan we internationaal voor paal?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 08:27

Nou, de SGP is hier ook weer de grootste hoor :P (Flakkee)

Hier in het dorp stikt het van de zwarte kousen, maar zijn gelukkig gewoon hele aardige mensen, totaal geen last van terwijl we toch al 3 jaar aan het verbouwen zijn, en dan vooral in het weekend druk bezig zijn dus ook op zondag.

Iedere zwarte kous die dan langs komt wandelen groet gewoon vriendelijk en geen zure gezichten ofzo, men laat elkaar aardig in de waarde hier volgens mij :)

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 08:33

Vera: Omdat hij in Nederland met een ander verhaal komt (dat bereikt ook het buitenland), dan in Europa. Ergens verteld hij het goede verhaal niet en toont hij niet voldoende ruggengraat om voor zijn verhaal te staan. Op het moment dat hij onder druk komt te staan, probeert hij alles weg te lachen en verteld hij de helft niet. Dit optreden is niet alleen onfatsoenlijk richting de Nederlandse kiezer maar laat ook Europa in de kou staan.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 08:42

Grappige interpretatie :+
Maar het is jouw waarheid ... Enne gelukkig is het niet Roemer geworden met zijn steenkolen Engels, dan hadden we pas echt internationaal voor paal gestaan :))

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 08:47

Internationaal is vooral het verlies van Wilders groot nieuws! Die is nu eenmaal bekender dan Rutte. Duitser waren wel blij met Rutte vanwege de goede samenwerking.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 08:52

Precies, kijk maar op de internationale krantensites; Wilders is het nieuws. Goede reclame voor Nederland.
Rutte is IMO een prima ambassadeur voor Nederland, beste die we in jaren hebben gehad.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 08:59

@Vera; omdat...........?

Ik baal van de VVD, echt; mensen met een beperking of in de lagere inkomensgroepen kunnen wel inpakken.
Rutte heeft de afgelopen jaren niks bereikt van nut, de tweede kamer was 1 grote poppenkast steeds.
Schiet mij maar lek, maar ik snap het niet.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:06

Vera schreef:
... Enne gelukkig is het niet Roemer geworden met zijn steenkolen Engels, dan hadden we pas echt internationaal voor paal gestaan :))

Heb je het engels van Merkel gehoord..Nooit gehoord..Die spreekt alleen maar Oost-Duits.
en dan de Fransen..

Citaat:
Praten met dieren is geen gave maar wel een gift.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:10

Ben geen VVD fan, maar na Balkenende vind ik Ruttes' etiquette en verademing.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:16

Vera schreef:
Precies, kijk maar op de internationale krantensites; Wilders is het nieuws. Goede reclame voor Nederland.
Rutte is IMO een prima ambassadeur voor Nederland, beste die we in jaren hebben gehad.

Helemaal eens. Internationaal staan we eindelijk eens een keer niet voor schut met steenkolen Engels of stuntelende premiers.

En ik vind het niet zo vreemd dat de VVD als grootste eruit is gekomen. Mede dankzij de VVD heeft NL het, gezien de omstandigheden, helemaal niet zo slecht gedaan. Makkelijke tijden zullen het wellicht niet worden, maar we hebben hier nog geen Griekse, Ierse of Spaanse praktijken. Mede daarom heb ik voor VVD gestemd, die vond ik het meest realistisch in hun plannen om NL door de komende tijden heen te loodsen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:16

Rutte is een leugenaar en dat is voor mij al DE reden om geen VVD te stemmen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:20

Lante schreef:
@Vera; omdat...........?

Ik baal van de VVD, echt; mensen met een beperking of in de lagere inkomensgroepen kunnen wel inpakken.
Rutte heeft de afgelopen jaren niks bereikt van nut, de tweede kamer was 1 grote poppenkast steeds.

idd zo denk ik er ook over...
en zo worden we alleen maar nog meer getroffen in onze eigen portemonnee want tjah nu kunnen we er niet meer omheen dat eigen risico ff omhoog gaat en de wegen belasting en de verzekeringen gaan omhoog de benzine prijs word 2 euro en hoger..
maar de lonen die blijven t zelfde...ik vraag me af waar veel mensen t straks nog van moeten gaan betalen..
ook de ov willen ze verhogen enzo
studie financiering word stop gezet dus ouders mogen dat op gaan hikken om hun kids naar school te doen dus wat krijg je vanaf 16 gaat men werken ipv naar school omdat men t niet kan betalen.
en dan krijg je dus dat je tot je 18de naar school moet dus dan krijg je boetes voor t feit dat je kind niet naar school gaat omdat je geen dure schoolboeken enzo kan betalen.

ik kan echt er met mijn pet niet bij dat men weer op rutte gestemd heb de nederlanders denken echt met oogkleppen op rutte heeft alles aan elkaar gelogen :( en als mensen straks gaan zeiken omdat ze t zo slecht hebben denk ik van had je maar geen vvd moeten stemmen

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:25

Lante schreef:
@Vera; omdat...........?

Volgens mij wordt daarbij vergeten dat ze moeten samen werken en dus water bij de wijn moeten doen. Zeker in combinatie met een veel socialere PvdA die opkomen voor mensen met een beperking en een inkomensafhankelijke verdeling.

Daarnaast snap ik echt niet dat iedereen zo negatief is over Rutte (en nee ik heb geen VVD gestemd). In mijn ogen was het een hele zware tijd, midden in de crisis. En nee we zijn er nog niet uit, maar we krabbelen langzaam weer uit het dal.
En ja er zijn dingen mis gegaan, maar dat is niet alleen aan Rutte te wijten.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:29

Berdien schreef:
Vera schreef:

Helemaal eens. Internationaal staan we eindelijk eens een keer niet voor schut met steenkolen Engels of stuntelende premiers.

En ik vind het niet zo vreemd dat de VVD als grootste eruit is gekomen. Mede dankzij de VVD heeft NL het, gezien de omstandigheden, helemaal niet zo slecht gedaan. Makkelijke tijden zullen het wellicht niet worden, maar we hebben hier nog geen Griekse, Ierse of Spaanse praktijken. Mede daarom heb ik voor VVD gestemd, die vond ik het meest realistisch in hun plannen om NL door de komende tijden heen te loodsen.

Dat heeft niks te maken met de VVD dat we nog niet failliet zijn, dat heeft er mee te maken dat de gulden een sterke munt was en we binnen Europa 1 van de rijkste landen waren in tegenstelling tot de landen die jij net noemt, maar let op; dankzij de VVD gaan ook wij die kant op: de rijken worden rijker en de mensen met weinig hebben straks niks meer, gefeliciteerd ....

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:34

ceasario schreef:
Vera schreef:
... Enne gelukkig is het niet Roemer geworden met zijn steenkolen Engels, dan hadden we pas echt internationaal voor paal gestaan :))

Heb je het engels van Merkel gehoord..Nooit gehoord..Die spreekt alleen maar Oost-Duits.
en dan de Fransen..

Citaat:

De laatste quote vind ik behoorlijk misplaatst, ik weet niet wat je er mee wilt zeggen maar het raakt kant nog wal en heeft niets met politiek te maken... :n

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:40

Vera schreef:
[
Citaat:

De laatste quote vind ik behoorlijk misplaatst, ik weet niet wat je er mee wilt zeggen maar het raakt kant nog wal en heeft niets met politiek te maken... :n

Ik zag die quote op je site.. :(
Laatst bijgewerkt door Nuage op 16-09-12 03:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:40

Berdien schreef:
Vera schreef:

Ik sluit mij hier ook bij aan. Toch heb ik D66 gestemd. De combinatie PvdA, D66 en VVD pakt voor mij het voordeligst uit. Dus ik hoop dat we een paars kabinet krijgen. (met helaas geen meerderheid in de 1ste)

Daarnaast 'ja we moeten nog meer betalen'. Alles leuk en aardig, maar willen we de schuld nog meer laten oplopen? Willen we dan uiteindelijk dat de generatie die straks komt alles kan gaan ophoesten met een nog grotere schuld en een nog grotere crisis? Bezuinigen moet toch, is het niet linksom dan is het wel rechtsom. En ja, iedereen wordt er door gepakt. Heus niet alleen de mensen die het moeten hebben van de sociale zaken.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:42

Lante schreef:
de rijken worden rijker en de mensen met weinig hebben straks niks meer, gefeliciteerd ....

Dat fabeltje hebben we nu tijdens iedere verkiezing al aangehoord.... En tot nu toe bleek er niets van waar. Die kloof tussen arm en rijk is hier niet zo groot als je wilt doen vermoeden.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:44

gummie schreef:
Lante schreef:
de rijken worden rijker en de mensen met weinig hebben straks niks meer, gefeliciteerd ....

Dat fabeltje hebben we nu tijdens iedere verkiezing al aangehoord.... En tot nu toe bleek er niets van waar. Die kloof tussen arm en rijk is hier niet zo groot als je wilt doen vermoeden.

Oh nee? Rutte probeert dat te verdoezelen met uitspraken dat iemand in de bijstand 1800 euro in de maand krijgt, nou als dat waar was, ging ik vandaag nog in de bijstand!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:45

gummie schreef:
[. Die kloof tussen arm en rijk is hier niet zo groot als je wilt doen vermoeden.

Zeker als de nieuwe rijken het "vermogen" denken te hebben gekregen door onroerend goed te bezitten. :D
Laatst bijgewerkt door ceasario op 13-09-12 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:45

VVd is nu zo groot omdat ze behoorlijk populistisch aan het worden zijn. Grote leuzen, maar oplossingen ho maar. Ik hoop dus dat de PvdA geen concessies doet en dan kunnen we zien hoe goed de heer Rutte voor Nederland is. Meer voedselbanken. Overigens hoop ik wel dat al die gescheiden vaders die VVD gestemd hebben, zich realiseren dat de alimentatie fors zal gaan stijgen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:46

gummie schreef:

Het verschil is onder Rutte toegenomen. Alle koopkracht is afgenomen behalve bij de allerhoogste inkomensgroep. De bezuinigingsmaatregelen die Rutte voorstelt / al heeft doorgevoerd komen bovendien bij de lagere inkomens veel harder aan. De kloof neemt toe, dat is bewezen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:47

Lauren_ schreef:
Overigens hoop ik wel dat al die gescheiden vaders die VVD gestemd hebben, zich realiseren dat de alimentatie fors zal gaan stijgen.

Dat heeft Rutte al die vreemdgaande vrouwen beloofd. :j