De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is er gebeurd met Madeleine McCann?

Madeleine leeft nog
58 (3%)
Madeleine is als gevolg van een ongeluk overleden
136 (9%)
Madeleine is ontvoerd
137 (9%)
Madeleine's ouders zijn betrokken bij het verbergen van haar lichaam
468 (32%)
De verdwijning van Madeleine wordt opgelost
111 (7%)
De verdwijning van Madeleine blijft voor altijd een mysterie
545 (37%)

Totaal aantal stemmen: 1455

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 21:12

Hey wat gaaf, het is erg mooi hier, zeker qua natuur! Ik heb ook honden, en het bos naast de deur! Ik zit in het Zuid Oosten dus niet in de sneeuw gebieden, maar juist warm.
Fijne vakantie!

Afbeelding

Op weg naar mijn werk. Rijkdom

Dank je Mondy, we doen ons best
Laatst bijgewerkt door ThreeFingers op 17-08-20 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 21:15

Oooo prachtig TF. Ben ook spontaan jaloers...

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 21:37

Babootje schreef:
Oooo prachtig TF. Ben ook spontaan jaloers...

Ja tegenover Nederland, heb ik hier veel meer "ruimte" en geniet daar van.
Ik ben een "natuur" mens

En ik zit in de honden, zeg maar.
En destijds de verdwijning van Peggy, vond ik vreselijk, mijn dochter was toen nog klein, en liet mijn hond destijds op haar zoeken.
En als ik foto's zie van Maddie, doet dat mij veel verdriet, en voor haar hoop ik echt dat deze zaak opgelost word.
En dat diegene de straf krijgt, die diegene verdient, of het de ouders zijn of niet maakt mij niet uit.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 22:00

Interview met Gonçalo Amaral in "GENTE" in 2012 dus 5 jaar na de zaak Maddie.

Citaat:
Na een paar jaar besloot u zich van Sofia te scheiden. Was het een gevolg van de problemen die u nog steeds hebt met Maddie's ouders, namelijk het feit dat u geen middelen meer hebt, geen manier om voor uzelf te zorgen?
Amaral: Het is te vroeg om dit soort boekhouding te doen. Huwelijken eindigen om verschillende redenen, die normaal gesproken binnen het persoonlijke domein van het ex-huwelijk zouden moeten vallen. Maar het was een weloverwogen beslissing tussen mij en de moeder van mijn dochter Inês.

Ik herinner me dat Sofia u tijdens dit proces altijd en te allen tijde heeft gesteund. Blijft ze u steunen, ook al is ze gescheiden? Op welke manier? Ondersteunt u haar ook?
Amaral: In feite was en is het zo, maar op dit moment wil ik haar en mijn eigen ruimte behouden. Ik wil graag weten dat ze nog steeds bereid is me te steunen, maar ik voel me beter om alleen naar het laatste gevecht te gaan. Zoals iemand heeft gezegd: toen we kinderen waren, hebben we de familie niet opgeroepen om ons te verdedigen. Het wordt tijd om alleen te zijn en ervoor te zorgen dat dit de beste manier is om de belangen van mijn dochter en haar moeder te verdedigen.

Komt er een echtscheidingsaanvraag?
Amaral: Echtscheiding is in onderlinge overeenstemming, en ik hoop dat het zo snel mogelijk zal worden verklaard, zodat Sofia haar pad volgt en ik het mijne. We koesteren geen enkele vorm van wrok en geven alleen om de toekomst van onze dochters. Ik zeg vaak dat als het goed gaat met de moeder van mijn dochters , het ook goed gaat met hen en daar geef ik om.

Heeft u uw dochters vaak bezocht? Hoe beheert u de afstand? Gaat u meestal naar de Algarve om ze te zien of ziet u ze in Lissabon?
Amaral: Wanneer ik maar kan, ga ik naar de Algarve of ze komen naar Lissabon. Ik blijf Rita als mijn dochter beschouwen, hoewel ik juridisch niet haar vader ben, en me zorgen maken over haar en haar toekomst, ik heb haar tien jaar zien opgroeien, wat niet kan worden gewist met het indrukken van een knop ofzo. Het internet en de mobiele telefoon helpen ook om de afstand tot mijn dochters te verkleinen.

U komt steeds dichter bij uw oudste dochter uit een ander huwelijk. Is ze in uw voetsporen getreden?
Amaral: Mijn oudste dochter, nu 27, is mijn vertrouweling geworden. Ik maak me nog steeds zorgen over haar toekomst, ondanks het behalen van haar academische doelen (diploma, master in strafrecht en advocaat in werkloosheid), zeg ik meestal dat ze deel uitmaakt van deze "zakelijke generatie". Haar moeder en ik zijn erin geslaagd om voor haar te doen wat veel ouders deden en zouden willen doen voor hun kinderen, om hen de voorwaarden te geven om te slagen, maar dat lijkt te laat. Mijn wens is dat ze gelukkig is.

Mist u uw gezinsleven niet?
Amaral:Ik denk dat heimwee naar het gezinsleven niet gunstig is. Het is logisch dat ik goede herinneringen heb aan dat gezinsleven, ik scheid van mijn ex-vrouw en niet van mijn dochters, wat voor mij de eerste reden van mijn bestaan ​​blijft.

Geniet u van het nieuwe 'single'-leven? Is het gemakkelijker om getrouwd of ongehuwd te zijn?
Amaral: Het is anders, het is niet mogelijk om vergelijkingen te maken.

Hoe kwam het tot stand? Was het moeilijk, lang, ingewikkeld?
Amaral:Het was niet gemakkelijk, maar ook niet moeilijk. Er was een reflectie en een gezamenlijke beoordeling van onze relatie, die kalm en sereen was aangekomen tot de conclusie dat deze al uitgeput was en dat het nodig was om ons leven te veranderen, niet veel.

Heeft u ooit gedacht dat uw leven op zijn kop zou staan ​​als gevolg van een onderzoek, zoals dat van Maddie?
Amaral: Ik had nooit gedacht, maar dit is alleen mogelijk in het licht van de slaafsheid waarmee de betrekkingen met het Verenigd Koninkrijk in ons land worden gezien, onze politici en intellectuelen zijn de waarden van gerechtigheid en waarheid vergeten. Als het normaal is dat politici kiezen om redenen van de staat ten koste van waarden die de democratie vormgeven, lijkt dit voor intellectuelen niet langer acceptabel of begrijpelijk. Aan de andere kant voelen gezinnen zich hulpeloos, niet op de hoogte van wat ze kunnen doen bij het zoeken naar hun geliefde en wat ze kunnen verwachten van politie en justitie.

Het feit dat u nu, op 53-jarige leeftijd, bent teruggekeerd naar Olivais, naar het huis van uw vader, is dat een terugkeer naar uw oorsprong, naar het begin van uw leven?
Amaral: Dat is een feit. Mijn moeder is al overleden, mijn broers wonen hier niet meer, en nu zijn het alleen ik en mijn vader die opnieuw leren samen te leven. Het was in alle opzichten interessant, maar vooral in het feit dat hij mij en mijn vrienden ziet als jonge mensen uit andere tijden, uitgebeeld in de toewijding “jongeren in mijn buurt”.

Hoe gaat het met uw leven?
Amaral: Mijn leven bevindt zich in een fase van ingrijpende verandering. Het gaat goed wat betreft het gevoel gesteund te worden door familie en jeugdvrienden, hier in de buurt beweeg ik me bijna anoniem onder vrienden en kennissen. In economisch en financieel opzicht begin ik de nodige stappen te zetten richting evenwicht. Daartoe heb ik met mijn nieuwe advocaat een strategie opgesteld, waarbij ik op de actie van de McCanns moet reageren en alle andere situaties mondiaal moet oplossen.

Is "Lives Without Defense" een handleiding voor ouders van vermiste kinderen of een kreet van opstand? Wat bracht je ertoe dit derde werk te schrijven?
Amaral: “Lives Without Defense” is een handleiding voor ouders van langdurig vermiste kinderen, voor technici die werkzaam zijn op het gebied van ondersteuning van deze gezinnen en een kreet van opstand over het gebrek aan structuren in ons land die het fenomeen kunnen bestuderen en geven het antwoord dat nodig is als een kind verdwijnt. De snelle en effectieve reactie is traag, er is geen enkele politiestructuur, het ontbreekt aan planning en specifieke training.

Wat heeft u van alle gevallen in dit boek het meest geraakt? Hoe zit het met Rui Pedro?
Amaral: Alles ontroerde me, het is moeilijk om een ​​van de vele gevallen te kiezen, allemaal beladen met wanhoop en angst. De Rui Pedro-zaak is bijzonder en dient als voorbeeld met betrekking tot de traagheid en inefficiëntie van de politie, als gevolg van het gebrek aan planning en specifieke opleiding van onderzoekers die aanvankelijk de leiding hadden over de zaak, maar ook van de strijd en vasthoudendheid van een gezin, in het bijzonder de moeder van het kind , die er alles aan deden om deze verdwijning niet in de vergetelheid te laten raken en niet in het stof van de gerechtelijke dossiers te eindigen.

De introductie van het boek is een terugkeer naar uw kindertijd, ooit ... Wat bracht u ertoe die herinnering te schrijven?
Amaral Het is een belangrijke herinnering, want het bracht me terug naar de tijd dat de kinderen van dit land leken te kunnen spelen, als zwermen vrije mussen, konden opgroeien zonder de gevaren van nu, zonder internet of gsm's, maar zoals iedereen zegt: we waren gelukkig. We zijn op een gezonde, gelukkige manier opgegroeid en hebben bijna allemaal onze dromen waargemaakt. -De toewijding “aan de jongens in mijn buurt” is geschreven na mijn terugkeer in de buurt waar ik ben opgegroeid, en waar ik veel van mijn jeugdvrienden en metgezellen heb ontmoet. Onder hen, en nog steeds woonachtig in hetzelfde gebouw, ontmoette ik Margarida's vader, dit is een 19-jarig meisje dat, net als wij, nu vecht voor de verwezenlijking van haar dromen, en onder zulke dromen gaat ze theater studeren,indien mogelijk in Engeland, maar gezien de huidige crisis lijkt het niet eenvoudig. Zoals ik gewoonlijk zeg, is het goed om te dromen en te geloven in de realisatie van onze dromen. Margarida besloot zich te laten dopen door de katholieke religie, wat de komende maanden zal gebeuren, voorlopig bereidt ze zich in de plaatselijke kerk voor om haar wens te vervullen, nadat ze de peetvader al had gekozen, viel de keuze op mij dat me met trots vervult, niet alleen voor de genegenheid die ik voor haar heb, of voor de vriendschap van decennia met haar ouders, maar vooral om haar te zien als een jonge vrouw die wil groeien in geloof, de kerk benadert, Jezus Christus kent, terwijl ze haar jeugd doormaakt, zoals alle jonge mensen weet ze onderscheid te maken tussen het tijdelijke en het geestelijke. Het was met Margarida's ouders en haar jeugd dat ik ontdekte dat de vriendschap in de loop van de jaren van het leven van een zwerver verloren was gegaan vanwege mijn beroep als rechercheur.

Schrijven is een constante sinds hij met pensioen ging als PJ-inspecteur. Is het een passie?
Amaral: Ik zal een geheim onthullen. In mijn adolescentie begon ik een verslag van het leven van mijn familie te 'krabbelen', vanuit een dorp in Beira Alta dat in de vroege jaren 60 van de vorige eeuw naar Lissabon migreerde, op zoek naar een beter leven, nadat ik door slechte tijden was gegaan, maar velen goed, ik herinner me goed hoe het was om lid te zijn van een groot en arm gezin, maar toen we allemaal samen waren, waren het momenten van eeuwig geluk. Ik heb dit levensverhaal nooit afgemaakt in de hoop het ooit te doen, alles heeft een tijd en de tijd zal komen om het te doen. Voor nu is het tijd om de "Madeleine-zaak" te sluiten en op te schrijven wat er volgens mij nog moet gebeuren om de waarheid te achterhalen, de onderzoekende stappen die moeten worden ondernomen om erachter te komen wat er werkelijk met dat kind is gebeurd. Het onderzoek naar deze zaak kan worden beschouwd als een onafgemaakt onderzoek en moet dringend worden beëindigd. Terwijl ik schrijf over de "Madeleine-zaak", waarvoor ik niet geobsedeerd ben, vecht ik alleen voor de verwezenlijking van gerechtigheid en waarheid, waarden die mijn leven vormgeven en de zogenaamde democratische samenlevingen, maar ik schrijf ook over een andere politiewereld, die van drugshandel .

Is er al een idee voor het volgende boek?
Amaral: Ik heb een onafgemaakt boek, al getiteld: "Trafficking and passions", waarin ik verslag van het strafrechtelijk onderzoek naar de misdaad drugshandel van de afgelopen drie decennia, criminele organisaties, mensenhandelaars (onderwerpen van verlangens en passies), en niet alleen als criminelen, de methoden die de mensenhandelaars gebruiken en het antwoord van de gerechtelijke politie.

De civiele rechtszaak wegens laster die de McCanns tegen hem hebben aangespannen - en die op het punt stond een rechtszaak te beginnen, maar is uitgesteld - en waar ze € 1.200.000 claimen, ziet u het als een ganadeslag die ze op u hebben toegepast? Heeft u een goede kans om te winnen?
Amaral: Het is geen genadeslag, het is een serieuze poging om mij als persoon en als burger te vernietigen, maar de McCanns hebben geen feiten om hun verzoek te ondersteunen en misschien ook geen legitimiteit om dat te doen. Ik heb altijd op gerechtigheid vertrouwd, dus ik ben er zeker van dat ik zo'n civiele zaak zal winnen.

Marinho Pinto bood aan om te getuigen ten gunste van de McCanns tegen hem. Wat heeft u hierover te zeggen? En waar gaat dit lasterproces over?
Amaral: Dr. Marinho Pinto is een vrije burger en heeft het recht om voor iedereen getuige te zijn, hierover geef ik verder geen commentaar. Er is geen sprake van laster. In feite hebben de Hogere Gerechtshoven in de context van de voorzorgsmaatregel die door de McCanns is ingesteld, al besloten dat ik geen enkel privaat recht van deze mensen heb geschonden, laat staan ​​gelasterd.

Ze slaagden erin uw bezittingen te bevriezen, de vergoedingen voor ‘Maddie, The Truth of the Lie’, kortom, lieten u zonder reserves en zonder baan achter; beïnvloedde uw leven en dat van uw gezin. Begrijpt u waarom het paar u volledig verwoest wilde zien? Is het haat tegen u?
Welk gevoel roept dit alles bij u op?
Amaral:Het echtpaar vergeeft me niet ik in mijn boek "Maddie:" De waarheid van de leugen "de feiten en de conclusies van het onderzoek schreef zoals dat tot september 2007 bestond. Ze hadden moeite om met de waarheid om te gaan. In eerste instantie devalueerden ze het boek. Twee jaar later herinnerden ze zich dat het boek bestond, bij toeval was door een bepaalde politieke partij aangegeven aangeboden aan de burgemeester van Olhão, en dat het boek op het punt stond in het Engels te worden vertaald en uiteindelijk in het Verenigd Koninkrijk te verschijnen. Het was te veel voor hen, ze moesten hun campagne voortzetten om mij in diskrediet te brengen en om het levensonderhoud van mijn familie op het spel te zetten, dat helemaal niet katholiek is voor degenen die zeggen dat ze dat zijn. En dat allemaal omdat het paar bang is dat de waarheid bekend zal worden.

U won in Relação de voorzorgsmaatregel tegen de publicatie van het boek "A Verdade da Mentira", waarin hij de stelling verdedigde dat Maddie in de Algarve was overleden. De rechters waren van mening dat het verbod op de publicatie van het boek in strijd was met de grondwet. Was dit een goed cadeau? Wat gebeurde daarna? Had u de boeken terug, werd het op enigerlei wijze vergoed?
Amaral: De McCanns houden zich niet aan de uitspraken van de Portugese rechtbanken, omdat ze de boeken "Maddie: A Verdade da Mentira", die ze aan hun advocaat hebben geleverd, nog niet hebben teruggegeven, ondanks het feit dat de rechterlijke beslissing al definitief is geworden. Ik betwijfel of de boeken nog bestaan en veronderstelling dat ze mogelijk zijn vernietigd, daarom heb ik de zaak bij het openbaar ministerie gemeld.

Gelooft u dat de zaak na bijna 5 jaar verdwijning van Maddie zal worden heropend? Blijft u de reconstructie verdedigen?
Amaral: Het zal lastig zijn het proces in de nabije toekomst te heropenen, het is allemaal een kwestie van politieke wil. Maar de beslissing van het burgerlijke proces kan de creatie van deze politieke wil beïnvloeden. -In het geval van een heropening van het onderzoek, zal reconstitutie altijd een van de eerste stappen zijn die genomen moeten worden, daar twijfelen we niet aan.

Heeft het paar wraakgevoelens jegens u?
Amaral: Ik weet niet of ze wraakgevoelens op me hebben, maar alles wijst erop dat ze dat wel hebben. Ze vallen over me om ongemakkelijke stemmen het zwijgen op te leggen.

Wanneer eindigt het geschil dat u tegenwerkt? Is het een te hoge prijs van het niet vinden van hun dochter of om te zeggen dat zij waarschijnlijk de nalatigen waren?
Amaral:Ze waren nalatig, lees het Openbaar Ministerie gewoon en herinner de feiten. Ik ben de McCanns niets verschuldigd, ze hadden de Portugese onderzoekers moeten bedanken voor hun inspanningen om hun dochter te zoeken en hun families en kinderen achter te laten. Ze zijn rijk maar nog steeds ondankbaar.

Waar heeft u de kracht vandaan gehaald om door te gaan met uw leven?
Amaral: Voor mijn dochters en de waarden die ik onder hen verdedig, te veel om op te noemen, gerechtigheid en de waarheid.

Heeft u wraakgevoelens voor degenen die uw leven hebben vernietigd, zoals de McCanns?
Amaral: Ik heb geen wraakgevoelens omdat ik weet dat het stel zich indekt, bijvoorbeeld als het proces waarbij Madeleines verdwijning niet voortijdig was geiendigd, de realiteit anders zou zijn. Er komt echter een moment waarop de schade die aan mijn familie en mij is toegebracht, verantwoord en vergoed moet worden, daar twijfelen we niet aan.

U verloor al uw bezittingen. Hoe heeft u het overleefd?
Amaral: Ik heb op mijn pensioen, of liever een deel ervan, overleefd, want zelfs het bedrijf dat ik heb opgericht na mijn pensionering bij de gerechtelijke politie werd vernietigd door de McCanns. Ik heb projecten voor mijn leven die niet van dit paar afhangen, maar omdat ik weet dat ze me willen vernietigen, zal ik ze hier niet onthullen.

Wie was Gonçalo Amaral en wie is het nu? Vecht u nog steeds voor wat je gelooft?
Amaral: Ik ben een Portugese man als ieder ander, met gebreken en deugden, ik heb het gezin altijd boven alles gesteld, ondanks dat ik twee keer een gezin heb grootgebracht. Ik leef voor mijn dochters en voor het geluk van degenen die dicht bij me staan, het is genoeg voor mij om te weten dat de ander ook blij is voor mij. Ik verdedig waarden die het leven mij heeft bijgebracht, en ja, ik ben koppig in het verdedigen van die waarden, een democratie heeft alleen zin als er rechtvaardigheid en waarheid is, als de mens waarde heeft die verder gaat dan de staat, er zijn geen en kunnen geen staatsredenen zijn die veroorzaakt deze principes.

Mist u het om inspecteur te zijn? Om terug te keren naar het onderzoek? Wat mis je het meest?
Amaral: De adrenaline, beslissingen op de limiet, de autonomie en het initiatief dat elke opsporingsambtenaar moet hebben.

Als het MaCann-echtpaar naar Portugal komt om het proces bij te wonen, zou u ze dan willen benaderen om iets te vertellen?
Amaral: Deze vragen zullen altijd beantwoord moeten worden in het kader van de strafzaak waarin onderzoek werd gedaan naar de verdwijning van Madeleine.

Wat zou je tegen ze willen zeggen als je ze iets zou kunnen vertellen?
Amaral: Dat het gebrek aan geld erg is, maar het gebrek aan beoordelingsvermogen veel erger.

Wat zijn uw verwachtingen voor de toekomst?
Amaral:Ze zijn goed, ik hoop in de komende maanden, met de steun van mijn advocaat, alle problemen die ik heb op te lossen en de dromen van mijn dochters en mijn naasten te verwezenlijken.

En een droom van u ...
Amaral: Op een dag zou ik graag een stichting willen oprichten die de geïntegreerde groei van kansarme kinderen zou ondersteunen, om hun dromen te realiseren en hen de materiële voorwaarden te geven om te overleven in een samenleving die steeds meer met de rug naar de andere kant staat.

Bron https://www.novagente.pt/goncalo-amaral ... o-divorcio

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 22:51

Tijdlijn tot nu. Uit https://www.dn.pt/pais/pj-tem-novo-susp ... 73223.html

2007
3 mei: Madeleine, een driejarig Brits meisje, verdwijnt uit de kamer waar ze sliep met de tweeling, broer en zus, in een appartement in het toeristische dorp Ocean Club, in Praia da Luz, Lagos.

De ouders, doktoren, aten met een groep vrienden in een restaurant van het 'resort' op zo'n 50 meter van het appartement. Ze waren op 28 april in de Algarve aangekomen.

5 mei: De directeur van de gerechtelijke politie van Faro, Guilhermino Encarnação, zegt dat het kind is ontvoerd en dat alle wegen wijzen naar een ontvoeringsmisdaad, met een "schets" van een reeds bestaande verdachte.

De Britse ambassadeur in Portugal, John Buck, reist naar Praia da Luz, waar hij de komst van drie Britse politieagenten aankondigt.

7 mei: autoriteiten breiden de zoekradius rond het appartement uit tot 15 kilometer.

9 mei - Een Noorse toerist, Mari Olli, 45, woonachtig in Fuengirola, Spanje, garandeert Madeleine te hebben gezien bij een benzinestation in Marokko.

10 mei: De McCanns worden voor de tweede keer gehoord op de PJ, terwijl het appartement waar ze gehuisvest waren opnieuw wordt doorzocht.

De PJ deelt mee dat de zoekopdrachten in het veld van GNR eindigen.

De PJ-woordvoerder van de zaak zegt dat er geen verdenking is van familieleden en vrienden van het kind.

11 mei: GNR beëindigt de zoektocht. De Schotse zakenman Stephen Winyard, eigenaar van Stobo Castle Gym in Peebleshire, Schotland, biedt een beloning van 1,4 miljoen euro aan iedereen die het meisje vindt.

12 mei: Madeleine wordt 4 jaar oud.

14 mei: Robert Murat, de Poolse partner en haar man, Luís António, worden gehoord op de afdeling Recherche van de PJ in Portimão. Robert Murat wordt de eerste beklaagde in het proces van het verdwijnen van het meisje, na 14 uur te zijn gehoord.

18 mei: De website "findmadeleine.com" - om te proberen het kind te vinden en daarvoor middelen in te zamelen - krijgt 55 miljoen bezoeken in twee dagen, waarbij het fonds het bedrag van 73.505 pond bereikt (ongeveer 102 duizend euro) , kondigt Calum MacRae aan, directeur van Infohost, een Schots computerbedrijf dat de website onderhoudt.

23 mei: McCann-stel reist naar Fátima. Ongeveer duizend pelgrims bidden de rozenkrans in de kapel van de verschijningen, in het gezelschap van Gerry en Kate McCann.

25 mei: PJ onthult de beschrijving van de vermeende ontvoerder. Het stel geeft hun eerste formele interview sinds hun dochter is verdwenen.

27 mei: Het Engelse weekblad The Observer onthult dat de toenmalige Britse minister van Financiën en toekomstige premier, Gorden Brown, de Portugese politie onder druk zette om de beschrijving van een verdachte bekend te maken.

30 mei: De McCanns reizen naar Rome. Op het Sint-Pietersplein, in het Vaticaan, troost paus Benedictus XVI zijn ouders en zegent hij een foto van Madeleine aan het eind van het publiek.

15 juni: De PJ onderzoekt in Odiáxere (Lagos) een plek waar Madeleine's lichaam zou kunnen zijn, gemarkeerd door een anonieme brief uit België en vrijgegeven door de Nederlandse krant De Telegraaf. Aan het eind van de dag maakte de politie bekend dat het weer een valse aanwijzing was.

22 juni: Ouders markeerden 50 dagen op de datum van de vermeende ontvoering met de lancering van 50 groene en gele ballonnen (een teken van hoop op de terugkeer van hun dochter) in Praia da Luz.

Op het vliegveld van Genève (Zwitserland) wordt een belangrijk politie-apparaat ingezet nadat twee getuigen Madeleine zouden hebben gezien.

28 juni: Een man met de Italiaanse nationaliteit en een Portugees staatsburger worden vastgehouden in Cadiz (Spanje) voor een poging het McCann-echtpaar af te persen. De Portugese autoriteiten waren benaderd door een advocaat van wie de Italiaan zei dat hij wist waar het kind was.

6 juli: Een man wordt in Nederland vastgehouden wegens vermeende poging om de familie McCann af te persen.

10 juli: Robert Murat, de enige beklaagde in de zaak, wordt opnieuw gehoord op de Recherche (DIC) van de Portimão PJ.

23 juli: Gerry McCann reist naar de VS voor ontmoetingen en contacten met instellingen ter bestrijding van kindermishandeling.

28 juli: Een psycholoog zegt dat ze Madeleine, vergezeld van twee volwassenen, heeft gezien op een terras in Tongeren, een stad in het noorden van België, vlakbij de grens met Nederland. Een fles waaruit het meisje zou hebben gedronken, werd verzameld voor analyse, maar de aanwijzing zou vals blijken te zijn.

31 juli: De PJ, leden van de Britse politie en twee honden, specialisten in het detecteren van bloed en lichaamsgeuren, inspecteren het appartement waar het meisje is verdwenen.

4 augustus: Inspecteurs van de PJ, twee Britse politieagenten, twee honden, leden van de Lagos Municipal Civil Protection en stadswerkers komen het huis van Robert Murat (Casa Liliana) binnen, waar ze huiszoekingen uitvoeren. De PJ-woordvoerder van de zaak, Olegário Sousa, onthult dat de stappen zijn om bewijs te bevestigen of te annuleren.

6 augustus: PJ inspecteert de voertuigen van Robert Murat in de ondergrondse parkeergarage in Portimão.

7 augustus: PJ-woordvoerder van de zaak erkent de waarschijnlijkheid van nieuw onderzoek van mensen die bij het proces betrokken zijn, weigert te onthullen in welke hoedanigheid (getuigen of verdachten), verwijzend naar het resultaat van de uitgevoerde onderzoeken.

10 augustus: De nationale directeur van de gerechtelijke politie, Alípio Ribeiro, zegt dat de zaak nog lang niet is opgehelderd, hoewel er nieuwe elementen naar voren zijn gekomen in het onderzoek.

11 augustus: De PJ geeft toe dat Madeleine mogelijk dood is. In een interview met de BBC geeft de PJ-woordvoerder van de zaak de dood van het kind toe op basis van gevonden aanwijzingen.

6 september: Kate McCann wordt 11 uur lang geïnterviewd in de Portimão PJ.

7 september: De McCanns worden opnieuw gehoord op de DIC van Portimão en beiden worden beschuldigd.

10 september: De nationale directeur van de PJ stelt in het Pros and Contras-programma, op RTP1, dat de resultaten van de analyse van de verzamelde sporen niet garanderen dat het bloed van Madeleine is, maar geeft toe dat ze het mogelijk maken de onderzoeken te leiden.

11 september: het voorlopige rapport van de PJ over de verdwijning van het meisje wordt overhandigd aan het openbaar ministerie (MP) in Portimão, dat het naar de strafrechtelijke onderzoeksrechter stuurt.

12 september: Het echtpaar McCann overweegt onafhankelijke forensische specialisten in te huren om de huurauto (Renault Scenic) te analyseren die ze in Portugal hebben gebruikt en die volgens een familievriend "op een veilige plaats" wordt bewaard. (*Dat is die Garaghty of hoe hij ook heet)

2 oktober: De houder van de Maddie-zaak en coördinator van de Portimão PJ, Gonçalo Amaral, bekritiseert in verklaringen aan de Diário de Notícias de Britse politie omdat ze "rondliepen en deden wat het [McCann] -paar wilde". Een paar dagen later werd hij uit zijn functie ontslagen en van de zaak van het Engelse meisje gehaald.

8 oktober: Paulo Rebelo, met een carrière in de strijd tegen drugs en in het bestuur van de PJ in Lissabon, wordt aangekondigd als vervanger van Gonçalo Amaral aan het hoofd van de DIC van Portimão en het onderzoek naar de verdwijning van Madeleine.

9 oktober: De Engelse pers haalt bronnen aan uit de forensische wetenschappelijke laboratoria in Birmingham waaruit blijkt dat de laatste resultaten van de daar uitgevoerde analyses aantonen dat de Portugese politie correct heeft gehandeld door Kate en Gerry McCann als beklaagden te beschouwen bij de verdwijning van hun dochter.

2008
11 januari: De MP vraagt ​​om verlenging van de vertrouwelijkheidsperiode van het proces met nog eens drie maanden.

2 februari: De directeur van de gerechtelijke politie geeft toe dat de ouders mogelijk te haastig de arguido status hebben gekregen.

3 februari: De Engelse politie ontvangt rogatoire brieven met de verzoeken van de PJ om de vrienden van het paar te informeren die op vakantie waren in Praia da Luz op de dag van de verdwijning van het meisje.

De McCann-woordvoerder stelt dat de status van verdachten van het paar moet worden geschrapt.

13 februari: De minister van Justitie, Alberto Costa, bevestigt tegenover de eerste parlementaire commissie dat het proces "niet werd beïnvloed" door de verklaringen van de directeur van de PJ betreffende de arguido status van het McCann-paar.

19 maart: De PJ geeft de in beslag genomen activa terug aan Robert Murat.

Twee Britse kranten bieden openlijk hun excuses aan aan de McCanns en erkennen dat ze het bij het verkeerde eind hebben gehad door te suggereren dat ze schuldig waren. "Kate en Gerry McCann: Sorry", waren de koppen op de voorpagina van The Daily Express en The Daily Star.

8 april: Een dag na de aankomst in Engeland beginnen drie inspecteurs van de PJ en de Britse politie een onderzoek naar de McCann-vrienden die in Praia da Luz waren.

10 april: McCann-echtpaar ontmoet in Brussel met een groep EP-leden over de oprichting van een Europees waarschuwingsnetwerk voor vermiste kinderen.

13 april: Robert Murat eist schadevergoeding wegens laster bij verschillende Britse media, onthult The Observer. Murat wil elf Britse kranten en de televisiezender Sky News aanklagen wegens laster, in een rechtszaak waarmee meer dan twee miljoen pond (2,5 miljoen euro) gemoeid zou zijn.

24 april: Gonçalo Amaral vraagt ​​om vervroegd pensioen na 38 jaar dienst, om "de vrijheid van meningsuiting te herwinnen". De advocaat van Gonçalo Amaral stelt dat de inspecteur die de "Maddie-zaak" leidde een boek gaat lanceren waarin hij "details over het onderzoek" met betrekking tot de verdwijning van het Engelse meisje zal onthullen.

30 juni: Gonçalo Amaral's laatste dag op de PJ in Faro, wanneer hij verklaart dat zijn verwijdering uit het onderzoek "zelfs gevaarlijk" was.

17 juni: De eerste beklaagde in de Maddie-zaak, Robert Murat, zal ongeveer 800.000 euro ontvangen van Britse kranten die hebben erkend lasterlijk en vals nieuws over hem te hebben gepubliceerd.

21 juli: het kantoor van de procureur-generaal, onder leiding van Pinto Monteiro, kondigt de indiening van de zaak aan "omdat er geen bewijs was van enige misdaad".

21 december: De ouders van Madeleine McCann lanceren weer een oproep om hulp bij een video waarin het Engelse kind in december 2006 met zijn broer en zus speelt in het huis in Rothley, centraal Engeland. "Kerstmis is een tijd voor kinderen. Help ons alstublieft om onze dochter terug te krijgen ”, roepen Kate en Gerry McCann in het bericht dat bij de beelden hoort.

2009
9 september: de burgerlijke rechtbank van Lissabon verbiedt de verkoop van het boek "A Verdade da Mentira" van Gonçalo Amaral, dat de betrokkenheid van het Britse echtpaar bij de verdwijning van hun dochter en het verbergen van het lijk verdedigt, na een voorzorgsmaatregel.

De familie McCann eist betaling van een schadevergoeding van minimaal 1,2 miljoen euro aan de voormalige inspecteur van de PJ voor zijn lasterlijke uitspraken over de verdwijning van Madeleine.

23 september: Kate en Gerry McCann zeggen in Lissabon dat ze zijn teruggekeerd naar Portugal om "nieuwe leads en een strategie te vinden die de zoektocht naar dochter Madeleine zal maximaliseren".

Het echtpaar herinnert mensen eraan dat er twee rechtszaken waren waarin werd geconcludeerd dat "er geen bewijs is dat Maddie dood is of dat ze op enigerlei wijze bij zijn dood betrokken zijn".

12 december: Het Engelse echtpaar bezoekt Praia da Luz, vrienden en de kerk van Nossa Senhora da Luz, een heiligdom waar ze toegeven dat ze zich "dichter bij Madeleine" voelen, die nog steeds vermist is.

"Hoewel onze pijn hier meer leeft, is het tegelijkertijd geruststellend omdat we ons dichter bij Madeleine voelen", aldus een verklaring op de website "Find Madeleine".

2010
12 januari: De rechtzaak om de het uit voorzorg verbod op de verkoop van Gonçalo Amaral's boek "Maddie - A Verdade da Mentira" begint bij de burgerlijke rechtbank van Lissabon, waarbij het McCann-paar vertrouwen uitspreekt en de voormalige PJ-inspecteur vraagt ​​" dat gerechtigheid geschiedt ".

19 oktober: Het Tribunal da Relação vernietigt het verbod om het boek van Gonçalo Amaral te verkopen.

5 november: The McCanns gaat in beroep bij het Hooggerechtshof.

2011
12 mei - De moeder van Madeleine McCann presenteert in Londen een boek met de naam van haar dochter, een werk dat vanaf 23 mei in Portugal te koop zal zijn, waarin Kate McCann suïcidale neigingen en nog steeds een diepe depressie onthulde.

2012
25 april: Scotland Yard zegt bewijs te hebben dat Maddie nog in leven is en kondigt aan dat het de Portugese autoriteiten zal voorstellen het onderzoek van de zaak te heropenen.

2 mei - Tijdens een persconferentie in Londen zeggen de ouders van Madeleine McCann dat ze hopen dat het Portugese onderzoek naar de verdwijning van haar dochter zal worden heropend om te proberen een einde te maken aan het mysterie.

26 april: Het boek "The Truth of the Lie" wordt teruggegeven aan Guerra e Paz Editores, nadat het in september 2009 op bevel van de rechtbank van de markt werd gehaald in een rechtszaak die werd aangespannen door de ouders van Madeleine McCann.

2013
4 juli: de Britse politie meldt dat ze een onderzoek hebben geopend naar de verdwijning van het Britse meisje Madeleine McCann in Portugal en dat ze 38 "person of interest" identificeerde die in heel Europa zouden worden gehoord. Twaalf van hen zijn Britse staatsburgers die in Portugal zouden zijn geweest op het moment dat Madeleine verdween, "zei inspecteur Andy Redwood van Scotland Yard.

De politie zei in een verklaring ook dat ze de eerder genoemde 38 mensen willen horen en dat ze al in onderhandeling zijn met de respectievelijke landen.

24 oktober: De MP kondigt de heropening aan van het onderzoek naar de verdwijning van Madeleine McCann, op voorstel van de PJ en rekening houdend met de "presentatie van nieuwe elementen". De zaak wordt heropend nadat een team van onderzoekers van PJ do Porto de verdwijning van het Britse meisje met een kam met fijne tanden opnieuw heeft geanalyseerd.

Maddie's ouders zijn "zeer tevreden" met de officiële heropening van het onderzoek in Portugal en vragen respect voor het politieonderzoek.

2015
De burgerlijke rechtbank van Lissabon veroordeelt voormalig PJ-inspecteur Gonçalo Amaral tot het betalen van 500 duizend euro aan de ouders van Madeleine McCann voor schade veroorzaakt door de publicatie van het boek getiteld "A Verdade da Mentira".

De rechtbank veroordeelt ook het verbod op de verkoop en nieuwe edities van het boek, en verbiedt ook nieuwe edities van de dvd, evenals de verkoop van copyright van het boek en de dvd.

2016

19 oktober: Het Tribunal da Relação besluit het vonnis van de burgerlijke rechtbank van Lissabon in te trekken die Gonçalo Amaral dwong een schadevergoeding te betalen aan het McCann-echtpaar.

2017
31 januari: Het Hooggerechtshof (STJ) bevestigt de beslissing van het hoger beroep om de betaling van een schadevergoeding van 500 duizend euro door Gonçalo Amaral aan de ouders van Madeleine McCann in te trekken.

De adviserende rechters van de STJ begrepen dat, "in een situatie van conflict tussen het recht op eer en het recht op vrijheid van meningsuiting, het criterium van het afwegen van belangen, handelend volgens het evenredigheidsbeginsel en de specificiteit van de zaak, wijst op het gevoel van zijn de vrijheid van meningsuiting van de beklaagde (Gonçalo Amaral) schuldeiser van grotere bescherming ".

23 april: De gerechtelijke politie kondigt aan dat het onderzoek zal blijven doen naar de verdwijning van Madeleine McCann, waarbij de plaatsvervangend nationaal directeur, Pedro do Carmo, toegaf dat dit "een uniek geval is in de geschiedenis van de PJ en het land".

25 april: Madeleine McCann's ouders betreuren "gestolen tijd" 10 jaar na haar verdwijning. "Er is geen gemakkelijke manier om het te zeggen, te beschrijven, te accepteren", verwijzen Kate en Gerry McCann in een bericht dat wordt uitgezonden op de Facebook-pagina van de officiële zoekcampagne voor Madeleine, waarin ze zeggen dat ze nooit hadden gedacht dat hun dochter zo lang zou ontbreken.

25 april: de Britse politie heeft nog enkele "cruciale onderzoekslijnen", zegt de adjunct-directeur-generaal van Scotland Yard. "We hebben een aantal theorieën over wat de meest waarschijnlijke verklaringen zijn en we onderzoeken ze", zegt Mark Rowley, plaatsvervangend directeur-generaal van de Metropolitan Police, eraan toevoegend dat de relatie met de gerechtelijke politie "beter is dan ooit."

29 april: De adjunct-directeur van de gerechtelijke politie, Pedro do Carmo, verzekert Lusa dat de PJ nooit onder politieke druk heeft gestaan ​​tijdens het onderzoek naar de verdwijning van Madeleine McCann en dat kritiek op het optreden van de politie geen invloed had op het werk.

29 april: Advocaat Rogério Alves, advocaat die verantwoordelijk is voor de ouders van Madeleine McCann, beschouwt Lusa dat de verantwoordelijkheid van het paar voor de verdwijning van hun dochter in de Algarve een ‘ongegrond en absurd’ idee is en wat logisch is, is de ‘ontvoeringsthesis ".

29 april: Voormalig procureur-generaal Pinto Monteiro benadrukt als de meest opvallende gebeurtenissen in de 'Maddie-zaak' de dag van de verdwijning van het kind en de indiening (*archiveren) van de zaak wegens gebrek aan 'vast bewijs' om de tot dusver onderzochte aanwijzingen te valideren.

30 april: De ouders van Madeleine McCann gaan in beroep bij Europese rechtbanken tegen het besluit van de Portugese justitie om de straf ongedaan te maken die de voormalige inspecteur van de gerechtelijke politie Gonçalo Amaral dwong 500.000 euro aan het paar te betalen.

30 april: Madeleine's ouders zeggen dat de opening van het Britse politieonderzoek een grote opluchting was, na de teleurstelling dat de Portugese autoriteiten de zaak hadden ingediend.

27 september: de Britse regering wijst nog eens € 175.000 toe aan de politie van het land om het onderzoek voort te zetten en houdt het onderzoek open tot minstens maart 2018.

2018
13 februari: Het Britse ministerie van Binnenlandse Zaken evalueert een verzoek om aanvullende financiering voor het onderzoek, vertelt een woordvoerder aan Lusa.

14 november: het ministerie van Binnenlandse Zaken wijst nog eens £ 150.000 (€ 172.000) toe aan de Britse politie om het onderzoek naar de verdwijning van Madeleine McCann voort te zetten.

2019
17 juli: Britse toeristen die naar het buitenland reizen, worden aangemoedigd om Madeleine McCann-posters mee te nemen in een officiële campagne die door hun ouders is gelanceerd.

2020
De Britse politie maakt samen met de Duitse politie bekend dat ze een nieuwe verdachte hebben, een Duitse man, die betrokken is bij de verdwijning van Madeleine McCann in Portugal in 2007.

De Duitse federale recherche zegt dat de Duitse burger is beschuldigd van verschillende misdrijven, waaronder seksueel misbruik van kinderen.

Op dezelfde dag deed de Britse politie een oproep om een ​​tweede persoon op te sporen met wie de verdachte op de dag van zijn verdwijning telefonisch contact had.

De gerechtelijke politie zei dat er in Portugal stappen worden ondernomen om de verdwijning van het Engelse kind te onderzoeken, waarmee de vermoedens van betrokkenheid van een gedetineerde Duitse burger worden bevestigd.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 22:54

Wow.. wat gaaf TF!

Thnx voor de vertaling Lusitana. Heb het doorgelezen, maar lees het morgen nóg eens door.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 23:06

ThreeFingers schreef:
Het zou top zijn als er nog wel DNA materiaal zou zijn!!

Zou anders een grove fout van de Pj's zijn, om het te laten vernietigen!

Het schijnt dat de Duitse onderzoekers ook interesse hadden aan speeksel wat op het bed van Maddie gevonden was.
Maar ze krijgen het niet..
Misschien ook vernietigd?

Dat was van een baby die geïdentificeerd is, wat heeft het nou voor een nut om daar weer naar te kijken?
En wie zegt dat de PJ het DNA liet vernietigen? Wellicht waren ze gewoon veel te laat verwittigd van het feit dat het automatisch zo was en ze dat moesten voorkomen? Ik heb toendertijd in elk geval meegekregen dat het maanden duurde voordat ze een keer officieel uitslagen binnen hadden, hoewel er eerder al een en ander vrij gegeven was aan voorlopige conclusies. (Dat er inderdaad DNA van Maddie bij zat)

Hier het bericht dat er nog sporen met DNA zijn die nog goed zijn voor onderzoek
https://tvi24.iol.pt/videos/sociedade/c ... d7ff3f613b
Citaat:
Casus Maddie: "De sporen van DNA zijn nog steeds opgeslagen en het is nog steeds mogelijk om expertise uit te voeren"

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 08:59

Lusitana schreef:
Hier het bericht dat er nog sporen met DNA zijn die nog goed zijn voor onderzoek
https://tvi24.iol.pt/videos/sociedade/c ... d7ff3f613b
Citaat:
Casus Maddie: "De sporen van DNA zijn nog steeds opgeslagen en het is nog steeds mogelijk om expertise uit te voeren"

De cruciale sporen zijn hoogstwaarschijnlijk vernietigd. Dus de vanwege volksgezondheid vernietigbare zoals bloed, speeksel, urine en andere lichaamsvloeistoffen. Zoals in de brief van het Britse lab FSS stond. Dat zijn nu juist de sporen waar het om ging.
Voor de rest stond in het overzicht dat niet bekend was of Portugal sporen terug heeft ontvangen want dat is niet geadministreerd. Voor zo'n High Profile zaak als dit uiterst onzorgvuldig van het FSS.
Ik vind de rol van het FSS bij deze zaak dubieus.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:10

Uit de video, interview met de meest gerenomeerde autoriteit op het gebied van forenisch onderzoek:

"Er zijn meer dan 600 sporen*. Het Britse lab heeft de proeven HERHAALD en heeft er langer dan een half jaar over gedaan om tot dezelfde resultaten te komen."

"De resultaten staan in de computer en kunnen altijd vergeleken worden."

"De sporen waar we grote hoeveelheden van hadden, zijn gewoon veilig bewaard gebleven en hoewel 13 jaar oud kunnen daar opnieuw proeven op gedaan."

"Er is nog van alles over: bloed, haren (niet alleen hoofdhaar), en waarschijnlijk het kwijl -ik herinner het me niet exact meer."

Het is de duurste zaak ooit geweest. "Maar alles is abnormaal in deze zaak"

"Het is niet ongewoon om pas vele jaren later , soms tientallen, de dader op te sporen"

"Helaas is het precentage van zaken van vermiste kinderen waarbij misdaad een rol speelt die opgelost worden, erg laag, zo´n 20%"

Over hoelang DNA goed blijft komt legt hij uit dat het aan een heleboel omstandigheden ligt, maar het DNA dat zij hebben al opgeslagen "ligt in ideale omstandigheden en kan tientallen jaren bewaard blijven."
"En zelfs op het plaats delict kan DNA tientallen, honderden zelfs duizenden jaren blijven bestaan "(voorbeeld van DNA in Groenland) maar het ligt aan omstandigheden hoe goed het blijft.

KORTOM ER ZIJN NOG HEEL VEEL OVERBLIJFSELEN DIE ZE KUNNEN GEBRUIKEN EN ZE ZIJN HELEMAAL NIET AFHANKELIJK VAN EEN ANDER LAB EN DE ZAAK KAN HIER OPGELOST.

Dit is natuurlijk ook de reden dat ze niet gevraagd hebben een en ander te bewaren of terug te sturen!
Ik ben blij dat ik deze video gevonden heb, wat het schept duidelijkheid.

* Ik gebruik het woord sporen, maar het is alles dat forensisch te onderzoeken is. Misschien heeft Jnien er een beter Nederland woord voor?

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:17

Zouden de schoonmaaksters destijds ontslagen zijn O:)

Speeksel op het beddengoed van andere gasten..

@lusitana ik heb het verhaal van Amaral doorgelezen.

Heel veel mensen gaan scheiden.
En verliezen daardoor heel veel geld, vrienden enz enz.
Laatst bijgewerkt door ThreeFingers op 18-08-20 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:20

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:30

Lusitana schreef:
Dat is normaal in hotels over de hele wereld. Ze verschonen je lakens en slopen, maar niet de spreien.

https://www.youtube.com/watch?v=GL-4Woy94a0

Maar er zijn wel heel veel mensen ontslagen omdat er accuut een crisis was in de hotelbuisness in Luz.

Crisis, omdat mensen bang waren voor de criminaliteit?
Of omdat hygiëne te wensen overliet?

In het begin zullen de hotels er nog niet onder geleden hebben, al die reporters enz moesten ook ergens overnachten..
Ik denk zelfs dat er ook bewust mensen naar toe gegaan zijn, uit nieuwsgierigheid?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:41

Er zijn nog nooit mensen weggebleven door gebrek aan hygiëne. Hooguit kom je er ter plekke achter, maar er zijn er maar weinig die gewapend met UV licht komen.

Wegblijven wegens de overstroming van media, en accuut slechte reputatie. Pedofielen oorden, zoals benoemd door de tabloids, zijn niet zo aantrekkelijk voor gezinnen, hè.

De Ocean Club zal, ondanks management en eigenaar veranderingen en andere naam, nooit helemaal herstellen zo lang de McCann machine blijft draaien. Gelukkig zijn er ook mensen die profiteren van goedkope appartementen kopen. Ze worden gewoon niet meer allemaal verhuurd.
Maar die 5a had gekocht (toevallig ook een McCann, maar geen familie) heeft het ook weer te koop gezet, ik weet niet wie er nu woont.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 12:40

Lusitana schreef:
Uit de video, interview met de meest gerenomeerde autoriteit op het gebied van forenisch onderzoek:

"Er zijn meer dan 600 sporen*. Het Britse lab heeft de proeven HERHAALD en heeft er langer dan een half jaar over gedaan om tot dezelfde resultaten te komen."

"De resultaten staan in de computer en kunnen altijd vergeleken worden."

"De sporen waar we grote hoeveelheden van hadden, zijn gewoon veilig bewaard gebleven en hoewel 13 jaar oud kunnen daar opnieuw proeven op gedaan."

"Er is nog van alles over: bloed, haren (niet alleen hoofdhaar), en waarschijnlijk het kwijl -ik herinner het me niet exact meer."

Het is de duurste zaak ooit geweest. "Maar alles is abnormaal in deze zaak"

"Het is niet ongewoon om pas vele jaren later , soms tientallen, de dader op te sporen"

"Helaas is het precentage van zaken van vermiste kinderen waarbij misdaad een rol speelt die opgelost worden, erg laag, zo´n 20%"

Over hoelang DNA goed blijft komt legt hij uit dat het aan een heleboel omstandigheden ligt, maar het DNA dat zij hebben al opgeslagen "ligt in ideale omstandigheden en kan tientallen jaren bewaard blijven."
"En zelfs op het plaats delict kan DNA tientallen, honderden zelfs duizenden jaren blijven bestaan "(voorbeeld van DNA in Groenland) maar het ligt aan omstandigheden hoe goed het blijft.

KORTOM ER ZIJN NOG HEEL VEEL OVERBLIJFSELEN DIE ZE KUNNEN GEBRUIKEN EN ZE ZIJN HELEMAAL NIET AFHANKELIJK VAN EEN ANDER LAB EN DE ZAAK KAN HIER OPGELOST.

Dit is natuurlijk ook de reden dat ze niet gevraagd hebben een en ander te bewaren of terug te sturen!
Ik ben blij dat ik deze video gevonden heb, wat het schept duidelijkheid.

* Ik gebruik het woord sporen, maar het is alles dat forensisch te onderzoeken is. Misschien heeft Jnien er een beter Nederland woord voor?

Er zijn brieven van in de files dat de sporen zouden worden vernietigd. Of ze dat ook werkelijk gedaan hebben is een tweede natuurlijk.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 13:14

Dit gaat om het basis materiaal. Waar ze dus de monsters van genomen hebben voor proeven, en die (monsters) zijn vernietigd (dat gaat soms automatisch al door de proef zelf, die gebruikt het "op" zeg maar) , maar het donormateriaal hebben ze gewoon nog, als je snapt wat ik bedoel.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 13:58

Babootje schreef:
Het is vernietigd door het FSS. Het is op zich legitiem gebeurd, want ze hadden de Portugese politie laten weten dat ze het zouden gaan doen. Portugese politie had bezwaar kunnen maken en heeft dat niet gedaan.
Amaral was toen al weg bij de PJ. Waarom ze geen bezwaar hebben gemaakt is mij een raadsel.
Echt heel raar dat in zo'n zaak als dit dit soort bewijs wordt vernietigd. Temeer omdat je weet dat DNA onderzoek in de loop der jaren is flink is verbeterd.

Ik schrok hier best van, ik dacht dat kan toch niet waar zijn?

Sporen zoeken in een hotel, waar zoveel verschillende mensen komen, plus geen schone bedspreien enz. Is enorm lastig.

Ik denk dat de Duitse politie veel interesse heeft, in al het mogelijke DNA wat er gevonden is.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:07

Je leest mijn post niet? Al het materiaal is er nog, het Britse lab had alleen monsters en die kunnen ze houden en mee doen waar ze zin in hebben, dus ook vernietigen, want er is gewoon nog veel meer beschikbaar en ze herhaalden alleen maar proeven die al gedaan waren in Portugal.

(Blijkbaar was er geen vertrouwen, maar ze kwamen tot dezelfde conclusies. Het lab in Coimbra staat hoog aangeschreven betreffend forenisch werk.)

De Duitse politie kan in de computer kijken naar de resultaten en vergelijken als ze toestemming hebben.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 14:16

Lusitana schreef:
Dit gaat om het basis materiaal. Waar ze dus de monsters van genomen hebben voor proeven, en die (monsters) zijn vernietigd (dat gaat soms automatisch al door de proef zelf, die gebruikt het "op" zeg maar) , maar het donormateriaal hebben ze gewoon nog, als je snapt wat ik bedoel.

Ik snap het. Dat zou heel mooi zijn. Maar waarom testen ze nu dan niet opnieuw vraag ik me dan weer af.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:25

Ik kan even terugluisteren of het er in zit, ik dacht het niet.
Ik kan ook wel zoeken. Maar ze zullen wel een reden hebben. Ik weet dat het aanbod van de Amerikaan niet aangenomen kan worden omdat zijn resultaat ongeldig is in een rechtzaak om een of andere reden (volgens de journalist met een draadje naar de PJ). Dus wellicht zitten er ook legale dingen aan vast dat het nog remt. Als in erkenning van de methode ofzo.

Het bericht is heel recent, van een paar dagen geleden en wellicht juist naar buiten gekomen omdát ze het gaan doen? Ik heb verder geen context.
De introductie gaat over wat ze nog kunnen betekenen voor de zaak. Dus ik denk dat er wel wat te gebeuren staat.

TF ze hebben kunnen vergelijken met vorige toeristen die verbleven in het appartement, dus ze weten wat niet van belang is.
Een plaats delict in een appartement is echt niet anders als bij iemand thuis waar mensen in en uit lopen, of in een openbaar gebouw. Het maakt het echt niet onmogelijk om forensisch onderzoek te doen.

Lusitana

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:25

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:14

Lusitana schreef:
Ik kan even terugluisteren of het er in zit, ik dacht het niet.
Ik kan ook wel zoeken. Maar ze zullen wel een reden hebben. Ik weet dat het aanbod van de Amerikaan niet aangenomen kan worden omdat zijn resultaat ongeldig is in een rechtzaak om een of andere reden (volgens de journalist met een draadje naar de PJ). Dus wellicht zitten er ook legale dingen aan vast dat het nog remt. Als in erkenning van de methode ofzo.

Het bericht is heel recent, van een paar dagen geleden en wellicht juist naar buiten gekomen omdát ze het gaan doen? Ik heb verder geen context.
De introductie gaat over wat ze nog kunnen betekenen voor de zaak. Dus ik denk dat er wel wat te gebeuren staat.

TF ze hebben kunnen vergelijken met vorige toeristen die verbleven in het appartement, dus ze weten wat niet van belang is.
Een plaats delict in een appartement is echt niet anders als bij iemand thuis waar mensen in en uit lopen, of in een openbaar gebouw. Het maakt het echt niet onmogelijk om forensisch onderzoek te doen.

Daar zit best een groot verschil in, veel meer materiaal, moeilijker terug te vervolgen.
Zoals ik k al eerder aangegeven heb, had Brückner in die tijd 2 honden.
Stel hij heeft die via zijn kleding verloren in het appartement.
Kunnen gevonden hondenharen van groot belang zijn.

Is niet zijn DNA, maar wel een aanknopingspunt dat hij in het appartement geweest is.

Jnien zou hier misschien wat aan kunnen toevoegen.

En zou door verbeterde technieken aan getoond kunnen worden dat het 100% Maddies DNA is, dan is dat een goede reden om de ouders opnieuw onder de loep te nemen.

Maar ik vermoed dat er achter de schermen nog aardig wat onderzocht word

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:23

Tja, meer dan 600 monsters om te onderzoeken, maar dat hebben ze gedaan... Duurste operatie ooit.

En ja ik denk dat er achter de schermen meer gebeurd dan ze laten weten.

Even een toevoeging betreffende het interview over de DNA monsters. Dat was met Duarte Nuno Vieira, in 2004 de beste CSI TER WERELD. En hier kun je zijn volledige CV vinden.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 22:48

Ja, super interessant!

Ik denk dat ze proberen Brückner te plaatsen.

Maar ik ga er ook vanuit dat ze dat bij de Mccanns doen.
Ik zou gelijk nadat de hond aangeslagen had in de huurauto, afluister apperatuur laten plaatsen. Zodat te horen zou zijn wat Gerry en Kate bespreken..

Maar dat is waarschijnlijk niet gebeurd, of er is niks uit gekomen..

Ook geloof ik niet dat Kate Mcann er iets mee te maken heeft. Bewijzen kan ik dat niet,... het is een gevoel..

Iedere dag hoop ik erop dat deze zaak ten einde komt, en we allemaal weten, wat er echt gebeurd is

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 14:56

https://www.esdiario.com/amp/458497356/El-caso-Madeleine-McCan-fue-un-robo-que-se-convirtio-en-secuestro.html?__twitter_impression=true

“I am in contact with the German prosecutor, H. Christian Wolters, and I consider him a person of integrity, who knows what he is talking about. He has proof that Madeleine is dead, from searches made in Neuwegersleben, Germany, since February 2016, where a massive amount of pedophile audiovisual material was found, in an abandoned factory that the suspect used to use. I consider this line of investigation not only auspicious but most likely the one that will lead to the resolution of the case.“

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 15:23

Gewoon een mening van iemand die vertrouwen heeft in Wolters.

Als Maddie erop staat, was het echt wel naar buiten gekomen. In 2016. Dan was de zaak opgelost in 2016.
Hij heeft bovendien zelf zijn woorden ingetrokken.

https://www.mirror.co.uk/news/uk-news/m ... e-22187901

Citaat:
In an exclusive interview, Mr Wolters confirmed that there is no forensic ­evidence to show Maddie is dead.

And despite previously saying he believes suspect Christian Bruckner killed her quickly, he said: “It was only personal opinion and speculation.”

En dan dit.
https://www.independent.ie/world-news/g ... 27964.html

Van mij mogen ze hem veroordelen voor van alles en nog wat en achter tralies houden.
Maar de zaak Maddie wordt daarmee echt niet opgelost.