Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:46

Niemand is neutraal, hoezeer we dat ook zouden willen of misschien denken. We zijn allemaal gekleurd door eigen ervaringen, opvoeding, etcetera.

Wilders is ook niet neutraal. Maakt naar mijn idee misbruik van onderbuikgevoelens, speelt daarop, maakt het probleem daarmee (volgens mij) groter dan het is, en wint daar stemmen mee.
Als straks zou blijken/blijkt dat hij veel van zijn uitspraken niet waar kan maken (want: compromissen moeten sluiten), zullen veel van zijn stemmers afdruipen en waar blijft hij dan nog? Dat vraag ik me af.
De grootte van zijn partij is voornamelijk afhankelijk van de aandacht die hij in de media heeft gekregen en het onderwerp wat zich daar voor leent: mensen schijnen bang te zijn en ontevreden of staan open bang en ontevreden te worden. Wat er nu concreet van zijn 'oplossing' terecht zal komen, moet maar blijken.
Stel dat het niet werkt (wat mij zeer waarschijnlijk lijkt), wat dan? Blijven al die mensen dan ontevreden, of gaan zij dan eens bij zichzelf te rade en probeert men dan eindelijk eens op een wat opbouwender manier iets te doen in plaats van dat vervelende negatieve 'gedoe'?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:50

Nicolletje schreef:
Daarom is mijn zusje, een wandelende reclame voor Amsterdam, verhuisd naar Haarlem?
Ze kon er geen normaal huis kopen, huren was geen optie want ze zat via de Key al in een 1 kamer woning en dat was zo'n beetje het enige dat ze heeft kunnen krijgen. Daarnaast moest ze op wisselende tijden op Schiphol zijn om te werken en voelde ze zich er niet veilig meer om 5 uur 'smorgens op de fiets naar CS.
Een auto kan je er niet hebben. De vrienden die er wel een huis hebben kunnen kopen voor het dubbele van wat zij in Haarlem heeft betaald, waren vooral geen grondstewardess ofzoiets.

Ja, echt super aantrekkelijk :Y)

Maar dat heeft te maken met het gebrek aan woningbouw. Je begon de discussie over ghettovorming, dus over of gemengde woningbouw. Daar had ik het over.

Nu ineens begin je weer over wat anders.
Amsterdam is een stad voor de welgestelden of de geluksvogels aan het worden, dat klopt. Net als New York en andere populaire wereldsteden. Ik ben er ook weggegaan omdat ik elders sneller en goedkoper een woning kon krijgen. Maar met allochtonen of ghettovorming in A'dam had mijn keuze niks te maken en ik lees dat ook niet terug in je stuk over je zusje. Terwijl je daar wel de discussie over begon en ik ook daar steeds op reageer. Je mag best zeggen dat je het mis had toen je zei dat de PvdA de oorzaak is van ghettovorming en daar niks aan doet.. Dát was je stelling namelijk. Als je een nieuw onderwerp wil aansnijden dan kunnen we over ghettovroming een conclusie trekken en een nieuw onderwerp erin gooien.

Maar als je steeds 3 discussies door elkaar heen voert dan vind ik het moeilijk te volgen.
Laatst bijgewerkt door Waves op 05-08-10 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:53

Nou ik kwam toch ook met:

Nicolletje schreef:
Waves schreef:
Als je het niet me eens bent dan zou het leuk zijn als je er FEITEN tegenover zet

http://gemeenteamsterdam.nl.eu.org/

Ik reageer alleen op wat jij zegt, aantrekkelijk voor jongeren. Ondanks dat ik onder de rook van Amsterdam woon, ken ik weinig jongeren die liever daar gaan wonen.

Abiola

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:57

Ja, en ik ken weinig jongeren die hier weg willen?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:58

PattyOosten schreef:
Ach, en ik woon al (bijna) veertig jaar naar volle tevredenheid in Amsterdam. Heb een normale koopwoning in Slotervaart, geen last van anderen, en wil hier nooit meer weg.

Maar in een koopwoning zul je onze bebaarde vrienden ook niet vinden, die mogen namelijk volgens de sharia geen geld lenen waarover je rente moet betalen.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:00

Jaja. en iedereen volgt de Sharia? Je weet niet waar je over praat, dat is onderhand wel heel erg duidelijk. Er zijn zát moslims met koopwoningen

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:02

Nicolletje schreef:
Nou ik kwam toch ook met:

http://gemeenteamsterdam.nl.eu.org/

http://www.os.amsterdam.nl/tabel/5779/ is de correcte bron.

Ja, er zijn nog steeds wijken in A'dam waar meer niet-westerse allochtonen wonen. Maar die wijken zijn niet ontstaan door de PvdA, noch is het zo dat de PvdA er niks aan doet. Dat heb ik al eerder beargumenteerd.

Jij stelde dat het de schuld van de PvdA ios en dat de PvdA er niks aan doet. Zou je dat kunnen onderbouwen?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:03

Ik dacht trouwens dat ik het zo'n 25 pagina's geleden al een keer had uitgelegd, maar ik doe het nog een keer.
Moslims hebben iets tegen rente, dat is 'haram'. Dus er zijn weinig moslims die een huis kopen, in verhouding met andere Nederlanders.
Het kaartje dat ik net linkte, komt aardig overeen met toen ik nog in Amsterdam ingeschreven stond als woningzoekende; daar, daar en daar zijn de betaalbare huurhuizen te vinden.
(bijna)Niet in zuid, centrum, dat soort leuke plekken om te wonen.
Op die manier blijven huurhuis-mensen altijd op ongeveer dezelfde plekken wonen, ik ken zelfs mensen die het voor elkaar hebben gekregen om zoveel mogelijk familie in dezelfde straat te stoppen, gezellig toch :Y)

Het is niet aantrekkelijk om te verhuizen, niet als je een uitkering en huursubsidie en andere sociale voorzieningen hebt en ook niet als je een goede baan en een goedkope woning hebt.

'Rechtse' partijen willen al jaren hiertegen optreden en 'linkse' partijen al jaren niet.

Dat is mijn mening erover.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:07

Waves schreef:

Correct? Waar slaat dat nou op? Mijn bron heet: De officiële cijfers van de gemeente Amsterdam
hoe correcter wil je het hebben?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:12

Waves schreef:
Jaja. en iedereen volgt de Sharia? Je weet niet waar je over praat, dat is onderhand wel heel erg duidelijk. Er zijn zát moslims met koopwoningen

Nou sorry maar dan weet jij ook niet waar je over praat http://moslimstemwijzer.blogspot.com/

Citaat:
Hierbij is tevens rekening gehouden met overheidsmaatregelen die indirect tot nadelige situaties voor moslims kunnen leiden. Dit zijn maatregelen die bijvoorbeeld zouden kunnen leiden tot het verplicht betalen van rente (sociale huursector verkleinen, leenstelsel studiefinanciering invoeren) of een barrière kunnen vormen voor moslims om islamitisch georiënteerde keuzes te maken, zoals de terugkeer naar het islamitische land van herkomst (dubbele nationaliteit afschaffen).

http://www.alnisa.nl/3Bladen/PDF%20file ... otheek.pdf

Het lukt niet om te kopieren, maar 58% van de autochtonen tegenover 20% van de Turken en 9% van de Marokkanen hebben een koopwoning in Nederland.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:30

En nog iets, als ik de moslimstemwijzer erbij pak, dan zie ik dat bij 60% opkomst allochtonen, dit een verschil kan uitmaken van 10 zetels in de kamer, daarom worden moslims geadviseerd PvdA te stemmen (en niet GroenLinks omdat die minder 'macht' heeft)

Dat is allemaal prima, dat mag in Nederland, iedereen vindt dat goed. Maar als vervolgens mensen op de PVV stemmen, omdat hen dat politiek een betere keuze lijkt als ze de partijpunten naast elkaar neerleggen, dan zijn het ineens.... Nouja, dat is allemaal al voorbijgekomen in het topic en daarbuiten.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:33

Nicolletje schreef:
En nog iets, als ik de moslimstemwijzer erbij pak, dan zie ik dat bij 60% opkomst allochtonen, dit een verschil kan uitmaken van 10 zetels in de kamer, daarom worden moslims geadviseerd PvdA te stemmen (en niet GroenLinks omdat die minder 'macht' heeft)

Dat is allemaal prima, dat mag in Nederland, iedereen vindt dat goed. Maar als vervolgens mensen op de PVV stemmen, omdat hen dat politiek een betere keuze lijkt als ze de partijpunten naast elkaar neerleggen, dan zijn het ineens.... Nouja, dat is allemaal al voorbijgekomen in het topic en daarbuiten.

+:)+

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:38

http://www.nrc.nl/economie/article17317 ... vice=Print

Als de Belastingwetgeving zou worden aangepast, zouden heel wat meer Moslims een koopwoning kunnen kopen. Zolang dat niet het geval is, kun je het ze moeilijk kwalijk nemen dat ze blijven huren. Voor christelijke gemoedsbezwaarden hebben ze de wet ook aangepast.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:47

PattyOosten schreef:
Ja, en ik ken weinig jongeren die hier weg willen?

Ben geboren en getogen amsterdammer, maar wil hier graag weg en dat komt omdat het grote deel van de bewoners geen amsterdammers zijn. Dat zijn mensen van buiten de stad die het achterlijke idee hebben dat Amsterdam synoniem staat aan Asociaal en alles doen wat god verboden heeft. Amsterdam is nog nooit zo smerig geweest als de afgelopen 2 jaar om maar te zwijgen over ander asociaal gedrag op straat etc. Het is hier gewoon overvol en dat wreekt zich. En dat heeft niet alleen met k..marokkaantjes die zich niet kunnen gedragen te maken.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:50

Grappig genoeg zie ik in jouw artikeltje allerlei partijen voorbijkomen, behalve de linkse partijen.
Citaat:
.... waar hij zijn partijgenoot minister Gerrit Zalm (Financiën) mee bestookt.

Dit artikel is uit oktober 2006. Je weet wie er na de verkiezingen van november 2006 minister van Financien is geworden he? O:)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:51

De door jou aangehaalde cijfers zijn uit 2002, maar waarom zou die wet dan niet aangepast kunnen worden volgens jou?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:04

zipje71 schreef:
Het is hier gewoon overvol en dat wreekt zich. En dat heeft niet alleen met k..marokkaantjes die zich niet kunnen gedragen te maken.

Ik ben het op zich wel met je eens hoor, maar overvol? Ik ben vorig jaar naar Riga (Letland) geweest. Er was iets geks aan de hand. In Riga wonen ook ruim 700.00 mensen (Amsterdam zelf 750.000) maar op straat was het er echt niet zo'n asociale, drukke klerebende als in Amsterdam. Ik ontken niet dat daar geen problemen waren (die waren van een andere orde, voormalig sextoerisme, nu ook dronken britten voor 'stagparty's') maar degene met wie ik was, en ik, zeiden tegen elkaar: wat een rust op straat in vergelijking met Amsterdam!
Het centrum van Riga is net zo klein of misschien zelfs kleiner dan Amsterdam.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:06

PattyOosten schreef:
De door jou aangehaalde cijfers zijn uit 2002, maar waarom zou die wet dan niet aangepast kunnen worden volgens jou?

Wie, wat, waar? Wie bedoel je met jou en welke cijfers zijn uit 2002?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:08

Ik denk dat je een hele andere indruk van Amsterdam hebt als je hier woont en niet alleen in de Kalverstraat je rondje doet. Natuurlijk wordt ik ook wel eens gek van die horders toeristen die op zoek zijn naar het Anne Frankhuis of de Wallen. Ben je wel eens in NYC geweest? Dat is pas druk.

Jij roept dat mijn artikel uit 2006 is. Jou cijfers over huizenbezit zijn uit 2002. Maakt mij verder niet uit, maar krijg ik nog antwoord op de vraag waarom de wet voor een halal hypotheek niet zou kunnen worden aangepast?

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:11

Nicolletje schreef:
zipje71 schreef:
Het is hier gewoon overvol en dat wreekt zich. En dat heeft niet alleen met k..marokkaantjes die zich niet kunnen gedragen te maken.

Ik ben het op zich wel met je eens hoor, maar overvol? Ik ben vorig jaar naar Riga (Letland) geweest. Er was iets geks aan de hand. In Riga wonen ook ruim 700.00 mensen (Amsterdam zelf 750.000) maar op straat was het er echt niet zo'n asociale, drukke klerebende als in Amsterdam. Ik ontken niet dat daar geen problemen waren (die waren van een andere orde, voormalig sextoerisme, nu ook dronken britten voor 'stagparty's') maar degene met wie ik was, en ik, zeiden tegen elkaar: wat een rust op straat in vergelijking met Amsterdam!
Het centrum van Riga is net zo klein of misschien zelfs kleiner dan Amsterdam.

Ik weet ook niet of Riga kleiner is dan Amsterdam en als het zo is klopt mijn indruk dat de mens hier gewoon asociaal is. En ik woon dan nog in 1 van de rustigste en saaiste wijken, Buitenveldert. Heb je wel eens in New York rondgelopen? Megadruk maar superschoon vergeleken bij Amsterdam. Ik schaam me soms gewoon voor "mijn" stad (lees:bewoners)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:12

Ik zie geen cijfers uit 2002?
Maar ik geef hier mijn antwoord waarom niet:

Nicolletje schreef:
Grappig genoeg zie ik in jouw artikeltje allerlei partijen voorbijkomen, behalve de linkse partijen.
Citaat:
.... waar hij zijn partijgenoot minister Gerrit Zalm (Financiën) mee bestookt.

Dit artikel is uit oktober 2006. Je weet wie er na de verkiezingen van november 2006 minister van Financien is geworden he? O:)

Als het niet duidelijk is wat ik bedoel, ga ik daar in een volgend bericht op in.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:15

PattyOosten schreef:
Ik denk dat je een hele andere indruk van Amsterdam hebt als je hier woont en niet alleen in de Kalverstraat je rondje doet.

Ik heb er gewoond en gewerkt maar nu niets meer te zoeken.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:18

Nicolletje schreef:
Ik zie geen cijfers uit 2002?
Maar ik geef hier mijn antwoord waarom niet:

Als het niet duidelijk is wat ik bedoel, ga ik daar in een volgend bericht op in.

Uit jou alnisa artikel:
Citaat:
Het eigen woningbezit onder moslims in Nederland is veel lager dan bij de rest van de
bevolking. In 2002 had 58 procent van de Nederlanders een koopwoning, tegen slechts 20
procent van de Turken en zelfs maar 9 procent van de Marokkanen.

En ja, ik denk dat ik een vermoeden heb wie er papa schatkist werd in 2006 :+ Maar misschien kun jij mij uitleggen waarom het geen goed idee zou zijn? Want "zeuren" dat Moslims geen koopwoning hebben en een sociale huurwoning bezet houden is makkelijk. Een oplossing verzinnen al wat moelijker, maar als die halal-hypo er bij de Belastingdienst doorkomt, zouden er dan niet heel wat meer Moslims een huis kopen denk je? En als ze de wet aan kunnen passen voor Christenen, zie ik niet in waarom dat voor Moslims niet zou kunnen?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:24

Huh? Ik zeg nergens dat het geen goed idee is??? Ik vind juist dat sociale partijen ongemerkt of onbedoeld de situatie zo houden? Of het althans lange tijd hebben gedaan?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:25

PattyOosten schreef:
Jij roept dat mijn artikel uit 2006 is. Jou cijfers over huizenbezit zijn uit 2002. Maakt mij verder niet uit, maar krijg ik nog antwoord op de vraag waarom de wet voor een halal hypotheek niet zou kunnen worden aangepast?

Een halal hypotheek is een hypotheek waar geen rente over betaald wordt.Volgens de Islamitische wetten mogen Moslims namelijk geen rente ontvangen of betalen omdat dit volgens de Islam een onaanvaardbare vorm van vermogensvermeerdering is.

Kun je mij uitleggen waarom banken gratis geld moeten geven aan moslims?