Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nicolletje schreef:Daarom is mijn zusje, een wandelende reclame voor Amsterdam, verhuisd naar Haarlem?
Ze kon er geen normaal huis kopen, huren was geen optie want ze zat via de Key al in een 1 kamer woning en dat was zo'n beetje het enige dat ze heeft kunnen krijgen. Daarnaast moest ze op wisselende tijden op Schiphol zijn om te werken en voelde ze zich er niet veilig meer om 5 uur 'smorgens op de fiets naar CS.
Een auto kan je er niet hebben. De vrienden die er wel een huis hebben kunnen kopen voor het dubbele van wat zij in Haarlem heeft betaald, waren vooral geen grondstewardess ofzoiets.
Ja, echt super aantrekkelijk
Nicolletje schreef:Waves schreef:Als je het niet me eens bent dan zou het leuk zijn als je er FEITEN tegenover zet
http://gemeenteamsterdam.nl.eu.org/
PattyOosten schreef:Ach, en ik woon al (bijna) veertig jaar naar volle tevredenheid in Amsterdam. Heb een normale koopwoning in Slotervaart, geen last van anderen, en wil hier nooit meer weg.
Nicolletje schreef:
Waves schreef:http://www.os.amsterdam.nl/tabel/5779/ is de correcte bron.
Waves schreef:Jaja. en iedereen volgt de Sharia? Je weet niet waar je over praat, dat is onderhand wel heel erg duidelijk. Er zijn zát moslims met koopwoningen
Citaat:Hierbij is tevens rekening gehouden met overheidsmaatregelen die indirect tot nadelige situaties voor moslims kunnen leiden. Dit zijn maatregelen die bijvoorbeeld zouden kunnen leiden tot het verplicht betalen van rente (sociale huursector verkleinen, leenstelsel studiefinanciering invoeren) of een barrière kunnen vormen voor moslims om islamitisch georiënteerde keuzes te maken, zoals de terugkeer naar het islamitische land van herkomst (dubbele nationaliteit afschaffen).
Nicolletje schreef:En nog iets, als ik de moslimstemwijzer erbij pak, dan zie ik dat bij 60% opkomst allochtonen, dit een verschil kan uitmaken van 10 zetels in de kamer, daarom worden moslims geadviseerd PvdA te stemmen (en niet GroenLinks omdat die minder 'macht' heeft)
Dat is allemaal prima, dat mag in Nederland, iedereen vindt dat goed. Maar als vervolgens mensen op de PVV stemmen, omdat hen dat politiek een betere keuze lijkt als ze de partijpunten naast elkaar neerleggen, dan zijn het ineens.... Nouja, dat is allemaal al voorbijgekomen in het topic en daarbuiten.
PattyOosten schreef:Ja, en ik ken weinig jongeren die hier weg willen?
Citaat:.... waar hij zijn partijgenoot minister Gerrit Zalm (Financiën) mee bestookt.
zipje71 schreef:Het is hier gewoon overvol en dat wreekt zich. En dat heeft niet alleen met k..marokkaantjes die zich niet kunnen gedragen te maken.
Nicolletje schreef:zipje71 schreef:Het is hier gewoon overvol en dat wreekt zich. En dat heeft niet alleen met k..marokkaantjes die zich niet kunnen gedragen te maken.
Ik ben het op zich wel met je eens hoor, maar overvol? Ik ben vorig jaar naar Riga (Letland) geweest. Er was iets geks aan de hand. In Riga wonen ook ruim 700.00 mensen (Amsterdam zelf 750.000) maar op straat was het er echt niet zo'n asociale, drukke klerebende als in Amsterdam. Ik ontken niet dat daar geen problemen waren (die waren van een andere orde, voormalig sextoerisme, nu ook dronken britten voor 'stagparty's') maar degene met wie ik was, en ik, zeiden tegen elkaar: wat een rust op straat in vergelijking met Amsterdam!
Het centrum van Riga is net zo klein of misschien zelfs kleiner dan Amsterdam.
Nicolletje schreef:Grappig genoeg zie ik in jouw artikeltje allerlei partijen voorbijkomen, behalve de linkse partijen.Citaat:.... waar hij zijn partijgenoot minister Gerrit Zalm (Financiën) mee bestookt.
Dit artikel is uit oktober 2006. Je weet wie er na de verkiezingen van november 2006 minister van Financien is geworden he?
Nicolletje schreef:Ik zie geen cijfers uit 2002?
Maar ik geef hier mijn antwoord waarom niet:
Als het niet duidelijk is wat ik bedoel, ga ik daar in een volgend bericht op in.
Citaat:Het eigen woningbezit onder moslims in Nederland is veel lager dan bij de rest van de
bevolking. In 2002 had 58 procent van de Nederlanders een koopwoning, tegen slechts 20
procent van de Turken en zelfs maar 9 procent van de Marokkanen.
PattyOosten schreef:Jij roept dat mijn artikel uit 2006 is. Jou cijfers over huizenbezit zijn uit 2002. Maakt mij verder niet uit, maar krijg ik nog antwoord op de vraag waarom de wet voor een halal hypotheek niet zou kunnen worden aangepast?