Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:Je kan je beter druk maken om je baan, hypotheek, zorg of pensioen.
sarabande schreef:Electra63 schreef:Je kan je beter druk maken om je baan, hypotheek, zorg of pensioen.
Ja en dan is er wellicht voor een hoop mensen weinig om over te juichen als er een rechts kabinet komt. Aan alle kanten begint het al te kraken. De pensioenen waar mensen hun hele werkzame leven voor gespaard hebben zullen zo maar verlaagd worden en Donner weigert om in te grijpen.
Het zijn allemaal tekenen van een algehele teruggang juist voor die mensen die het al niet zo breed hebben.
En Geert stemt vrolijk in met het programma waar heel rechts zijn vingers bij aflikt......, dat is toch geen chinees, waarom begrijpen mensen dat niet
Nicolletje schreef:Ik kan me niet herinneren dat is gezegd dat het achter de kassa niet mag.
Alleen vind ik wel dat je als werkgever best mag weigeren als jij dat totaal niet passend vindt, neutrale uitstraling enzo.
christel1857 schreef:CtjeLief schreef:HEEL sterk Waves, kan me hier alleen maar 100% bij aansluiten..
sterk? Ze verdraait kompleet wat ik zeg, maar dat maakt je niet uit? Dat het ff duidelijk is dat wat zij zegt totaal niet is wat ik bedoel. Maargoed, ik kan het ook niet beter uitleggen dan ik al heb gedaan. Sorry.
Electra63 schreef:Ik maak me drukker om mijn pensioen. De meeste pensioeninstellingen en banken hebben vaak (oud-) VVD-ers in de Raad van Bestuur. Daarom gaat het daar ook zo goed mee.
Nicolletje schreef:Electra63 schreef:Ik maak me drukker om mijn pensioen. De meeste pensioeninstellingen en banken hebben vaak (oud-) VVD-ers in de Raad van Bestuur. Daarom gaat het daar ook zo goed mee.
Bedoel je dat laatste cynisch of serieus?
Wat betreft aanpassen, ik vind het kort door de bocht om dat te roepen maar ik vind zeker wel dat dat mogelijk moet zijn ja.
Er zijn een paar basisdingen waar je je in principe aan houdt in dit land (taal leren spreken, niet crimineel zijn en gewoon werken voor je geld) , maar zelfs dat wordt door onze eigen overheid tegengehouden met alle sociale bedoelingen.
In Spanje (waar ik nu ben) is trouwens het conflict mbt. geloof nieteens de grootste, maar taal. Spanje is een katholiek land en wijkt daar niet vanaf en moslims of wie dan ook weten dat en accepteren dat.
Het schijnt dat na die aanslagen de moslims hier ook verder niet raar aangekeken werden ofzo.
Nicolletje schreef:Electra63 schreef:Als je het nieuws goed volgt, dan weet je dat ik dit cynisch bedoel.
Niet echt eigenlijk, hier is effe geen Nederlands journaal. Volgende week weer.
Wat het laatste betreft vind ik het een rare redenatie. Dus daarom hoeven zij ook niet te werken?
Nicolletje schreef:Er zijn een paar basisdingen waar je je in principe aan houdt in dit land (taal leren spreken, niet crimineel zijn en gewoon werken voor je geld) , maar zelfs dat wordt door onze eigen overheid tegengehouden met alle sociale bedoelingen.
CtjeLief schreef:positieve discriminatie? Dat kun je ook andersom zien dan, want de oudere generatie die de taal niet meester is (en waarvan je dat op een bep. leeftijd niet meer echt kan verwachten) loopt nu mede door gebrek aan taalkennis een uitkering mis waar ze recht op hebben, terwijl autochtonen hiervan veel makkelijker op de hoogte kan worden gebracht/zal zijn, dat is ook niet echt gelijk heDus 'positieve discriminatie' is in deze situatie wel erg ver gezocht, ik vind het een positieve actie, want ook deze oudere mensen hebben hier recht op. (denk ook aan ouderen die ooit ook goed genoeg waren om hier werk op te komen knappen voor weinig loon)
Krips schreef:Er staat toch niet dat je als autochtone nederlander niet mag deelnemen? Wanneer er iets wordt georganiseerd voor een bepaalde groep is het toch niet het uitsluiten van een andere groep. Organiseer jij een informatie avond voor bouwvakkers, zijn dan de schilders gediscrimineerd? Of de bouwvakkers gediscrimineerd?
Het gaat hier om het inlichten van een 'probleemgroep' of een 'risicogroep'. Het is niet anders dan een bijeenkomst voor tienermoeders, een bepaalde groep heeft extra inlichting nodig om te weten waar ze recht op hebben. Dan kan voor iedereen georganiseerd worden, maar enkel bepaalde groepen in de samenleving hebben extra inlichtingen nodig.