wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 17:12

hutch84 schreef:
Heino schreef:
Ik denk dat Hutch bedoelt dat er ook mensen zijn met taalproblemen (bvb dyslexie) die dus vrij weinig aan hun manier van schrijven kunnen doen... Dat het niet altijd een kwestie van extra taalonderwijs is.

inderdaad ik zie dus niet dat ik vb een woord aan elkaar schrijf of dat ik een letter achter de ander plak schrijf ik op papier heb ik dit niet en dat heeft niets met snelheid te maken van type ik zie het niet en dus vond ik de reactie van haar kwetsend niet nagedacht en na mijn idee omdat het een tegenstemmer was van wilders en ik een voor stemmer( en dan is het niet leuker om op schrijf fouten in te gaan op deze teks het ik dus 10 minuten zitten staren om fout loos te schrijven voor jullie)

Spelfouten zijn echt niet zo erg, kan gebeuren als je dyslexie hebt. Maar een punt aan het eind van een zin en een hoofdletter aan het begin van een nieuwe zin zou erg helpen om alles leesbaar te maken. Ik heb nog nooit gehoord van een aandoening waarbij je geen punt aan het eind van een zin kunt plaatsen. Voor jouzelf is het vast ook gemakkelijker om terug te lezen als je weet waar elke zin ophoudt.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 17:34

Heino schreef:
Ik denk dat Hutch bedoelt dat er ook mensen zijn met taalproblemen (bvb dyslexie) die dus vrij weinig aan hun manier van schrijven kunnen doen... Dat het niet altijd een kwestie van extra taalonderwijs is.

Inderdaad. Ook zegt het niks over of je succesvol kunt zijn later in je carriere.
Jan Des Bouvrie, Walt Disney, Thomas Edison, Tom Cruise, Agatha Christie, Whoopy Goldberg en Richard Bronson hebben ook allen dyslexie.

hutch84 schreef:
Heino schreef:

inderdaad ik zie dus niet dat ik vb een woord aan elkaar schrijf of dat ik een letter achter de ander plak schrijf ik op papier heb ik dit niet en dat heeft niets met snelheid te maken van type ik zie het niet en dus vond ik de reactie van haar kwetsend niet nagedacht en na mijn idee omdat het een tegenstemmer was van wilders en ik een voor stemmer( en dan is het niet leuker om op schrijf fouten in te gaan op deze teks het ik dus 10 minuten zitten staren om fout loos te schrijven voor jullie)

Maak jij je maar niet druk en besteed er verder geen aandacht aan, want het zegt meer over degene die er over zeurt dan over jou.
En ga zeker niet voor ons 10 minuten zitten staren op een stukje tekst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:29

Ik vind het erg interessant dat jullie zo sterk discussiëren over een evt. deelname van de PVV aan het kabinet.

Maar... vergeten jullie niet dat er een derde partij is die nog wat in de melk te brokkelen moet hebben? Het CDA schijnt -naar wat ik in de media lees- erg terughoudend te zijn om te gaan samenwerken met de PVV of zelfs om überhaupt weer te gaan regeren.
Dat laatste begrijp ik: zij hebben immers erg veel zetels verloren, en zijn nu wat dat betreft 'niet aan zet' deze regeringsperiode. Het feit dat veel CDA-bobo's nu roepen uit de partij te stappen als het VVD - PVV - CDA wordt vind ik schandalig. Want hoewel PVV absoluut niet mijn keuze is (ik heb links gestemd), vind ik dat er geluisterd moet worden naar de kiezer. En de PVV heeft niet voor niks veel gewonnen, blijkbaar zijn veel mensen het eens met Wilders en co.
Overigens moet Wilders zich wat een kabinet dan niet alleen vormen naar de wensen van de VVD, maar ook naar die van het CDA. Want eerder werd hier gezegd dat Wilders dat niet zou doen en Rutte voor het blok zou zetten wat betreft de uitvoer van zijn standpunten, maar vergeet niet dat er een derde partij nodig is! En ze hebben elk evenveel macht, want zonder 1 van de 3 (of misschien 4?) partijen, gaat het hele feest niet door.

Aan de andere kant denk ik dat je ook een mogelijkheid tot VVD - PvdA - GL - D66 niet moet uitvlakken. Dit geeft een bredere coalitie (meer dan 80 zetels tegenover een krappe meerderheid van 76 in het geval van VVD - PVV - CDA) en dus ook de gelegenheid om een groter deel van het volk te vertegenwoordigen in het kabinet. Iets dat wat mij betreft toegejuichd mag worden, puur uit democratische principes.

Aan de andere kant ben ik erg benieuwd naar de PVV in de regering. Laat ze maar eens zien wat ze kunnen, want al ben ik zelf overtuigd links, wat mij betreft mogen zij ook weleens showen hoe goed ze kunnen samenwerken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-06-10 18:32, in het totaal 2 keer bewerkt

RoodZonnetje

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:30

Ennnn PVV heeft geen zetels in de eerste kamer, waardoor de kans dát hun voorstellen er überhaupt doorheen kunnen komen erg klein wordt. Is het dan handig om in de regering te gaan zitten ipv de oppositie??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:31

Dat ook natuurlijk :j

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:37

Ffortuna schreef:
Zij hebben immers erg veel zetels verloren, en zijn nu wat dat betreft 'niet aan zet' deze regeringsperiode. Het feit dat veel CDA-bobo's nu roepen uit de partij te stappen als het VVD - PVV - CDA wordt vind ik schandalig. Want hoewel PVV absoluut niet mijn keuze is (ik heb links gestemd), vind ik dat er geluisterd moet worden naar de kiezer. En de PVV heeft niet voor niks veel gewonnen, blijkbaar zijn veel mensen het eens met Wilders en co.

Ik begrijp het CDA standpunt erg goed. Naar mijn mening als je kiest om met de PVV te gaan regeren, kies je ervoor de kern waarden van de PVV te accepteren. Deze kernwaarden, druisen tegen mensenrechten in. Als christelijke partij moet je dat niet willen accepteren. Wat betreft het luisteren naar de kiezer, in oud Duitsland is Hitler ook democratisch aan de macht gekomen.

Toch hoop ik wel dat CDA overstag gaat en gaat regeren, samen met de PVV en VVD. ik denk niet dat ze het lang uithouden, internationaal zal men geschokt zijn, en de crisis zal langer gaan duren, dat is wat Nederland blijkbaar wil. Snijd uzelf maar diep in de vingers. Triest voor de VVD vind ik het wel, ik denk dat daar verstandige mensen zitten, al ben ik het niet altijd met hen eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:41

Ik zeg ook niet dat ze direct moeten gaan regeren, maar erover praten is toch niet teveel gevraagd? :)

Natuurlijk zie ik ook in dat een Christelijke partij, die dus ook scholen steunt met religieuze achtergronden (zowel christelijk als van andere geloven), zich niet direct kan vinden in het standpunt van een andere partij om (specifiek) Islamitische scholen af te schaffen. Maar momenteel komt er zoveel kritiek van de prominente CDA'ers in de media (bijv. Doekle Terpstra), dat het op mij overkomt alsof zij nieteens om tafel willen gaan zitten met de informateur om te praten over de mogelijkheden voor een kabinet met VVD en PVV samen. En dát gaat tegen mijn democratische principes in.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-06-10 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:41

Grofgezegd, aan een partij als de PVV heb je als maatschappij niets. In mijn ogen schept het verdeeldheid, door mensen te beoordelen of afkomst en niet op gedrag. En geen samenwerking en samenleven.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:46

Heino, zit je weer PVV'ers uit hun tent te lokken?? :P

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:48

Nee, da's iets wat ik kwijt wilde. En iets waar men als PVV-stemmer best op mag reageren want ik kan het niet anders zien dan zo.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:49

tja ieder zn mening he maar ik wil wel zien wat de pvv kan doen en waarmaken .

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 19:37

Zoals ik het zie zit de VVD met de kloten tegen het blok. Of wel regeren met de PVV en water bij de discrimenerende wijn doen. Of zonder de PVV regeren, en bij de volgende verkiezingen flink zetels verliezen en de PVV nog groter maken. Kiezen tussen twee kwaden, ik geef het Rutte te doen.

En wil iemand voor mij Arabië even aanwijzen op de kaart??? Want daar ging het over, maar ik ken dat land niet, dus kan dan ook wat lastig uitvogelen hoe of wat.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 19:52

Ffortuna schreef:
dat het op mij overkomt alsof zij nieteens om tafel willen gaan zitten met de informateur om te praten over de mogelijkheden voor een kabinet met VVD en PVV samen. En dát gaat tegen mijn democratische principes in.

Ja maar dat zegd het PvdA ook, hoe democratisch is dat? Groen Links, ook een nee geen PVV-partij.
CU, SP, nog een paar.

Patty Oosten: http://nl.wikipedia.org/wiki/Saoedi-Arabi%C3%AB
Laatst bijgewerkt door Nic op 12-06-10 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 19:52

We hebben het nu telkens over de PVV, dat ze discrimineren etc.

Weet je wat ik eigenlijk bedenk?
Ik hoor nooit iemand over de SGP, over discrimineren gesproken.
Laatst bijgewerkt door NicoleWHS op 12-06-10 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 19:53

PattyOosten schreef:
En wil iemand voor mij Arabië even aanwijzen op de kaart??? Want daar ging het over, maar ik ken dat land niet, dus kan dan ook wat lastig uitvogelen hoe of wat.

:D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:02

nicole3939 schreef:
Weet je wat ik eigenlijk bedenk?
Ik hoor nooit iemand over de CP, over discrimineren gesproken.

De Christen Unie bedoel je? Ik denk dat daar minder ophef over is omdat die partij veeeel minder invloed heeft.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:03

Nee heino sorry had mijn berichtje al aangepast :P

Je was weer te snel :o

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:06

Oh woops :P Maar denk dat daar hetzelfde voor geldt als voor de "CP" ;)

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:12

Ja dat wel maar dat is toch de partij die geen vrouwen toelaat.

Wat als die meer zetels had gekregen, ben gewoon benieuwd hoe er dan gereageerd zou worden.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:23

nicole3939 schreef:
Ja dat wel maar dat is toch de partij die geen vrouwen toelaat.

Wat als die meer zetels had gekregen, ben gewoon benieuwd hoe er dan gereageerd zou worden.

Het is heel erg raar dat je niemand hoort over de SGP. Want dat is een christelijke fundamentalistische partij die vrouwen discrimineert. Ik weet zeker dat als er ooit een moslimpartij komt die precies hetzelfde zegt als de SGP dat half Nederland wel heel hard gaat brullen dat het belachelijk is.

Maar ik denk dat de SGP er ook niet veel langer meer mee weg komt. Het is door Sarabande al gezegd het is natuurlijk heel ironisch dat de SGP gedoogsteun heeft toegezegd aan een combinatie VVD-PVV-CDA.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:28

Heb het stukje van Sarabande over het hoofd gezien.

Dat lijkt mij idd heel onwaarschijnlijk.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:37

Tja ik vind elke vorm van discriminatie idioot. Bij Wilders maak ik me er openlijker druk om omdat hij voor sommigen een voorbeeld is en bij meer mensen op steun kan rekenen :)

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:41

Ik citeer even uit partijprogram SGP:

Citaat:
De eigen plaats die God de vrouw in de schepping gaf (‘Want Adam is eerst gemaakt, daarna
Eva’) krijgt in de Bijbel een concrete toepassing. Het is een orde waarin onderdanigheid en
gehoorzaamheid voor de vrouw centraal staan. Dat geldt binnen het huwelijk, binnen de gemeente én binnen de maatschappij. Het is een ereplaats voor de vrouw, omdat de Schepper Zelf haar in die positie heeft geplaatst.
Paulus schrijft zelfs in 1 Timothéüs 2: ‘Doch zij zal zalig worden in kinderen te baren, zo zij
blijft in het geloof, en liefde, en heiligmaking met matigheid.’
Als het gaat om de plaats van de vrouw in de politiek, geeft de Bijbel ons een duidelijk uitgangspunt.
Man en vrouw zijn gelijkwaardig, maar niet gelijk. De man is het hoofd aan wie
de vrouw is onderworpen.

Als dit ooit door een moslimpartij gezegd gaat worden samen met het afwijzende standpunt over homoseksualiteit wat de SGP ook heeft dan breekt de hel los zelfs al zouden ze maar twee zetels halen, maar de SGP komt er tot nu toe wel mee weg. :?

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:41

De SGP gaat ook te ver vindt ik, moet niet kunnen dat een politieke partij discrimineert. SGP is wel al flink streng toegesproken.

Dit gaat ook met Wilders gebeuren, 4 oktober het proces tegen Wilders. Ik ben benieuwd. Heb er een paper over geschreven, naar mijn mening moet hij veroordeeld worden, wegens discriminatie en haatzaaiing. Een Belgische politicus is ook al veroordeeld op deze punten, dus ik zie niet in waarom Wilders er onderuit zou komen

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:46

Daphna schreef:
De SGP gaat ook te ver vindt ik, moet niet kunnen dat een politieke partij discrimineert. SGP is wel al flink streng toegesproken.

Dit gaat ook met Wilders gebeuren, 4 oktober het proces tegen Wilders. Ik ben benieuwd. Heb er een paper over geschreven, naar mijn mening moet hij veroordeeld worden, wegens discriminatie en haatzaaiing. Een Belgische politicus is ook al veroordeeld op deze punten, dus ik zie niet in waarom Wilders er onderuit zou komen

Ga er maar vanuit dat hij NIET veroordeeld word.