Joran v/d Sloot verdacht van moord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:36

timilon schreef:
waar ik stiekum wel een beetje om moet lachen is het volgende: enkelen van ons vinden de gevangenissen in peru onmenselijk, en wat er EVENTUEEL met joran zou kunnen gebeuren ook, want joran is en blijft een mens en dient zo behandeld te worden.
maar eenzame opsluiting in een kelder met enkel water en brood is dan wel weer oke volgens die personen....
is dat dan wel menselijk??
imo niet, aangezien wij mensen graag contact hebben met andere mensen, wij graag eens in de buitenlucht zijn etc.
(en dat zal joran wel hebben in peru ;) )

Niet personen. Persoon. Ik heb dat gezegd. En het was enkel maar een voorbeeld. Ik geloof dat een gevangene zoiets als 10 minuten per dag frisse lucht mag krijgen. Dat lijkt me prima.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:38

er zijn er hier wel meer mee eens dat hij niet in peru hoeft te gaan zitten, en ik weet dat jij dat voorbeeld stelde...maar om het makkelijk te houden heb ik het dus algemeen geschreven.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:57

Dat er wat gedaan moet worden aan de omstandigheden in gevangenissen in Peru, ben ik het mee eens. Dat er uitleveringsregelingen moeten komen, ben ik het ook mee eens. Maar dan wel gelijk voor alle Nederlanders. Ik zie niet in waarom Joran voorrang moet krijgen op andere Nederlanders die daar vast zitten.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:01

Shiloh schreef:
Dat er wat gedaan moet worden aan de omstandigheden in gevangenissen in Peru, ben ik het mee eens. Dat er uitleveringsregelingen moeten komen, ben ik het ook mee eens. Maar dan wel gelijk voor alle Nederlanders. Ik zie niet in waarom Joran voorrang moet krijgen op andere Nederlanders die daar vast zitten.

Helemaal mee eens :j

LecyTinker

Re: Joran v/d Sloot verdacht van moord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:14

mensen, ik heb een gebrek aan tijd, maar wil dit topic zo verschrikkelijk graag blijven volgen.
Kan iemand een beknopte samenvatting geven van de afgelopen 10 pagina´s?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:15

ik voor een vind dat hij daar lekker mag blijven............... hij heeft het daar gedaan!!!

of gelden er voor mij ook andere regels als ik hier de belastingdienst til?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:30

idd ik vind dat joran daar ook lekker mag blijven.
hij weet dat als je een moord pleegt je waarschijnlijk ook opgepakt kan worden en veroordeeld kan worden dus idd op de blaren zitten!

en gun heel veel mensen wat maar hem absoluut niet!
is toch erg hoe hij iedereen oplicht?
en als hij uitgeleverd word naar aruba, wil hij vertellen waar natelee ligt!
nou echt om te kosten !!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:32

Alja schreef:
en als hij uitgeleverd word naar aruba, wil hij vertellen waar natelee ligt!
nou echt om te kosten !!

Ja het spreekt voor zijn volkomen gewetenloosheid dat hij voorwaardes, geld bedragen etc daar aan verbindt, ik geloof er ook geen snars van dat hij dat weet.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:35

weer je.......... ik gun dat meiske wat daar vast zit omdat ze erin geluist is door die foute vriend, eerder een terugkeer naar Nederland dan joran............ of ben ik nou helemaal gek?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:49

KiWiKo schreef:
weer je.......... ik gun dat meiske wat daar vast zit omdat ze erin geluist is door die foute vriend, eerder een terugkeer naar Nederland dan joran............ of ben ik nou helemaal gek?

Ik denk dat iedereen dat met je eens is en ik zie dat als de enige goede kant van deze zaak, dat daar nu zoveel aandacht voor is.

(Tip voor Wilders meisjes redden die door allochtone lover boys daar terecht gekomen zijn :D :D :D )

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:51

hihihi je bent slecht!! :D :D :D :D

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:54

Dat meiske wat er zgn. ingeluisd is door foute vriend mag dezelfde behandeling hebben als Joran imo. Die zou als ze niet gepakt was heel wat meer doden op haar geweten hebben/krijgen . En heeft ze misschien ook. Zal vast wel vaker drugs gesmokkeld hebben....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 16:28

LecyTinker schreef:
mensen, ik heb een gebrek aan tijd, maar wil dit topic zo verschrikkelijk graag blijven volgen.
Kan iemand een beknopte samenvatting geven van de afgelopen 10 pagina´s?

haha, nou of hij wel of niet gemarteld mag worden en of hij wel of niet in Peru moet blijven.... :+

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 16:42

mooie samenvatting russel!!

En hier zijn de meningen dus over verdeeld LecyTinker......

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:53

http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/arti ... vrij.dhtml

'Joran na veroordeling vogelvrij'

LIMA - Joran van der Sloot is na zijn veroordeling vogelvrij in de Miguel Castro Castro gevangenis. De medegevangen zullen voor 100 dollar in de rij staan om hem de strot af te snijden. Dat zegt gevangenisexpert Michael Griffith op AOL-News.

Michael Griffith bestudeert al jaren gevangenissen over de gehele wereld. Over de Miguel Castro Castro-gevangenis is hij duidelijk: ,,Van der Sloot zit nu nog veilig vlak bij het kantoor van de directeur, maar na zijn veroordeling komt hij op de toeristische sectie, waar alle buitenlandse gevangen bij elkaar zitten.''

Die sectie probeert de directie goed af te grendelen van de rest van de gevangenis. Griffith: ,,Maar Van der Sloot zal ook naar de recreatieruimte moeten, naar buiten. Hij komt vroeg of laat medegevangenen tegen. Ook al omdat die ingeschakeld worden voor klusjes als schoenen poetsen, eten rondbrengen en schoonmaken. Daarbij fungeren ze ook als drugskoerier en voor een biljet van 100 dollar zijn ze maar al te bereid iemand de strot af te snijden, ook die van Van der Sloot.''

Griffith schildert de sfeer in de Miguel Castro Castro-gevangenis, waar ook het personeel een duit in het zakje doet: ,,Er zijn al 500 aanklachten van gevangenen tegen het personeel wegens mishandeling. Daaronder die van 135 vrouwen. En de vorige gevangenisdirecteur werd al na één dag in dienst te zijn geweest voor zijn huis doodgeschoten.''

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:03

Misschien moeten we er een pool op inzetten. Aantal weken (of dagen) na veroordeling dat JvdS het lootje legt...

(okee, beetje grof misschien)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:12

Ach in tegenstelling tot zijn slachtoffers wordt Joran nog gewaarschuwd :\.

ThePast03 sorry hoor maar dit vind ik pure speculatie, dat het daar geen Miami beach is lijkt me duidelijk voor iedereen.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:13

uhhh, 2 beetjes......

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:16

Dan zet ik hier geen nieuwsberichten meer neer, vind ik ook prima.

sarabande schreef:

[*olduser*] sorry hoor maar dit vind ik pure speculatie, dat het daar geen Miami beach is lijkt me duidelijk voor iedereen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:18

ThePast03 schreef:
Dan zet ik hier geen nieuwsberichten meer neer, vind ik ook prima.

sarabande schreef:

ThePast03 sorry hoor maar dit vind ik pure speculatie, dat het daar geen Miami beach is lijkt me duidelijk voor iedereen.

Onzin wanneer ik wat zeg wordt het ook bestempeld als speculatie. Wat deze man opschrijft vind ik speculatie dat kan toch

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:24

Waarom alleen meneer jvds en niet al die anderen gevangenen, lopen die geen risico en gevaar?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:25

sarabande schreef:
Onzin wanneer ik wat zeg wordt het ook bestempeld als speculatie. Wat deze man opschrijft vind ik speculatie dat kan toch

Bijna al het nieuws is op het moment speculatie, zoniet al het nieuws rond deze zaak. Aangezien ik er nu op wordt aangesproken (en niet degene die deze nieuwsartikelen schrijven) post ik het gewoon niet meer hier.
Lijkt me verder geen probleem want iedereen kan dat soort nieuwsberichten vinden. ;)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:25

Kom toch ThePast03, je gaat er toch niet vanuit dat bokkers deskundiger hierin zijn dan een gevangenisexpert? _O-

Als het moeilijk weerwoord geven is dan wordt er nogal eens om zich heen geslagen.

Ik vind de mening van een deskundige nou niet bepaald speculatief hoor. Maar Nederland verloederd zegt men.... en begint er aardig op te lijken inderdaad. Best wel shockerend. Maar ik mag hopen dat het een tijdelijke trend is.

Andere criminelen lopen inderdaad niet zo'n groot gevaar. En dit topic gaat nu eenmaal over Joran

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:30

ThePast03 vind jou bericht ook interessant en zeker geen speculatie.
Pure realiteit kan je twee dingen doen, oogjes sluiten of oogjes openhouden :)
Ik sluit ze liever niet, en weet ook dat dit pure realiteit is.

slimmerik schreef:
Kom toch ThePast03, je gaat er toch niet vanuit dat bokkers deskundiger hierin zijn dan een gevangenisexpert? _O-

:)) Dat zal het zijn!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:33

Ik neem aan dat van iedereen binnen het hele verhaal, die gevangenisdirecteur toch nog het beste weet hoe het er in die gevangenis aan toe gaat. En het feit dat Joran daar gevaar loopt, tja, lijkt me vrij reëel.

Moet hij daarom andere rechten krijgen? Neuj vind ik niet. (Hoewel bijvoorbeeld in landen als Nederland en Amerika de meeste gevangenen die om dergelijke redenen gevaar lopen vaak afgezonderd worden gezet.