Aimee schreef:Één keer overstappen, een extra stage, een buitenland verblijf of een naar persoonlijk voorval en je zit zo aan die zes jaar.... mag je vervolgens minstens 10.000 euro per studiejaar gaan betalen om überhaupt nog af te kunnen studeren.
Dat is inderdaad schandalig... doorstuderen zou aangemoedigd moeten worden in plaats van onmogelijk gemaakt.
Citaat:Toevallig las ik vanochtend iets in de Folia (blad van de UvA) over dat studentenbaantjes nauwelijks voor studie-oponthoud zorgen, onderzoekers kunnen zelfs geen sluitende verklaringen vinden voor studie-oponthoud.
Ik wel; bier

Nee zonder gekheid, als ze voor mij 70 uur studielast PER WEEK berekenen... (blok van zes weken waarin je 15 etcs moet behalen waarvan elk etcs voor 28 studie-klokuren staat... reken maar uit) dan komt een bijbaantje er echt niet tussen... ja, het moet wel, en ik doe het ook, maar EIGENLIJK kan het niet. In ieder geval zeker geen baan op basis van een contract, omdat je de ene keer minder uren beschikbaar bent dan de andere keer. Daar zijn werkgevers ook niet blij mee.
Maar goed, het kán. Het wordt studenten naar mijn gevoel alleen te moeilijk gemaakt. Per maand betaal je omgerekend ongeveer 120 euro aan collegegeld. Stalgeld voor een leuke shetlandpony. Dus als je je een shetlandpony kunt veroorloven, dan kun je ook studeren