Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nado

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 11:02

Dank je, Babootje. Kirsten is een hele fijne bron van nieuws. Ik had dezelfde dingen opgepakt.

De voorbereidingen voor staat van beleg zijn in volle gang en politieke tegenstanders + niet-witte, niet-hetero, niet-Christen (en dan wel de juiste soort), niet-man/braaf luisterende vrouw kunnen gewoon gedeporteerd worden door de enorme persoonlijke politiemacht die ICE zal zijn. Niet nodig om heel ingewikkeld mensen uit het raam te laten vallen…

Zie jij ook de parallellen met het vijandbeeld + straf voor helpen die nu in NL door de 2e kamer zijn? Stap 1…

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 11:08

P Diddy, vriend van trump , op bijna alle aanklachten ( met video bewijs en 100 getuigen) vrijgesproken.
Epstein files ? Zijn er niet volgens pam bondi , komt geen onderzoek/actie meer op.
Epstein heeft zelfmoord gepleegd terwijl net de camera’s het niet deden.
En z’n handlanger, Maxwell zit 20 jaar in de cel ?? Hoe? Wanneer er blijkbaar niets is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 11:16

Over een tijdje wordt Amerika wakker en denkt 'hoe hebben we dit niet (willen) zien aankomen...'.
De paralellen zijn er wereldwijd, maar lijkt altijd een 'ver van mijn bed' show ;(

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 11:25

De kortingen op medicaid gaan ook de mensen raken die niet kunnen werken zoals bejaarden ...
https://www.youtube.com/watch?v=34TpQBju5zo
Want dankzij die programma's hoef je niet je vermogen op te eten en staat de overheid ook niet met de rekening bij de kinderen voor de deur (en ja die wet bestaat al).

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 11:58

Nado schreef:
Zie jij ook de parallellen met het vijandbeeld + straf voor helpen die nu in NL door de 2e kamer zijn? Stap 1…

Ik wel. En er dan bij zeggen: "We zetten er voorlopig niet op in om helpers te vervolgen".

En ik gooi er dan maar een Godwinnetje achteraan:
Zie hoe stukje bij beetje de jodenvervolging vorm kreeg. "Sobibor begon in het Vondelpark", zei Willem-Alexander.
Ook daar zijn wel parallellen te trekken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 11:59

Iedere dag weer een jawdropping moment

Trump dag 167-169: Trump kondigt nieuwe importheffingen en vacaturestop aan, stopt subsidies voor zon- en windenergie, beweert dat er geen Epstein-files zijn, neemt status 55.000 mensen af die al 25 jaar in VS zijn, kerk wil LGBTQ’ers executeren en commentator zegt dat er te weinig indianen vermoord zijn
https://x.com/locuta/status/1942460655002341860

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 12:09

(...)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 12:26

Babootje schreef:

Trump dag 167-169: Trump kondigt nieuwe importheffingen en vacaturestop aan, stopt subsidies voor zon- en windenergie, beweert dat er geen Epstein-files zijn, neemt status 55.000 mensen af die al 25 jaar in VS zijn, kerk wil LGBTQ’ers executeren en commentator zegt dat er te weinig indianen vermoord zijn

Wat?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 12:27

Elke dag denk je dat het niet erger kan en elke dag verbaasd je weer ;(

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 12:37

In Amerika waren juist lgbtq ers veilig dacht ik en ook in tv series enzo was in elke klas of zo wel een of meerdere karakters zo.

Nu worden ze al leger ect uit gedaan.

En die kerk die ze al wil executeren is wel heel gevaarlijk de doodstraf om hoe je wil leven.. of je zelf voelt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 12:40

Dat misbruik van macht onder het voorwendsel van 'godsdienst' is ook gewoon wel heel smerig in de USA en elders.....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 12:42

Babootje schreef:

Ik weet niet zo goed wat ik hierop moet zeggen... Woorden schieten tekort iig.

Zojuist dit artikel gevonden:
https://archive.ph/1F6kQ

Gaat over een transman uit de VS die in Nederland asiel heeft aangevraagd samen met zijn gezin. Het IND ziet kennelijk een toename, van tussen de 9 en 18 per jaar, naar in mei al 28 aanvragen. En dat is alleen Nederland.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 12:56

Toch te idioot voor woorden dat we hier vluchtelingen vanuit de VS krijgen...

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 17:15

Ik sta er vooral van verbaasd dat niet meer Amerikanen schijnbaar het ok vinden dat mensen - ook al zijn het illegalen - zonder due process worden verscheept naar Sudan en El Salvador en dat soort plekken. Wat die mensen niet begrijpen is dat het hen ook kan overkomen. Leuk dat je kan aantonen dat jij staatsburger bent, maar zonder due process ís er niemand om het aan te laten zien, want je krijgt gewoon stempel 'criminele illegaal' en gaat gelijk op het vliegtuig naar een buitenlandse gevangenis. Ook als je wel legaal bent of überhaupt geen immigrant (zoals een toerist of burger). Het maakt allemaal niet uit als er geen mogelijkheid is om een verweer te voeren.

Juist dit maakt dat ik het oordeel van de Supreme Court dat dit gewoon zo mag zo bizar vind.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 17:19

Sterker nog, Trump heeft plannen om burgers het staatsburgerschap dat ze door geboorte (in de US) hebben verkregen te ontnemen. Dat is nog een stapje verder.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 17:44

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 18:05

Citaat:
De bijbel is geschreven door mensen. Die mensen leefden in hun tijd en ze deelden ook de voorstellingen van die tijd. Ze namen bijvoorbeeld aan dat de aarde plat was en geen bol.

Dat geeft wel goed weer hoe dit soort mensen nog denken :)

Overigens staat bijbel hierin niet alleen, de Islam/Koran staat er hetzelfde in.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 18:11

Babootje schreef:
Sterker nog, Trump heeft plannen om burgers het staatsburgerschap dat ze door geboorte (in de US) hebben verkregen te ontnemen. Dat is nog een stapje verder.

Als die staatsburgers belasting betalen (want het zijn staatsburgers, ook als ze niet in usa wonen), gaat dat belastingopbrengsten schelen

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 18:49

“De kerk” als in alle kerken overal of “An independent Baptist church in Indianapolis”

Niet dat het oke is wat die ene kerk zegt (maar ja, godsdienst enzo) maar er zit wel een verschil tussen “allemaal” en één denk ik

Overigens, dezelfde priester zei ook “ Zhong said in a sermon last year that he would like to see […..] presidential candidate Donald Trump put to death”

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 00:04

DubbelFun schreef:
Citaat:
De bijbel is geschreven door mensen. Die mensen leefden in hun tijd en ze deelden ook de voorstellingen van die tijd. Ze namen bijvoorbeeld aan dat de aarde plat was en geen bol.

Dat geeft wel goed weer hoe dit soort mensen nog denken :)

Overigens staat bijbel hierin niet alleen, de Islam/Koran staat er hetzelfde in.

Op een aantal plaatsen in de bijbel wordt melding gemaakt van een ronde aarde. O.a Jesaja 40:22 staat Er is Iemand die boven de ronde aarde woont. En in Job staat hoe de aarde in de ruimte is gesitueerd: Hij spant de noordelijke hemel uit over lege ruimte, hangt de aarde op aan niets. Je zult je verbazen hoe wetenschappelijk nauwkeurig de bijbel is, in een tijd dat die wetenschap er nog niet was. Zo beschrijft de bijbel in de boeken Job en prediker ook de waterkringloop. Water uit zee verdampt en komt als regen weer op aarde neer, etc. Mensen die in de bijbel geloven zien dit o.a als bewijs dat de bijbelschrijvers uit die tijd door God geïnspireerd waren.

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 07:08

Ik zag gisteravond bij Goedenavond Nederland (is vast overal geweest) het filmpje waar Netanyahu aangeeft een brief te hebben gestuurd aan de Nobel-comité om Trump te nomineren voor het vredesprijs. Ik viel zowat van mijn stoel bank, wordt steeds gekker 8)7 . Clip van CNN, filmpje is gelijk in het begin https://youtu.be/EPuwGT_4wtk?feature=shared .

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 07:23

Het hangt gewoon allemaal aan elkaar vast, iedereen speelt 'appease the (wannabe) dictator' uit eigenbelang op de korte termijn....

Wat godsdienst betreft denk ik dat de meest simpele verklaring is dat als God bestaat, deze waarschijnlijk tenenkrommend toekijkt (iets met vrije wil enzo) hoe slechte, egoïstische invloeden 'het geloof' gebruiken om het het volk te manipuleren, onderdrukken, haat te verspreiden en juist het lelijkste in de mens naar boven te halen ipv. liefde en begrip voor elkaar / de wereld / je naasten te prediken....

Ik hoop dat er relatief snel een einde komt aan al deze zwartgallige lelijkheid van dit moment, dat we nu ergens in het dieptepunt zitten waarbij er veel ogen geopend worden en we hierdoor eindelijk flinke, positieve veranderingen door gaan voeren....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 09:08

Met dank aan AI
Citaat:
De prijs wordt toegekend voor inspanningen op verschillende gebieden die bijdragen aan vrede, zoals:
Wapenbeheersing en ontwapening.
Vredesonderhandelingen.
Democratie en mensenrechten.
Het creëren van een vreedzamere wereld.

Ik denk dat Trump alleen aan het 2e punt iets voldoet.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 10:06

"De prijs wordt uitgereikt in het raadhuis van Oslo door het Noors Nobelcomité. Dit comité bestaat uit vijf leden die worden gekozen door het parlement van Noorwegen en wordt sinds 1904 bijgestaan door het Noors Nobelinstituut."

Ik geloof niet dat ze in Noorwegen enorm onder de indruk zullen zijn van Trump 'de vredestichter', maar we zullen zien.

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 10:35

ik vind Netanyahu als aanbeveler inzake vrede ook nogal ver gezocht :roll: . Vind het gewoon bizar, in welke wereld leven wij? Of eerder, in welke wereld leven zíj?