Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 18:40

Cer schreef:
juval schreef:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... -onder-arm

zou dit opzettelijk zijn gedaan?
in het kader van de 'functie elders' notities?
Het zou wel heel toevallig zijn anders.

Als dat zo is, ... ja, wat moet je daar nou van vinden.
Mijn eerste gedachte is 'hoe kinderachtig is het...'

Omzigt is vanaf minuut een zowel voor als na de uitslag helder geweest hierover. Niets nieuws onder de zon voor mij.
Hij zegt voortdurend dat Geert Wilders zich zelf uitsluit.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 18:41

Cer schreef:
ze bedoelen dan wellicht de 'overlastgevende illegale veilige landers' ofzo..
een beetje in het verlengde van wat Cowboy schrijft..

en ze bedoelen niet de meewerkende Roemeniers, klaarblijkelijk... (misschien redeneren zij technisch niet juist, maar ik kan zelfs nog wel die redenatie bedenken, vind ik niet zo ingewikkeld. En het wordt meerdere malen verteld ook)

Roemeniërs vestigen zich over het algemeen niet permanent in het land toch? Die werken hier en gaan weer terug.

Daar zit denk ik al een groot verschil.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 18:42

Cer schreef:
Mooi stukje.. ik lees 'verantwoordelijkheid bij de politiek'...
Zij schrijft eens niet iets over de kiezer (die vaak inderdaad maar met situaties heeft te dealen,zie stukje van Wintu)

En ik lees zelfs verantwoordelijkheid bij het Jeugdjournaal (:-> media) . Ik heb wel vaker geschreven dat media heel veel invloed heeft, maar daar ontstaat verder niet veel discussie over. Maar ik neem aan dat we niet blind geloven wat een krant of nieuwszender zegt/schrijft? Hoeveel, denken jullie, dat het kan helpen als de media dingen anders gaat brengen? Ik denk dat dat enorm kan helpen, sowieso tegen het polariseren.. Maar de media doet daar best wel erg aan mee... helaas.

En alsnog kunnen we alleen naar de kiezer wijzen, de kiezer die nieuws leest/hoort, die soms niet alles letterlijk op de voet volgt, of helemaal in de inhoud duikt. Misschien met een scheef oog naar de buurman kijken "nou, die zal wel PVV gestemd hebben, daar heb je er 1 hoor, die racist"..
er wordt gewoon mee gepolariseerd.. jammer is dat. :)

Mooie post :j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 18:44

pien_2010 schreef:
Omzigt is vanaf minuut een zowel voor als na de uitslag helder geweest hierover. Niets nieuws onder de zon voor mij.

Het gaat daar niet om, het gaat om dat tonen van dat papiertje...
ik dacht dat dat wel duidelijk was :j

je laat toch geen stukken lezen.. weet je nog wat de ophef toen was, met Ollongren?
maar goed, als de inhoud bekend is, kan je interne notities wel laten lezen..

ik vind het suf.. stop gewoon in je tas, heb je dit artikel ook niet..
Laatst bijgewerkt door Cer op 04-12-23 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 18:47

BigOne schreef:
Ongetwijfeld zal er veel gebeuren op deze centra , overal . Je hoort mij ook niet zeggen dat er geen overlast is, dat is er zeker wel.
Echter, de asielzoekers centra zitten overvol omdat de mensen die wel mogen blijven geen kant opkunnen. En de procedures gaan ook nog eens tergend langzaam door te weinig personeel. Zoveel mensen vanuit zoveel verschillende landen , dat gaat gewoon fout.

Er gaat wel meer fout helaas.

Hier in een boerendorpje waar een buitenlands gezin veel overlast geeft in de wijk.

In de stad is vorig jaar iemand vermoord die de pech had een buurman uit Syrië te hebben die psychisch niet in orde was.

Dus niet in de asielzoekers centra.

Dat soort dingen hoor je alleen niet tot nauwelijks in het landelijke nieuws. Staat alleen in de regionale krantjes.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 18:54

listiglistje schreef:
nps schreef:
]

Dat is een hele goede vraag. Ik ben ook benieuwd hoeveel mensen die zo fel tegen asielzoekers zijn last van ze hebben in her dagelijks leven.

Wat BigOne zegt klopt wel - ze zijn een makkelijke zondebok. Wat GW er goed heeft gedaan campagnetechnisch is de zorgen van van de Nederlanders ophangen aan immigratie.

Ik persoonlijk veel... ik heb COA Budel als klant en kom er regelmatig :o

Maar na een gesprek 2 weken geleden met mijn leidinggevende hoef ik er niet meer heen
ivm mijn eigen veiligheid, 2 x wat ernstigs voorgevallen bij mijn kantoortje daar op locatie.
En hier wordt alles maar mooi afgeschilderd met "echte vluchtelingen", ik weet en zie veel daar, laat ik het daarbij houden.

+1

Jaren geleden bij een AZC gewerkt toen het allemaal niet zo schrijnend was als nu. Dus die smoes stop maar weer terug in de kast.
Maar mijn blik op de vluchteling heeft het voor altijd veranderd...
Hoe vaak daar politie stond.... Wat daar allemaal gebeurde....
Maar dat komt niet in de media en dat willen sommige mensen niet horen.... en die sommige hebben er nooit een stap binnen gezet.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 18:57

Elisa2 schreef:
BigOne schreef:
Ongetwijfeld zal er veel gebeuren op deze centra , overal . Je hoort mij ook niet zeggen dat er geen overlast is, dat is er zeker wel.
Echter, de asielzoekers centra zitten overvol omdat de mensen die wel mogen blijven geen kant opkunnen. En de procedures gaan ook nog eens tergend langzaam door te weinig personeel. Zoveel mensen vanuit zoveel verschillende landen , dat gaat gewoon fout.

Hier in een boerendorpje waar een buitenlands gezin veel overlast geeft in de wijk.

In de stad is vorig jaar iemand vermoord die de pech had een buurman uit Syrië te hebben die psychisch niet in orde was.

Dat soort dingen hoor je alleen niet tot nauwelijks in het landelijke nieuws. Staat alleen in de regionale krantjes.

Niet verbazend. Culturele verschillen + communicatiebarriere ... van die zgn. smeltkroes is nooit sprake geweest. In elk geval niet anders dan interesse in elkaars kookkunsten.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 19:00

Hoef je niet perse een stap voor in het azc te hebben gezet. Wij zaten vlak bij een AZC en de mensen mochten op kosten van de gemeente sporten in de lokale sportschool. En vrouwen in de sportschool werden toch zo vreselijk geintimideerd en jatten als de raven ook. Ik zag daar ook nooit gezinnen bij het AZC, enkel mannen en vooral veel jonge mannen. Nu op de asielboot in Meppel ook weer, bijna enkel jonge mannen. Niet prettig en vooral voor vrouwen beperkend.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 19:02

tamary schreef:
Elisa2 schreef:

Niet verbazend. Culturele verschillen + communicatiebarriere ... van die zgn. smeltkroes is nooit sprake geweest. In elk geval niet anders dan interesse in elkaars kookkunsten.

Misschien zijn de culturele verschillen wel te groot om ooit begrip voor elkaar te hebben. Daarom opvang in eigen regio, minder culturele verschillen, taalbarriere zal minder zijn, lijkt mij een betere oplossing.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 19:04

Nou ja het gaat natuurlijk niet altijd verkeerd.Er zijn echt wel mensen die graag willen, die hun best doen en die er wat van willen maken.. en die uit een enorme poedersuiker komen, die niemand wil ..

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 19:08

Cer schreef:
Nou ja het gaat natuurlijk niet altijd verkeerd.Er zijn echt wel mensen die graag willen, die hun best doen en die er wat van willen maken.. en die uit een enorme poedersuiker komen, die niemand wil ..

Tuurlijk, maar wanneer hoor je in de media nu de positieve dingen, nooit, zelfde als in reviews, men pent eerder iets neer als het niet goed is, stel je voor dat je een compliment zou geven. Met dit net zo, over de echte asielzoeker hoor je niets, ik denk ook niet dat die trammelant lopen te maken. De goeden lijden onder de slechten, ook hiermee.

Beetje hetzelfde hoe links en rechts elkaar hier weg zetten. Je word allemaal hetzelfde hokje geduwd en vaak in het hokje van degene die het meest negatief bekend staat. Fair, nope, doen we er allemaal op een bepaalde manier aan mee, jazeker.

Cer

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 19:15

ja dat is zeker waar, dat is ook het eerder genoemde polariseren door de media inderdaad

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 19:55

Mijn mening is dat de VVD de PVV salonfähig heeft gemaakt door ze niet uit te sluiten op basis van het programma. De media heeft dat opgepakt en druk aan mee gedaan . Bijna geen stuk gelezen wat het programma inhield , wat het zou gaan kosten en hoe het betaald moest worden. Ze hebben zich achteraf de vraag gesteld hoe het kwam dat Wilders zoveel zetels kreeg. Tja, mosterd na de maaltijd.
En Wilders presenteerde zich daar na Milders , met zijn ijskast. Je kunt dingen weer ontdooien dus het is niet weg.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 19:56

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 19:58

Cer schreef:
pien_2010 schreef:

Het gaat daar niet om, het gaat om dat tonen van dat papiertje...
ik dacht dat dat wel duidelijk was :j

je laat toch geen stukken lezen.. weet je nog wat de ophef toen was, met Ollongren?
maar goed, als de inhoud bekend is, kan je interne notities wel laten lezen..

ik vind het suf.. stop gewoon in je tas, heb je dit artikel ook niet..

Dat heb ik ook wel begrepen Cer, ik ben niet gek. Maar wat maakt het uit? Waarom zou hij het in zijn tas stoppen?

Bigone zou zo maar eens kunnen.

Bij Ollongren was het een totaal andere situatie. Hij wist van niets, zij was slordig en opeens wist het hele land dat hij exit moest gaan. Daar keek vriend en vijand van op! Bizar.
Omzigt heeft gelijk vorige week na het gesprek met de verkenner, toen hij uit die kamer kwam, deze boodschap gecommuniceerd. Geert Wilders was pissig en deed een boze tweet. Heel Nederland kende deze boodschap, was op het nieuws.
Dus hij laat gewoon die stukken zien, er is niet zoveel aan de hand in mijn ogen.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 19:59

Wij hebben vlakbij ook een asielzoekers centrum, al 30 jaar. Ik hoor daar eigenlijk nooit iets over. Dus ik ben eens gaan Googlen.

Ik wil trouwens niemands ervaringen tegenspreken. Ik vind het echt heel erg LL dat je te maken hebt gehad met incidenten!

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/434 ... n-een-dorp

Maar ook dit: een aantal overlastgevers (niet de asielzoekers, maar illegalen op bezoek)

https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... c-in-gilze

Zo jammer dat een minderheid de rest een slechte naam geeft.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 20:02

En als je daar vaak mee te maken hebt kleurt dat je mening.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 20:08

Ja dat is zo Pien. Ik hoor nooit wat negatiefs over ons AZC, ken niemand die ooit iets negatiefs er over heeft gezegd. Dat neemt niet weg natuurlijk, dat anderen deze ervaring niet hebben.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 20:08

DuoPenotti schreef:
listiglistje schreef:

Ik persoonlijk veel... ik heb COA Budel als klant en kom er regelmatig :o

Maar na een gesprek 2 weken geleden met mijn leidinggevende hoef ik er niet meer heen
ivm mijn eigen veiligheid, 2 x wat ernstigs voorgevallen bij mijn kantoortje daar op locatie.
En hier wordt alles maar mooi afgeschilderd met "echte vluchtelingen", ik weet en zie veel daar, laat ik het daarbij houden.

+1

Jaren geleden bij een AZC gewerkt toen het allemaal niet zo schrijnend was als nu. Dus die smoes stop maar weer terug in de kast.
Maar mijn blik op de vluchteling heeft het voor altijd veranderd...
Hoe vaak daar politie stond.... Wat daar allemaal gebeurde....
Maar dat komt niet in de media en dat willen sommige mensen niet horen.... en die sommige hebben er nooit een stap binnen gezet.

Politieoproep op “onze” locatie wordt inderdaad niet gemeld. Uitleg was dat het gebeurt in de privésfeer. Die 8 auto’s die uitrukten midden in de nacht omdat ze “een opstootje” hadden, wekte echter wel iedereen midden in de nacht.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 20:11

pien_2010 schreef:

Ja ik vind dat hier erg rooskleurig over wordt gepraat, wij hebben voor regio zuid 8 azc locaties, heel veel ellende hoor.
Mijn collega's op andere vestigingen, doen alle andere coa locaties in het land.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 20:14

listiglistje schreef:
pien_2010 schreef:

Ja ik vind dat hier erg rooskleurig over wordt gepraat, wij hebben voor regio zuid 8 azc locaties, heel veel ellende hoor.
Mijn collega's op andere vestigingen, doen alle andere coa locaties in het land.

Sorry als het te rooskleurig overkomt. Volledig uit mijn eigen ervaring met ons AZC. Ik wil absoluut niet de overlast die er wel is minimaliseren.

Ben wel benieuwd wat jij als oplossing zou zien. Ik zie dat ze bij ons AZC een groep van circa 15 personen volledig geïsoleerd hebben gehouden, met bewaking, van de rest van het AZC.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 20:15

BigOne schreef:
Mijn mening is dat de VVD de PVV salonfähig heeft gemaakt door ze niet uit te sluiten op basis van het programma. De media heeft dat opgepakt en druk aan mee gedaan . Bijna geen stuk gelezen wat het programma inhield , wat het zou gaan kosten en hoe het betaald moest worden. Ze hebben zich achteraf de vraag gesteld hoe het kwam dat Wilders zoveel zetels kreeg. Tja, mosterd na de maaltijd.
En Wilders presenteerde zich daar na Milders , met zijn ijskast. Je kunt dingen weer ontdooien dus het is niet weg.

Plus het debat bij Derksen. Debatten op sbs6 moet je eigenlijk niet willen.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 20:16

Elisa2 schreef:
Cer schreef:
ze bedoelen dan wellicht de 'overlastgevende illegale veilige landers' ofzo..
een beetje in het verlengde van wat Cowboy schrijft..

en ze bedoelen niet de meewerkende Roemeniers, klaarblijkelijk... (misschien redeneren zij technisch niet juist, maar ik kan zelfs nog wel die redenatie bedenken, vind ik niet zo ingewikkeld. En het wordt meerdere malen verteld ook)

Roemeniërs vestigen zich over het algemeen niet permanent in het land toch? Die werken hier en gaan weer terug.

Daar zit denk ik al een groot verschil.

Behalve degenen die hier in de winter blijven rondzwerven...
https://studio040.nl/nieuws/artikel/dak ... n-een-tent

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 20:18

Citaat:
Citaat:

Misschien zijn de culturele verschillen wel te groot om ooit begrip voor elkaar te hebben. Daarom opvang in eigen regio, minder culturele verschillen, taalbarriere zal minder zijn, lijkt mij een betere oplossing.

.... zo'n 85% van de vluchtelingen wereldwijd wordt in de eigen regio opgevangen.

Dus dat moge allemaal waar zijn, maar echt werken doet het niet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 20:20

listiglistje schreef:
pien_2010 schreef:

Ja ik weet het.
Mijn zoon was echt over de mik nadat de trein totaal verbouwd was. Zijn nare ervaringen.

Het probleem is bekend. Ik heb echt iets naars meegemaakt, en een man met dezelfde achtergrond als de dader heeft me zo fantastisch opgevangen en alles geregeld. Dat maakte het wel heel bijzonder.