Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:Dus een sporter moet meer premie gaan betalen omdat die blessures krijgt?
Maar iemand met overgewicht die vaker chronische welvaartsziektes krijgt mag je het niet op afschuiven?
purny schreef:Of je kan sporters een hogere premie laten betalen. Zij hebben immers een grotere kans op blessures
purny schreef:secricible schreef:Dus een sporter moet meer premie gaan betalen omdat die blessures krijgt?
Maar iemand met overgewicht die vaker chronische welvaartsziektes krijgt mag je het niet op afschuiven?
Je mag het op geen enkel persoon afschuiven.
Weet je waar je allemaal voor betaald bij de zorgverzekering?
Ik betaal allemaal dingen die ik zelf niet kan doen
purny schreef:Weet je waar je allemaal voor betaald bij de zorgverzekering?
Ik betaal allemaal dingen die ik zelf niet kan doen
elnienjo schreef:Citaat:Met de BTW zou je op zich best wat kunnen doen. Nu vallen eigenlijk alle voedingsmiddelen onder het lage btw tarief. Er zou best wat voor te zeggen zijn dat vlees/vis, maar ook snoep/koek/frisdrank onder het hoge tarief gaat vallen. Die extra BTW zouden we kunnen gebruiken om boeren een eerlijkere prijs te betalen.
We hebben allang geen laag BTW tarief meer: 9% voor eerste levensbehoeftes vind ik behoorlijk hoog. Het zou tijdelijk zijn die BTW verhoging, maar net als 't kwartje van Kok (nog uit de gulden tijd) zullen we daar nooit iets van terug zien vrees ik. Het zou een goede zaak zijn dat gezonde eerste levensbehoeftes een tarief van maximaal 5% zouden krijgen. Daar vallen dierlijke eiwitten dan uiteraard ook onder.
fransje23 schreef:Dat is het lage tarief, over de rest betaal je 21%.
Overigens is omzetbelasting iets wat ook voor een deel geregeld is door de EU.
Het is de bedoeling dat de tarieven overal gelijk worden.
nynke55 schreef:Het lage tarief was eerder ook 6%, nu 9%. Hoge tarief 21% was 19%.
enzino schreef:fransje23 schreef:En wat als je ouders dat verzaken?
Hierboven opgelost: extra betalen voor kinderen met overgewicht, dat geeft de ouders meteen een reden om hun kinderen minder calorieën te laten eten.
Citaat:De "functie elders" berust volgens de voormalige verkenners Ollongren en Jorritsma op een "inventarisatie vanuit meerdere invalshoeken, waaronder berichten in de media". Koolmees sprak over een "brainstormsessie" en over informatie gehaald uit de kranten en talkshows.
idinn schreef:Nou het grootste dieptepunt is nog wel: weten dat er zat pers staat en dan met je zooi naar buiten lopen, zonder het even in een fatsoenlijk mapje te steken. Man man wat dom, alsof ze al geen zin meer had en dacht.. hoe kom ik hier het snelst vanaf
Ann schreef:Volgens mij had ze net van te voren een positieve testuitslag gekregen en ging ze daarom zo snel mogelijk naar huis? In die haast zal deze blunder zijn begaan, denk ik.