[Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij deze Tweede Kamer verkiezingen?

VVD
207 (15%)
PVV
108 (8%)
CDA
39 (2%)
D66
173 (12%)
GroenLinks
187 (14%)
SP
59 (4%)
PvdA
59 (4%)
ChristenUnie
22 (1%)
PvdD
96 (7%)
50PLUS
8 (0%)
SGP
10 (0%)
DENK
Geen stemmen
FvD
91 (6%)
BIJ1
19 (1%)
JA21
25 (1%)
CODE ORANJE
12 (0%)
Volt
63 (4%)
NIDA
1 (0%)
Piratenpartij
5 (0%)
JONG
6 (0%)
Splinter
22 (1%)
BBB
97 (7%)
NLBeter
1 (0%)
Lijst Henk Krol
1 (0%)
(Anders)
24 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1335

secricible

Re: [Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 15:59

Dus een sporter moet meer premie gaan betalen omdat die blessures krijgt?
Maar iemand met overgewicht die vaker chronische welvaartsziektes krijgt mag je het niet op afschuiven?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 16:04

secricible schreef:
Maar iemand met overgewicht die vaker chronische welvaartsziektes krijgt mag je het niet op afschuiven?

Je mag het op geen enkel persoon afschuiven.
Weet je waar je allemaal voor betaald bij de zorgverzekering?
Ik betaal allemaal dingen die ik zelf niet kan doen

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 16:05

purny schreef:
Of je kan sporters een hogere premie laten betalen. Zij hebben immers een grotere kans op blessures

Mwah, ik heb minder kans op dichtslibben door allerlei vettige meuk dat ik door mijn strot werk. Overigens ondanks mijn sporten vrij extreem zijn (survivalrun en kitesurfen) ook al 2 jaar blessurevrij. Dus ach :+

Overigens ben ik via de survivalbond en kitebond extra verzekerd voor ongevallen omdat die ongevallen buiten de verzekering vallen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 16:11

purny schreef:
secricible schreef:

Je mag het op geen enkel persoon afschuiven.

Dat is wel een beetje achter het principe van een verzekering ja. Dat je collectief voor elkaars problemen betaald... :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 16:18

purny schreef:

Ik betaal ook voor tig dingen die ik niet nodig heb, maar hey... Ik heb nog steeds geen baby in mijn buik ontdekt. Of overgewicht. Of een 1 of andere welvaartsziekte. Dokter ook al tijden niet gesproken. Fysio vorig jaar ter check 2x gezien.

Toch vervelend dat ik ook meebetaal aan mensen die in het ziekenhuis belanden omdat ze met de auto tegen een boom knallen. Tjah.

[sarcasmemodus]

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 16:39

elnienjo schreef:
Citaat:
Met de BTW zou je op zich best wat kunnen doen. Nu vallen eigenlijk alle voedingsmiddelen onder het lage btw tarief. Er zou best wat voor te zeggen zijn dat vlees/vis, maar ook snoep/koek/frisdrank onder het hoge tarief gaat vallen. Die extra BTW zouden we kunnen gebruiken om boeren een eerlijkere prijs te betalen.

We hebben allang geen laag BTW tarief meer: 9% voor eerste levensbehoeftes vind ik behoorlijk hoog. Het zou tijdelijk zijn die BTW verhoging, maar net als 't kwartje van Kok (nog uit de gulden tijd) zullen we daar nooit iets van terug zien vrees ik. Het zou een goede zaak zijn dat gezonde eerste levensbehoeftes een tarief van maximaal 5% zouden krijgen. Daar vallen dierlijke eiwitten dan uiteraard ook onder.

Dat is het lage tarief, over de rest betaal je 21%.
Overigens is omzetbelasting iets wat ook voor een deel geregeld is door de EU.
Het is de bedoeling dat de tarieven overal gelijk worden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 18:16

fransje23 schreef:
Dat is het lage tarief, over de rest betaal je 21%.
Overigens is omzetbelasting iets wat ook voor een deel geregeld is door de EU.
Het is de bedoeling dat de tarieven overal gelijk worden.

Het hoge tarief is ook al verhoogd op wat het eerst was.
Overigens zijn er EU landen waar de btw veel lager is. Dat ze dat dan aanhouden als ze het gelijk willen trekken. Niet dat wij hier telkens de hoofdprijs moeten betalen terwijl ze in andere landen veel minder kwijt zijn. Kijk alleen al naar de BPM die wij hier op auto's moeten betalen. We kunnen niet eens 'n goedkope auto vanuit Duitsland invoeren hier zonder volgens hoog Nederlands tarief belast te worden. Voor de burger zijn er geen voordelen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 18:46

Het lage tarief was eerder ook 6%, nu 9%. Hoge tarief 21% was 19%.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 18:49

In Duitsland zit het nu op 7 en 19% en ze hebben vorig jaar zelfs maandenlang verlaagd naar 5 en 16 vanwege de pandemie.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 19:00

mysa schreef:
Hoeft niet per se. Hij kan dat ook zelf aangegeven hebben. Wel vreselijk onprofessionele actie.

En nog positief getest ook, een week na het D66 feestje.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 19:47

misterA schreef:
mysa schreef:
Hoeft niet per se. Hij kan dat ook zelf aangegeven hebben. Wel vreselijk onprofessionele actie.

En nog positief getest ook, een week na het D66 feestje.

Of besmet door Mona Keizer.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 21:32

nynke55 schreef:
Het lage tarief was eerder ook 6%, nu 9%. Hoge tarief 21% was 19%.

Yep, en daarvoor was het hoge tarief 17,5%

Laten we vooral een combinatie maken van alles wat ergens anders goedkoper is en niet kijken naar landen waar het tarief hoger is..

Ik snap wel dat iedereen voor een kwartje op de eerste rang wil zitten maar helaas werkt het niet zo in de praktijk.

Er zijn ook best een aantal landen op de wereld waar je überhaupt nauwelijks belasting betaald.
Gok toch dat de meeste mensen er voor kiezen om in het merendeel van die landen niet te gaan wonen..
Want je ziet het meteen aan de infrastructuur, zorgstelsel, sociaal stelsel, vervuiling etc etc.

Valt er in Nederland wat te verbeteren? Ja!
Hebben we het heel erg slecht?
Het overgrote deel van de bevolking zeker niet!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 18:12

enzino schreef:
fransje23 schreef:
En wat als je ouders dat verzaken?

Hierboven opgelost: extra betalen voor kinderen met overgewicht, dat geeft de ouders meteen een reden om hun kinderen minder calorieën te laten eten.

Dit vind ik echt een heel slecht plan. Aangezien kinderen tot hun 18e jaar gratis zijn meeverzekerd. Nou ja, gratis: de premie voor de kinderen wordt hoofdelijk omgeslagen over de wel betalenden. Dus ik als kindvrije ga dan nog meer premie betalen voor andermans hobby. Nee, dank u.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 20:04

Citaat:
De "functie elders" berust volgens de voormalige verkenners Ollongren en Jorritsma op een "inventarisatie vanuit meerdere invalshoeken, waaronder berichten in de media". Koolmees sprak over een "brainstormsessie" en over informatie gehaald uit de kranten en talkshows.

https://nos.nl/artikel/2374250-verkenne ... roken.html

Ik vind dit toch wel een dieptepunt hoor, de positie van Omtzigt bespreken aan de hand van krantenberichten en talkshows.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 20:06

Volgende week (woensdag?) komt hier terecht een Kamerdebat over.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 20:12

Terecht inderdaad. Ik ben heel benieuwd naar de uitleg van betrokkenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 20:16

Nou het grootste dieptepunt is nog wel: weten dat er zat pers staat en dan met je zooi naar buiten lopen, zonder het even in een fatsoenlijk mapje te steken. Man man wat dom, alsof ze al geen zin meer had en dacht.. hoe kom ik hier het snelst vanaf :roll:

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 20:19

Volgens mij had ze net van te voren een positieve testuitslag gekregen en ging ze daarom zo snel mogelijk naar huis? In die haast zal deze blunder zijn begaan, denk ik.
Laatst bijgewerkt door Ann op 26-03-21 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 20:20

Bij een positieve uitslag ben je niet gelijk je hersencellen verloren :=

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 20:33

idinn schreef:
Nou het grootste dieptepunt is nog wel: weten dat er zat pers staat en dan met je zooi naar buiten lopen, zonder het even in een fatsoenlijk mapje te steken. Man man wat dom, alsof ze al geen zin meer had en dacht.. hoe kom ik hier het snelst vanaf :roll:

Ja en nee. Het is onbegrijpelijk slordig, maar als er bijvoorbeeld een agenda op had gestaan met welke partij op welk tijdstip aan zou schuiven was er niets aan de hand geweest. Het gaat in deze discussie dus wel degelijk om wat er op die papieren te zien was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 20:44

Ja en hoe simpel is het om het in een niet doorzichtige map te schuiven? Dat doe je toch standaard met je belangrijke papieren lijkt mij. Of er nu wel of niet iets opstaat wat anderen niks aangaat. Dat zou zeker in zo'n functie zo normaal moeten wezen, dat je er niet eens bij nadenkt. Maar schijnbaar valt dat vies tegen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 21:00

Dat je er zelf in de haast niet aan denkt kan ik ergens nog een beetje begrijpen. Maar ik snap ook niet dat er geen een medewerker of assistent of secretaresse heeft opgelet en gezegd van 'hee Kajsa denk om je papieren er staan journalisten buiten'. Daar betaal je die mensen toch ook voor :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-21 21:12

Ann schreef:
Volgens mij had ze net van te voren een positieve testuitslag gekregen en ging ze daarom zo snel mogelijk naar huis? In die haast zal deze blunder zijn begaan, denk ik.

Ik verwacht het ook. Menselijke fout, vind ik. Kan gebeuren, hoe vervelend het nu ook is.
Je bent positief getest dus gaat uit verantwoordelijkheidsgevoel zo snel weg, pakt je spullen snel enzo.

Maar een receptioniste of assistent had wel iets kunnen zeggen inderdaad. Maar misschien niet gezien.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 21:28

Nou idd, tis ook niet alsof de het in de trein heeft laten liggen oid.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 21:59

fokfanaat schreef:
Nou idd, tis ook niet alsof de het in de trein heeft laten liggen oid.

Het is toch erg, dat er foto's worden gemaakt en dan ingezoomd wordt om te lezen wat er staat!

Maar ik ben wel heel erg benieuwd wie dit over Omtzigt heeft gezegd.
Hij is ook bij het CDA niet erg geliefd.