Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 14:20

Arabesk schreef:
We hebben nog steeds geen vrouwelijke minister president gehad, dus er is nog een lange weg te gaan

Ik vind het absoluut niet van belang of iemand man of vrouw is .Iemand moet zijn\haar taak goed vervullen,daar gaat het om in de politiek.Anders is het omgekeerd sexisme,als je iemand zou kiezen puur vanwege man of vrouw zijn.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 14:24

We hebben wel twee vrouwelijke vice premiers gehad...

Jorritsma en Borst.

Zo lang is die weg nou ook weer niet, de feminisering van de armoede vind ik veel belangrijker.

elnienjo

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 16:58

Ik snap niet wat 't geslacht er mee te maken heeft. De persoon moet gewoon geschikt zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:13

elnienjo schreef:
Ik snap niet wat 't geslacht er mee te maken heeft. De persoon moet gewoon geschikt zijn.

Hmmm zegt de persoon die het hoogstwaarschijnlijk irritant zou vinden als iemand met een hees stemmetje naar voren zou worden gehaald....

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:21

purny schreef:
elnienjo schreef:

Hmmm zegt de persoon die het hoogstwaarschijnlijk irritant zou vinden als iemand met een hees stemmetje naar voren zou worden gehaald....

Die vind ik dus niet geschikt, een stem is voor mij heel belangrijk als je een zwaarwichtige taak hebt. Denk dat mijn persoonlijke voorkeur dus ook vaker automatisch naar 'n man neigt omdat ik zwaardere stemmen veel prettiger aan te horen vind.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:21

elnienjo schreef:

Dat vind ik dus ook.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:23

elnienjo schreef:
purny schreef:

Die vind ik dus niet geschikt, een stem is voor mij heel belangrijk als je een zwaarwichtige taak hebt. Denk dat mijn persoonlijke voorkeur dus ook vaker automatisch naar 'n man neigt omdat ik zwaardere stemmen veel prettiger aan te horen vind.

Vind je in die context Mark Rutte dan geen prettige stem hebben? Mochten er weer verkiezingen komen, zou je kunnen overwegen om daarom op hem te stemmen?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:25

Ann schreef:
Vind je die die context Mark Rutte dan geen prettige stem hebben? Mochten er verkiezingen komen, zou je kunnen overwegen om daarom op hem te stemmen?

Ik vind Rutte een prima stem hebben en hij heeft ook een charismatische uitstraling, maar ik stem al een aantal jaar geen VVD meer en het glasharde door blijven liegen maakt dat ik nu een veel negatiever beeld van hem heb dan 'n jaar geleden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:29

anjali schreef:
elnienjo schreef:

Dat vind ik dus ook.

Eens, alleen gebeurt dat dus niet. Heel veel vrouwen die geschikt zijn worden niet gezien, daar ze vrouw zijn. Mede een van de redenen dat het niet vanzelfsprekend is dat vrouwen en mannen in bedrijven, op de belangrijkste posten gelijk in aantal, of ongeveer gelijk in aantal aanwezig zijn.
Dat heeft met heel veel zaken te maken, maar zeker ook omdat ze bij gelijke geschiktheid de baan aan zicht voorbij zien gaan.

Als je bv alleen al zien wat Kaag aan enorme bagger over zich heen krijgt, iets dat voor meer vrouwen geldt in de politiek, dan is er meer aan de hand als iemand niet aardig vinden of niet geschikt. Jetten, homoseksueel had hier ook mee te maken. Het is dus ook voor homoseksuelen mensen pikant on publieke functies te bekleden.
Aan dit soort zaken kun je niet voorbij gaan.

Voor mij maakt het niets uit, als beiden seksen aardig gelijk in aantal aanwezig zijn wie het wordt. Maar als vrouwen zo in de minderheid blijven dan wordt het wel belangrijk daar ik dit niet vind kloppen + dat ik van mening ben dat mannen en vrouwen elkaar als de aantallen aardig in evenwicht zijn, veel hebben te bieden en aanvullend zijn.
Vandaar dat ik werkend in vrouwenorganisaties, vaak zoveel mannen heb aangenomen. Dat viel niet mee, want als het om leidinggevende posts ging, dan hadden we mannen in overvloed→ dan wilde ik toch echt wel een vrouw omdat ik dat te bizar voor vrouwen vond dat we op die goed betaalde posten alleen maar mannen zouden krijgen, maar als het gewoon om de verzorging ging dan viel dat nog niet mee om een man te krijgen. Met veel moeite lukte het meestal wel te krijgen zoals we wilden.

Ik vind trouwens dat dit ook geldt voor mensen met verschillende culturen in zich. Dat zie je vaak ook te weinig terug op de posities waar het om gaat. Dus samengevat ben ik gewoon voor een goede afspiegeling van de maatschappij in de politiek en op de werkvloer in alle geledingen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:39

Mannen komen vaak zakelijker over en zijn vaker bereid meer tijd/energie te steken in hun carriere. En als ik zo 'ns die politieke debatten bekijk dan vind ik ook dat mannen zich beter profileren in hun donkere maatpakken dan vrouwen in gekleurde jurkjes. Wat dat betreft doet Kaag het wel beter door ook een zakelijk broekpak aan te hebben.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:40

@Pien, maar dan kun je krijgen dat iemand wordt aangenomen omdat er een vrouw in moet,of omdat er iemand met een kleurtje in moet,of een homo,of een andere minderheidsgroepering.Terwijl het toch om de kwaliteiten voor het werk moet gaan.Anders is het positieve discriminatie en dat is ook discriminatie.Als die persoon alleen daarop is aangenomen maar de functie niet aankan,dan heeft die er toch ook niets aan.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:40

elnienjo schreef:
Mannen komen vaak zakelijker over en zijn vaker bereid meer tijd/energie te steken in hun carriere. En als ik zo 'ns die politieke debatten bekijk dan vind ik ook dat mannen zich beter profileren in hun donkere maatpakken dan vrouwen in gekleurde jurkjes. Wat dat betreft doet Kaag het wel beter door ook een zakelijk broekpak aan te hebben.

_O-

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:41

Maar dat zijn toch oppervlakkige zaken, elnienjo? Het gaat toch om de inhoud? Best bizar die gedachtegang van jou. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:42

Enorm geneuzel dit, sorry..

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:44

Zullen we dit soort uitspraken gewoon massaal negeren?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:44

Ann schreef:
Maar dat zijn toch oppervlakkige zaken, elnienjo? Het gaat toch om de inhoud? Best bizar die gedachtegang van jou. :+

Als het alleen om de inhoud ging konden de kamerleden wel in vrijetijdskleding naar hun werk.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:46

elnienjo schreef:
Ann schreef:

Als het alleen om de inhoud ging konden de kamerleden wel in vrijetijdskleding naar hun werk.

Zullen we in dit topic onze vrijetijds kleding dan ook weer even inruilen voor zakelijke broekpakken (m/v/x) en het weer over inhoud gaan hebben??

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:50

Mee eens. Wat verwachten jullie voor ontwikkelingen morgen? Meer partijen die aangeven niet meer met Rutte in een coalitie te willen gaan zitten?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:51

Geen idee eerlijk gezegd.

Ik wacht het maar gewoon af.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:58

Ann schreef:
Mee eens. Wat verwachten jullie voor ontwikkelingen morgen? Meer partijen die aangeven niet meer met Rutte in een coalitie te willen gaan zitten?

Ik heb het even losgelaten. Ik zag alleen Marijnissen nog voorbij komen zondag met haar oproep.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 18:07

Ann schreef:

Het blijft spannend wat er gaat gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 18:09

hij zal wel blijven zitten, alle VVD prominenten uit heden en verleden zeggen dat hij door moet

zijn er binnen de VVD die dat niet willen of worden die angstvallig buiten de media gehouden en mag er maar een menig naar buiten komen?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 18:11

Wat de VVD nu zegt neem ik met een korrel zout, die kunnen nu eenmaal niet en plein public hun voorman afvallen. Kan alsnog best zijn dat het morgen exit Rutte is, uit eigen beweging of op dringend verzoek van de partij.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 18:12

Persoonlijk hoop ik ook dat hij voorlopig blijft zitten. Maar dat had ik al aangegeven.

Inschatten kan ik het écht totaal niet op dit moment.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 18:17

We gaan het meemaken morgen