Janneke2 schreef:Ik citeer Shadow met instemming
"Lieve wereld,
ok, jullie leven met de schade die wij hebben gedaan, maar met ons gaat het gelukkig erg goed. We zijn dan ook dankbaar voor onze positie, en zullen die goed voor onszelf houden. We hopen dat jullie dat begrijpen! Het zou toch vervelend zijn als wij wat van onze rijkdom zouden moeten delen met meer mensen.
Lieve groetjes,
het rijke westen."
Ik zou trouwens meteen een CC'tje naar Groningen doen.
"Lief Groningen,
ok, jullie leven met de schade die wij hebben gedaan, maar met ons gaat het gelukkig erg goed. We zijn dan ook dankbaar voor onze positie, en zullen die goed voor onszelf houden. We hopen dat jullie dat begrijpen! Het zou toch vervelend zijn als wij wat van onze rijkdom zouden moeten delen met meer mensen.
Lieve groetjes,
het rijke westen."
Ik heb het gelezen. De eerste keer ook al.
Ik vermoed alleen niet dat we echt heel veel begrip gaan krijgen van 'de wereld'. Lijkt het je dan wel echt een goed idee om ze deze vraag te stellen?
Nee toch? Precies.
@Karl66: natuurlijk. Dat wij niet zo netjes zijn naar onze minderheden, wil niet zeggen dat vreemde minderheden dat dan ook maar mogen gaan doen? We kunnen misschien tegen ze tekeer gaan op het voetbalveld, maar op dat moment worden het wel ineens ónze homo's.
Magrathea schreef:Nou ik vind het anders vrij essentieel.
Nogmaals, bij cultuur denk ik aan muziek, kunst, gebruiken, feesten etc, en zeer zeker niet aan systematische schending van mensenrechten. Hoe is dat cultuur?
Is niet het hele idee dat er universele mensenrechten zouden bestaan en wat daar dan toe zou behoren, cultureel bepaald?