Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:44

Askja schreef:
Goeie vraag, geen idee.

Iemand anders een antwoord op deze interessante vraag?

Aanvulling: dit geeft Wikipedia. Uitspraak Nixon vs Fitzgerald:

Opinion. In a 5-4 decision, the Supreme Court ruled that the President is entitled to absolute immunity from liability for civil damages based on his official acts. The court emphasized that the President is not immune from criminal charges stemming from his official (or unofficial) acts while in office.

N.B. Vetmarkering toegevoegd

Zeker denk maar aan het watergate schandaal in de jaren zeventig met Nixon
https://nl.wikipedia.org/wiki/Watergateschandaal

Hij is afgetreden toen in 1974 om een impeachment te voorkomen. Hij is toen zeker veroordeeld alleen zijn opvolger Gerald Ford gaf hem amnestie voor alle strafbare feiten die hij toen gedaan heeft. Ik was toen 16 jaar en het was een drama voor dat dit allemaal boven tafel kwam en later ben ik nog n aar de watergate film gegaan om nu precies te kijken hoe het allemaal gegaan was.
Het kwalijke hiervan vond ik toen, dat ik als jonge idealistische tiener, toch wel zwaar geschokt was over deze hele gang van zaken (en met mij heel veel mensen toen) en dat dit echt iets doet met de geloofwaardigheid van dit soort hoge Pieten.
En de watergate himself (afluisterapparatuur is geplaatst bij de democraten na inbraak) als ook de latere amnestie op alle strafbare feiten.
Het was toen een gebed zonder einde en het ging maar door en door. Ook een republikein was Nixon net als Ford! Ik vond het toen echt niet OK en nog niet.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:46

pien_2010 schreef:
Askja schreef:
Goeie vraag, geen idee.

Iemand anders een antwoord op deze interessante vraag?

Aanvulling: dit geeft Wikipedia. Uitspraak Nixon vs Fitzgerald:

Opinion. In a 5-4 decision, the Supreme Court ruled that the President is entitled to absolute immunity from liability for civil damages based on his official acts. The court emphasized that the President is not immune from criminal charges stemming from his official (or unofficial) acts while in office.

N.B. Vetmarkering toegevoegd

Zeker denk maar aan het watergate schandaal in de jaren zeventig met Nixon
https://nl.wikipedia.org/wiki/Watergateschandaal

Hij is afgetreden toen in 1974 om een impeachment te voorkomen. Hij is toen zeker veroordeeld alleen zijn opvolger Gerald Ford gaf hem amnestie voor alle strafbare feiten die hij toen gedaan heeft. Ik was toen 16 jaar en het was een drama voor dat dit allemaal boven tafel kwam en later ben ik nog n aar de watergate film gegaan om nu precies te kijken hoe het allemaal gegaan was.
Het kwalijke hiervan vond ik toen, dat ik als jonge idealistische tiener, toch wel zwaar geschokt was over deze hele gang van zaken (en met mij heel veel mensen toen) en dat dit echt iets doet met de geloofwaardigheid van dit soort hoge Pieten.
En de watergate himself (afluisterapparatuur is geplaatst bij de democraten na inbraak) als ook de latere amnestie op alle strafbare feiten.
Het was toen een gebed zonder einde en het ging maar door en door. Ook een republikein was Nixon net als Ford! Ik vond het toen echt niet OK en nog niet.

Watergate....All The President's Men met Robert Redford en Dustin Hoffmann als Bob Woodward en Carl Bernstein. Geniale film. Ook een scene in Forrest Gump trouwens :D

pien_2010

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:09

Inderdaad cowboy. Het was een enorme soap.
Die republikeinen kunnen er wat van.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:49

Karl66 schreef:
Het Oekraïne verhaal, waarvoor hij impeached is, is zo'n criminele handeling, waarvoor hij na zijn presidentschap vervolgd kan worden.

Ik verwacht trouwens niet eens meer dat het een krappe overwinning voor Biden gaat worden. Zoals het er nu uitziet, zal het eerder een landslide verschuiving richting Biden worden. En Trump straalt op dit moment zo slecht op zijn partij af, dat hij waarschijnlijk heel veel republikeinse vertegenwoordigers in die landslide mee gaat nemen.
Het probleem is alleen dat die landslide op de verkiezingsavond waarschijnlijk nog niet zichtbaar is. De meerderheid van de republikeinen gaat in persoon stemmen, terwijl de meerderheid van de democraten via de post gaat stemmen. Het tellen van die stemmen per post kosten meer tijd. De verwachting is dat Trump in dat geval op basis van de eerste uitslagen op de avond zelf de verkiezingswinst gaat opeisen en de per post uitgebrachte stemmen gaat aanvechten.

Doet Corona toch nog íéts positiefs temidden van dit alles :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 20:07

pien_2010 schreef:
Inderdaad cowboy. Het was een enorme soap.
Die republikeinen kunnen er wat van.

Mooiste filmquote: Forget the myths the media created about the White House. The truth is, these aren't very bright guys, and things got out of hand.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 23:42

Ik zag vandaag wat interviews met QAnon-aanhangers.
Die zijn echt overtuigd dat Clinton en Biden zich bezig houden met pedofilie.

Ik vind de invloed van dit soort bewegingen, net als in Nederland Viruswaanzin, toch wel bizar.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 06:22

Viruswaanzin vind ik wel van een andere orde hoor als Qanon. Iemand onterecht beschuldigen van pedofilie (daar ga ik toch wel van uit bij beide mannen) is van een totaal andere orde als het niet eens zijn met het beleid rondom covid-19. HEt 1ste vind ik strafbaar, het tweede ben ik het niet mee eens en ben er ook niet zo mee bezig.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 07:39

Qanon is heel wat anders dan viruswaarheid. Daarnaast wordt de onjuiste naam gebruikt, viruswaanzin is al enige tijd geleden veranderd in viruswaarheid.
Viruswaarheid staat los van qanon en heeft niets met pedofilie te maken. Red shoes heeft weer te maken met pedofilie en dus qanon en de cabal. Er is een topic over complotgroeperingen hier op bokt.
Ik denk dat in de VS de invloed van Qanon aanhangers minimaal is om de stemmen te beinvloeden.

Wat ik me afvraag, kun je in Amerika ook blanco stemmen als burger?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:29

germie schreef:
Qanon is heel wat anders dan viruswaarheid. Daarnaast wordt de onjuiste naam gebruikt, viruswaanzin is al enige tijd geleden veranderd in viruswaarheid.
Viruswaarheid staat los van qanon en heeft niets met pedofilie te maken. Red shoes heeft weer te maken met pedofilie en dus qanon en de cabal. Er is een topic over complotgroeperingen hier op bokt.
Ik denk dat in de VS de invloed van Qanon aanhangers minimaal is om de stemmen te beinvloeden.

Wat ik me afvraag, kun je in Amerika ook blanco stemmen als burger?

Viruswaarheid verspreid ook onjuistheden die flink effect kunnen hebben op de misinformatie van mensen. Qanon is wellicht te klein om door zijn leden stemmen te beïnvloeden, maar ook hier: de misinformatie die zij verspreiden kan wel degelijk effect hebben.

Het aantal Russische trolls bij de vorige verkiezing viel in het grote geheel ook mee. Toch hebben zij best wat effect gehad op de verkiezing door het zaaien van onzekerheid, als ik het me goed herinner.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:06

De overeenkomst tussen viruswaanzin en Qanon is dat ze beide complottheorieën verspreiden. Het verschil zit er vooral in niveau waar ze dat op doen. Qanon speel complottertje op champions league niveau en virus waanzin in de vijfde lokale onderklasse. Maar het blijven beide complotverspreiders.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:10

En ze kijken volgens mij ook vaak dezelfde YouTube-filmpjes.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 14:05

Oef, Trump heeft zijn worteltjessap ook weer gevonden...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 15:50

Het volgende debat is door de debat commissie gewijzigd in een online debat waarbij Trump en Biden beide op verschillende locaties kunnen debatteren .
Trump doet niet mee met als reden : Dan moet ik op een computerscherm kijken en de debatleider kan me elke keer op stil zetten . Wat is het ook een kinderachtig figuur en juist dit debat is voor hem broodnodig .
Ik heb nu echt de indruk dat hij echt alles opereert en zich van zijn adviseurs geen reet aantrekt .

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 15:53

Haha en dan steeds roepen dat Biden niet wilde debatteren... Zegt hij het zelf af...

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 15:54

bigone schreef:
Het volgende debat is door de debat commissie gewijzigd in een online debat waarbij Trump en Biden beide op verschillende locaties kunnen debatteren .
Trump doet niet mee met als reden : Dan moet ik op een computerscherm kijken en de debatleider kan me elke keer op stil zetten . Wat is het ook een kinderachtig figuur en juist dit debat is voor hem broodnodig .
Ik heb nu echt de indruk dat hij echt alles opereert en zich van zijn adviseurs geen reet aantrekt .
k weet niet wat er met hem aan de hand is, maar eerder zei Pien dat hij (fysiek) weleens zieker kon zijn dan dat ie wil laten blijken (iemand anders zei dat zijn vader dit er heeft ingeramd). Dat heeft me toch wel aan het denken gezet, en ik denk oprecht dat Trump echt mega in paniek-modus zit atm.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 16:07

Ailill schreef:
bigone schreef:
k weet niet wat er met hem aan de hand is, maar eerder zei Pien dat hij (fysiek) weleens zieker kon zijn dan dat ie wil laten blijken (iemand anders zei dat zijn vader dit er heeft ingeramd). Dat heeft me toch wel aan het denken gezet, en ik denk oprecht dat Trump echt mega in paniek-modus zit atm.

Zijn vader was een keiharde man die zwakke mensen en kinderen niet tolereerde, Trumpy had dat op jonge leeftijd goed door en heeft zich aangepast en zich een denkwijze eigen gemaakt die misschien voor een zakenman prima is maar niet voor een president . Hij gaat nu een fondsenwerving doen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 16:09

bigone schreef:
Zijn vader was een keiharde man die zwakke mensen en kinderen niet tolereerde, Trumpy had dat op jonge leeftijd goed door en heeft zich aangepast en zich een denkwijze eigen gemaakt die misschien voor een zakenman prima is maar niet voor een president . Hij gaat nu een fondsenwerving doen.

Volgens mij is het voor niemand prima, ook niet voor zakenmensen. (En zeker niet voor de wereld waarin die zakenmensen opereren.)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 16:10

Dat zal zeker meespelen, uiteindelijk zorgt opvoeding wel voor vorming, welke vorming is per persoon verschillend. Ik kan het niet onderbouwen, maar ik heb al een week een onrustig gevoel naar hem, alsof hij zelf ook in gaat zien dat hij er gewoon echt niet goed voor staat. En ik hou mijn hart vast voor het feit hoe hij hier op gaat reageren- en dus handelen, helaas.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 16:56

Wat jij schrijft, heb ik precies zo, Alill.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 17:03

Hij is op dit moment zo volledig irrationeel. Hij staat op achterstand, hij moet dat ombuigen, dus voor hem is het debat belangrijker dan voor Biden.

Eergisteren tweete hij dat hij zijn onderhandelaars opdracht had gegeven om te stoppen met de onderhandelingen over de verlenging van het steunpakket aan coronamaatregelen. Daarmee neemt hij expliciet de schuld op zich van het klappen van de onderhandelingen en dus de problemen, die de Amerikaanse burgers daar door krijgen. Op het moment dat de beursen daar negatief op reageren, tweet hij weer in paniek dat hij natuurlijk best wat wetten met coronamaatregelen wil tekenen. De dag daarvoor vergeleek hij corona weer met de griep. Hij zegt alleen maar dingen waar 80% van de Amerikanen het niet mee eens is. Zijn peilingen vertonen een vrije val, zelfs Rasmussen, een heel sterk rechts vertekenend peilingsbureau gaf Biden een 14% voorsprong.

En in de plaats van even rustig te gaan zitten, de zaak te analyseren en met een coherent plan te komen, blijven ze als een blinde om zich heen slaan. Het is volledig irrationeel wat er nu gebeurt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 17:09

Chaos, maar letterlijk on steroids.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 17:14

Shadow0 schreef:
Chaos, maar letterlijk on steroids.

Dit. Het lijkt wel delirisch.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 17:20

Google maar eens op 'roid rage'. Daar lijdt hij aan, volgens mij.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 17:28

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 17:44

Momenteel 9,8 % voorsprong volgens Fivethirtyeight. Dat is m.i. nog geen veilige marge voor Biden.

Vergeet niet dat veel Amerikanen gevoelig zijn voor Trumps toneelstukje van sterke leider die corona heeft overwonnen, en voor zijn law-and-order-verhaal. Bovendien bevoordeelt het kiessysteem standaard de Republikeinen.
Hoe het zal lopen, zal grotendeels bepaald worden door de waan van de dag. Ook als Trump helemaal onder de steroïden zit (en onder de oranje foundation) kan hij nog winnen. Benieuwd overigens of hij nu ook nog zou staan op een drugstest voorafgaande aan het debat ...