Schietpartij en explosies in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 10:49

Ik ga naar Hoeilaart ;) ik ga me niet bang laten maken door een stel idioten.. Of ik nou daarheen ga en ik overleef het niet of het gebeurd over twee maanden in Amsterdam waar ik toevallig loop.. Laten we ons anders opsluiten als kluizenaars ;)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 10:50

Oja en zeg ik ergens dat hij de enige is? Dat zou wel makkelijk zijn ja dan heeft hij geen schijn van kans.. Ik vraag me alleen af waarom iedereen denkt dat hij nog in Brussel zal zitten

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 10:58

Net nog eens de herhaling gehoord. Het is echt opgeschroefd bewust in het weekend. Vanaf maandag terug zoals normaal. Er moet ergens een sterke indicatie zijn dat salah in brussel is. Tijdens de week is het te moeilijk om het terreurniveau op te schroeven.
Bij een echte dreiging van een eventueel andere terreurcel, die er natuurlijk wel zijn, maar misschien niet direct een aanslag zullen plegen, kun je niet kiezen wanneer je naar niveau 4 gaat.
Verschillende politiemachten en leger zijn al sinds gisteren naar brussel aan het komen, ter voorbereiding op dit weekend.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 10:59

Dat heeft niets met bangmaker te maken, maar met veiligheid van iedereen. Als iedereen denkt zoals jij dan loopt daar veel meer volk rond en is het moeilijker snel in te grijpen.
Daarbij is Hoeilaart Vlaams gewest en niet Brussels gewest (of denk ik nu zo verkeerd?) dus daar geld niveau 4 helemaal niet...

Hij is eergisteren nog in Brussel gezien daarom denken ze dat.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 10:59

In Turkije is een Belg opgepakt die de doelwitten zou hebben aangewezen voor de terreuraanslagen vorige week vrijdag in Parijs. Dat melden verschillende Turkse media. De 26-jarige Ahmat Dahmani, een Belg van Marokkaanse afkomst, werd volgens persbureau Dogan opgepakt in een hotel in de badplaats Antalya.

Behalve de Belg zouden twee Syriërs zijn opgepakt. Zij zouden door IS naar Turkije zijn gestuurd om Dahmani op te halen en veilig de grens over te brengen.

Acht Marokkanen

In een ander Turks onderzoek zijn op de luchthaven van Istanbul acht Marokkanen opgepakt en het land weer uitgezet. De acht vlogen dinsdag van Casablanca naar Istanbul. Zij zeiden vakantie te willen vieren, maar de Turkse autoriteiten denken dat ze banden hebben met IS.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:01

Zoe_97 schreef:
Dat heeft niets met bangmaker te maken, maar met veiligheid van iedereen. Als iedereen denkt zoals jij dan loopt daar veel meer volk rond en is het moeilijker snel in te grijpen.
Daarbij is Hoeilaart Vlaams gewest en niet Brussels gewest (of denk ik nu zo verkeerd?) dus daar geld niveau 4 helemaal niet...

Hij is eergisteren nog in Brussel gezien daarom denken ze dat.

Geen idee ben niet echt bekend in belgie ;) waar wij komen in Hoeilaart is t iig nooit druk ook niet op een normale dag zegmaar.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:06

Abdeslam werd gezien bij de aanslagen in Parijs. Hij komt uit Brussel en kreeg van twee vrienden een lift terug naar de Belgische hoofdstad. Sindsdien is hij niet meer gezien.

Hij is dus niet meer gezien Volgens de media..

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:08

Somebitch schreef:
Abdeslam werd gezien bij de aanslagen in Parijs. Hij komt uit Brussel en kreeg van twee vrienden een lift terug naar de Belgische hoofdstad. Sindsdien is hij niet meer gezien.

Hij is dus niet meer gezien Volgens de media..

Gisteren melde de media da hij wel gezien was (ik weet niet meer waar)

Vrije Universiteit Brussel schrapt alle lessen voor vandaag en mogelijk worden alle lessen geschrapt voor zolang terreurniveau 4 van kracht is

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:09

Dit is wat er vandaag gemeld is.. Wel zouden er meerdere valse geruchten rondgaan dat hij gezien was (stond erbij)..

Ik las ook dat ze in de loop van de dag meer duidelijkheid zouden gaan geven :j

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:26

Zoe_97 schreef:
Vrije Universiteit Brussel schrapt alle lessen voor vandaag en mogelijk worden alle lessen geschrapt voor zolang terreurniveau 4 van kracht is

Huh, heeft de VUB op zaterdag les? :=

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:27

De regering geeft zo meteen een persconferentie over het verhoogde dreigingsniveau.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:37

Yasmine schreef:
Zoe_97 schreef:

Ja er zijn daar ook weekendlessen :p

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:40

Er is precieze informatie dat meerdere individuen met explosieven en wapens meerdere aanslagen wouden plegen in winkelstraten, openbaar vervoer, evenementen en andere publieke plaatsen in Brussel, zegt Charles Michel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:55

Volgend weekend gaat de kerstmarkt in Brussel open als ik me niet vergis. Dat gaat ook nog lollig worden.

Hier en daar zie ik dingen langskomen dat Salah zichzelf niet zou durven aangeven omdat hij bang is voor wraakacties van IS tegen zijn familie. Hij zou namelijk zijn taak niet volbracht hebben, aangezien er bij het opeisen werd gesproken over aanslagen in District 18 in Parijs, maar die hebben niet plaatsgevonden die bewuste vrijdag. Het is wél de plek waar de vrienden van Salah hem hebben opgepikt volgens gsm-signalen/gesprekken vanaf zijn mobiel. Dus er wordt gegokt dat hij ook op de vlucht is voor IS.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:59

Zoe_97 schreef:
Somebitch schreef:
Ah ok nieuws heb ik nog niet gezien. Nouja morgen is het misschien weer helemaal anders.. Maar die gozer zou toch gek zijn als hij nog in Brussel rond zou lopen? Ja gek is hij sowieso maar..

Die gozer is niet de enige terrorist...

Ik snap niet dat mensen nog naar Brussel gaan als ze daar niet perse moeten zijn als door de ministers gevraagd word dit niet te doen voor de veiligheid.

helemaal met je eens
ook met het feit dat de liga de voetbalwedstrijden in 1 ste en 2 de klasse niet willen afgelasten terwijl dat van de veiligheidsdiensten wel gevraagd werd ( om de agenten volop in het terreurgedoe te kunnen inzetten en niet aan voetbalstadions )vind ik erg jammer

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 12:00

Varekaj schreef:
Volgend weekend gaat de kerstmarkt in Brussel open als ik me niet vergis. Dat gaat ook nog lollig worden.

Hier en daar zie ik dingen langskomen dat Salah zichzelf niet zou durven aangeven omdat hij bang is voor wraakacties van IS tegen zijn familie. Hij zou namelijk zijn taak niet volbracht hebben, aangezien er bij het opeisen werd gesproken over aanslagen in District 18 in Parijs, maar die hebben niet plaatsgevonden die bewuste vrijdag. Het is wél de plek waar de vrienden van Salah hem hebben opgepikt volgens gsm-signalen/gesprekken vanaf zijn mobiel. Dus er wordt gegokt dat hij ook op de vlucht is voor IS.

Inderdaad, het zal geen kerstmarkt worden zoals gewoonlijk vrees ik...

Inderdaad, ik vind dat ze de familie moeten opvangen om in veiligheid te brengen. Die hebben er ook niets mee te maken. Dan heeft hij geen reden meer om zich niet aan te geven.
Het lijkt er inderdaad sterk op dat hij bang geworden is en gewoon gevlucht is... Dat maakt dat we hem zeker levend moeten vinden! Die brengt meer aan het licht!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 12:02

Yasmine schreef:
Dat is op zich ook wel heel slim. Hopelijk haalt het iets uit, want serieus, hoe kan die man zich blijven verstoppen terwijl heel Europa naar hem op zoek is... Hoe dom kan je ook zijn om nog steeds in Brussel te zijn? Maar ja, aan de andere kant, Abaaoud zat ook in Parijs.

ik had het er gisteren nog over ...je wil niet weten wat een wespennest Molenbeek is ..als ie ergens in een kelder zit bij andere sympatisanten en die doen gewoon hun dagelijkse dingen gaat niemand daar wat van merken
zoals in de krant stond : in de meeste huizen daar staan 2 mensen geregistreerd maar wonen ze met een stuk of 10

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 12:05

Yasmine schreef:
Er is precieze informatie dat meerdere individuen met explosieven en wapens meerdere aanslagen wouden plegen in winkelstraten, openbaar vervoer, evenementen en andere publieke plaatsen in Brussel, zegt Charles Michel

dat geloof ik ook echt , ik denk echt niet dat ze voor de fun naar niveau 4 gaan !
met alle ondervragingen van opgepakte leden zal er toch wel iets aan informatie zijn losgekomen -hoop ik -

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 12:08

ik geloof echt NIET dat die broer van niks weet en wist !! :n
zo ook niet die 2 " vrienden " die hem hebben opgepikt in Parijs
ze hadden geen radio in de auto :roll: en ook geen gsm met internet zeker ??
en beide geven een andere versie weer van waar ze hem hebben afgezet in Brussel
nee het was echt gewoon een vriendendienst zonder te vragen hoe of wat :?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 12:13

T zou kunnen hoor.. Ik zit in de auto ook niet op internet te kijken en heb vaak gewoon cd's opstaan ipv radio. Maar het klinkt wel raar ja..

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 12:18

Ik geloof ook niet dat die vrienden van niets wisten. Misschien heeft hij ze een andere minder erge criminele daad wijsgemaakt of een totaal niet criminele daad, maar je pikt toch niemand op zonder vragen te stellen. Zonder daarvoor wantrouwig te zijn.
Maar het is raar dat hij nog een andere wagen had staan en dat hij nog een aanslag moest doen. Lijkt mij bizar dat ze van niets weten..
Die broer, ik weet het niet. Dat is moeilijk te beoordelen van buitenaf denk ik.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 12:49

Jammer genoeg kan ik al 24 uur! geen tv en nieuws volgen (bedankt KPN) en lees dus hier mee en op de tablet (gelukkig doet internet t weer).
Die Abdeslam zit volgens mij allang niet meer in Belgie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 12:51

Zoe_97 schreef:
Yasmine schreef:

Ja er zijn daar ook weekendlessen :p

VUB heeft een vergelijkbaar systeem met de OU vermoed ik? (dus dat mensen ook op eigen houtje en tempo modules kunnen volgen?) en dan zijn er bijeenkomsten op zaterdag gezien er altijd wel vakken zijn waarbij er toch lessen met aanwezigheidsplicht gegeven moeten worden (en groepswerken) en ook tentamens. :)
In Hasselt is het iig zo dat je op zaterdag voormiddag ook tentamens kan gaan maken en voor sommige vakken lessen kan volgen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 13:21

Lees nu ook dat er zeer concrete aanwijzingen zouden zijn voor aanslagen in Brussel. Het voetbal gaat wel gewoon door, hoop dat ze de plannen hebben onderschept.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 13:50

KV Kortrijk - RSC Anderlecht is afgelast. zag het net op FB voorbijkomen van een kennis die medewerker is bij RSCA.