Sammie schreef:Ik zeg alleen dat het naar buiten is gebracht, niks over dat het wenselijk is, er wordt ook niks suggereert over dat het nu al moet en al helemaal niet dat het nu al gáát gebeuren.
Ik denk wel dat het bewust naar buiten is gebracht om reacties te pijlen. VVD en PVDA (waar immers het plan vandaan kwam = kabinet) waren er als de kippen bij om nee nee dat doen we niet te roepen.
Dus media was helemaal niet gekleurd hierin.. Dat maak jij er nu zelf van.
Ja dat maak ik ervan, ik vind namelijk echt dat media de laatste jaren ENORM gekleurd is.
In dit geval hadden interviewers andere stukken kunnen kiezen om uit te zenden, maar nee, ze pakken deze. Waarom? Waarschijnlijk precies wat jij zegt, om reacties te peilen... maar waarom moet dat? Uiteindelijk toch gewoon om op emotie te spelen en voor hun eigen zaak te pleiten? (de politiek dan). En de rest doet er vrolijk aan mee. Belangen? Belangen voor wie dan? Voor het volk? Die hier onrustig van worden? Maar die hen wel gekozen hebben? Nee niet de belangen van het volk, de belangen van hun eigen baan... dat denk ik. Maar ik hoop dat ik het mis heb...
@Eugoly: hetzelfde als waarom anderen niet geloven dat er rotte appels tussen vluchtelingen zitten.
Als ik geen getallen krijg van hoeveel mensen er voor wat voor reden dan ook ergens lastiger hebben, dan kan ik er wat mee. Tegen geroep "ik word gediscrimineerd" kan ik niet zo goed. Komt dat echt door je kleur, of door je instelling bijvoorbeeld.
maar goed, dit is voor dit topic niet terzake doende.. excuus