Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 08:34

Cer schreef:
mij bespugen of 'pestten' ze 'zomaar'.. Het is eigenlijk bijna jammer dat er voor veel mensen niets is om slachtoffer over te zijn... -O- Voor roodharigen worden geen debatten gehouden..

Bedoel je dat je werkelijk bespuugd bent alleen maar omdat je haar rood is?

Misschien moeten ze eens een debat houden over omgangsvormen in het algemeen. Want of je nu joden, moslims, homo's, zwarte mensen, chinezen of roodharigen bespuugd. Het is gewoon ronduit onbeschoft.
Het zegt mij meer over degene die spuugt dan over degene die bespuugt wordt.

Cer

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 08:44

@Loretta: Nee ik ben blond, ik werd gepest en geklierd gewoon zomaar... Nu ben ik wat ouder en valt het wel mee, maar tussen mn 20ste en 30ste als ik als blondje door onze exotische wijken liep, was het niet heel gemakkelijk zeg maar.. [maar dat mag je niet zeggen] En roodharigen, dikkerds, mini's etc worden ook getreiterd en gepest.. maar die hebben dat discriminerende zielige verhaal niet..

maar daar gaat het hier niet over. De slachtofferrol van een aantal zogenaamde minderheden is ook zo overdreven altijd..

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 08:49

Dat is zeker waar. Ik krijg ook altijd weer het gevoel van. Daar komt die weer: "De racisme troefkaart!"

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 09:07

Ik hoop niet dat jullie nu ontkennen dat mensen gediscrimineerd worden in onze samenleving?

@Thesserd,
Huiselijk geweld komt in alle lagen van de bevolking voor, niet alleen bij moslims.

Ik zit op mijn werk, dus ik kan niet meer reageren.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 09:21

Klopt als een bus...discriminatie zit in de mens...het zich onderscheiden aan een ander.

En het is niet alleen de witte Nederlander die discrimineert...alle bevolkingsgroepen naar elkaar en ook naar de witte Nederlander :j
Maar de witte Nederlander komt steeds op het beklaagde bankje en het woordje discriminatie wordt erg snel geroepen door bepaalde bevolkingsgroepen maar doen even hard mee....

Het zit ook in de witte Nederlander om met beschuldigende belerende vingertje naar elkaar te wijzen....iets wat in het buitenland wordt verafschuwd aan onze houding... Maar juist door deze mensen niet wordt opgepakt en vrolijk verder er mee gaat..

Discriminatie heeft ook subtielere vormen....

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 09:28

Er zijn zoveel mensen in Nederland die achtergesteld worden om wat voor reden dan ook.
Alleen hebben die allemaal de mogelijkheid om te roepen "discriminatie"
Dat lijkt bijna wel een patent waar alleen maar enkele groepen over beschikken.

Je kunt een kind hebben die gepest wordt omdat die bijvoorbeeld te dik is. en dan kunnen ouders daar bitter weinig aan doen. Maar wordt een kind op school gepest omdat die een kleurtje heeft dan gaan er opeens deuren open en kan er, daar komt die weer. "De racisme troefkaart gespeeld worden."

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 09:37

Wat is achtergesteld, ook dat is subjectief...in Nederland is een beleid dat niemand wordt achtergesteld, maar wordt wat graag zo misbruikt.

Als je aanpassingmoeilijkheden hebt en je krijgt niet wat je wil, voel je je achtergesteld. Moet knokken in een groep voor iets wat in die groep nuances biedt in goede gelijkheid en je verliest voel je je achtergesteld, tenminste als het achtergesteld zijn iets is wat waarde heeft om dit uit te dragen...

Achtergesteld zijn is iets wat ^) voor velen bewust wordt ingezet...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 10:01

Electra63 schreef:
Ik hoop niet dat jullie nu ontkennen dat mensen gediscrimineerd worden in onze samenleving?
Ik hoop niet dat dat een reactie is op mijn post :?

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 10:06

Tcm62 schreef:
Wat is achtergesteld, ook dat is subjectief...in Nederland is een beleid dat niemand wordt achtergesteld, maar wordt wat graag zo misbruikt.

Als je aanpassingmoeilijkheden hebt en je krijgt niet wat je wil, voel je je achtergesteld. Moet knokken in een groep voor iets wat in die groep nuances biedt in goede gelijkheid en je verliest voel je je achtergesteld, tenminste als het achtergesteld zijn iets is wat waarde heeft om dit uit te dragen...

Ik kon de woorden niet vinden.
Maar zoals hier omschreven is, bedoel ik helemaal :j

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 10:40

Tcm62 schreef:

Hoe vaak hoor je wel niet dat allochtonen roepen. "De politie moet ons altijd hebben." of "Ik krijg toch geen stageplaats". Er zijn ook genoeg blanke mensen die moeite hebben bij het vinden van een stageplaats of baan. Alleen roepen deze mensen dan weer dat ze gediscrimineerd worden.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 11:45

Loretta schreef:
Hoe vaak hoor je wel niet dat allochtonen roepen. "De politie moet ons altijd hebben." of "Ik krijg toch geen stageplaats". Er zijn ook genoeg blanke mensen die moeite hebben bij het vinden van een stageplaats of baan. Alleen roepen deze mensen dan weer dat ze gediscrimineerd worden.

Alleen deze mensen? Ik hoor toch regelmatig verhalen van anderen (o.a. vrouwen, ouderen, gehandicapten en chronisch zieken) die zich gediscrimineerd voelen :\

Hetzelfde mbt tot degene die onlangs zei dat het een feit dat veel moslimvrouwen door hun partner worden mishandeld; alsof dat vrouwen uit andere bevolkingsgroepen niet overkomt??

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 11:57

Ja WB, dat is volgens mij precies wat er hier gezegd wordt. Alleen zijn er groeperingen die het hardste roepen en het grootste podium krijgt... Wat dat betreft zijn de nieuwsprogramma's ook heel erg gekleurd bezig... de grootste schreeuwers lijken het grootste podium te krijgen en hierdoor ontstaat ook veel onrust..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 11:59

Inmiddels zijn er weer wat interessante ontwikkelingen op de ‘vluchtelingenmarkt’ waarbij er gesproken wordt over een mini Schengen en een daadwerkelijke ‘even peilen hoe iedereen hier in staatsuggestie’ waarbij als de bedden op zijn de alleenstaande mannen maar op straat moeten slapen of zelf voor plek moeten zorgen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 12:07

Loretta schreef:
Tcm62 schreef:

:? :? :?

Dit is onderzocht en het is een feit dat mensen met een "buitenlands" aandoende naam bijvoorbeeld minder snel op sollicitatiegesprekken worden uitgenodigd. White privilege is geen fabeltje.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 12:19

@Sammie: maar dat was echt een worstkaas scenario, dus zeker niet iets wat wenselijk is, dat werd ook aangegeven. Nu al suggereren dat mensen op straat moeten slapen is niet terecht, en koren op de molen van de mensen die alles zielig vinden "wij zetten mensen op straat!" terwijl dat nog heel niet aan de orde is (ziedaar gekleurde media berichtgeving)

@Loretta: mensen met tattoo's ook... ?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 12:25

Dat is ook wel bekend dat werkgevers allochtonen discrimineren. Maar er is op de werkvloer veel meer discriminatie wat niets met kleur te maken heeft. Het is evenzo een feit dat mensen die om wat voor reden dan ook minder mooi zijn het ook moeilijker hebben op de arbeidsmarkt. Of mensen die geen kans meer krijgen door een gat in hun CV. En wat te denken van mensen die door omstandigheden een paar jaar werkloos zijn geweest, mensen die te dik zijn, mensen met brandwonden, een scheve neus of handicap die niet srorend is voor een bepaald type werk. en uiteraard oudere werknemers en mensen met een kleurtje of vreemde achternaam.

Dus nu heb ik een hele groep opgenoemd waar dus ook mensen met een buitenlandse naam onder vallen.
Kortom samenvattend. De hele arbeidsmarkt staat bol van de discriminatie dat geldt dus heus niet alleen maar voor mensen met een buitenlandse achternaam.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 12:26

Ik zeg alleen dat het naar buiten is gebracht, niks over dat het wenselijk is, er wordt ook niks suggereert over dat het nu al moet en al helemaal niet dat het nu al gáát gebeuren.

Ik denk wel dat het bewust naar buiten is gebracht om reacties te pijlen. VVD en PVDA (waar immers het plan vandaan kwam = kabinet) waren er als de kippen bij om nee nee dat doen we niet te roepen.

Dus media was helemaal niet gekleurd hierin.. Dat maak jij er nu zelf van.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 19-11-15 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 12:27

Ik neem aan dat je op mij doelt met je laatste opmerking. Ik hoop dat je zelf ook wel snapt dat dat niet helemaal hetzelfde en ook niet helemaal relevant is :) Waarom wil je niet geloven dat veel dingen wel degelijk een stuk lastiger zijn als je niet de typische, "autochtone" blanke Nederlander bent? Of dat nou komt door discriminatie, een andere opvoeding of wat dan ook, we hebben er toch allemaal wat aan als daar iets aan gedaan wordt?

Zeker als je zelf een blanke, "autochtone" Nederlander bent die helemaal niet weet hoe zoiets voelt.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 12:28

Cer schreef:
@Loretta: mensen met tattoo's ook... ?

Ooh ja die was ik dus nog vergeten. Ik denk dat je de lijst wel oneindig lang kunt maken.
Alleen hebben deze mensen allemaal geen racisme troefkaart in handen die ze kunnen spelen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 12:29

Dat is overigens allemaal net zo goed discriminatie hé :) Geen racisme, maar wel discriminatie.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 12:36

Cer schreef:
Volgens mij zaten er gisteren bij een EO programma een aantal moslims aan tafel die precies hetzelfde zeiden, nl "kijk eerst naar jezelf [als moslim] en wat je zelf doet en kan betekenen".
Ik heb altijd een beetje het idee dat het niet okee is als een niet-moslim het zegt, maar het komt op hetzelfde neer. Ik vond het een verstandig stel wat daar aan tafel zat, op twee mannen na.
Eén zat nogal vingerwijzend het 'ja wij MAAR zij ook'-verhaal te houden en 1 voelde zich niet meer thuis in NL, maar gaf niet echt aan waarom.

Een moslima die erbij zat gaf aan dat een moeder van een vriendje van dr zoon (dan haak ik al af) wel eens bespuugd was [omdat ze moslim is?].
Dat vind ik ook lastige argumenten.. ik ben ook wel eens bespuugd maar ben geen moslim.. mij bespugen of 'pestten' ze 'zomaar'.. Het is eigenlijk bijna jammer dat er voor veel mensen niets is om slachtoffer over te zijn... -O- Voor roodharigen worden geen debatten gehouden..

Dat ben ik helemaal met je eens Cer, ze vallen wel graag in de slachtoffer rol.
In de Marokaanse gemeenschap bestaat een laag ettertjes zeg maar. Heren tussen pakweg 17 en 30 jaar, die menen overal op af te moeten geven en een enorme haat verspreiden richting Nederlanders. Ook de Marokaanse gemeenschap maakt zich zorgen om de etters, omdat ze zich ook binnen de eigen gemeenschap misdragen. Zij zeggen zelf ook dat deze jongens hiertoe de kans krijgen vanwege het softe Nederlandse beleid.
Je ziet op dit moment overal filmpjes opduiken van voornamelijk Marokaanse Nederlanders, die zeggen blij te zijn met de aanslagen richting de ongelovigen. Zag gisterenaaf op NPO dat 99% van deze filmpjes niets te maken hebben met Parijs enoud of niet echt zijn. We moeten dus enorm voorzichtig zijn met een mening vormen, anders doen we t zelfde als zij.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 12:41

Sammie schreef:
Ik zeg alleen dat het naar buiten is gebracht, niks over dat het wenselijk is, er wordt ook niks suggereert over dat het nu al moet en al helemaal niet dat het nu al gáát gebeuren.

Ik denk wel dat het bewust naar buiten is gebracht om reacties te pijlen. VVD en PVDA (waar immers het plan vandaan kwam = kabinet) waren er als de kippen bij om nee nee dat doen we niet te roepen.

Dus media was helemaal niet gekleurd hierin.. Dat maak jij er nu zelf van.

Ja dat maak ik ervan, ik vind namelijk echt dat media de laatste jaren ENORM gekleurd is.

In dit geval hadden interviewers andere stukken kunnen kiezen om uit te zenden, maar nee, ze pakken deze. Waarom? Waarschijnlijk precies wat jij zegt, om reacties te peilen... maar waarom moet dat? Uiteindelijk toch gewoon om op emotie te spelen en voor hun eigen zaak te pleiten? (de politiek dan). En de rest doet er vrolijk aan mee. Belangen? Belangen voor wie dan? Voor het volk? Die hier onrustig van worden? Maar die hen wel gekozen hebben? Nee niet de belangen van het volk, de belangen van hun eigen baan... dat denk ik. Maar ik hoop dat ik het mis heb...

@Eugoly: hetzelfde als waarom anderen niet geloven dat er rotte appels tussen vluchtelingen zitten.
Als ik geen getallen krijg van hoeveel mensen er voor wat voor reden dan ook ergens lastiger hebben, dan kan ik er wat mee. Tegen geroep "ik word gediscrimineerd" kan ik niet zo goed. Komt dat echt door je kleur, of door je instelling bijvoorbeeld.

maar goed, dit is voor dit topic niet terzake doende.. excuus :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 12:44

Eh Cer... Google maar, er is genoeg te vinden.

Ik weet best dat er best wel een probleem is met bijvoorbeeld Marokkaanse en Turkse jeugd, dat zal ik niet ontkennen hoor. Maar je kunt ook niet ontkennen dat racisme ook wel degelijk een probleem is.

Volgens mij ontkent trouwens niemand dat er ook best rotte appels tussen de vluchtelingen zullen zitten, waar haal je dat vandaan? Natuurlijk zitten er rotte appels tussen. Net als in elke groep mensen.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 12:50

Wat mij opvalt, is dat de politici enorm beginnen te kantelen richting de mening van de bevolking. Hoorde gisteravond Halbe Zijlstra roepen dat Nederland toch echt wel vol is. Gaan we daarom alleenstaande mannen op straat laten slapen? Nou...ze krijgen nog wel een zakcentje mee! Wauwww......wat een godspe, de winter komt eraan meneer Zijlstra! Indien dit uw oplossing is ga ik vrezen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 12:50

@Eugolgy: Waar ik dat vandaan haal? Van google, van mijn FB tijdlijn van twitter etc... :)

Ik ontken helemaal niks, het is ook een probleem, maar maken we het een groter probleem dat het is? Maken mensen er misbruik van? Ik heb het gevoel van wel.. maar nogmaals, dit is niet voor dit topic..