Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:06

Heb net een kaartje gezien van een radar beeld met twee andere vliegtuigen in de buurt

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:09

Klopt Raponsje, dat was ook in het nieuws geweest. Neemt niet weg dat het gebied gewoon veilig was om over te vliegen (volgens luchtverkeer). 25 km van het vliegtuig vandaan vloog een ander vliegtuig van ChinaAir. Als het helder is geweest zou het best zo geweest kunnen zijn dat zij ze misschien wel uit de lucht hebben zien vallen..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:11

De mensen hebben een ander referentiekader, in andere oorlogen zie je ook dat er wat anders wordt omgegaan met lichamen dan wij gewend zijn. Ik keur het niet goed uiteraard. Maar kijk wat er gebeurd met hun 'eigen' mensen; daar worden ze ook gewoon opgestapeld in het mortuarium... http://www.volkskrant.nl/vk/nl/30323/On ... mers.dhtml

Keeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:12

Ik weet niet of het al voorbij is gekomen, maar kreeg net een linkje op facebook doorgestuurd. Een klein stukje van de tekst gaf me toch wel flinke kippenvel..

"Ik ken je niet en toch ben je constant in mijn gedachten. Vakantie vieren voelt ineens egoïstisch wanneer ik denk aan het verdriet van de mensen die je gister nog uitgezwaaid hebben. De mensen die hoopten op een veilige terugkeer. Die nog steeds hopen dat ze straks zullen ontwaken uit een nachtmerrie."

Bron: http://sunshinemaniac.wordpress.com/201 ... ik-aan-je/

Cassidy

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:13

Hij staat idd al in dit topic en ik was hem ook op Facebook tegengekomen. Heel mooi geformuleerd idd.

pepermunt14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:13

vandaag liep ik op het winkelcentrum en bedacht me opeens dat mensen er kwetsbaar zijn. Dat je gewoon ergens loopt en dan ook zo dood geschoten of iets kan worden. Je hoort/leest het ook best vaak. Maar dan lees je een ding ervan en dan niks meer. Dat kan ook in anderen landen gebeuren en dan hoor je er ook niks van. Maar van dit ongeluk hoor je juist heel de dag dingen door. dat snap ik natuurlijk wel en veel leven dan ook mee.
Ik heb ook van veel mensen gehoord dat via via ook iemand kent die in het vliegtuig zat. maar dan kennen van verhalen en naam maar nooit in het echt gezien. Ik vind dit meer aandacht vragen. Wanneer je iemand ook echt kent snap ik dat het heel vervelend is. Maar als je die persoon niet kent snap ik dat je meeleeft. maar dan heb je ook die mensen die dan zielig er mee gaan doen.
Ook vraag ik me af hoe het zit met het verdwenen vliegtuig. Daar hoor je ook niks meer van terwijl je toen heel de dag door dingen van hoorde.

Nu moet ik aan van alles denken nu ik dit schrijf.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:15

klopt, we zijn met z'n allen heel kwetsbaar door het gedrag van "gekken", dat is niet voorspelbaar...

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:16

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:19

Tot wanneer kan je bloemen op Schiphol leggen?

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:19

dit filmpje van rtl vond ik een van de indrukwekkendste filmpjes tot nu toe. hij zei op twitter
Citaat:
Ik had hier het liefst willen fluisteren

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:22

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:22

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:23

onpaard schreef:
Dreamy schreef:
https://mobile.twitter.com/janny3104624 ... 56/photo/1

Kippenvel....
Gedicht van een moeder..

Dikke tranen over mijn wangen. Zo triest.
Sterke aan iedereen die het nodig heeft.

Hier nog 1 met tranen op de wangen.. dat kun je je toch niet voorstellen..
Laatst bijgewerkt door xNavatu op 19-07-14 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:23

brrrrr

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:28

Nils_010 schreef:
dit filmpje van rtl vond ik een van de indrukwekkendste filmpjes tot nu toe. hij zei op twitter
Citaat:
Ik had hier het liefst willen fluisteren

Wat moet het vreselijk zijn de koffer van je geliefde te zien liggen , de souveniers en alles. Jeetje wat een ellende om alles thuis te krijgen , om alles rust te geven

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:28

N0a schreef:
Het gebied was gewoon veilig verklaard boven de 10km. Niemand verwacht dat zij over de apparatuur beschikken om een vliegtuig van 12km hoogte neer te halen.. Vluchten gaan toch ook nog steeds over Pakistan/Israel.

Las net dat dezelfde man die 'waarschijnlijk' het bevel heeft gegeven tot neerhalen, nu komt met een theorie dat alle passagiers aan boord al dood waren voor zij het vliegtuig uit de lucht schoten. Het wordt steeds gekker.
Heb net een filmpje gezien hoe ze met de lichamen omgaan (lees: smijten op een vrachtwagen, boven op elkaar, en afladen.) en de persoonlijke spullen. Onwijs respectloos en ik snap niet dat niemand ingrijpt. Dit wil je toch als nabestaande ook niet zien?

Ik snap ook wel dat dit oorlogsgebied is, maar deze slachtoffers hebben hier niks mee te maken. Ik vind het schandalig dat er daar dronken mensen zo respectloos met de slachtoffers omgaan, hulpverlening en onderzoekers agressief benaderen en de toegang tot het gebied weigeren. Van mij mag de VN militair ingrijpen en de slachtoffers met respect bergen en naar NL brengen. Rutten heeft met klem aan Poetin verzocht NU in te grijpen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:32

Ja maar ja wat denk je wat er gebeurd als er ineens militair ingegrepen gaat worden. De separisten zullen zich met hand en tand verdedigen. Letterlijk over de lijken gaan. Ik denk ook niet dat dat de oplossing is.
Het is gewoon heel ingewikkeld allemaal.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:33

Wilde speculatie, maar als ze hun eigen volk geen respect tonen met het opbergen.
Dan denk ik dat het normaal is dat ze het bij deze ramp ook niet doen.

Voor ons zijn ze misschien gevoelsmatig belangrijker dan de mensen die daar sneuvelen, maar voor hen zijn het gewoon mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:36

Zouden de seperatisten niemand binnenlaten omdat ze het zelf willen opruimen omdat ze zich schuldig voelen? Of puur omdat ze bang zijn hun gebied te verliezen?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:38

damian23 schreef:
Ik snap ook wel dat dit oorlogsgebied is, maar deze slachtoffers hebben hier niks mee te maken. Ik vind het schandalig dat er daar dronken mensen zo respectloos met de slachtoffers omgaan, hulpverlening en onderzoekers agressief benaderen en de toegang tot het gebied weigeren. Van mij mag de VN militair ingrijpen en de slachtoffers met respect bergen en naar NL brengen. Rutten heeft met klem aan Poetin verzocht NU in te grijpen.

Hoe denk je dat de VN zal omgaan met de lichamen? Ook dan zullen ze op elkaar gestapeld moeten worden om vervoerd te worden. Vergis je ook niet in de lucht die daar nu hangt, dat is ook nog eens een gevaar voor hun gezondheid. En waarom nu weer de aanname dat mensen dronken en respectloos zijn?

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:40

SAKKIA schreef:
Ja maar ja wat denk je wat er gebeurd als er ineens militair ingegrepen gaat worden. De separisten zullen zich met hand en tand verdedigen. Letterlijk over de lijken gaan. Ik denk ook niet dat dat de oplossing is.
Het is gewoon heel ingewikkeld allemaal.

Dat denk ik ook!

En eerlijk, als het een frans of USA toestel was geweest, denk ik dat die ook niet zomaar erop gedoken waren.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:44

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:45

HorseLove28 schreef:
Zouden de seperatisten niemand binnenlaten omdat ze het zelf willen opruimen omdat ze zich schuldig voelen? Of puur omdat ze bang zijn hun gebied te verliezen?

Het is gewoon een heel wantrouwend volk. Bij die Russische diplomaat die in Nederland in hechtenis werd genomen vanwege huiselijk geweld, bedachten de Russen ook allerlei complottheorien. En wat ik van de Russen heb gezien op vakantiebestemmingen zijn het geen fijne en sociale mensen. Al denk ik dat je wat je daar ziet, niet als doorsnee van de bevolking mag zien, dat is de "upper class", die de centen heeft om op vakantie te gaan. Niet voor niets adverteren er Hotels dat ze "gegarandeerd rusvrij" zijn.