2 broertjes vermist (na zelfmoord vader) *update 19/5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 16:46

Eydis schreef:
Op nu.nl staat dat ze de kleding van de jochies gevonden hebben.

Nee, er staat dat ze kledingstukken gevonden hebben en dat die nu onderzocht worden.

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 16:47

wat ook een optie zou kunnen zijn is niet dat de ouders gek werden vd kids,..maar samen het plan beraamd hebben,.omdat ze beide bang waren de jongens kwijt te raken aan jeugdzorg.
Hun dus in overleg ergens anders ondergebracht (schuiladres)in de hoop dat ze zo van jeugdzorg af zouden komen en dan gewoon zelf "stiekem"de jongens op konden zoeken. En dat de druk vader misschien daarna toch te groot is geworden en hij die wanhoopsdaad heeft gedaan

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 16:47

Yep zag het.

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 16:54

mackkwek schreef:
wat ook een optie zou kunnen zijn is niet dat de ouders gek werden vd kids,..maar samen het plan beraamd hebben,.omdat ze beide bang waren de jongens kwijt te raken aan jeugdzorg.
Hun dus in overleg ergens anders ondergebracht (schuiladres)in de hoop dat ze zo van jeugdzorg af zouden komen en dan gewoon zelf "stiekem"de jongens op konden zoeken. En dat de druk vader misschien daarna toch te groot is geworden en hij die wanhoopsdaad heeft gedaan

Jemig zeg, wat ook zou kunnen en wat ook zou kunnen.
Denk je eens even in dat je nu zelf die ongeruste moeder bent die al anderhalve week op zoek is naar haar kinderen, en dat je dan dit leest??
Waar is je fatsoen?

XMandylover

Re: 2 broertjes vermist omg Doorn,vader heeft zelfmoord gepleegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 16:57

Natuurlijk, het zou kunnen. Maar op dit moment heb ik liever dat de jongens terugkomen dan dat we weten wat er gebeurd is!

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:02

LiesxAnne schreef:
Ik denk dus dat zijn kleding of helemaal nat was, of vies van evt aarde.

Dat zou idd voor de hand liggen, ik denk ook dat de politie er daarom juist aandacht aan besteedt.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:19

Er werd vanmiddag gezocht langs de lekdijk volgens mij.
Was een politieheli en enkele militairen in het bos ernaast.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:28

Moderatoropmerking:
Nogmaals het dringende verzoek speculaties achterwege te laten. Als men hier ondanks alle waarschuwingen blijft speculeren zullen we helaas genoodzaakt zijn dit topic te sluiten. Bij voorbaat dank.

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:31

17.00 uur: Na het tonen van een foto van een T-shirt van de vermiste Julian en de onderbroek van zijn omgekomen vader, zijn ruim honderd tips binnengekomen. Dat zegt de politie tegen RTV Utrecht.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:31

Bij deze ook de link erbij ;) http://www.nu.nl/binnenland/3477835/kle ... rtjes.html
XMandylover schreef:
Kleding gevonden bij zoektocht vermiste broertjes
Ongeveer 50 vrijwilligers hebben zaterdagmiddag in de bossen bij Geleen kledingstukken en enkele andere spullen gevonden bij een zoektocht naar de twee vermiste broertjes in het Danikerbos bij Geleen.

Foto: ANP
Het gaat daarbij onder meer om T-shirts, een zwarte onderbroek en een geelrood boterhammentrommeltje. Dat maakte een van de vrijwilligers na afloop bekend.
De politie heeft de spullen meegenomen voor onderzoek. Ook onderzochten agenten op aanwijzing van de vrijwilligers twee plekken in het bos.
De zoektocht werd in het bos en rond een vijver gehouden, omdat de vader met de kinderen hier eens in de twee maanden kwam vissen, aldus organisator Sander van Dijk.

Oei als de vader daar dus vaker kwam met zijn kinderen om te vissen en vrijwilligers kleding gevonden hebben komt het ineens weer even heel dichtbij. Laten we hopen en duimen dat de kleding afkomstig is van de vader en/of zijn kinderen.

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:32

XFiemoX schreef:
Bij deze ook de link erbij ;) http://www.nu.nl/binnenland/3477835/kle ... rtjes.html
XMandylover schreef:
Kleding gevonden bij zoektocht vermiste broertjes
Ongeveer 50 vrijwilligers hebben zaterdagmiddag in de bossen bij Geleen kledingstukken en enkele andere spullen gevonden bij een zoektocht naar de twee vermiste broertjes in het Danikerbos bij Geleen.

Foto: ANP
Het gaat daarbij onder meer om T-shirts, een zwarte onderbroek en een geelrood boterhammentrommeltje. Dat maakte een van de vrijwilligers na afloop bekend.
De politie heeft de spullen meegenomen voor onderzoek. Ook onderzochten agenten op aanwijzing van de vrijwilligers twee plekken in het bos.
De zoektocht werd in het bos en rond een vijver gehouden, omdat de vader met de kinderen hier eens in de twee maanden kwam vissen, aldus organisator Sander van Dijk.

Oei als de vader daar dus vaker kwam met zijn kinderen om te vissen en vrijwilligers kleding gevonden hebben komt het ineens weer even heel dichtbij. Laten we hopen en duimen dat de kleding afkomstig is van de vader en/of zijn kinderen.

O, bedankt ;)
Ik zou er trouwens niet aan willen denken als die kinderen bij mij op school zaten, op in de klas zaten.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:45

Jiwa schreef:
mackkwek schreef:

Jemig zeg, wat ook zou kunnen en wat ook zou kunnen.
Denk je eens even in dat je nu zelf die ongeruste moeder bent die al anderhalve week op zoek is naar haar kinderen, en dat je dan dit leest??
Waar is je fatsoen?

Ik begrijp je opmerking maar ik denk dat juist dit soort totaal niet voor de hand liggende scenario's ook bekeken moeten worden. Er moet alles aan gedaan worden om de jongens terug te vinden, en helaas is ook dit dan een van de mogelijke scenario's, hoe luguber ook.

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:52

Ja, maar dat valt nog altijd over te laten aan de experts, ipv een stel leken op internet. :)
Een beetje respect naar de familie is wel op zijn plaats.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:53

Klopt het dat die jongetjes op de dag van vermissing uit huis zouden worden geplaatst?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:56

Jiwa schreef:
Ja, maar dat valt nog altijd over te laten aan de experts, ipv een stel leken op internet. :)
Een beetje respect naar de familie is wel op zijn plaats.

Dan kan dit topic wat mij betreft gesloten worden, want iedere pagina staat vol speculaties. De ene speculatie is alleen wat vergezochter (of gruwelijker en willen we er daarom niet aan denken??) dan de ander. En wat betreft leken: soms kunnen die door hun compleet frisse blik met heel nuttige dingen komen.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:57

Nergens gelezen? Waar je heb je dat gehoord?
Ik kan alleen onderstaande informatie vinden:

Citaat:
Uit een rapport van de Raad voor de Kinderbescherming uit april blijkt eens ter meer dat de vader van de jongens hen minder vaak zou mogen zien. Ook heeft Kinderbescherming kort voor de verdwijning van de broertjes besloten hen onder toezicht te stellen van Bureau Jeugdzorg Utrecht.
Bureau Jeugdzorg Utrecht zou deze ondertoezichtstelling op de dag van de verdwijning van Julian en Ruben met de ouders gaan bespreken.

Volgens mij ook al eerder genoemd in dit topic.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 18:00

Joosiien schreef:

Citaat:
Uit een rapport van de Raad voor de Kinderbescherming uit april blijkt eens ter meer dat de vader van de jongens hen minder vaak zou mogen zien. Ook heeft Kinderbescherming kort voor de verdwijning van de broertjes besloten hen onder toezicht te stellen van Bureau Jeugdzorg Utrecht.
Bureau Jeugdzorg Utrecht zou deze ondertoezichtstelling op de dag van de verdwijning van Julian en Ruben met de ouders gaan bespreken.

M'n schoonmoeder zei het net dat ze dat vandaag? op het journaal hoorde vandaar dat ik benieuwd was of dat al zeker was. Daarvoor ga ik geen topic van 96 pagina's door met speculaties en scenario's.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 18:01

Joosiien schreef:

Citaat:

Het is dan toch vreemd dat ze dan juist deze dag een paar dagen op vakantie gaan, terwijl ze een belangrijk
gesprek hadden deze dag??

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 18:06

Idd Kimberly,heb je gelijk in.
Als je die dag een afspraak hebt staan,ga je toch niet op vakantie?

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 18:13

Nee, daarom vind ik dat juist zo raar, en de moeder moet dat toch ook weten?

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 18:15

Het is en blijft een vaag verhaal :=

Over de vraag hoeveel stroming er is in de Lek. Ik woon er vlakbij en ga er 's zomers wel eens zwemmen, er staat een best sterke stroming voor zo'n kleine rivier.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 18:15

Monica: Je vatte mijn laatste zin verkeerd op. Ik bedoelde het meer in de zin van ''sorry'' voor de anderen als ik informatie herhaal.
Denk trouwens dat je schoonmoeder dan deze afspraak bedoelde? Verder kon ik er namelijk niks over vinden op het internet.

Dat vond ik dus ook Kimberley...

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 18:18

Appelflapje schreef:
Nogmaals het dringende verzoek speculaties achterwege te laten. Als men hier ondanks alle waarschuwingen blijft speculeren zullen we helaas genoodzaakt zijn dit topic te sluiten. Bij voorbaat dank.

Zou jammer zijn als dit topic gesloten zou worden, dus stop alsjeblieft met die speculaties :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 18:19

Iemand in dit topic zei laatst dat de politie eigenlijk in dit topic zou moeten kijken.
Nou ik vind dat helemaal geen verkeerd idee hoor.Miss. staan hier dingen bij die de politie op een spoor brengt? of iets waar de politie best wel wat mee kan?
Sommige bokkers zijn best goede 'detective's'.

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 18:21

Die bokkers kunnen toch gewoon hun tips naar de politie door mailen? Er staat namenlijk ook veel onzin tussen :P