Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik stem op 12 september op...

VVD
256 (23%)
PvdA
155 (14%)
PVV
195 (18%)
CDA
16 (1%)
SP
131 (12%)
D66
75 (7%)
GroenLinks
41 (3%)
CU
20 (1%)
SGP
7 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (5%)
Piratenpartij
11 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
3 (0%)
Nederland Lokaal
1 (0%)
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
2 (0%)
50Plus
4 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
1 (0%)
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
3 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
3 (0%)
Ik beslis pas in het stemhokje
18 (1%)
Ik stem niet
43 (4%)
Ik stem blanco
16 (1%)
Anders, namelijk...
10 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1068

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 01:58

Sonja_vR schreef:
anneliesdj schreef:
Dat kan ik dan wel weer waarderen, als je oud genoeg bent om zulke taal te gebruiken ben je ook oud genoeg om uitgelegd te krijgen waarom het niet hoort. (en eerlijk gezegd; je was wel erg grof als 6 jarige dan :=)

noh, zou er als ouder niet zo blij van worden, zeg dat je het niet fijn vind dat ze die woorden gebruikt, die preek mag een derde voor zich houden want diegene mengt zich op dat moment met de opvoeding waarvan hij niet weet welke geloofsovertuiging de opvoeders hebben...
persoonlijk zou ik niet blij zijn met de (voor mij niet meer dan ) sprookjes die hij mijn(hypothetische ) kind voorschotelt als feiten...moet je dat weer gaan lopen uitleggen.

Ik vind beide een punt hebben. Nee, zo'n man hoeft zich inderdaad niet met de opvoeding van andermans kind te bemoeien, maar anderzijds ben ik het met anneliesdj eens dat het voor een 6-jarige ook al wel hele flinke taal is hoor. En daar mag ook best iets van gezegd worden.
Zelf vind ik schelden in zijn algemeenheid gewoon niet netjes en helaas betrap ik mezelf er ook op, maar er zou best iets aan gedaan mogen worden.

Maargoed, verder vind ik die hele discussie over zwarte kousen niet zo boeiend. De uitslag van de verkiezing des te meer. Neig er toch ook wel naar om het nu mooi te vinden (kom op; 2 uur 's nachts, morgen weer een dag). Maar het is zo spannend haha :P

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 01:59

Ik vind het wel echt heel frappant hoeveel mensen er in iemand blijven geloven die liegt.. Als bokker heb je het dan verprutst, als MP blijkbaar niet.
Ben geloof ik blij dat ik dat nooit zal snappen.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 02:00

Ja ik wil eigenlijk ook wel gaan slapen.. maar ik had tegen mezelf gezegd om te wachten op de uitslag van ons eiland. Maar die moeten weer zo gruwelijk langzaam zijn -.-

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 02:00

AniekR, eens, maar dan zou ik graag zien dat het gehouden word bij "vind ik niet leuk/fijn" oid,

Pmall

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 02:02

Quellian schreef:
En dan wordt er gezegd dat Utrecht zo erg is met z'n SGP stemmers :D Ik zie hier nooit hoedjes en zwarte jurkjes op zondag :D

Dat was regio Utrecht waar de SGP zo sterk is geworden, denk dan aan Westbroek, Maartensdijk enz. En ja, daar lopen ze met zwarte kousen, hoedjes enz op zondag :D

Utrecht zelf was zoals altijd weer rood gekleurd!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 02:03

Sonja_vR schreef:
AniekR, eens, maar dan zou ik graag zien dat het gehouden word bij "vind ik niet leuk/fijn" oid,

Zo zou iedereen iets anders aanpakken ;)

Air

Re: Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 02:09

Ik begin bang te worden dat als de VVD wint, deze hele verkiezingen voor nop zijn geweest.

Pmall

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 02:10

xNavatu schreef:
Godver is hier in huis gewoon geen vreemd woord, en sorry hoor, maar ik hoef geen christelijke preken van wie dan ook. Die gozer hield me toen gewoon keihard aan mn arm vast zodat ik bleef staan, ddat hoef ik gewoon niet. Dat je kort uitlegd dat ik dat niet zou hoeven te zeggen oke, maar ik hoef echt geen hele bijbelstukken te horen.

Ik ben niet gelovig, maar ook ik heb een enorme hekel aan al die vloekwoorden. Waarom zoveel godver,kanker,poedersuiker,banketstaaf enz. Waarom is dat nou nodig?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 02:12

No offence, maar kanker vind ik toch wel van een ander kaliber dan godver.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 02:13

ik wou net zeggen, kanker zal je mij nooit maar dan ook nooit horen zeggen.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 02:14

nou schouwen.. schiet eens een eind op..

Pmall

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 02:15

Hier in de regio wordt het heel veel gebruikt en ik heb daar grote moeite mee. En dan wordt er gezegd, ja dat is hetzelfde als al die andere scheldwoorden die ik hierboven noemde.

Of ik wordt gewoon oud, dat kan ook nog :D

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 02:17

Ik vind het gebruik van kanker toch wel heel iets anders dan dat je 'poedersuiker' zegt oid

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 02:18

Laatste gemeente van heel Zeeland.. tuuuurlijk :')
Ik ga maar gewoon slapen.. zie het morgen ochtend wel

Pmall

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 02:19

xNavatu schreef:
Ik vind het gebruik van kanker toch wel heel iets anders dan dat je 'poedersuiker' zegt oid

Jij wel, maar heel veel mensen niet.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 02:21

Nou ik denk toch heel veel mensen wel en een kleiner gedeelte niet.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 02:22

'Heel' veel zal ook wel weer meevallen. Hier ken ik namelijk niemand die dat als 2 gelijke woorden ziet, en er zijn gelukkig ook vrij weinig mensen die kanker gebruiken, alleen hangjongeren eigenlijk.

Pmall

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 02:25

xNavatu schreef:
'Heel' veel zal ook wel weer meevallen. Hier ken ik namelijk niemand die dat als 2 gelijke woorden ziet, en er zijn gelukkig ook vrij weinig mensen die kanker gebruiken, alleen hangjongeren eigenlijk.

Dan ben je waarschijnlijk nooit in de grotere steden voor langere tijd geweest.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 02:28

Waar is Rotterdam mee bezig :=

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 02:34

Pmall schreef:
xNavatu schreef:

Dan ben je waarschijnlijk nooit in de grotere steden voor langere tijd geweest.

Ik heb een jaar in Breda gewoond en zit nu anderhalf jaar in Rotterdam op school. In Rotterdam hoor ik het inderdaad wel vaker, maar daar heb ik het ook nog nooit in de mate gehoord waarin worden als poedersuiker etc worden gebruikt.

Pmall

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 02:36

xNavatu schreef:
Ik heb een jaar in Breda gewoond en zit nu anderhalf jaar in Rotterdam op school. In Rotterdam hoor ik het inderdaad wel vaker, maar daar heb ik het ook nog nooit in de mate gehoord waarin worden als poedersuiker etc worden gebruikt.

Dan heb je geluk dat je niet in bepaalde wijken zit in Rotterdam, Den haag, Amsterdam, UTrecht, Amersfoort enz waar dit woord enorm veel wordt gebruikt.

Overigens is het niet zo netjes om te zeggen dat iemand die beweerd een woord als vervelend te ervaren, de mening van deze persoon te chargeren alsof het niet gebeurd. Het gebeurd, alleen jij maakt het niet mee, dat is iets heel anders.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 02:44

Ik zeg nergens dat het niet gebeurd, want dat doet helaas wel. Ik ging er alleen tegen in dat ik volgens jou in de ruime minderheid zou zijn als ik zeg dat ik kanker en poedersuiker geen gelijke scheldwoorden vind. Dat jij het anders opvat was niet mijn bedoeling, was het maar zo dat kanker niet gebruikt werd.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 05:02

Zo dat is leuk wakker worden (not). Ik begrijp niet zo goed dat mensen vvd stemmen. Van de rijken begrijp ik het wel, maar van de rest echt niet. Mijn emigratie plannen komen mij steeds helderder voor ogen.

Zelf heb ik voor de verandering, ipv bewust niet stemmen, dit keer op de piratenpartij gestemd. Dit als protest stem. Ik heb helemaal geen vertrouwen in de Nederlandse politiek.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 06:57

Teleurstellende uitslag, het zal er niet beter op worden voor jan modaal en alles daaronder vrees ik...
Snap vvd stemmen echt niet...

En wat betreft het k woord, kom een dagje met mij mee op de bus en je oren klapperen vanzelf ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 08:12

corine1981 schreef:
Teleurstellende uitslag, het zal er niet beter op worden voor jan modaal en alles daaronder vrees ik...
Snap vvd stemmen echt niet...

Ik sluit me hier volledig bij aan. Snap echt niet waarom mensen op de VVD stemmen (mensen met geld uitgezonderd).