wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 11:05

Renee1990 schreef:
eindelijk iemand die dat ook zegt :o ,
juist, en al dat geld dat die krijgen huizen spullen e.d. is dat normaal?

NEE,
krijg ik een kerk in marocco?
nee want dan maken ze mij het leven zuur,

krijg ik daar een nederlandse school,
nee want hun taal is het enige dat telt,

dus als iedereen even logisch nadenkt,
hiermee besparen we al een deel van de miljarden!

DDW1190 schreef:
ja inderdaad, wat is er zo erg aan hem dan? dat de allochtonen die misdrijven hebben gepleegd het land uit moeten? ik vind dat niet meer als normaal hoor!

Ergens hierboven zeg ik dat anderhalf miljoen Nederlanders achter GW aanrennen als hij iets roept, ik zou generaliseren, zelfs bovenstaande uitspraak zou hij nooit doen, want hij weet beter, in iedere grote stad in Marokko staan kerken en ook synagogen, er zijn meerdere engelstalige scholen , franse scholen etc.
Marokko heeft een grote Joodse gemeenschap en ik verzeker je dat er heel wat Europeanen en Amerikanen daar een tweede huis hebben, en dan bedoel ik niet terugkerende Marokkanen maar Fransen, Nederlanders Amerikanen en noem maar op,
Je bent van harte welkom daar en word absoluut niet gediscrimineerd, zeker en vooral niet om je geloof!

In de krant van vanochtend word Nederland al als een border-line maatschappij betiteld door buitenlandse psychologen, leuk beeld heeft men nu een aantal dagen na de verkiezingen al van ons, worden wij nog serieus genomen?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 11:11

jantergouw schreef:
Persoonlijk vind ik dat stemmers op PVDA en CDA dom zijn, want ze hebben nog niet zo lang geleden kunnen ondervinden dat het partijen zijn die beloftes doen aan de kiezers en zodra hebben ze de macht dan draaien ze net zo makkelijk als een blad aan een boom om. Als je als kiezer dat meegemaakt hebt en je geeft toch je stem weer aan ze dan getuig je in mijn ogen niet van veel inzicht en intelligentie. Als men de geschiedenis kent, kent men de toekomst. Van het PVDA is het bekend dat ze zeer slechte rekenmeesters zijn en maar wat liegen en beloven als het hen uitkomt.
Wie kan zich het kwartje van Kok nog herinneren? We zouden het terugkrijgen als de situatie dat toeliet. Vandaag de dag moeten we het nog terugkrijgen!

Als Geert Wilders binnen no time een breekpunt, AOW 65 jaar, laat vallen om te kunnen regeren is dat heel verstandig. Als andere partijen water bij de wijn doen, draaien ze ineens om als een blad aan de boom en doen ze valse beloftes? In mijn ogen is dat meten met 2 maten.
Mocht de PVV gaan regeren is het ook afwachten hoe hun de beloftes waar gaan maken. Vanuit de oppositie is alles toch een stuk eenvoudiger.

Als je de geschiedenis kent lijkt de PVV mij geen goed idee. ;) ik wil niet al te ver terug gaan maar ik zie in ieder geval overeenkomsten met de LPF. Daar is ook weinig goeds uitgekomen.

Ik zal niet zeggen dat mensen dom zijn om op een bepaalde partij te stemmen. Daar is iedereen namelijk vrij in en dat heet democratie. Dat bepaalde partijen mij een onverstandige keuze lijken en ik daar best over wil discuseren is een ander punt :D

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 11:14

sarabande schreef:
jantergouw schreef:
Als het goed is ben jij al geschrokken want je woont in het hoofdkantoor van de PVV.
Hier heb ik een breekpunt van de PVDA van de gementeraadsverkiezingen dat ze net zo makkelijk braken als Wilders heeft gedaan met de AOW, om aan te geven dat iedere partij beloftes breekt en dit nu niet iets is waar Wilders het alleenrecht op heeft.

Over gemeenteraden gaat het hier niet, maar ik wil je wel even aan de hoofddoekjes herinneren die zomaar verdwenen. Verder een zinloze discussie zolang er geen effectieve formatie onderhandelingen zijn.

Met andere woorden, voor de gemeenteraadsverkiezingen mag je wel breekpunten intrekken en voor de landelijke verkiezing niet? Dat vind ik nou echt meten met twee maten. Breekpunt is breekpunt. De hoofddoekjes waren een breekpunt voor de gemeenteraadsverkiezingen en daar heeft Wilders zich aan gehouden. Wat ik trouwens een waanzinnig voorstel vond op het moment dat ik het hem hoorde zeggen in de tweede kamer destijds. Dat was een fout die hem nogal wat stemmen gekost heeft, dus de tegenstanders van de PVV zouden blij moeten zijn met die strategische fout van Wilders, anders waren ze nu nog groter geweest.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 11:20

fransje23 schreef:
Als Geert Wilders binnen no time een breekpunt, AOW 65 jaar, laat vallen om te kunnen regeren is dat heel verstandig. Als andere partijen water bij de wijn doen, draaien ze ineens om als een blad aan de boom en doen ze valse beloftes? In mijn ogen is dat meten met 2 maten.
Mocht de PVV gaan regeren is het ook afwachten hoe hun de beloftes waar gaan maken. Vanuit de oppositie is alles toch een stuk eenvoudiger.
Als je de geschiedenis kent lijkt de PVV mij geen goed idee. ;) ik wil niet al te ver terug gaan maar ik zie in ieder geval overeenkomsten met de LPF. Daar is ook weinig goeds uitgekomen.
Ik zal niet zeggen dat mensen dom zijn om op een bepaalde partij te stemmen. Daar is iedereen namelijk vrij in en dat heet democratie. Dat bepaalde partijen mij een onverstandige keuze lijken en ik daar best over wil discuseren is een ander punt :D

Persoonlijk vind ik het helemaal geen probleem dat partijen bepaalde standpunten laten varen, want zo gaat dat in een democratie. Welke partij het ook is, ze zullen altijd water bij de wijn moeten doen anders is een coalitie onmogelijk. Het is geven en nemen.
Je zegt dat je overeenkomsten ziet tussen de LPF en PVV. Kun je uitleggen welke dat zijn?
Want wat ik zie is dat de LPF al heel snel zijn leider kwijt was en dus een schip zonder kapitein was terwijl dit bij de PVV absoluut niet het geval is. Mij ontgaan de overeenkomsten, graag wat nadere uitleg als je zou willen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 11:29

jantergouw schreef:
Met andere woorden, voor de gemeenteraadsverkiezingen mag je wel breekpunten intrekken en voor de landelijke verkiezing niet? Dat vind ik nou echt meten met twee maten. Breekpunt is breekpunt. De hoofddoekjes waren een breekpunt voor de gemeenteraadsverkiezingen en daar heeft Wilders zich aan gehouden. Wat ik trouwens een waanzinnig voorstel vond op het moment dat ik het hem hoorde zeggen in de tweede kamer destijds. Dat was een fout die hem nogal wat stemmen gekost heeft, dus de tegenstanders van de PVV zouden blij moeten zijn met die strategische fout van Wilders, anders waren ze nu nog groter geweest.

Je kent je eigen club niet eens, nadat zowel in Den Haag als Almere de besprekingen op de hoofddoekjes waren misgelopen, riep Geert opeens dat hij punt liet vallen om vervolgens te gaan janken dat men hem buitensloot, maar daar trapten zelfs de media niet in.

jantergouw

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 11:57

En aangezien Wilders een hele snelle leerling is heeft hij nu het breekpunt vóór het mislopen van besprekingen laten vallen.
Zeer slimme zet omdat nu de linkse pers dit niet meer kan brengen op de hun bekende wijzen en ook de informateurs zich niet meer kunnen beroepen op het feit dat hij star was en niet wilde inleveren op zijn standpunten. Hij heeft als het ware perfect de wind uit hun zeilen genomen. Dat is slimmigheid waar ik persoonlijk erg van gecharmeerd ben en vandaar ook dat ik op de PVV gestemd heb.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 12:07

jantergouw schreef:
Je zegt dat je overeenkomsten ziet tussen de LPF en PVV. Kun je uitleggen welke dat zijn?
Want wat ik zie is dat de LPF al heel snel zijn leider kwijt was en dus een schip zonder kapitein was terwijl dit bij de PVV absoluut niet het geval is. Mij ontgaan de overeenkomsten, graag wat nadere uitleg als je zou willen.

Populistisch gewauwel, relatief snelle opkomst en veel kandidaten met weinig politieke ervaring maar wel een gefixeerd op eigen belang (en belangrijk gevonden willen worden).
Geert is voor zijn partij een leider met zeer dictatoriale trekjes maar ben benieuwd hoe lang hij zijn mensen nog in bedwang kan houden nu het er zoveel meer zijn in het kabinet.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 12:23

fransje23 schreef:
jantergouw schreef:

Populistisch gewauwel, relatief snelle opkomst en veel kandidaten met weinig politieke ervaring maar wel een gefixeerd op eigen belang (en belangrijk gevonden willen worden).
Geert is voor zijn partij een leider met zeer dictatoriale trekjes maar ben benieuwd hoe lang hij zijn mensen nog in bedwang kan houden nu het er zoveel meer zijn in het kabinet.

Ligt er aan wat er gebeurt. Persoonlijk heb ik het liefst dat ze nog niet gaan meeregeren omdat dat alleen maar meer stemmen zal gaan trekken.
De mooiste rol is die met een grote partij in de oppositie, en dan valt de achterban lang in toom te houden. De geschiedenis laat zien dat regerende partijen altijd zetels verliezen (zeker in een tijd waarin zoveel inpopulaire beslissingen genomen moeten worden) en de oppositie altijd wint.
Dus laat ze maar een linkse regering vormen, dat zal veel VVD stemmers in de armen van de PVV drijven. Politiek is schaken en de VVD is aan zet.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 12:58

Als de PVV in een regering gaat zitten en deel gaat uitmaken van het establishment waar ze zich zo tegen afgezet hebben, dan slinken ze snel tot nul.
Dus aan de ene kant laat ze maar mee gaan doen, aan de andere kant we worden door deze uitslag in het buitenland al met bevreemding bekeken, als hij in de regering komt zal dat de economie die afhankelijk is van export erg veel geld gaan kosten.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 13:02

elmo1 schreef:
In de krant van vanochtend word Nederland al als een border-line maatschappij betiteld door buitenlandse psychologen, leuk beeld heeft men nu een aantal dagen na de verkiezingen al van ons, worden wij nog serieus genomen?

Pfff... moet je de buitenlandse pers eens horen over de chinese regering. Over achterlijke wetgeving gesproken... Een kind politiek bijvoorbeeld. Kijk wat daar van is gekomen, een hele natie kinderen die psychische problemen hebben. En houdt dat de mensen tegen om China serieus te nemen? Volgens mij niet hoor. En oh wat staan we te springen om handel te drijven met China, met of zonder rare regering.

Ben blij dat Mark Rutte Premier wordt, vind hem daar geschikter voor dan Geert Wilders. Desalniettemin heb ik toch pvv gestemd.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 13:06

sarabande schreef:
Als de PVV in een regering gaat zitten en deel gaat uitmaken van het establishment waar ze zich zo tegen afgezet hebben, dan slinken ze snel tot nul.
Dus aan de ene kant laat ze maar mee gaan doen, aan de andere kant we worden door deze uitslag in het buitenland al met bevreemding bekeken, als hij in de regering komt zal dat de economie die afhankelijk is van export erg veel geld gaan kosten.

En dat kun je onderbouwen met cijfers en prognoses? Tot die tijd beschouw ik dat als niet-waar. Denk dat bij een partij als de SP veel Nederlandse bedrijven hun koffers pakken en hun hoofdkantoor vestigen in een ander land. En dan is onze economie veel verder heen. Nederland moet geen klimaat gaan maken waarbij veel geld verdienen wordt ontmoedigd en bemoeilijkt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 13:32

christel1857 schreef:
En dat kun je onderbouwen met cijfers en prognoses? Tot die tijd beschouw ik dat als niet-waar. Denk dat bij een partij als de SP veel Nederlandse bedrijven hun koffers pakken en hun hoofdkantoor vestigen in een ander land. En dan is onze economie veel verder heen. Nederland moet geen klimaat gaan maken waarbij veel geld verdienen wordt ontmoedigd en bemoeilijkt.

Wacht maar af als zijn kiezers zien dat je niet iedereen uit kan zetten, dat de straatterreur niet van het ene op het andere moment ophoudt, dat er niets aan de zorg wordt gedaan en niet meer agenten, want VVD en CDA willen daarop bezuinigen en dat de grenzen niet dichter gaan dan nu al het geval is, want dat kan gewoon niet, etc etc Ik denk dat heel wat mensen die zich de afgelopen tijd sprookjes hebben laten voorliegen dan toch wel boos afhaken.

En datzelfde geldt voor de SP die hebben geen 76 zetels dus hun programma is ook niet uitvoerbaar.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 13:47

sarabande schreef:
christel1857 schreef:

Wacht maar af als zijn kiezers zien dat je niet iedereen uit kan zetten, dat de straatterreur niet van het ene op het andere moment ophoudt, dat er niets aan de zorg wordt gedaan en niet meer agenten, want VVD en CDA willen daarop bezuinigen en dat de grenzen niet dichter gaan dan nu al het geval is, want dat kan gewoon niet, etc etc Ik denk dat heel wat mensen die zich de afgelopen tijd sprookjes hebben laten voorliegen dan toch wel boos afhaken.

En datzelfde geldt voor de SP die hebben geen 76 zetels dus hun programma is ook niet uitvoerbaar.

Wat heeft dat met je eerdere stelling te maken? Jij gaat ervan uit dat het buitenland niet meer met Nederland samen wil vanwege wilders. Maar je kunt het niet hard maken, en dus is het imo nog niet meteen de waarheid.
Zelfde als bovenstaande dingen die je zegt. Je weet niet wat er gaat gebeuren. Geert Wilders is verdomd handig en slim, die vind wel manieren om toch dingen door te zetten. Er is niet 1 pvv kiezer die de illusie heeft dat alle partijpunten van de pvv waargemaakt kunnen worden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 13:50

Geert Wilders is ook behoorlijk autoritair en dictatoriaal, dat zijn geen eigenschappen waarmee je lekker kan samenwerken

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 13:54

sarabande schreef:
Geert Wilders is ook behoorlijk autoritair en dictatoriaal, dat zijn geen eigenschappen waarmee je lekker kan samenwerken

Geert Wilders doet er alles aan om te kunnen regeren, ik weet zeker dat hij ook poeslief kan zijn als dat nodig is. Of het daarmee een draaikont is? Nee absoluut niet. Op de een of andere manier heb ik er wel vertrouwen in. Maar ik begrijp dat andere mensen dat niet hebben. Heeft niet zoveel zin om hier op door te gaan.
Dat jij hem dictatoriaal kan ik ergens begrijpen, maar zo zie ik dat niet. Ieder zijn mening toch?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 13:57

Zo noem ik hem niet dat is iemand die een beweging heeft waar hij alleen het woord mag voeren en de beslissingen neemt.
Het is iets van de middeleeuwen, en ik begrijp niet dat zon groot deel van de bevolking dat pikt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 14:29

sarabande schreef:
Zo noem ik hem niet dat is iemand die een beweging heeft waar hij alleen het woord mag voeren en de beslissingen neemt.
Het is iets van de middeleeuwen, en ik begrijp niet dat zon groot deel van de bevolking dat pikt.

Uit zijn verkiezingsprogramma:

Dit is een tijd om te kiezen. De PVV kiest bij uitstek voor de mensen die het niet cadeau
krijgen. Wij kiezen voor een veilig en sociaal Nederland. Voor een financieel-economisch
robuust Nederland en voor een goede zorg voor onze ouderen. De PVV kiest voor rechten van
vrouwen en homo’s. De Partij voor de Vrijheid zet zich in voor de traditionele Joods-christelijke
en humanistische waarden die van Nederland het succes hebben gemaakt dat het nu is. Wij
willen een economisch welvarend Nederland waar ondernemers bijdragen aan innovatie en
werkgelegenheid. Waar burgers zo min mogelijk belasting betalen zodat ze hun eigen geld
kunnen uitgeven op de manier die ze zelf willen. Een kleine overheid, zonder te veel betutteling.
Voor een sprankelende democratie, met volop referenda. Laat ons volk zich maar uitspreken;

samen weten burgers het beter dan de linkse kliek. Geen Europese superstaat, maar wel
economische samenwerking. Geen netwerk van gesubsidieerde linkse actiegroepen. Wij kiezen
voor een goed milieu. Voor een veilig Nederland waar het tuig wordt opgepakt en uitgezet, niet
gesubsidieerd en geknuffeld. Voor veilige straten.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 14:33

elmo1 schreef:
Ergens hierboven zeg ik dat anderhalf miljoen Nederlanders achter GW aanrennen als hij iets roept, ik zou generaliseren, zelfs bovenstaande uitspraak zou hij nooit doen, want hij weet beter, in iedere grote stad in Marokko staan kerken en ook synagogen, er zijn meerdere engelstalige scholen , franse scholen etc.
Marokko heeft een grote Joodse gemeenschap en ik verzeker je dat er heel wat Europeanen en Amerikanen daar een tweede huis hebben, en dan bedoel ik niet terugkerende Marokkanen maar Fransen, Nederlanders Amerikanen en noem maar op,
Je bent van harte welkom daar en word absoluut niet gediscrimineerd, zeker en vooral niet om je geloof!

Nou groot, groot := er leeft nog een handjevol joden in Marokko, de rest is gevlucht http://www.brusselnieuws.be/artikels/st ... 20verdonck

Blue_Eyes schreef:
Als je toevallig uit Arabie komt (al ben je christen) dan mag niet binnen... zelfs al kun je direct aan de slag in de zorg ofzo.

De bijbel en alles wat maar lijkt op christendom is verboden in Arabië.
Dus de christelijke Arabier die hier komt zal politiek vluchteling zijn want zijn leven daar is niet zeker.

Even ter info.

Ik denk trouwens wel dat men in het buitenland raar opkijkt van de verkiezingsuitslag in ons doorgaans zo tolerante landje, maar wie op heeft zitten letten, weet ook dat in bijv. Belgie en Oostenrijk rechtse partijen grote winsten lijken te gaan boeken.

http://www.eenvandaag.nl/binnenland/360 ... es_lijden_

hier dat stukje van eenvandaag. (ik heb het nog niet gekeken)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 15:30

sarabande schreef:
christel1857 schreef:

Dat is wishful thinking want als de PVV die punten er niet door krijgt bij de partners, gaan ze helemaal niet meeregeren. Dan zetten ze de VVD lekker voor het blok dat ze maar samen met links een coalitie gaan vormen. Moet je zien hoeveel VVD zetels er naar de PVV gaan vloeien. VVD zit in de houtgreep en ze weten dat. Alle troeven zijn in handen van de PVV want die hebben geen enkel probleem met de oppositie in gaan maar dat is voor de VVD ondenkbaar.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 16:10

Nicolletje schreef:
Blue_Eyes schreef:
Als je toevallig uit Arabie komt (al ben je christen) dan mag niet binnen... zelfs al kun je direct aan de slag in de zorg ofzo.

De bijbel en alles wat maar lijkt op christendom is verboden in Arabië.
Dus de christelijke Arabier die hier komt zal politiek vluchteling zijn want zijn leven daar is niet zeker.

Even ter info.

Precies daarom. Een volledige immigratiestop sluit m.i. ook politieke vluchtelingen uit.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 16:31

Misser schreef:
@Hutch; ik denk inderdaad dat extra taalonderwijs geen kwaad kan, zo te zien ook voor Nederlanders niet...

aangezien er net zo goed nederlanders zijn die een voor van woord blind hebben maar daar mag bokt zijn eigen drukker om maken dan over de echte punten

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 16:34

hutch84 schreef:
Misser schreef:
@Hutch; ik denk inderdaad dat extra taalonderwijs geen kwaad kan, zo te zien ook voor Nederlanders niet...

aangezien er net zo goed nederlanders zijn die een voor van woord blind hebben maar daar mag bokt zijn eigen drukker om maken dan over de echte punten

?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 16:51

Ik denk dat Hutch bedoelt dat er ook mensen zijn met taalproblemen (bvb dyslexie) die dus vrij weinig aan hun manier van schrijven kunnen doen... Dat het niet altijd een kwestie van extra taalonderwijs is.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 17:01

Heino schreef:
Ik denk dat Hutch bedoelt dat er ook mensen zijn met taalproblemen (bvb dyslexie) die dus vrij weinig aan hun manier van schrijven kunnen doen... Dat het niet altijd een kwestie van extra taalonderwijs is.

inderdaad ik zie dus niet dat ik vb een woord aan elkaar schrijf of dat ik een letter achter de ander plak schrijf ik op papier heb ik dit niet en dat heeft niets met snelheid te maken van type ik zie het niet en dus vond ik de reactie van haar kwetsend niet nagedacht en na mijn idee omdat het een tegenstemmer was van wilders en ik een voor stemmer( en dan is het niet leuker om op schrijf fouten in te gaan op deze teks het ik dus 10 minuten zitten staren om fout loos te schrijven voor jullie)

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 17:09

Ok, maar bijvoorbeeld 'zijn eigen druk maken' is gewoon geen Nederlands.

Tuurlijk is het heel vervelend, maar heb je er weleens aan gedacht dat er ook allochtonen zijn met weinig taalgevoel en dat het dus voor hen ook heel moeilijk kan zijn om goed Nederlands te leren spreken?

Misschien reageer ik te fel, maar ik kan er gewoon kwaad om worden als ik iemand hoor zeggen 'hun moeten Nederlands leren'.
(voor de duidelijkheid: ZIJ moeten Nederlands leren). Zo zie ik het met meer dingen, genoeg van die 'New Kids'-types die dan gaan zeuren over allochtonen. Tsja, een beter Nederland begint bij jezelf.
Laatst bijgewerkt door Exit13 op 12-06-10 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt