Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
FaberSmid schreef:Omdat het volop in het nieuws is geweest, is ieder verplicht op de hoogte te zijn en die niet moeten zich kapot schamen?
Meneer jvds die moet zich werkelijk waar doodschamen.
Meneer heeft voor peru en zijn daden verkozen, wist waar hij mee bezig was.
slimmerik schreef:horseyfries schreef:Ach ja, zo zou ik me weer kapot schamen als ik het opnam voor een meervoudige meisjesmoordenaar, maar dat vinden anderen dan weer héél normaal.....
Je zou je ook kapot geschaamd hebben wss in die tijd van Lucia de B. die het toen voor haar opnamen en voor de heren die veroordeeld werden voor de Puttense moordzaak.
Wij zeggen toch niet dat hij de straf niet moet krijgen? Wij zeggen alleen dat hij niet zwaarder gestraft hoeft te worden dan het oordeel zal zijn.
Mensen die het zo geweldig vinden dat hij daar te pakken genomen gaat worden in die gevangenis doen hun voorouders veel onrecht. Die hebben gestreden voor de mensenrechten en het rechtsysteem dat we nu hebben..... daarvoor zou je je kapot moeten schamen imo.
MarcoBorsato schreef:FaberSmid schreef:Omdat het volop in het nieuws is geweest, is ieder verplicht op de hoogte te zijn en die niet moeten zich kapot schamen?
Ik heb nergens gezegd dat iemand zich kapot moet schamen. Ik persoonlijk zou me kapot schamen. Als je tijdens een discussie niet op de hoogte bent van zulke feiten vind ik dat jammer.
MarcoBorsato schreef:FaberSmid schreef:Omdat het volop in het nieuws is geweest, is ieder verplicht op de hoogte te zijn en die niet moeten zich kapot schamen?
Ik heb nergens gezegd dat iemand zich kapot moet schamen. Ik persoonlijk zou me kapot schamen. Als je tijdens een discussie niet op de hoogte bent van zulke feiten vind ik dat jammer.
Bellona_K schreef:En toch.. ondanks dat het echt een walgelijk misselijk makend mannetje is..
Blijf ik me afvragen hoe zijn moeder zich nu moet voelen.. Verschrikkelijk voor die vrouw, wat zij moet meemaken.. Ook zij is slachtoffer.
horseyfries schreef:Sorry, maar nu lees je volgens mij toch echt niet goed. De discussie die ik voer gaat puur en alleen over het uitzitten van de straf in het land waar hij de moord gepleegd heeft. Ik vind het niet bepaald getuigen van een gelijk systeem van mensenrechten als alle andere moordenaars in Peru hun straf gewoon daar moeten uitzitten, en Joran dat niet hoeft omwille van niet bewezen speculaties. Het kan nog goed zijn dat hij mensen geld heeft gegeven om deze dingen te insinueren om zo opnieuw zijn straf te ontlopen. Gezien zijn voorgeschiedenis sta ik nergens meer van te kijken.
Ik vind het nogal beschamend om Lucia de B en de Puttense moordzaak te vergelijken met deze zaak, hopelijk bedoel je het niet zoals het er staat.
horseyfries schreef:Dat Jorans vader dood is? Vind je dat zo'n wereldschokkend feit dan? Tsja, het was niet tot in België doorgedrongen blijkbaar, misschien is het nieuws voor jou maar de naam vd Sloot zegt de mensen hier weinig. Die schamen zich gelukkig daar ook niet over, er zijn ergere dingen.
ThePast03 schreef:Het is gewoon heel simpel. Joran verdient de straf die hij krijgt toegewezen van de rechter en voor mij part is dat levenslang. Maar dan wel in veiligheid anders zou ik liever zien dat hij de doodstraf kreeg.
Hopenlijk gaan nu niet nog meer mensen er allerlei dingen bij verzinnen.
Delphi schreef:ThePast03 schreef:Het is gewoon heel simpel. Joran verdient de straf die hij krijgt toegewezen van de rechter en voor mij part is dat levenslang. Maar dan wel in veiligheid anders zou ik liever zien dat hij de doodstraf kreeg.
Hopenlijk gaan nu niet nog meer mensen er allerlei dingen bij verzinnen.
Daar ben ik het helemaal mee eens zolang dit alles zich maar mooi afspeelt in het land waar hij zijn misdaad begaan heeft, in dit geval dus Peru.
Bellona_K schreef:En toch.. ondanks dat het echt een walgelijk misselijk makend mannetje is..
Blijf ik me afvragen hoe zijn moeder zich nu moet voelen.. Verschrikkelijk voor die vrouw, wat zij moet meemaken.. Ook zij is slachtoffer.
KiWiKo schreef:joh kom op zeg........ hij heeft een moord begaan in peru, en word berecht daar en mag daar zijn straf uitzitten.......... volgens mij is daar niks schokkends of wereldvreemds aan, zo werkt het gewoon......
Zou een mooi verhaal zijn zeg, als hij naar Nederland gehaald word.........