Joran v/d Sloot verdacht van moord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 00:03

En toch.. ondanks dat het echt een walgelijk misselijk makend mannetje is..

Blijf ik me afvragen hoe zijn moeder zich nu moet voelen.. Verschrikkelijk voor die vrouw, wat zij moet meemaken.. Ook zij is slachtoffer.

Urbanus

FaberSmid schreef:
Omdat het volop in het nieuws is geweest, is ieder verplicht op de hoogte te zijn en die niet moeten zich kapot schamen?
Meneer jvds die moet zich werkelijk waar doodschamen.
Meneer heeft voor peru en zijn daden verkozen, wist waar hij mee bezig was.

Ik heb nergens gezegd dat iemand zich kapot moet schamen. Ik persoonlijk zou me kapot schamen. Als je tijdens een discussie niet op de hoogte bent van zulke feiten vind ik dat jammer.

horseyfries

slimmerik schreef:
horseyfries schreef:
Ach ja, zo zou ik me weer kapot schamen als ik het opnam voor een meervoudige meisjesmoordenaar, maar dat vinden anderen dan weer héél normaal.....

Je zou je ook kapot geschaamd hebben wss in die tijd van Lucia de B. die het toen voor haar opnamen en voor de heren die veroordeeld werden voor de Puttense moordzaak.

Wij zeggen toch niet dat hij de straf niet moet krijgen? Wij zeggen alleen dat hij niet zwaarder gestraft hoeft te worden dan het oordeel zal zijn.

Mensen die het zo geweldig vinden dat hij daar te pakken genomen gaat worden in die gevangenis doen hun voorouders veel onrecht. Die hebben gestreden voor de mensenrechten en het rechtsysteem dat we nu hebben..... daarvoor zou je je kapot moeten schamen imo.

Sorry, maar nu lees je volgens mij toch echt niet goed. De discussie die ik voer gaat puur en alleen over het uitzitten van de straf in het land waar hij de moord gepleegd heeft. Ik vind het niet bepaald getuigen van een gelijk systeem van mensenrechten als alle andere moordenaars in Peru hun straf gewoon daar moeten uitzitten, en Joran dat niet hoeft omwille van niet bewezen speculaties. Het kan nog goed zijn dat hij mensen geld heeft gegeven om deze dingen te insinueren om zo opnieuw zijn straf te ontlopen. Gezien zijn voorgeschiedenis sta ik nergens meer van te kijken.

Ik vind het nogal beschamend om Lucia de B en de Puttense moordzaak te vergelijken met deze zaak, hopelijk bedoel je het niet zoals het er staat.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 00:05

Niemand beweert dat Joran zich niet kapot zou moeten schamen, niemand wil Joran vrijgesproken krijgen en niemand neemt het voor hem op.

Het is gewoon heel simpel. Joran verdient de straf die hij krijgt toegewezen van de rechter en voor mij part is dat levenslang. Maar dan wel in veiligheid anders zou ik liever zien dat hij de doodstraf kreeg.
Hopenlijk gaan nu niet nog meer mensen er allerlei dingen bij verzinnen. ;)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 00:06

MarcoBorsato schreef:
FaberSmid schreef:
Omdat het volop in het nieuws is geweest, is ieder verplicht op de hoogte te zijn en die niet moeten zich kapot schamen?

Ik heb nergens gezegd dat iemand zich kapot moet schamen. Ik persoonlijk zou me kapot schamen. Als je tijdens een discussie niet op de hoogte bent van zulke feiten vind ik dat jammer.

Dat Jorans vader dood is? Vind je dat zo'n wereldschokkend feit dan? Tsja, het was niet tot in België doorgedrongen blijkbaar, misschien is het nieuws voor jou maar de naam vd Sloot zegt de mensen hier weinig. Die schamen zich gelukkig daar ook niet over, er zijn ergere dingen.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 00:06

MarcoBorsato schreef:
FaberSmid schreef:

Bent u van alles op de hoogte? Opvallend is dat horseyfries mening uit persoonlijk wordt aangevallen?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 00:08

Bellona_K schreef:

Blijf ik me afvragen hoe zijn moeder zich nu moet voelen.. Verschrikkelijk voor die vrouw, wat zij moet meemaken.. Ook zij is slachtoffer.

Ja, dat zeker! Eerst natuurlijk hetgeen hij gedaan heeft en dan ook nog eens dat hij zover weg vast zit. Maar goed zij zal één van de weinigen zijn met die gevoelens. Ze is in mijn ogen ook in een zekere zin een slachtoffer. Alleen mag dat verder niets uitmaken voor zijn berechting en zijn hopelijk levenslange 'verblijf' in Peru.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 00:09

horseyfries schreef:
Sorry, maar nu lees je volgens mij toch echt niet goed. De discussie die ik voer gaat puur en alleen over het uitzitten van de straf in het land waar hij de moord gepleegd heeft. Ik vind het niet bepaald getuigen van een gelijk systeem van mensenrechten als alle andere moordenaars in Peru hun straf gewoon daar moeten uitzitten, en Joran dat niet hoeft omwille van niet bewezen speculaties. Het kan nog goed zijn dat hij mensen geld heeft gegeven om deze dingen te insinueren om zo opnieuw zijn straf te ontlopen. Gezien zijn voorgeschiedenis sta ik nergens meer van te kijken.

Ik vind het nogal beschamend om Lucia de B en de Puttense moordzaak te vergelijken met deze zaak, hopelijk bedoel je het niet zoals het er staat.

Iets met de pot die de ketel verwijt tot 'ie zwart ziet?

Je hebt overigens een punt met dat je het niet vindt getuigen van een eerlijk systeem dat andere moordenaars wel moeten zitten, en Joran niet. Ik wil je er op wijzen dat er heel hard gestreden wordt om buitenlandse gevangenen naar Nederland te halen. En vanuit Amnesty wordt er ook actie gevoerd om de omstandigheden in de hele wereld beter te maken.

In het cursief geschreven gedeelte vind ik dat je erg speculeert. Wederom een klein teken van sarcasme ----> :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 00:10

horseyfries schreef:
Dat Jorans vader dood is? Vind je dat zo'n wereldschokkend feit dan? Tsja, het was niet tot in België doorgedrongen blijkbaar, misschien is het nieuws voor jou maar de naam vd Sloot zegt de mensen hier weinig. Die schamen zich gelukkig daar ook niet over, er zijn ergere dingen.

Nee, dat hij overleden is vind ik niet wereldschokkend. Maar dat jij ervan uitgaat dat deze man nog de scepter zwaait op Aruba vind ik.... storend in een discussie.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 00:12

ThePast03 schreef:
Het is gewoon heel simpel. Joran verdient de straf die hij krijgt toegewezen van de rechter en voor mij part is dat levenslang. Maar dan wel in veiligheid anders zou ik liever zien dat hij de doodstraf kreeg.

Daar ben ik het helemaal mee eens zolang dit alles zich maar mooi afspeelt in het land waar hij zijn misdaad begaan heeft, in dit geval dus Peru.

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 00:23

Delphi schreef:
ThePast03 schreef:

Daar ben ik het helemaal mee eens zolang dit alles zich maar mooi afspeelt in het land waar hij zijn misdaad begaan heeft, in dit geval dus Peru.

Ook mee eens..of het nu Joran is of Pietje of Jantje

horseyfries

Re: Joran v/d Sloot verdacht van moord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 00:25

Idd ik ben het ook helemaal eens met Delphi.

Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 00:47

Bellona_K schreef:

Zou Joran niet in de eerste plaats bij alles wat hij misdaan heeft zich om zijn moeder, die het tegen beter weten in voor hem bleef opnemen, moeten schamen, in plaats van de buitenwereld.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 07:21

horseyfries schreef:
Idd ik ben het ook helemaal eens met Delphi.

Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.

Maar dat is nogal een ruim begrip. Dan zijn we het allemaal met Delphi eens. We vinden allemaal dat Joran, als hij schuldig is, gestraft moet worden :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 09:39

joh kom op zeg........ hij heeft een moord begaan in peru, en word berecht daar en mag daar zijn straf uitzitten.......... volgens mij is daar niks schokkends of wereldvreemds aan, zo werkt het gewoon......

Zou een mooi verhaal zijn zeg, als hij naar Nederland gehaald word.........

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 09:56

Joran in de uitverkoop

AMSTERDAM - Modewinkel Tip de Bruin aan de Nieuwendijk heeft een speciale Joran van der Sloot-etalage ingericht. Eén van de etalagepoppen is een kogelvrij vest aangedaan, zijn handen zijn geboeid en er hangt een balkje voor zijn ogen. Op de grond liggen pokerfiches.

„Het is een etalage met een knipoog”, zegt eigenaar Piet de Bruin. Op de achtergrond hangt een Peruaanse vlag en overal slingeren valse dollarbiljetten in het rond. Aan de enkel van de etalagepop is een ketting met bal bevestigd. De Bruin erkent dat het op het randje is. „Het is natuurlijk verschrikkelijk wat die jongen heeft gedaan. Dat is niet goed te praten.”
De ondernemer wil juist wat ludieks met zijn etalage doen. Het kogelvrije vest heeft hij voor twee weken kunnen lenen van de dumpwinkel

Mag ik even een kotszakje

bron De Telegraaf

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:04

Oh die is juist wel leuk bedacht toch ? :D

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:11

In deze ben ik het met sarabande eens, dit doe je niet. :n

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:13

Ik snap die etalage ook niet hoor, ik zie de humor er alleszins niet in

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:20

hee.......... maar hij krijgt wel de aandacht, dus ondernemertechnisch gezien heel handig..........

moreel zeer onhandig!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:22

KiWiKo schreef:
joh kom op zeg........ hij heeft een moord begaan in peru, en word berecht daar en mag daar zijn straf uitzitten.......... volgens mij is daar niks schokkends of wereldvreemds aan, zo werkt het gewoon......

Zou een mooi verhaal zijn zeg, als hij naar Nederland gehaald word.........

Ik vind dat wel schokkend.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:24

wat vind je er schokkend aan??? dat hij een moord begaan heeft en daarvoor gestraft gaat worden.........

ik zie het schokkende er niet van in :)

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:27

waar ik stiekum wel een beetje om moet lachen is het volgende: enkelen van ons vinden de gevangenissen in peru onmenselijk, en wat er EVENTUEEL met joran zou kunnen gebeuren ook, want joran is en blijft een mens en dient zo behandeld te worden.
maar eenzame opsluiting in een kelder met enkel water en brood is dan wel weer oke volgens die personen....
is dat dan wel menselijk??
imo niet, aangezien wij mensen graag contact hebben met andere mensen, wij graag eens in de buitenlucht zijn etc.
(en dat zal joran wel hebben in peru ;) )

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:35

KiWiKo schreef:
wat vind je er schokkend aan??? dat hij een moord begaan heeft en daarvoor gestraft gaat worden.........

ik zie het schokkende er niet van in :)

Nee. Ik vind het schokkend hoe het in die gevangenissen gaat.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:36

rtja Lieveli.......... het is een hele andere wereld..........

ik vind het ook schokkend hoe het er daar aan toe gaat, wellicht is dat een van de redenen waarom je daar nou net geen crime wil plegen :)