Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

Chubby

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:49

Justy schreef:

Helaas kom je Amerika niet zomaar in en heb je als illegale immigrant geen recht op dat geweldige zorgstelsel...

Eerlijk is eerlijk: wat mij betreft hebben illegalen ook in NL geen recht op gezondheidszorg of iets dergelijks..

Ik heb overigens VWO en aansluitend HBO..

Ben vandaag ziek thuis en mijn dag wordt gewoon doorbetaald.. Geloof dat dergelijke systemen niet over de hele wereld een zekerheid zijn..

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:54

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:00

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:05

horseyfries schreef:
klomp schreef:
@aimee; ik zei ook niet per definitie, ik zei "vaak" Haha!

Ja, ik denk dat er wel een aardige relatie te vinden is tussen hoger opgeleid en inkomen hoor....

Daar hoop ik wel een beetje op Haha!
Ik studeer alweer vier jaar Interculturele Communicatie aan de UvT
Zou Wilders ook eens moeten proberen Ja dan kan hij de ogen uit zijn kop beginnen schamen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:09

Wilders heeft anders wel degelijk aan de Open Universiteit gestudeerd..

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:16

Ja klopt, deelcertificaten rechtswetenschap geloof ik.
strafrecht wellicht? Haha!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:17

Doofheid heeft niks met typen en zinsbouw te maken.
[/quote]

als je er geen verstand van heb moet je daar ook niet over uiten....iemand die doof is heeft moeit met formuleren van zinnen....

en typen is niet mijn sterkste kant.......talen ook niet
[/quote]

Waar baseer jij op dat ik daar geen verstand van heb?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:37

Ronja schreef:
horseyfries schreef:

Ja, ik denk dat er wel een aardige relatie te vinden is tussen hoger opgeleid en inkomen hoor....

Daar hoop ik wel een beetje op Haha!

Precies... een goed opgeleid persoon moet nog maar hopen dat hij/zij ook een goed betaalde baan krijgt en dan ben je nog niet persé rijk.

Echt rijken zijn vaak rijk door "oud geld", daar is geen opleiding voor nodig.
Of rijk door een grote onderneming op te bouwen, te hebben en/of te verkopen.... daar is ook niet persé een hoge opleiding voor nodig.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:38

Alleen moet je om een grote onderneming op te bouwen of over te nemen wel dúrven investeren. Je loopt natuurlijk vaak toch serieus financieel risico.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:41

chevax schreef:
Alleen moet je om een grote onderneming op te bouwen of over te nemen wel dúrven investeren. Je loopt natuurlijk vaak toch serieus financieel risico.

Ja... maar voor lef is toch ook geen opleiding nodig? Haha!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:41

Mijn baas is begonnen als Timmerman, net als veel andere directeuren van de ondernemingen die in zijn regio vallen... Mazzelaar... Knipoog

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:45

Als het collegegeld (en huurkosten voor studentenkamers) zo blijft stijgen, zijn het binnenkort alleen nog de rijkeren onder ons die kunnen studeren. Dat lijkt me ook niet zo best...
Nu red je het al niet meer zonder steun van je ouders óf een hele flinke bijbaan. Sommige hebben het eerste niet, en geen tijd voor het tweede (juist door de studie) en dan zit je. Lenen van de IB-groep, ja fijn, vóór je vijfentwintigste al duizenden euro studieschuld, dat is een lekker begin

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:51

Zoals chubby al zegt: mensen die geen hoge opleiding hebben zullen wel mazzel hebben, maar als je eens kijkt naar de grotere ondernemingen met name in de bouw en vastgoed, maar ook in televisie land, daar zie je heel veel mensen zonder interessante opleiding die het absoluut goed gedaan hebben. Ik denk dat mentaliteit de grootste rol speelt.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:55

Zeker waar Mir.. Al heb je met een gedegen vooropleiding wel meer kansen op de arbeidsmarkt. Wanneer je inzet minder is, kom je nergens..

Ronja, heel herkenbaar Bloos

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:55

kijk maar naar henny huisman..die had niet eens zijn basisschool afgemaakt Haha! tja, ik denk dat naast de mentaliteit ook het geluk een beetje meespeelt.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:56

Ronja schreef:
Als het collegegeld (en huurkosten voor studentenkamers) zo blijft stijgen, zijn het binnenkort alleen nog de rijkeren onder ons die kunnen studeren. Dat lijkt me ook niet zo best...
Nu red je het al niet meer zonder steun van je ouders óf een hele flinke bijbaan. Sommige hebben het eerste niet, en geen tijd voor het tweede (juist door de studie) en dan zit je. Lenen van de IB-groep, ja fijn, vóór je vijfentwintigste al duizenden euro studieschuld, dat is een lekker begin

zo slecht zijn die leningen niet hoor.

De rente is heel laag en je hoeft pas te beginnen met aflossen als je een baan heb...de aflossingsbedragen mag je zelf betalen.
Mocht je zo in de problemen zitten dan wordt de hele schuld na 15 jaar kwijt gescholden.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:57

oeps type fout als je een baan hebT

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:57

Aimee schreef:
chevax schreef:

Ja... maar voor lef is toch ook geen opleiding nodig? Haha!

Nope, dat kun je niet aanleren.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:59

Tita, het is geen heel slechte lening, maar nog steeds een schuld die je maandelijks af moet betalen..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:02

ja dat klopt maar je moet toch wat als je ouders niet kunnen of willen helpen een vriend van mij heeft (zegt ie) 40.000 euro studie-schuld.

Hij heeft vreselijk genoten en al het geld verbrast aan leuke dingen nu lost hij maandelijks af 150 euro en dat met zijn salaris is dat een lachtertje.
Enig nadeel is, dat hij ff geen hypotheek kan afsluiten

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:02

toevoeging; je moet na je opleiding ook nog eens wel een baan kunnen vinden waarmee je die lening weer afbetaalt Knipoog

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:03

@ tita: ja daar heb je inderdaad gelijk in; de lening van de IB-groep is een gunstige lening... maar ik heb liever uberhaupt nog geen schuld op deze leeftijd. Ik heb nog geen huis, geen vaste baan, geen meubels, geen niks! Ik zal mn geld hard nodig hebben deze eerstkomende jaren. Voor een studie van vier jaar betaal je in totaal al gauw 9.000 - 10.000 euro (collegeld + studiemateriaal) en als je er langer over doet... afijn.
In de buurlanden studeer je voor 1000 euro minder collegegeld per jaar. Ik vraag me af waarom dat daar wel kan en hier niet. Het niveau van het onderwijs ligt daar ook nog eens een keer stukken hoger.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:07

Tita, die hypotheek is dus onzin. Want een lening bij de IBG staat niet geregistreerd bij het BKR en heeft dus geen invloed op het al dan niet kunnen aangaan van een hypotheek..

Ik ben ook zo iemand die 3 baantjes had om mijn studie en woonkosten te kunnen betalen. En dan nog was het niet te betalen en heb ik bij moeten lenen..

Het is jammer dat de politiek niet zoveel doet/ heeft gedaan om te voorkomen dat studeren iets voor de rijken onder ons is/ wordt.. En inderdaad: het niveau van HBO studies is vaak onder de maat..

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:07

Ronja schreef:

Ja... die leerrechten van Rutte zijn natuurlijk te zot voor woorden.
Zes jaar studeren is helemaal niet vreemd.... hoeveel mensen weten op hun achttiende nou precies wat ze willen? Hoe groot is de kans dat een opleiding toch niet blijkt te zijn wat je er van verwachtte? Één keer overstappen, een extra stage, een buitenland verblijf of een naar persoonlijk voorval en je zit zo aan die zes jaar.... mag je vervolgens minstens 10.000 euro per studiejaar gaan betalen om überhaupt nog af te kunnen studeren.

Toevallig las ik vanochtend iets in de Folia (blad van de UvA) over dat studentenbaantjes nauwelijks voor studie-oponthoud zorgen, onderzoekers kunnen zelfs geen sluitende verklaringen vinden voor studie-oponthoud.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:10

Chubby schreef:
Tita, die hypotheek is dus onzin. Want een lening bij de IBG staat niet geregistreerd bij het BKR en heeft dus geen invloed op het al dan niet kunnen aangaan van een hypotheek..

Ik ben ook zo iemand die 3 baantjes had om mijn studie en woonkosten te kunnen betalen. En dan nog was het niet te betalen en heb ik bij moeten lenen..

Het is jammer dat de politiek niet zoveel doet/ heeft gedaan om te voorkomen dat studeren iets voor de rijken onder ons is/ wordt.. En inderdaad: het niveau van HBO studies is vaak onder de maat..

Dat klopt maar de bank heeft het hem gewoon gevraagd en hij zei dus netjes dat ie een studie schuld heeft van 40.000 euro dus......hij heeft geen hypotheek.

Volgens mij kan de bank wel navraag doen bij IBG